abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 884 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Solaris 11 slušný systém k použití

    22.2.2015 12:45 | Přečteno: 1807× | poslední úprava: 22.2.2015 12:45

    Instaloval jsem si v poslední době jen tak z plezíru Solaris 11. Nemám z toho žádné křeče, prostě jsem si stáhl na Oracle Solaris ten výše zmíněný Solaris a nainstaloval.

    Z minulosti vím, co mám kde hledat, takže jsem našel Multimedia Solaris a CSW vymalováno. Co potřebuji mám. Jediná potíž je s instalací nějakých OpenOffice, či LibreOffice. Zatím jsem nainstaloval jen OpenOffice 3.3 . Našel jsem díky google tuhle OpenOffice 3.3 Na moje potřeby docela starší tahle starší verze. Musel jsem ale doinstalovat

    pkg install jre
    k tomu
    pkg  install java
    pak to šlo nainstalovat podle návodu.

    Solaris docela rád čas od času používám. jak Solaris 10, tak Solaris 11, nebo OpenIndiana. Nakonec, hraji si z různými OS, jen tak, abych se přeladil, pro mne na rozdíl od většiny lidí zde publikujících, je Linux, Solaris, BSD, čistá zábava. Na obyčejnou práci mi stačí Mac. Open source je jen na hraní. I když, napsal jsem ve VIM a EMACSU všechny svoje příspěvky a knihy, včetně divadelních her.

    Hraji si jako dítě, jako dítě se učím. Snadno, bez stresu a námahy. Tohle si uvědomuji že za těch třináct let, co Linux, BSD a Solaris používám, tak je. Sednu k PC, rozhodnu se, že si něco vyzkouším nainstalovat, něco nového, třeba Centos 7. Ten se mi nelíbí novým Gnome 3, tak vše smažu a dám na chvíli Centos 6.6. Což mi třeba na týden vyhovuje více. Jinak se na Centosu instaluje třeba VirtualBox, než na Solarisu, nebo Slackwaru. Ale tohle na tom všem je krásné. Mohl bych se, až budu mít chuť jít do důchodu, živit instalací Linuxu. Ale asi by mě jako způsob obživy IT nebavil.

    Jinak, pokud se někdo rozhodne vyzkoušet Solaris, asi neprohloupí. Z live CD, nebo z USB lze během krátké chvíle nainstalovat zcela funkční systém, který toho zase k nastavování pro běžného zájemce, co si chce pohrát, tolik složitého nemá. Hned k použití. Pro zájemce Solaris 11.2

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 22.2.2015 13:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    I když, napsal jsem ve VIM a EMACSU všechny svoje příspěvky a knihy, včetně divadelních her.

    Podle čeho se rozhoduješ, jestli budeš psát v tom nebo v tom? Nebo to střídáš a píšeš jednu knihu ve VIMu i EMACSu zároveň?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2015 13:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    No blogy ve VI a nejraději v konsoli, ve FreeBSD, knížky ve VIM a občas, ale jen občas v Emacsu. Systémy a editory střídám podle pocitu. :-) Někdy Solaris, někdy Linux a sem tam FreeBSD.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.2.2015 14:03 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    I když, napsal jsem ve VIM a EMACSU všechny svoje příspěvky a knihy, včetně divadelních her.

    Podle čeho se rozhoduješ, jestli budeš psát v tom nebo v tom? Nebo to střídáš a píšeš jednu knihu ve VIMu i EMACSu zároveň?

