abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 999 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Další zářez na pažbě ;-)

    25.9.2007 01:36 | Přečteno: 1689× | Blbosti | poslední úprava: 25.9.2007 01:39

    Ano, dělám si na pažbě další zářez, sejmul jsem dalšího. Ne, nebojte, nejsem masový vrah ;-)

    Dostal jsem na GNU/Linux dalšího uživatele, už jich mám na svědomí 14, zase bude ve webových statistikách pro nás nějaké to +. Dnes, ehm, vlastně už včera, jsem byl u známého, který měl opakovaně problémy se svým legálním windows XP, jen tak náhodou se tomuto známému u mě naskytl tento pohled a hodně ho zajímalo co to u mě na tom PC je. Týden na to, jen tak náhodou při dalším crashi windows XP jsem seděl u něj doma před jeho PC s hromádkou DVD, kde bohužel první pokus nahodit fedoru dopadl fiaskem, při druhém pokusu o nahození mandrivi jsem byl mnohem úspěšnější, systém jsem nainstaloval bez větších problémů i s veškerým HW.

    Musím Vám říct, že mě Mandriva nemálo překvapila, od dob mých posledních pokůsů s mandrake se toho opravdu hodně změnilo a vypadá to že k lepšímu, být firemní zákazník používající windows a ukázat mi někdo mandriva linux, okamžitě se po něm vrhám (po tom distru, ne po tom někom kdo mi ten systém ukazuje ;-) ).

    Ještě toho večera se mi ten známý ozval, že je z GNU/Linux nadšen a že již s ním pracuje bez větších problémů na tom, co právě potřebuje.

    Povzbuzen tímto s mou snahou "verbování" dalších uživatelů rozhodně nekončí, na obzoru jsou další 4 uživatelé, které čeká stejný osud.

    A na závěr dodám, kam se na mandrivu hrabe nějaký ubuntu? I když nemám RPM distribuce rád, svým user friendly prostředím mě opravdu překvapily distra jako je Fedora a Mandriva.

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Myslíte si, že nový méně IT vzdělaní uživatelé mohou být pro GNU přínosem?
     (75 %)
     (14 %)
     (1 %)
     (4 %)
     (2 %)
     (4 %)
    Celkem 138 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.9.2007 06:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    A na závěr dodám, kam se na mandrivu hrabe nějaký ubuntu? I když nemám RPM distribuce rád, svým user friendly prostředím mě opravdu překvapily distra jako je Fedora a Mandriva.
    Co vam v Ubuntu chybi co v Mandrive (Fedore) je, resp. co tam povazujete za lepe resene?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.9.2007 10:27 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Máma jela roky na Mandraku/Mandrivě, a pak když jsem přešel na KUbuntu, přehodil jsem jí to taky. Přece jen, je lehčí po telefonu poradit, když to samé člověk vidí i u sebe. Jinak bych se jí v tom nehrabal.

    Ona opravdu využívá KDE desktop, jako kalendář, poznámky a připomenutí. Po počáteční mírné dezorientaci je jí to jedno. Jestli bude instalovat přes tohle nebo tamto, všude si klikne na název programu.

