abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 767 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    7.12.2009 21:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Při prvních jízdách s automatem si dejte levou nohu pod sedadlo nebo někam úplně bokem.
    Stejne mi podvedome vystrelila ke spojce :-)
    Celkem super je, že můžu za jízdy bez problému jíst, ovládat rádio, pohlavkovat spolujezdce a kdyby to nebylo zákonem zakázáno, dalo by se bez problému telefonovat
    Ano, to je oblibeny omyl. V tom lepsim pripade to dopadne tak, ze dotycneho pak tahaji ze skarpy a jeste par let si z nej utahujou. V tom horsim mu pribejvaj kytky ke sloupu o kterej se rozstrelil. Cim dal ridceji a od min lidi. Pritom na takove pripady by se nemelo zapominat!

    (rejp)Co ale chtit od cloveka, kterej se necha vyfotit vedle auta s burcakem :-) (/rejp)
    xvasek avatar 8.12.2009 01:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Jenom pro upřesnění - s alkoholem v krvi nejezdím (jestli je v té flašce skutečně burčák, tak už jsem v cílové stanici - nevím, tu fotku už mám dlouho) a za jízdy netelefonuju, protože se to nesmí. Až zakážou jíst a mluvit se spolujezdcem, tak to taky budu respektovat.

    Osobně si myslím asi toto: někdo má styl jízdy takový, že riziko nehody je minimální, u někoho se dá styl jízdy naopak označit za nebezpečný sám o sobě. A toto je dle mého pro pravděpodobnost vzniku nehody zcela zásadní. Jestli člověk jí, nebo se s někým baví, je prostě jenom jeden z faktorů bezpečnosti, se kterými je třeba při volbě stylu počítat.

    Jinými slovy - pokud pojedu v klídku v pravém pruhu 50 a nechám si 15m odstup, můžu si u toho klidně jíst, povídat si se spolujezdcem, pít kafe a telefonovat a pojedu bezpečněji, než floutek, který má obě ruce na volantu, jede sám, mobil má pro jistotu vypnutý a nemá puštěné ani rádio, ale kličkuje v koloně jak při startu F1.
    8.12.2009 07:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Tak to urcite, o tom se nepru, ja jen chtel poukazat na to, ze telefonovani neni zakazano kvuli prevodovce, ale kvuli pozornosti, ktere bere fakt hodne. A blbe se potom rozlisuje jestli ta situace byla nebo nebyla vhodna k telefonovani. potom vsichni naopak zacnou nadavat na gumove paragrafy typu "povinnost prizpusobit jizdu stavu vozovky" nebo "mnozstvi vetsi nez male".
    8.12.2009 11:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    presne tak .. viz jeden z dilu mythbusters kde testovali alkohol pri rizeni vs telefon ..... a vysledky oproti strizlivemu ridici bez telefonu byly v obou pripadech hrozne
    USE="-gnome -kde";turris
    xvasek avatar 8.12.2009 12:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Mezi telefonováním a alkoholem vidím celkem zásadní rozdíl - zatímco při telefonování by člověk zpravidla zmírnil styl jízdy (například si odřekne předjíždění, jízdu z pruhu do pruhu, jede pomaleji atd.), při požití alkoholu ztrácí tuto soudnost a zpravidla jede ještě nebezpečněji, než bez něj - předjíždí, jede rychle, špatně vnímá vzdálenosti a rychlosti a neví o tom apod. Takže co se týká tady těch umělých testů, tak výsledky vypadají podobně, ale v reálném provozu jsou celkem jiné vstupní podmínky.

    Jinak osobně patřím k zastáncům zákazu telefonování za jízdy, jenom mi často testy a argumenty přijdou dost nefér.
    8.12.2009 12:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Tak si precti ten odkaz, co jsem posilal niz :-)
    xvasek avatar 8.12.2009 14:27 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Myslíš ten, jak se tam popisuje, jak kdysi jeden kamioňák ve VB telefonoval a sešrotoval auto nebohé devatenáctileté zdravotní sestry, a tím pádem bychom za volantem neměli telefonovat? Ten vypadá už od pohledu nezaujatě, věrohodně a exaktně, budu se tím řídit...
    8.12.2009 15:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Kuci usaty, proc vy si z toho odkazu vybirate jen to nepodstatny?