    Widmarkovou zkouškou
    22.2.2015 14:04 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    +1
    ghibulo avatar 22.2.2015 14:08 ghibulo | skóre: 6 | blog: ghibulo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Myslím, že je fajn, jak je každý člověk jiný - jeden má rád holky, jiný vdolky a úplně jiný třeba operační systémy, jeden je věrný až za hrob, jiný je promiskuitní... :-)
    22.2.2015 14:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    V létě, když mám dovolenou, tak stačí i iPad a OS X, ale jinak sem hravej.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    xkucf03 avatar 22.2.2015 14:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    I když by mi nějaké to iZařízení na spoustu věcí asi taky stačilo, tak pořád nevím, proč bych si ho pořizoval.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2015 14:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Tak na cestování pěšky je to akorát. Lehce se to unese, je spolehlivé a dobít to jde celkem kdekoliv.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.2.2015 17:44 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Na takove experimenty je dobry virtualbox nebo jina virtualizace.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.2.2015 22:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Na druhou když člověk má volný železo, tak není špatný vyzkoušet, jak se to na něm chová...
    22.2.2015 22:49 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    To je sice pravda ale me se spis libi to pohodli, virtualbox jede na vlastni plose na kterou se snadno kdykoliv prepnu a nemusim se otacet k druhemu pc, take nemusim vypalovat image na cd nebo flashdisk ale pripojim obraz disku primo do virtualboxu.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    23.2.2015 08:44 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Já, když chci vědět, jak to doopravdy chodí, instaluji na železe. VirtualBox dost zpomaluje, pak podle mého mínění zkresluje. Mám na tyhle věci starší PC, kde si hraji. Akorát tam nesmím mít žádný důležitý data. :-) Ty mám na Macu.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.2.2015 13:33 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Samozrejme zalezi jak mas vykonny pocitac, me zatim i5 staci na virtualizaci cehokoliv.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.2.2015 18:24 big red
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Solaris je dobrý systém, jenom jestli respektujete duševní vlastnictví. Copak děláte za aplikace?
    LICENSE RIGHTS

    Except for any included software package or file that is licensed to you by Oracle under different license terms, we grant you a perpetual (unless terminated as provided in this agreement), nonexclusive, nontransferable, limited License to use the Programs only for the purpose of developing, testing, prototyping and demonstrating your applications, and not for any other purpose. If You are an educational institution vested with the power to confer official high school, associate, bachelor, master and/or doctorate degrees, or local equivalent, (“Degree(s)”), You may also use the Programs as part of Your educational curriculum for students enrolled in Your Degree program(s) solely as required for the conferral of such Degree (collectively “Educational Use”).

    All rights not expressly granted above are hereby reserved. If you want to use the Programs for any purpose other than as permitted under this agreement,... you must obtain a valid license permitting such use.
    22.2.2015 18:37 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Copak děláte za aplikace?
    ten byl fakt dobrej :-)
    Bystroushaak avatar 23.2.2015 07:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    limited License to use the Programs only for the purpose of developing, testing, prototyping and demonstrating your applications, and not for any other purpose
    Takže se na solarisu nesmí debugovat?
    xkucf03 avatar 23.2.2015 07:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    To se dá považovat za součást vývoje, ne? Navíc si můžeš koupit plnou verzi. Nebo používat nějaký svobodný OS odvozený ze Solarisu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.2.2015 21:06 big red
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Taky bych to tak viděl, že když tu aplikaci vyvíjím a testuji, tak se k tomu jako specifická "podčinnost" počítá i debugováním. Ale nejsem právník.
    Bystroushaak avatar 23.2.2015 21:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Co když jí vyrobíš na linuxu, používáš, pak používáš i na solarisu a najednou najdeš bug, který chceš oddebugovat?
    23.2.2015 21:56 big red
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Pokud jde o to opravit aplikaci pro Solaris, řekl bych že je to stále součást vývoje a vztahuje se na to udělená OTN licence, i když většinu práce uděláte jinde. Ale v případě pochybnosti bych doporučil se obrátit na právníka.
    Bystroushaak avatar 23.2.2015 21:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Platí tohle vůbec v Čechách? Aby ti majitel software říkal, k čemu ho smíš všemu používat nad rámec toho, co ošetřuje zákon?
    23.2.2015 21:53 big red
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Obecně u duševního vlastnictví má v české právní úpravě držitel autorských práv poměrně velkou kontrolu a právo určit, jak se s jeho dílem bude nakládat.

