abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:00 | Nová verze

Oficiálně bylo vydáno Ubuntu 18.04 LTS s kódovým názvem Bionic Beaver. Tato verze s prodlouženou podporou bude podporována 5 let, tj. do dubna 2023. Přehled novinek a také odkazy na oficiální deriváty v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:00 | Nová verze

Po osmi letech od prvního commitu byla vydána verze 1.0 webového frameworku Flask (Wikipedie) napsaného v Pythonu. Přehled novinek v oznámení o vydání. Instalovat lze z PyPI. Odstraněna byla podpora Pythonu 2.6 a 3.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala devětašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a šesté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 44 osob přijatých do programu Outreachy od 14. května do 14. srpna 2018. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
25.4. 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
25.4. 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
25.4. 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 388 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Luk avatar 9.3.2006 19:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Komunikaci zachytává a ukládá server...
    Jenže tohle je právě ten hlavní důvod, proč tyhle Googlovy služby nepoužívám. Má do toho přístup nejen Google samotný, ale také např. americké státní orgány.

    Ano, možnost vyhledávat je hezká. Ale raději vyhledávám na svých médiích, která mám pod kontrolou, než aby se mi mohl hrabat v životě i leckdo další.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    brozkeff avatar 10.3.2006 16:07 brozkeff | skóre: 12 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Paranoia je zdravá,
    ale pokud jde o jabbery, tak pořád věřím nejvíc tomu googlu, než některým dalším serverům, třeba tajuplný jabber.cz... bavím se ale o nešifrované komunikaci, což je něco jiného než archivace... Zaprvé americké úřady moc nedosáhnou do ČR, a za druhé je ve vůli předávat všem těm NSA a dalším organizacím google docela pomalý a neochotný (viz např. nařízení poslat náhodná vyhledávaná klíčová slova)... googlu prostě věřím jako málokteré jiné webové společnosti.
    16.3.2006 16:59 kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoia je zdravá
    To, ze nejsem paranoik, jeste neznamena, ZE ME NIKDO NESLEDUJE!!!
    9.3.2006 19:48 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Taky mam rad Google coby firmu, naprosto ze stejnych dovodu. INOVACE. Treba 25% casu "na hrani" v praci je podle mne naprosto revolucni a pokrokova featura. Hodne se mi to libi. Dale treba jednoduchy vzhled Googlu a Gmailu, ktery mne naprosto uchvatil, hlavne ten Gmail. Zadne blbe bannery, obrazky, flashove animace atd. Dale napriklad to, ze uklada prubezne rozepsany mail. A spousta dalsich veci. Ze do toho bude mit pristup Google, nebo co ja vim CIA je mi naprosto ukradene, protoze nejsem terorista, ani zadny jiny radikal. Nemam se ceho bat a jen to zvysi bezpecnost nasi spolecnosti. A pokud si dela Google muj profil na cilenou reklamu, tak je to jen dobre protoze budu dostavat jen nabidky na veci ktere mne zajimaji a treba budou i uzitecne.
    Cubic avatar 9.3.2006 20:10 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Ze do toho bude mit pristup Google, nebo co ja vim CIA je mi naprosto ukradene, protoze nejsem terorista, ani zadny jiny radikal. Nemam se ceho bat a jen to zvysi bezpecnost nasi spolecnosti.
    bojim se lidi s takovym smyslenim zvlast tech co maji moznost takove nazory vnutit ostatnim
    ja si naopak myslim ze z dlouhodobeho hlediska vsechny tyhle vychytavky co omezuji nasi namahu a zlehoulinka pripravuji vsehny o jejich kus svobody a soukromi snizuju bezpecnost nasi spolecnosti
    co vy na to?
    xvasek avatar 9.3.2006 20:19 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    No jasně, ale maily? Dyť si je může přečíst kdokoli po cestě. Když chci něco utajovat, tak to udělám explicitně, ne?
    Cubic avatar 9.3.2006 20:29 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    ok, pro me je podstatne tvrzeni nejsem terorista nemam se ceho bat - to je ten duvod proc jsem to psal
    Luk avatar 9.3.2006 22:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Ano, mail si může přečíst kdokoliv po cestě. Také mě může někdo sledovat, když si na mě ráno počká před barákem (a kdo by náhodou nevěděl, kde bydlím, stačí chvilka klikání po webu). Ale to jsou naprosto jiné věci, než že se všechny moje maily budou někde ukládat - anebo že se bude permanentně zaznamenávat můj pohyb.