    :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 17:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...nezmínili jste se o chcaní ja jízdy do petláhve, to je teprv náročný! Člověk se musí na sedačce posunout až dopředu, takže se pedály šlapou dost nepřirozeně a navíc nejste opřený, o kolenou na volantu a notný dávce šikovnosti v ruce nemluvě... ;-)
    8.12.2009 17:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Nemluve o tom, ze se nesmi nahle objevit prekazka v provozu, protoze pak je potreba jeste jedna petlahev, ale pokud mozno s sirsim hrdlem a clovek se musi na ty sedacce trosku nadzvednout, pokud nechce menit spodary!
    Prcek avatar 8.12.2009 17:36 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    No tak to musíš jezdit s něčím jako tohle ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    8.12.2009 09:00 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Hehe, manzelka mi pred prvni jizdou v automatu taky rikala, at si dam nohu pod sebe. Nedal jsem na jeji rady, takze po vycouvani z parkovaciho mista jsem automaticky slapnul na spojku, abych preradil ze zpatecky na jednicku. Predni okno se teda nekonalo, ale pekne jsme se oba s manzelkou lekli, ze jsem to napral do nejakyho auta za nama. Pak jsem si nohu na prvnich par jizd opravdu pod sebe slozil.

    Na druhou stranu, kdyz jedu zase nekdy s manualem, tak nemam problem radit. Akorat jednou na dalnici se mi stalo, ze jsme v pohode hnal na petku, zajizdim na odpocivadlo, brzdim, brzdim a najednou je ticho, motor neslysim. Aha, vyradit:)
    xsubway avatar 7.12.2009 21:22 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Škoda, že nejen tvoje auto neobsahuje automatický fackovač. Řidič telefonuje - prásk, facka. Řidič čumí do mapy, navigace, šťourá se v nose, hledá na zemi hambáč, který mu právě vypadl na retardéru, je otočený na spolujezdce a vykládá mu své zážitky ze včerejšího sledování hrozně důležitého televizního pořadu - bum prásk - facka! :-D

    Nikdy jsem nepochopil, že si někdo dokáže stěžovat život telefonováním za volantem bez handsfree :-| (asi šetřílci)

    ps: taky nejdříve vychlastáš tři piva a jedeš?

    Jinak nic proti tobě, to dělá ta každodenní zkušenost :-(
    7.12.2009 21:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Pěkný zápisek. Vždycky mi připadá legrační, když někdo brojí proti automatu z důvodu, že "to není žádné řízení" apod. Připadá mi to, asi jako kdyby mě někdo nutil při koukání na TV neustále držet v ruce ovladač...

    Při popisu obvyklých "stupňů" automatu jsem si vzpomněl, jak jsem kdysi půjčoval kamarádovi auto s automatem a dával instrukce: "R je reverz, D je dopředu, P je parking". Potom se mi omlouval za promáčklou SPZ, protože se přeci řídil mými instrukcemi: "D je dozadu, ..." :-)
    7.12.2009 21:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    asi jako kdyby mě někdo nutil při koukání na TV neustále držet v ruce ovladač...
    Spatny priklad. Radici paku te nenuti nikdo drzet, sahnes na ni jen kdyz radis. Stejne jako vezmes ovladac kdyz chces prepnout. A propos, prepinas si programy sam nebo ti je vybira nejaky automat?

    :-)
    8.12.2009 19:03 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ..Radici paku te nenuti nikdo drzet, sahnes na ni jen kdyz radis. ..

    hm, ja v jednom filmu z automobilovych zavodu videl, jak ten ridic mel ruku porad na radici pace. Vypada to nejak tak cool. Obcas to taky tak delam a aspon chvili v zivote sem Niki Lauda.
    Prcek avatar 7.12.2009 22:00 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Tak já pouštím ovladač z ruky většinou až když usnu a vypadne mi samovolně :-D. Když ho odložím, tak ho buď nemůžu najít, nebo je moc daleko a nedosáhnu na něj z polohy v leže :-). Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladači :-D.