    Nejsem právník, ale předpokládám, že ano. Software se neprodává ale licencuje. Zde navíc není ani prodán, ale bezplatně poskytnut k nějakému účelu, jak se obě strany dohodly. Oracle to za těchto podmínek nabídl, uživatel s tím souhlasil a software si stáhl.
    23.2.2015 08:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Nedělám aplikace, nejsem vývojář, jsem jen takový mírně poučený zájemce.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.2.2015 21:09 big red
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    V tom případě ale ten Solaris z OTN používáte protiprávně.
    Agent avatar 22.2.2015 19:13 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Mohu se zeptat, jakou práci děláte na Meku, že by třeba ten Linux nestačil?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    22.2.2015 19:46 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    skládá operu
    Bedňa avatar 22.2.2015 20:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Mek to automaticky zálohuje u NSA a to sa oplatí.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Agent avatar 22.2.2015 20:23 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Jo ták :-). I když o jiných (R) (TM) systémech bych si iluze nedělal.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    23.2.2015 08:18 agadg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    A to fakt obaja mate potrebu nutit ostatnym ludom svoje nazory? Chlap je spokojny s OS X a vy mu stoj co stoj nutite ze Linux je pre nho vhodnejsi. Akoze sorry ale JEBE VAM ???

    To je ako keby mam Hyundai Genesis 2015 a nejaky kokot na parkovisku za mnou pride a bude mi hovorit ze som mal radsej kupit 5kove BMW 2009.
    23.2.2015 14:07 kolokolčik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    JEBE VAM ???

    nejaky kokot na parkovisku
    moc hezky napsáno :-D
    Agent avatar 23.2.2015 19:18 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Kdo komu co nutí, to nepoznáš legraci? Jenom tady nevážně plkáme a co jako, sám Widle používám (protože musim). To už si tu člověk nemůže ani nezávazně pokecat, aniž by se na něj sesypali trotlové? Jestli někomu jebe, tak tobě. Možná by ti pomohly vlažné obklady na přirození.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bedňa avatar 23.2.2015 20:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    To hádam nestojí ani za reakciu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.2.2015 20:47 sexuolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    To hádam nestojí ani za erekciu.
    Bedňa avatar 23.2.2015 08:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Myslíš si že by Linus prijal spy patch od NSA?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.2.2015 09:59 adgadg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Co s tym ma linus ty jehovista?
    23.2.2015 14:01 kolokolčik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    on není jehovista, je adventista sedmého dne
    23.2.2015 13:19 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Pokud je z USA, tak by mu to mohl nařídit tajný soud, tajným zákonem a musel by to zatajit. Nemohl by to dát ani právníkovi, protože mu to ten tajný zákon zakazuje odtajnit i právníkovi. A pokud by tak neučinil, mohli by ho prohlásit za teroristu a vlastizrádce. A protože jen na základě prohlášení za teroristu nemá v USA žádná práva, tak si s ním mohou dělat, co chtěj. A s tím vším souhlasí, jinak by se ozval "svým" senátorům.
    Bedňa avatar 23.2.2015 13:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Toto by bolo dosť problematické, skôr by som uveril že to Red Hat dá do svojich bináriek, tam to len tak niekto nenájde.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xkucf03 avatar 23.2.2015 21:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    Kdyby na to přišlo, tak by mohl emigrovat – odjet třeba na nějakou konferenci a už se do USA nevrátit. Případně by mohl odmítnout nebo to zveřejnit a čekat, co bude dál. Zrovna tohle je jedna z mála výhod toho být slavný/známý – spousta lidí by si všimla, kdybys zmizel.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 23.2.2015 22:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Keby to nebolo v minulosti vyvrátené, tak by som povedal že tvorcovia slobodného softvéru majú aj vyhranený postoj k slobode, bohužiaľ nám už ľudia od BSD predviedli opak.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.2.2015 21:02 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Hlavně fotky a videa.
    22.2.2015 21:27 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    zapoměl sis vyměnit šaravary
    22.2.2015 21:32 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Když tak šarovary, kastráte. :-) To jsou kozácké kalhoty. Vojska donského. :-)
    22.2.2015 23:12 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Když tak šarovary, kastráte.
    šarAvAry neboli harémové kalhoty aladínky, EUNUCHU
    22.2.2015 23:27 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Jo, budeš si muset přečíst Šolochova, Tichý Don. jestli víš, co to je. Ale odpouštím ti, neb si kastrát a blb. :-)
    22.2.2015 23:42 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    hele ty vylitá palice, tuzemákem Šarovary Si to kastráti jako si ty trochu popletli. Ale chápu tě. Jsi negramot. :-)
    22.2.2015 23:44 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    A kdyby ti to kastráte bylo málo, tak tady. Kozáci se uč, věčně tu nebudu a do hrobu si to vzít nehodlám :-)
    22.2.2015 23:48 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    No a nosili je i jiní kozáci. Militaria
    23.2.2015 00:24 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    seš blbej, Jílku, kalhoty ŠARAVARY jsou tradiční oděv orientálního původu, maďarští husaři a kozáci je převzali od asijských národů