    Kdo tohle nechápe, měl by si uvědomit například, jaký je rozdíl mezi dohledem a dozorem. Další stupně jsou pak ostraha a zvýšená ostraha :-D
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 9.3.2006 23:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Jako počkej, ono toto už není sranda. Doporučuju prostudovat §239 a §240 našeho trestního zákona. Tam jsou za porušení listovního tajemství půl roku až dva roky natvrdo. Taky si dovolím tipnout, že v Americe bude tady toto ještě podstatně tvrdší.

    Takže je sice pravda, že ty maily tam jsou, ale taky je pravda, že si je můžu číst jenom já. Teď je ještě otázkou, co bys chtěl víc.

    Vždycky můžu říct, že nevěřím, že si to nečtou, ale to je na chlup stejné, jako s libovolným MTA na cestě a nepřidává to žádnou další "ochranu" (nebo co?). Ta je daná zákonem a ne tím, kde ten mail leží.
    9.3.2006 23:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    ROFL :-) Guantanamo je taky uplne legalni. Blahoslaveni chudi duchem. Vis o cem je Patriot Act?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    xvasek avatar 10.3.2006 09:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Chicht. Mě zase baví lidi, kteří si myslí, že když nemají mailserver v USA, tak na ně FBI a jiné bezpečnostní služby nemůžou. Já jsem byl zaměstnancem Mironetu v době, kdy tam proběhlo slavné zabavní všech počítačů (našli jeden nelegální DOS), takže z vlastní zkušenosti ti můžu potvrdit, že tady v těch mezních situacích je naprosto šumák kde jsou maily uloženy a jaký zákon se na ně vztahuje, prostě přijdou policajti a normálně to seberou a je úplně jedno, jestli je to v Americe, u tebe doma, nebo kdekoli jinde.

    Na mě se Patriot Act nevztahuje v tom smyslu, že nemusím spolupracovat s FBI při jejich vyšetřování (nejsem občan USA). Na druhou stranu pokud chce FBI získat moje e-maily, tak je úplně jedno, jestli to udělá v rámci Patriot Actu přímo u Google, nebo jestli v rámci boje proti terorismu pošlou komando českých policajtů ke mě domů, aby mi zabavili můj domácí komp. Takže kde je, kurňa, jaký rozdíl? V konečném efektu můžu být jedině rád, že pokud jim to dá přímo Google, tak mi aspoň nerozbijou držku a nenašlapou doma na koberci.
    Luk avatar 10.3.2006 10:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Takže kde je, kurňa, jaký rozdíl?
    Ten je samozřejmě velice podstatný. Tady zatím ještě platí české zákony, a tedy pokud má policie provést domovní prohlídku, musí mít souhlas soudu. To znamená, že pokud by se měli hrabat v mailech z počítače, musejí toto absolvovat. Takže aby k tomu došlo, musí být už pořádný důvod.

    Oproti tomu u Googlu jim stačí (v rámci Patriot Act) pouze poslat Google zprávu, ten jim otevře vrata dokořán a FBI se může přehrabovat dle libosti.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 10.3.2006 13:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Takže otázka stojí, jestli věříš spíš českým soudům, nebo FBI. Já jsem viděl jak Irák (v televizi), tak Mironet (z jiné pobočky), takže bych slovní spojení "velice podstatný rozdíl" rozhodně nepoužil. :-)

    Čistě praktickou výhodu vidím v tom, že většina adminů Google a agentů FBI neumí česky, kdežto většina českých policajtů česky... ...no umí... ...aspoň rozumí. :-)
    Luk avatar 9.3.2006 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Šedá je teorie, leč zelený strom života. Ty paragrafy samozřejmě znám, ale o ně nejde. Všude, kde se ve velkém shromažďují informace, dochází k jejich únikům a zneužití. Např. není problém získat informace třeba z registru vozidel nebo z onkologického registru, přestože je to ošetřeno zákonem a hrozí za to vysoké tresty.

    Jinak ten MTA na cestě je totéž, jako někdo stál na silnici a zapisoval si čísla aut, která projedou. Kdežto to ukládání je srovnatelné se satelitním sledováním aut. Jasné?
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 10.3.2006 09:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Počkej, ty umíš bez problému získat informace z registru vozidel nebo z onkologického registru? Jakou mám teda SPZ motorky nebo VIN? A jakou mám krevní skupinu? Ulehčím ti to tím, že jsem registrovaný dárce kostní dřeně. Tak do toho. :-)
    Luk avatar 10.3.2006 10:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Ano, ty informace umím získat. Nemám k nim ovšem přístup sám, musel bych požádat lidi, kteří ten přístup mají, a se kterými se znám. Buď si však stoprocentně jistý, že bych je o to nikdy nepožádal, přestože by mi (při "dobrém odůvodnění" takové žádosti) vyhověli.