    Řekl bych, že ta distra jsou všechna vyrovnaná. A je dobře, že je jich více a je z čeho vybírat. Jen začátečníkům bych se o tom nezmiňoval a vybral za ně sám. Jestli se rozkoukají, mohou používat co chtějí, ale do té doby nemá cenu jim nasazovat brouka do hlavy. Místo seznamování se systémem propadnou deprimujícímu kolečku zkoušení více dister a jen je to odradí.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    25.9.2007 14:24 Merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Třeba mandriva control center, kde se dá klikáním nastavit opravdu všechno, což BFU potřebuje
    25.9.2007 14:36 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    přesně, optimalni pro BFU....
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    alblaho avatar 25.9.2007 07:19 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Já taky "nemám rád rpm distribuce", ale je to iracionální pocit. Na formátu nezáleží, deb nebo rpm, je to skoro to stejné. Jde jen o to, s jakou péčí jsou ty balíčky udělané a jak jsou provázané.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.9.2007 08:39 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Já taky "nemám rád rpm distribuce", ale je to iracionální pocit.
    Tak to jsi asi nikdy nemel moznost porovnat yum a apt ;-) No flame, ale kdyz jsem yum naposledy pouzival (Fedora 4?), tak umiral tak casto a byl tak pomaly, ze to bylo fakt neunosne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    msk avatar 25.9.2007 09:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Ziadna zmena. Yum je priserne pomaly aj dnes.
    Luk avatar 25.9.2007 09:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    To je proto, že je napsaný ... v čem asi? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    multi avatar 25.9.2007 09:58 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    to ale neznamena ze urpmi je stejny
    25.9.2007 09:42 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Souhlas, .deb, .rpm - na tom nezalezi. Oboji je koncepcne spatne. Distribuovat binarky proste vzdy bude zpusobovat problemy.
    Luk avatar 25.9.2007 10:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Distribuovat binarky proste vzdy bude zpusobovat problemy.
    A distribuovat zdrojáky bude zase přispívat ke globálnímu oteplování, destabilizovat energetickou síť, způsobovat likvidaci severočeských vesnic a mít řadu dalších negativních účinků :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 11:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    A jak to bude třeba s java bytecodem? Nejde považovat za zdroják (tak jak ho definuje wikipedia), ale z pohledu tohoto vlákna má určitě blíž ke zdrojáku než k binárce. Systém sestavený na míru (ať už to udělá člověk - gentoo nebo JIT kompilace - JVM), může být energeticky úspornější než univerzální systém, který má vyhovět všem.
    Luk avatar 25.9.2007 12:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Samozřejmě. Pokud ale někdo systém provozuje tak, že ve dne pracuje a celé noci kompiluje, určitě spotřebuje více energie než ten, kdo ve dne pracuje (se zhruba stejnou zátěží), na začátku nebo na konci se za pár minut aktualizuje binární balíky a na noc počítač vypne nebo (tedy když už) ho nechá běžet se sníženou spotřebou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 07:26 Pavel Pinkava | skóre: 12 | blog: pin2k | Bystřice nad Pernštejnem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Jednoho mého známého jsem rovněž přeorientoval. Po té, co měl problémy se svými legalními WinXP. I když jsem sáhl po Ubuntu, je velice spokojen a systém si chválí. Hudbu si poslechne, na film se podívá, komunikovat ala icq může také a instalace programu z netu je pro něj příjemnou změnou.
    25.9.2007 08:24 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Aj tak po mojom testovani Linuxov pre BFU som zvolil PCLinuxOS.
    25.9.2007 08:41 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Tiez ma stve ked instalujem nejake distro na nejaky cudzi komp po prvy krat a objavi sa tam nejaka zahadna chyba ktora cely system roby naprosto nepouzitelnym. Najjednoduchsie riesienie je rychlo skusit ine distro ale predsa len keby na tomto distra zapracovali bolo by to super. Naposledy mi takto "nejak nenabehlo" acpi a komp sa potom zahadne resetval, vymena kernelu ktory som mal ciste nahodou na usb kluci problem sice vyriesila ale neviem co by s tym robil newbie.

    Tiez sa vam to stalo ze distro ktore roky bez najmensieho problemu pouzivate na kamosovom pocitaci nie a nie nainstalovat?
    Dalibor Smolík avatar 25.9.2007 09:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    V poslední době zaznamenávám zvýšený zájem o Linux jako takový u spolužáků mého syna a u mladých lidí vůbec. Každou chvíli s někým komunikuje a řeší instalaci, občas požádá po pomoc mě. To je dobré znamení. Ve statistikách to nic neznamená. Ti lidé jsou ve fázi "zkoušení" - něco jako "jestli to půjde", ale za to je jich poměrně dost. Dlouho se příliš statistiky uživatelů Linuxu nehýbají, přes optimistické prognózy (důvody se již mnohokrát diskutovaly), ale něco se začíná měnit. Vlna mladých lidí, kteří mají stále více noteboook a rádi zkoušejí dual boot, se rozšiřuje. Bude trvat ještě nějaký pátek, než se tito lidé zapojí do trvalé práce s Linuxem, ale první krok byl již učiněn. Největší zájem vidím o distribuce Ubuntu/Kubuntu, trochu méně Mandriva. (To mluvím jen o svém okolí, všeobecně to může být jinak). Vyplývá mi z toho, že existence "uživatelsky přívětivých distribucí" začíná přinášet své ovoce.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.9.2007 09:24 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Podle nadpisu jsem myslel, ze se ti konecne zas podarilo dostat nejakou holku do postele... no nic, i k dalsimu linuxakovi blahopreju a at je nas vic a vic! :-)
    25.9.2007 10:05 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Dostat holku do postele je taky zpusob, jak stvorit dalsiho linuxaka.. Jenze je to beh na hodne dlouhou trat. :-)
    25.9.2007 12:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Dostat holku do postele je taky zpusob, jak stvorit dalsiho linuxaka
    A proto je to třeba tu výrobu nových linuxáků co nejvíce zkoušet, vždyť to děláme pro komunitu :-D