    V zimě obléká tedy Tatar na košili ihned kaftan, potom krátký kožich, pak dlouhý kožich a ještě svrchní kaftan. V létě nosí buď jen široké plátěné spodky, aneb přes ně ještě jedny z rudohnědého, domácího sukna; široké ty spodky nahoře provlečenou tkanicí jsou staženy a dole třepením a žlutou koží ozdobně obloženy. V zimě oblékají na plátěné šaravary kožešinové nohavice a teprv soukenné. Při domácí a polní práci má Tatar jen košili a plátěné spodky na sobě; vychází-li z domu, oděje se úplně a obuje krátké botky ze žluté kůže nebo safianu, s ostrými, vzhůru zahnutými špičkami; na cestách ale má větší, červené nebo černé boty

    http://www.paichl.cz/paichl/cestopisy/alatau/Zivot_na_Rusi.html

    opět sis hrál na mudrce, a nevyšlo to :-)
    23.2.2015 08:06 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    kozáci je převzali od asijských národů

    Blb si ty, protože jsou to šarovary, jak jsem ti třikrát dokázal. :-) Na mudrce jsem si hrát nemusel.
    23.2.2015 08:18 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    neboli harémové kalhoty

    Tím ses zcela degradoval kastráte. :-)
    23.2.2015 12:48 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    The bottle of a rum má ale pravdu, měl byste v tomto věku umět přiznat si prohru, jenomže na to jste příliš ješitný a žárlivý. Malá rada, když dovolíte: http://psychologie.doktorka.cz/komplexu-menecennosti-muzete-zbavit/
    23.2.2015 14:27 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Ale jestli jste buzny, tak si převlíkáte dámské šaravary. :-)
    23.2.2015 14:29 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Slinto, ty rady si přečti aby ses konečně už z toho dostala. :-)
    23.2.2015 13:16 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Jo, a ještě, bychom nezapoměli :

    Zde je obrázek pánských harémek, harémových kalhot aneb NASRÁVAČEK, jak se jim taky říká trefně, pokud byste nevěřil, prosím, zde je link na zdrojovou stránku http://www.freestyle-dance.cz/

    Nebo se taky můžete podívat zde : Aladinky Haremky Pumpy - Turecké Kalhoty 10 BAREV

    Tak co ? Ještě pořád nic? ;-)

    Měli bychom si též objasnit, kdo to byli/jsou vlastně Tataři : Tataři (Tatarlar) jsou turkický národ obývající různé oblasti Eurasie a hovořící většinou tatarštinou. Etnonymum „Tatar“ je odvozeno od jména mongolského kmene Ta-ta, který v 5. století obýval severovýchodní oblasti pouště Gobi a poté, co byl odtud vytlačen Kitany, přesídlil na jih a podílel se na zformování Čingischánovy Mongolské říše. ... Sibiřští Tataři jsou potomky turkických a zčásti ugrofinských národů altajsko-uralské oblasti. Po rozpadu Zlaté hordy vytvořili vlastní Sibiřský chanát...

