Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
deleted
Tiskni Sdílej:
${}
bych to neprehanel, zavani to smartyismem a pachanim nasilneho zlocinu na XML Pouziju to jen kdyz nejde dost elegantne pouzit atribut py:content
nebo py:replace
, ale chapu, ze tady jde o ukazku.
S timnapred citace: http://www.artima.com/weblogs/viewpost.jsp?thread=146647 a co kdyz chci renderovat neco jineho nez XML/HTML? py:content mi prijde jako hrozna prasarna, stejne jako zvrhlosti typu <for> a spol. specialni znacky na tamplaty mi vyhovuji idealne (nejvice asi django templatovaci jazyk), jinak mam potize rozeznat mezi template tagy a html tagy nemyslim si, ze je muj nazor lepsi, ale chtel jsem prezentovat opacny nazor... ;)${}
bych to neprehanel, zavani to smartyismem a pachanim nasilneho zlocinu na XML Pouziju to jen kdyz nejde dost elegantne pouzit atributpy:content
nebopy:replace
, ale chapu, ze tady jde o ukazku.
a co kdyz chci renderovat neco jineho nez XML/HTML?Pak bych pouzil XSLT. Je pravda, ze v Kidu by mohl na takove veci jako CSV textovy mod byt. Klidne by mohli vykopat ty HTML mody (k cemu kdyz mam XHTML?) a zapracovat misto nich na textovych. Jinak ja zas nesnasim, kdyz mam pred sebou kod jako patlaninu z nekolika ruznych syntaxi, ktere musim behem psani templatu dodrzovat. XML je proste XML a to X tam neznamena eXtensible jen tak ze srandy. V tom je prave ta sila XML, ze kdyz je ciste, da se s nim dale pracovat (treba XSLT transformace na sablonach jeste pred jejich naplnenim a serializaci atp.), moznosti je nespocet. Na non-XML sablony musite na takove veci psat uplne nove systemy zpracovani.
data, která jsou v jednom případě předávána šabloně v poli o proměnném počtu prvků, jindy je to obyčejný stringA brání něco tomu, aby to v druhém případě bylo jednoprvkové pole?
posts = select([posts_table.c.postId, posts_table.c.nazev, posts_table.c.perex], posts_table.c.catId==catid).execute()a v šabloně pak provedu něco takového :
<p py:for="postid,nazev,perex in data"> $nazev <hr/> $perex <br/> <a href="/Clanek?postId=$postid">čti více</a> </p>S jednoprvkovým polem tohle neudělám ...