    BTW: to bude hezká puberta - táto, jdu používat Windows ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Dalibor Smolík avatar 25.9.2007 12:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Není nad to spát s holkou pod licencí GPL 2. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.9.2007 13:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    No zase tak moc otevřená být nemusí ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.9.2007 22:17 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Další zářez na pažbě, další chlápek na dlažbě ...
    26.9.2007 00:28 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    S holkama v posteli se tady chlubit nehodlal, nedelal jsem to do ted a nehodlam to delat ani nadale ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    25.9.2007 09:26 milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Ja radeji pri sobe nosim vic distribuci.na prvnim miste pclinuxos kdyz zklame tak suse a nakonec mandriva.nastesti skoro pokazde na prvni pokus pclinuxos funguje.zatim mi v okoli bezi u 25 lidi a zadne pripominky odnich jsem neslysel.jsou to vetsinou lidi co je nezajima jak to funguje ale ze to funguje :-). Dozvedel jsem se ze bude ceska verze pclinuxos. Takze to bude jeste jednodusi nebude ani potreba pro instalci pclinuxos mit mit pocitac pripojeny na net kvuli cestine.
    25.9.2007 10:56 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    formulujte prosim precizneji: podarilo se vam primet nejakeho obcana, aby vymnenil jeden klikaci system za druhy. Tento obcan nechape vubec o co v unixoidnim systemu jde a jednoho dne tato masa polovzdelancu zadupe ty nadherne napady panu Thompsona a Ritchieho a dalsich kompletne do zeme. Dekujeme.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Dalibor Smolík avatar 25.9.2007 11:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Já se obávám, že u běžného občana vyměnit klikací za neklikací také nikam nevede. To je už lepší ten klikací s vysvětlením rozdílů, pokud to ten občan bude považovat za přínos (čemuž u řady lidí věřím - u některých třeba ne), bude své znalosti systému prohlubovat. Není to ideální přístup, ale lepší než nic...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.9.2007 12:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    No zrovna unixy zadupaly do země ještě lepší nápady páně Thompsona, než je unix :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.9.2007 12:35 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Plan9 by byla alternativa ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    25.9.2007 12:17 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Proč by měl člověk všemu rozumět? Každej má své priority. Dneska si taky auto neopravíte sám.
    25.9.2007 12:38 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    v Evrope potrebujeme lidi, kteri umi myslet a ne jak cvicene opice neco klofou v Excelu (Gnumerixu)
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    25.9.2007 12:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Však takové lidi si pěstujeme v africe, když jim posíláme smalltalkoidní hračky linuxem poháněné, ne?
    25.9.2007 12:50 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Takže vy (předpokládám jste ten, kdo umí myslet) obsáhnete jakýkoliv obor na úrovni? Víte tohle je mi k smíchu, souhlasím s tím, že lidi by měli byt schopní samostatné činnosti, ale nepotřebují vidět do všeho. Akorát by to dopadlo stejně, jako s tím naším prezidentem.
    25.9.2007 17:28 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Ano, já děkuji bez ironie. Díky tomu, že dotyčný bude používat Linux, já seženu snáze ovladač k novému HW. Protože výrobci se vyplatí ho otevřít nebo alespoň Linux podporovat.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Marián Kyral avatar 25.9.2007 20:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Tak, tak, taky jsem to chtěl právě napsat :-)
    25.9.2007 23:11 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    +1
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    25.9.2007 21:35 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Zdravim

    Ja dal jedne rodince (pocitacovi analfabeti). Ubuntu a dnes jsem dostal otazklu, proc tam nemaji ten Windows, ze pry je to jednodussi a ze k tomu maji poznamky z kurzu, na kterem byli pred 3 lety.

    Tak jsem ji rekl ze kdyz to chteli hoodne levne (je to repas) tak jsem o Windowsich za 2500 ani nemluvil. Ta castka je tedy odrovnala. Pak jsme jeste vysvetlil ze vetsina lidi to ma ukradene a ze spravne se za to musi zaplatit a tim byla otazka Linux vs. Windows vyresena.

    Jinak nejhorsi chyba toho pocitace je ze neumi psat zavinac. V navodu z pracaku maji neco s Ctrl-Alt-neco a pry jim tohle radili i jini (kde to vzali nechapu), do telefonu jsem jim rekl Alt-v a dnes jsem s udivem zjistil ze ani toho nejsou schopni. Tak jsem jim to ukazkove predvedl, napsal 5 zavinacu a hototo, pocitac je spraveny.