    ...litevský velkokníže Vytautas ze svého tažení k Černému moři přivedl na Litvu několik stovek tatarských bojovníků a jejich rodin, které usídlil v obci Trakai a ustanovil je správci a strážci tamního hradu. Dále byli Tataři usazeni v běloruských a polských oblastech pod litevským panstvím. Měli zaručenu stavovskou i náboženskou svobodu výměnou za věrnou vojenskou službu panovníkovi. = kozáci ;-)

    Tatar v přeneseném smyslu slova znamená taky něco jako v přeneseném smyslu slova Hotentot : hlupák, tupec, barbar, člověk mluvící nesmysly (jako Vy) a neumějící číst psaný text
    23.2.2015 14:31 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Měli zaručenu stavovskou i náboženskou svobodu výměnou za věrnou vojenskou službu panovníkovi. = kozáci ;-)

    Jo, to si trochu pleteš ty i ten co to psal na te wikipedii. Myslel tím tak zvané registrované kozáky, kteří možná byli někteří Tataři, ale rozhodně ne všichni. Takže napsat Tatar=kozák, muže jen negramot, co má znalosti z wikipedie. :-)
    23.2.2015 14:36 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Kozáci

    Když už chceš frajere poučovat, tak se aspoň řádně informuj :-)
    23.2.2015 14:51 fantón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    cekat, ze se Jilek dokaze omluvit za chybu, je stejna pitomost, jako od toho narcise cekat neco jineho, nez me, myself and I. Proc si myslis, ze tahle lopata musi zit cely zivot sama, a sama se i bude muset zahrabat?
    23.2.2015 15:47 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    klidně si lžete dál, nám to nevadí, Jílku ;-) ;-)
    23.2.2015 15:48 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    to bylo pro něj :-), jsem na úprku, nudí mě
    23.2.2015 13:17 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    omlouvám se: abychom nezapoměli
    23.2.2015 13:29 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    23.2.2015 14:23 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Píšeš troubo o tatarech a já o kozácích, dáváš mi odkazy na tatary a co to má dělat s kozáckými šarovary a dámským prádlem? Které si někdo pojmenoval šaravary. Tak se prober! :-)
    23.2.2015 15:05 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Slovo kozák (rusky казак; ukrajinsky козак) s největší pravděpodobností pochází z totožného turkického slova kazak a znamená "svobodný člověk", nebo také "dobrodruh"a plně se tak shoduje s kazašským názvem příslušníka národa Kazachů, tj. казак. ...

    Další etymologické hypotézy hovoří o mongolském původu slova, kde ko- znamená ochrana a -zach hranice. První ruské písemné zmínky o kozácích jsou z ruských letopisů a kronik z let 1395 a 1444. V obou se zmiňují jako samostatná vojenská vrstva společnosti.

    Etnický původ kozáků má dvě teorie.

    První hovoří o uprchlých ruských a ukrajinských nevolnících a dezertovaných Tatarech. ... Podle druhé teorie, jíž zastávali např. významní sovětští historikové Lev Gumilev či Valerij Šambarov, vznikli především z Polovců (Kumánů), Pečeněgů, Baškirů, Oghuzů a dalších kočovných kmenů turkického původu.

    Njn, ta Vaše nevyléčitelná nemoc, pane Jílku, je pěkně ohavný společník, jak s ní vůbec můžete žít, prosím Vás ?
    23.2.2015 16:30 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    No, když mi"znalec" napíše: Tatar=kozák, pak už mi může rovnou tvrdit: Zaporožská Sič=Zlatatá Horda. Donské vojsko=Polští husaři. Už nemusí říkat nic. :-) ani kopirovar různé teorie, kterých jsem víc zapomněl než on/ona přečetl :-)
    23.2.2015 14:59 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Jinak, trouba můž napsat, že Turek Aladin má na sobě turecké kalhoty, třeba i dámske. Ale z pramenu vyplývá , že Aladin z Pohádek tisíc a jedna noc, byl Arab. Stejně tak napsat že kozák byl Tatar, je projev o ezenosti a neznalosti. Kozáci sami sebe považovali za kozáky, mluvící rusky, ukrajinsky. Ale za Rusy a Ukrajice se nikdy nepovažovali. Dodnes donští a kubaňšti kozaci mají potíž s národni identifikací. Jsou prostě a jednoduše kozáci, nosí šarovary, burky, papachy jako součast uniformy. :-) stačí se podívat na youtube na nějaké video. Odkazy na dámské hadry mě skutečně neberou.
    23.2.2015 15:41 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    tam není napsáno, že Aladin je Turek, neumíte číst a rozumět psanému textu - Asie, Orient http://cs.wikipedia.org/wiki/Tisíc_a_jedna_noc