    Jinak co se týká toho onkologického registru, jistý čas jsem měl dokonce technickou možnost přímého přístupu, kterou jsem samozřejmě nikdy nevyužil. Jen tím chci demonstrovat, že řeči o dokonalém zabezpečení jsou naprosto mimo mísu - všechno stojí pouze a jen na lidech. A málokdo je pevný jako skála, aby ve 100 % případů odolal (i třeba ze svého pohledu "morálně správné") možnosti využít/zneužít možnosti, které mají.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 10.3.2006 12:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    OK, pokud to stojí na lidech a ne na zákonu, můžu znát důvod, proč jsi přesvědčen, že tvůj správce mailserveru má menší potřebu číst ti poštu, než admini na Google? Stejně tak ISP tvého mailserveru.

    Chápu, že můžeš mít vlastní mailserver, ale to není typická situace běžného uživatele. Navíc i u vlastního mailserveru ten dopis napřed ukážeš všem po cestě a pak si hraješ na nějakou bezpečnost...
    Luk avatar 10.3.2006 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Opakuji znovu (a naposledy, už mě to nebaví), že to není totéž. A znovu to musím přirovnat k tomu osobnímu sledování. Když někdo bude stát na křižovatce (nebo tam bude i kamera, přestože z toho nejsem moc nadšen) a sledovat, kdo projde okolo, není to příliš velký problém. Kdežto pokud budu sledován stále (jako to bude třeba v případě satelitního elektronického mýtného), bude situace mnohem horší.

    Samozřejmě, žádné ostré hranice zde nejsou, ale podle tvého klíče by člověk neměla vadit ani kamera umístěná doma v koupelně nebo na WC, což už je opravdu silná káva.

    Proto přirovnání: MTA po cestě = kamera na ulici, ukládání na Googlu = satelitní sledování. Chápeš (už jsem skončil a nebudu dále reagovat)?
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 10.3.2006 14:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    No právěže furt nechápu. Jsem asi natvrdlý. Přes ISP od tvého mailserveru jdou všechny tvoje maily, může a nemusí si je (nějaký člověk tam) přečíst/logovat. Naproti tomu přes Google jdou všechny moje maily, může a nemusí si je (nějaký člověk tam) přečíst/logovat. Podle zákona si je tvůj ISP přečíst nesmí, kdežto oproti tomu moje maily si Google pro změnu přečíst taky nesmí. Pokud je FBI/BIS bude chtít, tak se k nim v Americe dostane, kdežto u nás (a to pozor, to je velký rozdíl) se k nim taky pro změnu dostane. Přitom v jednom případě je to jako satelitní sledování, kdežto v druhém je to kamera na semaforu. No budu si to muset ještě jednou projít, třeba na to přijdu...
    9.3.2006 20:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Taky nejsem terorista, ale představa, že někdo o mně ví všechno se mi ani trochu nelíbí. A google k tomuto směřuje mílovými kroky.
    xvasek avatar 9.3.2006 20:16 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Taky bych nejraději někde na netu vyplnil nějaký megaformulář, kde bych napsal, co mě všechno zajímá a ať si na mě všichni (ale všichni) cílí. Hlavně ať mě neotravují furt nějakýma blbostma, které jsou pro mě úplně mimo.
    9.3.2006 21:53 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Jak na gmail.com
    Zdravím, mě se gmail celkem líbí, ale potřeboval bych radu. Všude píšou že registrace je jen pro určité lidi, nevíte jak bych se mohl zaregistrovat?
    Don´t worry, be happy.
    9.3.2006 21:59 matej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na gmail.com
    daj mi e-mail, poslem ti pozvanku
    9.3.2006 22:19 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na gmail.com
    paradox_cz@volny.cz díky
    Don´t worry, be happy.
    10.3.2006 00:07 matej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na gmail.com
    neni zac. mas to tam.
    9.3.2006 22:08 nightfish | skóre: 9 | Popůvky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na gmail.com
    ano, funguje to na principu pozvánek

    jestli nějakou chceš, tak napiš na hrazda [at] gmail [dot] com
    10.3.2006 00:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nového u Gůglů?
    Tohle jsem si teď přečetl a ať už je to pravda nebo další blbé spekulace, musím říct, že tenhle směr se mi úplně nezamlouvá.
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.