    Jinak automat jsem nikdy neřídil, ale taky se řadím k té skupině "zaslepenců", kterým přijde lepší normální převodovka. S automatem bych si tu jízdu asi tak neužil, těžko říct, třeba se pletu :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    8.12.2009 08:34 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladači :-D...
    rovná energie.. při tom je opravdu lepší ho nebudit :-) .. problém začíná , když mě zalehnou 3/4 našeho "komanda"... asi potřebuju hodně srovnat :-)
    7.12.2009 21:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Pěkný auto. Automat je ale IMHO jenom pro ženský a chlapy s antitechnickou poruchou :-). Jo a ten zákon je zbytečnou buzerací všech.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    7.12.2009 21:38 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=654934

    Doporucuji odstavec "Vyhni se a telefonuj". A jestli neco miluju, tak je to borec ktery mne prehledl nebo uhnul bez blikani, protoze zrovna telefonuje. V Praze k videni casto.
    7.12.2009 21:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Je snad jasný, že telefonovat za jízdy nelze bezpečně za všech okolností. Stejně jako se rejpat v zadku nebo se hádat se spolujezdcem. Nevidím důvod, proč by měla vyhláška zakazovat konkrétní činnosti. Stačí určit, se se řidič má věnovat, řízení a je to.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.12.2009 07:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Jde o to, ze se prislo na to, ze to odvadi pozornost vzdy. A na silnici neexistuje neco jako "bezpecna zona". Vzdcky muze dojit k nejake situaci, kde budes muset bleskove reagovat a tuhle schopnost mobil u ucha dost potlacuje.
    8.12.2009 11:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    A co neodvádí pozornost vždy? Hádám, že nic takovýho nenajdeš. Zakázat všechno? Co řeba myšlenky? Člověk jede, na něco pěknýho si vzpomene, zahledí se, a je ve škarpě. Zakázal bych za jízdy i myslet na cokoli jiného než na řízení.

    Opravdu považuju zákaz telefonování za buzeraci, protože policie člověka může pokutovat jenom za telefonování samotné, i když při tom očividně nikoho neohrozil. Kdyby měl místo toho prst v nose, pokutu by nedostal. Mělo by vždycky záležet na situaci. Jenže zákony a vyhlášky se u nás dělají tak, aby trestali lidi co nedělají nic špatného.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.12.2009 12:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Opravdu?

    A co telefonovani, nejlepsi jsou borci, co za volantem SMSkuji. Jednou jsem vyzkousel neco podobneho, nastavit navigaci, eTrex hodne podobne mobilu a od te doby radsi pri tom zastavim na bezpecnem miste. Bylo to skutecne o hubu. Rozdil je jen v tom, ze nekdo si to pripusti a nekdo si mysli, ze je king a zvladne cokoliv.
    8.12.2009 12:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Opravdu. Rozhodně jsou situace, kdy je jízda s telefonem u ucha nepředstavuje žádné nebezpečí. Třeba při popojíždění na dvojku v zapadlé ulici při snaze setkat se s člověkem, kterého chci naložit. Nevidím na tom nic špatného. Minimálně je to míň nebezpečné, než se účastnit audiokonference s hands-free sadou při jízdě po přeplněné D1, což je dovoleno. O psaní SMS vůbec nemluvím. Řidič má civět ven z auta a nikam jinam.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.12.2009 12:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Opravdu? Tak az ti pred auto vbehne zpoza neceho dite (je prece v zapadle ulici) a ty diky telefonu zareagujes o pul vteriny pozdeji, tak si to povime. Tedy pokud ti dovoli navstevy. Neni totiz kazdy reprezentant, aby mu dovolili z lapaku jezdit na kole trenovat.