    Jinak kubuntu si myslelo ze je chytrejsi nez ja a pri bootu se to snazilo vygenerovat xorg.conf, vysledek byl katastrofalni. Predtim kdyz tam byla jen integrovana intel grafarna, tak ok, jenze ta ma asi vadnou ram, tak jsem do pci dal matroxe... No nastesti je to nejaka sluzba co se spousti pri startu, tak jsem ji sebral prava...

    Ja osobne si muzu udelat zarezy na pazbe 4.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    25.9.2007 21:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další zářez na pažbě ;-)
    Zdravim

    Ja dal jedne rodince (pocitacovi analfabeti). Ubuntu a dnes jsem dostal otazklu, proc tam nemaji ten Windows, ze pry je to jednodussi a ze k tomu maji poznamky z kurzu, na kterem byli pred 3 lety.

    Tak jsem ji rekl ze kdyz to chteli hoodne levne (je to repas) tak jsem o Windowsich za 2500 ani nemluvil. Ta castka je tedy odrovnala. Pak jsme jeste vysvetlil ze vetsina lidi to ma ukradene a ze spravne se za to musi zaplatit a tim byla otazka Linux vs. Windows vyresena.

    Jinak nejhorsi chyba toho pocitace je ze neumi psat zavinac. V navodu z pracaku maji neco s Ctrl-Alt-neco a pry jim tohle radili i jini (kde to vzali nechapu), do telefonu jsem jim rekl Alt-v a dnes jsem s udivem zjistil ze ani toho nejsou schopni. Tak jsem jim to ukazkove predvedl, napsal 5 zavinacu a hototo, pocitac je spraveny.

    Jinak kubuntu si myslelo ze je chytrejsi nez ja a pri bootu se to snazilo vygenerovat xorg.conf, vysledek byl katastrofalni. Predtim kdyz tam byla jen integrovana intel grafarna, tak ok, jenze ta ma asi vadnou ram, tak jsem do pci dal matroxe... No nastesti je to nejaka sluzba co se spousti pri startu, tak jsem ji sebral prava...

    Ja osobne si muzu udelat zarezy na pazbe 4.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    óóó můj velký mágu, můj velký zasvěcenče, prozraď kterak tu bídnou lůzu malověrnou obrátiti na tu jedinou víru svatou.

    :-}, to není zas až takový vtip, já ať se snažím jak se snažím, tak to vždycky pohoří na fatálních neznalostech a nechuti uživatelů, a když už by to šlo, tak se do toho zamontují různé technické detaily a je po tom prd :-}. takže než abych lidem (myslím z mého okolí) radil jak co udělat v linuxu, tak jim sháním sériová čísla, cracky a podobný skopičiny, který já vůbec nepotřebuju. ono je to tady u nás bída, kdybych se zeptal 100 lidí co je to gnu/linux tak 99 neví vůbec nic a ten poslední řekne, že se to u nich v práci používá na serveru, ale že neví co to je to gnu. takže vlastně těch pár lidí co znám o linuxu mluví jako o serverovém os, a když jim řeknu, že ho doma bez problému používám jako desktop, tak se mi akorát vysmějou. dokonce speciálně za tímhle účelem sem si nainstaloval compiz/beryl/compiz fusion, který když předvedu (a samozřejmě doplním, že to je jen špička ledovce, že linux má i spoustu důležitějších vlastností) tak lidi padají na kolena a prohlašují mě za počítačového experta, který zná úplně všechno, ale když se jim (zadarmo!!!) nabídnu, že to rozchodím (na zkoušku!!!!!, pokud to nepojede nikjak se jich to nedotkne) tak mě všichni odvětí, že je to sice asi možná lepší než windowsi, ale oni nic jiného nechtějí(a to i ti, kteří si teď poprvé v životě koupili počítač s předinstalovanýma woknama a předtím to pro ně byla jenom chytrá kalkulačka). možná by pomohlo, kdybych tady v blízkém okolý našel nějakýho podbnýho blázna(víceméně sem asi normální, to mě tak někteří nazývají, když se dozví, že pužívám gnu/linux) jako já, už bych si nepřpadal jako menšina :-}
    28.9.2007 14:05 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kterak
    Já zakládám svůj úspěch s lamičkama na jejich zavirovanym OS, když k někomu chodíš měsíc co měsíc čistit počítač a pak navrhneš nějakou tu alternativu na zkoušku a k tomu ještě trošku ty lamičky postrašíš tim jak maji legální OS, hned Tě o ten Linux budou prosit sami, pak jim ho jen nainstaluješ, předkonfiguruješ, řekneš co je internet, kde se píše a všichni jsou happy!
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.