    středověká Persie

    Orient na konci sředovéku

    no, v apatéce nekoupíte
    23.2.2015 16:49 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Přečti si v tom odkazu, že je to arabská sbírka středověkych pohádek. v dalšim odkazu co si dal ukazují Aladina v tureckých kalhotech. Jo jeden se bavi. Zatim jediné co víme že šarovary nosili kozáci. Donští, Kubánšti a Zaporožští. No a to je celá pohádka. Dnes je nosí ženský pod názvem haremové kalhoty a mentální kastráti jako si ty. :-)
    23.2.2015 15:41 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    PANE JÍLKU

    23.2.2015 16:29 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    kalhoty ŠARAVARY jsou tradiční oděv orientálního původu, maďarští husaři a kozáci je převzali od asijských národů
    tím začla výuka o šaravarech (česky)

    šaravary [Perština], šarovary, šaryvary, šalvár – původně široké mužské či ženské kalhoty některých asijských národů, podkasané nad kotníky, později označení širokých kalhot ukrajinských kozáků.

    Dobrou noc, a už se se mnou raději nehádejte, najděte si na to lidi. :-).
    23.2.2015 16:35 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Tak napřed si dával odkazy na turecké, teď perské, nakonec ukrajinské šarovary. Zřejmě si pleteš prameny a si ten tatar, co se rovná kozak :-)

    23.2.2015 15:05 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Haha, tak tohle bylo dobrý vlákno. Je fajn, když se člověk může zasmát nad takovouhle k...tinou a jak si lidi nadávají do kastrátů a eunuchů :D
    23.2.2015 15:55 a bottle of rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    My si nenádavali, my byli slušní, to pan Jílek, zahnán do kouta, kouše.
    23.2.2015 16:39 Fantom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Jako že si pleteš hodinky a holinky a kozáky s tatary ? Tak já kastráte koušu? Natahni na hlavu ty trenky s Persie a skoč z do kanálu a nevystrkuj hlavu :-)
    23.2.2015 16:48 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    S těma anonymníma nickama jsem hned ztratil jakoukoliv potuchu o tom, kdo s kým mluví. Vím jenom, že jeden je kastrát a druhej eunuch. Z5ejmě to znamená nějaké specifické rozdíly ve způsobu sterilizace, které jsem si ale ještě nenastudoval, protože jsem šel běhat a pak jsem byl zaneprázdněn tím, jak jsem si válel šunky.
    23.2.2015 18:41 kolokolcik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    The bottle of rum sice byla na pana Jílka méně zdvořilá, ale to víte, co můžete chtít po flašce rumu. Pan Jílek s ní vůbec neměl rozmlouvat. JJ [jo, jo] ukončilo diskuzi velice slušně, i když se pan Jílek choval jako Tatar, který mele páté přes deváté.

    I já to tu odzvoním a pak rychle domů. Ješté zajdu do supermarketu koupit nějaké ovoce a šunku. Díky za připomění !
    23.2.2015 19:08 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Určitě lepší než tuzemáka :D
    23.2.2015 21:16 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Mě se líbí, jak každý blb za každým nickem, vidí Jílka. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.2.2015 09:17 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Tož to je prima, ale když to chci stáhnout, chce to po mně nějaký sfinský účet, dá se to někde stáhnout pro normální lidi...?
    http://bandzone.cz/_90972
    pavlix avatar 24.2.2015 09:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití
    Torrent? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 24.2.2015 22:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Solaris 11 slušný systém k použití

    Pro normální lidi je tu Mailinator nebo jiný jednorázový e-mail :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.