    Takhle se muzem trumfovat buhvijak dlouho, proste se zjistilo, ze telefonovani za volantem je nebezpecne, tak se zakazalo. Mimochodem, kdyz te uvidi pohlavkovat spolujezdce, sejmou te taky. Dal jsem ti odkazy na vedecke vyzkumy, ktere jsou v rozporu s tvymi dojmy, takze bud predloz nejake svoje dukazy nebo se s tim smir. V opacnem pripade jses na urovni streca z Moravy, co si tech par kilaku ze sklipku klidne dojede s tremi promilemi, protoze tam stejne nikdo nejezdi.

    Tecka, koncim.
    8.12.2009 12:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Opravdu, tečka, nazdar.

    Pro ostatní: Vědecký výzkum je něco jiného. Tohle je navíc postavené na hlavu. Hrajou na city jednou devatenáctiletou zdravotní sestřičkou. Neumřela kvůli telefonu, ale kvůli tomu, že kamioňák je blb. Tyhle kampaně proti normálním věcem jsou buzerací chudáků, kteří se ničeho nedopouští. Lidi na silnicích umírají kvůli prasícím frajerům, ne kvůli zodpovědným řidičům, kteří si občas dovolí dát telefon k uchu. Telefonování za jízdy (což už teď neprovozuju, protože se bojím o body) je podobně nebezpečné jako konverzace se spolujezdcem. Ale BESIPáci jednou určitě budou brojit i proti tomu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.12.2009 12:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Podobný kampaně BESIPu sice můžou vypadat rozumně, ale zároveň jsou dost zavádějící a přispívají k přijímání nesmyslné legislativy. Tahle stránka jakoby volala po úplném zákazu telefonování, a to i s hands-free sadami. Určitě mají kampaň "Chodci, nechoďte přes přechod na červenou! Je prokázáno, že to je nebezpečné!" Srandisti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.12.2009 22:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...co za volantem SMSkuji...
    Pořád lepší než psát mail v emacsu :-D.
    9.12.2009 22:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Proč? Když má člověk qwerty klávesnici na volantu...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.12.2009 23:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Hmmm tahle možnost má nesporné výhody, v případě havárie se pak naskýtá jedinečná příležitost konfigurace sendmailu ve zlomku sekundy ;-).
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.12.2009 08:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...to musí bejt paráda když ti pak třeba vylítne airbag :-D Někdy před patnácti lety bylo ve zprávách jak si chlapík na volant dal telefon, chtěl mít "handsfree" a nakonec měl "headfree" :-D
    11.12.2009 13:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    A co nějaká bezpečnostní, třeba rozdělená na půlky umístěné po stranách za volantem vedle ovládacích pák. Mohla by se s volantem i otáčet.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.12.2009 06:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    nejlepsi jsou borci, co za volantem SMSkuji.
    Nejlepší jsou ti, co SMSkují za rajčákem.
    8.12.2009 08:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Ale to tam určeno je. Jenomže každý rozumprd si myslí, že teď zrovna je to v pohodě a telefonování ho nijak nerozptyluje. Přesně do okamžiku, kdy ho prudce zastaví náraz na překážku.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 08:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Přesně tak, jednou sem si kvůli telefonování do klína vylil skoro celý pivo, protože už jsem měl "krátkej" loket na "utočení" zatáčky...
    Heron avatar 8.12.2009 09:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
    8.12.2009 14:57 tester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Je to legracni, ale na druhou stranu - v pripade amigapower bych tomu i veril, coz me lehce desi:-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 17:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Nemusí tě to děsit, příště už se mi to nestane. ;-) Od tý doby vždycky když zase jedu zhulenej, odkládám si pivo do stojánku od McDonalds, takže už se mi nevyleje, neboj. ;-)
    8.12.2009 11:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Já vím, že to tam je. Nadávám na to, že jsou tam některé věci navíc.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    7.12.2009 23:12 Michal Fikera
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Automat deli ridice na dve skupiny. Na ty co ho maji. A na ty co ho jeste nevyzkouseli.
    7.12.2009 23:23 Dan Horák | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Asi tak :-) A ještě když se spojí automat s odpovídajícím motorem ...
    8.12.2009 00:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ... tak je to jak autíčko na pouti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.12.2009 07:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Vytvor si treti. Vyzkousel jsem, nemam a nechci :-)
    8.12.2009 08:17 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    +1
    8.12.2009 12:06 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    +1
    USE="-gnome -kde";turris
    8.12.2009 09:27 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    No, jeste bych tam vclenil jednu skupinu, do ktery se radim. Prvne jsme koupili s automatem Toyotu Auris a to byla nejaka mechanicka prevodovka asi s jednou spojkou. Proste rychlejc jsem radil manualne. Vyhoda byla, ze clovek mel aspon trosku prehled, kolik uz tak jede, protoze to docela pri razeni klasicky zpomalovalo (akcelerace, razeni, akcelerace), takze kdyz to takhle Auris udelal ve meste dvakrat, tak jsem vedel, ze uz je na trojce a budu uz nekde u padesatky. Takze tenhle automat uz NIKDY!! Auris ma mody "R", "N", "M" (tusim jako Multidrive - nazev toho automatickyho razeni) a manual "M". V modu "M" se da zapnout "sport" mod, pak radi automa pozdeji, mod manual "M" umoznuje manualne radit, bud packama pod volantem nebo radici pakou pozunem dopredu a dozadu. Pokud jde motor moc dolu s otackama, automat podradi i v manualu. Pri vysokych otackach mi ale nepreradil, ale nezkousel jsem motor znicit:) Auris se startuje nebo vypina tlacitkem "Start/Stop Engine", muze byt v modech "R", "N" nebo "M" se seslapnutou brzdou (bez brzdy jenom zapina elektriku - radio, okynka). Parkovat bez rucni brzdy se da pouze v "R" nebo "M".

