TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.
Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.
Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.
Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".
Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).
Tiskni Sdílej:
Taky se divím, že někoho baví se na to dívat. Chápu, že se někomu třeba líbí ty auťáky nebo ty padlé ženy na nich, ale závody? Dvě hodiny (?) tam formule jezdí po okruhu, ani se moc nepředjíždějí, není ani příliš vidět, jak si kdo vede (mimo ukazatelů na obrazovce). V záběru je jedna jedoucí formule, za půl minuty jiná, pak další... Jednou za půl hodiny dá režie záběr na okruh z výšky. A k tomu ty vzrušené řeči komentátorů o tom, jestli pojede támhle Hamilton do boxů, nebo nepojede. Pak konec, výsledky (rozdíly mezi jezdci samozřejmě minimální) a první tři se postříkají nějakými rychlými špunty, či co.
Sledování závodů formulí je pro mě něco jako sledování teleshoppingu v 3.55 ráno. Ale nikomu to neberu.
Zajímavější momenty se odehrávají mimo závodiště. Tuhle průmyslová špionáž, onde si šéf automobilové federace nechává dávat nářez, případně se stáje hádají o to, kdo má příliš kulatá kola...
+1
Aktivne F1 nesleduju, ale rekl bych, ze napr. oproti plavani, behani nebo nekdy i fotbalu maji pro me zavody F1 o neco vic vzrusujicich momentu. Je to trosku neco jineho nez cesta Praha-Brno (ikdyz priznavam, zrovna na D1 si clovek obcas taky uzije).
Proste je to taky obtizny drzet rychlost auta na maximum, aby te nekdo jinej nepredjel a zaroven vcas pribrzdit, abys zatacku projel a nehodil smyk, a zaroven ne moc brzo, aby ten nekdo druhej nepredjel. A zrovna u F1 tohle muzou byt opravdu malinke rozdily, ktery deli zavodniky od vyhry.
Narozdil od plavani, kde plavec proste skoci a plave na plny pecky, na konci se otoci a plave na plny pecky zpatky. U behani sprintu je to bez otaceni to samy, u delsich behu si musi bezec akorat spravne rozlozit sily. No a u fotbalu je to nekdy jenom kopnout mic jednomu, ten prihraje druhymu, ten to ztrati a tak to samy provede protihrac - no a tohle sledovat 90 minut je fakt moc. V hokeji je to aspon rychlejsi:)
Ale samozrejme chapu, ze nektery lidi milujou beh, jiny plavani a jiny fotbal:)
To urcite:) V F1 ma zavodnik jistou trat bez ruznych prirodnich prekvapeni.
Ale i tak, ted jsem trosku koukal na kvalifikaci a je to sranda, jak dokazet asi 10 aut dojet behem 1 vteriny, casy se lisi o nejaky setiny. To pak v zavode je opravdu nutna soustredenost a presna jizda, protoze chyba se tresta prohrou.
Na obrázku je vidět difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a větší difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy.Když pominu fakt, že nevim jak jsi přišel na to, že má Renault křídlo větší, unikla ti základní věc. A to ta, že v celém tom sporu nejde o velikost, ale o zdvojení.