    Pak jsme chteli pro manzelku Toyotu IQ, tak jsme sli na zkusebni jizdu - parada automat, proste akcelerace/motor jde z nizkych do vysokych otacek; dalsi krok je pak akcelerace/motor slitne zase do nizkych otacek. Nevyhoda je, ze ve meste je clovek takhle za chvilku na 50km/h a nepozna to tak dobre jako pri klasickym razeni (nebo v Aurisovi). Nakonec jsme koupili Prius, na IQ manzelka pocka. Razeni v Priusovi je taky spravnej automat s tim, ze pri nizkej akceleraci se jede na elektromotor (na rovince pri pomalym rozjizdeni nebo jen pri udrzovani rychlosti) to dokaze ject na elektro az 60km/h (ve meste pri neustalym popojizdeni super, akorat se pak musi dobit baterie:)), pri rychlejsi jizde na dalnici pak samozrejme s motorem. V modu Power pak ma Prius hodne citlivej plyn a pri malym slapnutim akceleruje normalne (uz rovnou s motorem) a pri plnym seslapnuti pak akceleruje opravdu razantne (ani jsem to necekal, ze dokaze takhle vyrazit). Prius ma mody "P" (je to tlacitko), dale "R", "N" a "D" (klasika) a pri jizde z kopce se da zapnout "B" (breaks - brzdeni a dobijeni baterie). Jizdni mod se da nastavit na "Pouze baterie" (pouze rovninky, mala akcelerace, baterie musi byt nabita), "ECO" (kdyz to jde, jede se na baterii) a "Power" (jede spis na motor, akceleruje dobre, ale kdyz se jede z kopce, nebo to baterie utahne, tak se motor taky zastavuje). Pri vypnuti motoru se automaticky zaradi "P" (pokud jsem to dobre vysledoval). Rucni brzda je implementovana jako pedal, vypada to skoro jako spojka, bal jsem se, ze budu mit tendenci na to slapat kvuli razeni, ale clovek to v pohode ignoruje.
    8.12.2009 09:29 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    A jeste jsem zapomnel. Auris pri stani do kopce samozrejme ujizdel dozadu, takze znamy tik z manualu pri rozjizdeni do kopce bez rucni brzdy "pustit brzdu pridat plyn" je bohuzel nutnosti i v Aurisu s automatikou. Bez brzdy v modu "R" nebo "M"(ala "D") se rozjizdel pouze na rovince.

    Prius a IQ samozrejme i do kopce zustanou stat a na rovince se bez brzdy v "R" nebo "D" rozjizdeji o hodne sviznejc nez Auris.
    8.12.2009 09:35 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    A jeste dodatek, k jizde z kopce. Pokud vim, tak i u novejsich aut s manualem se doporucuje jezdit z kopce se zarazenou rychlosti, protoze pak to min zere. Stejne tak Prius (ten teda rovnou vypne motor uplne), ale i Auris pri jizde z kopce nechaval rychlost, dokonce kdyz clovek zacal z kopce brzdit, tak Auris podradil a pribrzdoval motorem. Ale nevim, jak je to u starsich aut.
    8.12.2009 09:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Pokud vim, tak i u novejsich aut s manualem se doporucuje jezdit z kopce se zarazenou rychlosti
    to bylo v manualech vsech starsich aut, co jsem videl, polsky Fiaty, skodovky, trabanty (tam s upozornenim na volnobezku).
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 09:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Fobia 2007 to má v manuálu taky.
    10.12.2009 10:52 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    to není kvůli tomu že to míň žere, to je bezpečnostní opatření. Kdyby motor na volnoběhu při sjíždění bez kvaltu náhodou zhasl tak to okamžitě přestane řídit a po pár šlápnutích i brzdit. Teda aby mě nějaký hnidopich netahal za slovíčka, nepřestane to úplně. Jen vysadí posilovače, což ale u některých aut může být téměř totéž a pro nepřipraveného řidiče je to šok. Na spotřebu to má zanedbatelný vliv.
    10.12.2009 11:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Vuhledem k tomu, ze to bylo i v autech, ktere nemely posilovace, tak je to asi spis takove zvykove doporuceni.
    10.12.2009 13:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Tam šlo zase o to chlazení a mazání, které vyžadovalo cirkulaci oleje, která se po vyřazení pochopitelně takřka zastavila.
    10.12.2009 14:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    U skodovky asi tezko...
    10.12.2009 18:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Ve kterém příspěvku tohoto vlákna se přešlo od automatů ke škocnám?
    11.12.2009 06:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Procti si par prispevku zpatky.

    Psal jsi, ze to bylo kvuli mazani, jenze to mely i auta bez posilovacu a u treba u te skocny pochybuju, ze to bylo kvuli tomu.
    10.12.2009 15:02 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    já si nějak nevzpomínám že bych takové doporučení někde četl a to tady mám dokonce manuál od Škody 1000 MB. U Trabanta se dokonce brzdění motorem důrazně nedoporučuje protože hrozí zadření motoru. Doporučuje se sjíždět kopce na 4 rychlost která má volnoběžku takže není nutné vyřazovat. Brzdit motorem je vhodné jen na sněhu a náledí ale doporučuje se plynem udržovat vyšší otáčky a občas to trochu protočit aby se motor promazal. Je to totiž dvoutakt, mazací olej dostává spolu s benzinem. Pokud běží na volnoběh, dostává minimum paliva ale i oleje. Pokud ho budeme nuceně roztáčet z kopce tak se to nedokáže mazat. Čtyřtakt se maže čerpadlem, u něj je to jedno. Obecně se doporučovalo brzdit motorem při sjíždění dlouhých strmých kopců aby se nepřehřály brzdy. Přímo nařízené to je u jízdy s přívěsem a jestli se nemýlím tak i u vozidel nad 3.5 tuny. Pokud něco takového bylo v nějakém starém manuálu tak se to týkalo jen a pouze těch extrémních případů kdy hrozí selhání brzd. Vzhledem ke kvalitě tehdejších brzdových komponentů je to celkem chvályhodná rada. Žádný jiný tajemný důvod o mazání nebo chlazení není. Automatky jsou samozřejmě o něčem jiném, princip jejich činnosti je podstatně složitější než tři hřídelky a deset koleček v převodovce trabanta nebo škodovky.
    10.12.2009 17:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Trabanta jsme meli devet let, takze jsem si ho uzil. Taky jsem na nem ziskal navyky, za ktere me potom v autoskole jebali :-)

    Skoda, ze ty knizky uz nemam. A mas pravdu, ten duvod bude spis kvuli brzdam, nez k mazani ci chlazeni.
    xvasek avatar 8.12.2009 09:51 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    jj, Prius byl můj favorit do doby, než přišel Insight, ale i tak je to moc pěkné auto.
    8.12.2009 12:25 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Auris ma mody "R", "N", "M" (tusim jako Multidrive - nazev toho automatickyho razeni) a manual "M". V modu "M" se da zapnout "sport" mod, pak radi automa pozdeji, mod manual "M" umoznuje manualne radit, bud packama pod volantem nebo radici pakou pozunem dopredu a dozadu. Pokud jde motor moc dolu s otackama, automat podradi i v manualu. Pri vysokych otackach mi ale nepreradil, ale nezkousel jsem motor znicit:) Auris se startuje nebo vypina tlacitkem "Start/Stop Engine", muze byt v modech "R", "N" nebo "M" se seslapnutou brzdou (bez brzdy jenom zapina elektriku - radio, okynka). Parkovat bez rucni brzdy se da pouze v "R" nebo "M".
    Sakra a já si myslel, že automat je pro ty, kteří nezvládnou manuální řazení a ono je to přesně obráceně, jak to tak čtu. :-)
    8.12.2009 21:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Automat je ale IMHO jenom pro ženský a chlapy s antitechnickou poruchou :-).
    Něco podobnýho jsem si myslel do té doby, než jsem s automatem poprvé vyjížděl z docela prudké vedlejší přes dva pruhy. Nestačil jsem se divit, kolik pozornosti sežere řadička + koordinace spojky a brzdy.
    nway avatar 7.12.2009 22:23 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Mám osm let Ford Escort Combi 1.6 16V s variátorem a pevnou spojkou. Jediný co je blbý je zima, než se ohřeje olej na rozjezd. Jinak je to jasně nejbezpečnější "zmrzlinář" a na červenou mě nikdo neutáhne ;-). Levou se brzdí jen ve formuli jestli se nepletu. Jistou dobu jsem to zkoušel natrénovat, ale asi jsem už starý, šlo to špatně. Teď je ale k prodeji, potřebuji více sedadel.
    8.12.2009 08:18 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    nejen ve formuli. taky v rally. máš pak dost otáček na rychlejší výjezd ze zatáčky.
    7.12.2009 23:24 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Najezdil jsem s automatem přes 20 000 km po USA a protože jsem při řazení Z P na R nebo D vždy stál na brzdě, tak mě auto nikdy nikam nepopojelo. Doporučuji stejný postup. Ostatně většina lidí např. na semaforech to stejně dělá i s manuálem, nejprve zařadí rychlost a až pak odbrzdí. Nicméně auto se zařazeným D nebo R má vždy tendenci mírně popojíždět, takže na semaforech se na rozdíl od manuálu musí stát na brzdě vždy.

    Hodně automatů umožňuje startovat pouze v poloze P. Takže když si u staršího auta dáte z kopce neutrál aby jste ušetřili a motor vám při neutrálu chcípne tak vy musíte úplně zastavit aby jste mohli motor znovu nastartovali. V tu chvíli je veškerá úspora v trapu. Takže u starších aut raději za jízdy neutrál moc nepoužívat.

    Levou nohu na brzdu opravdu nepoužívat. Sice si to každý zkusí a každý skončí prohlídkou skla :-), ale opravdu není moc důvod to používat. Situace kdy je třeba zároveň brzdit a přidávat plyn moc časté nejsou. Potenciální úspora času, kdy při brzdění není nutné přendavat nohu z pedálu na pedál se v praxi pravděpodobně moc neprojeví.

    Protože jsem zažil i situaci kdy mě téměř přestaly fungovat brzdy, musel jsem řešit i jak nouzově brzdit s automatem. Experimentálně jsem ověřil, že i při 70 MPH lze na automatu zařadit 1 (ze 3 rychlostí) a auto pak brzdí motorem dost intenzivně. Motoru to sice asi nedělá moc dobře, ale lepší než se zbourat.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 08:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...zapoměl jsi dodat, jak se to "výborně" chová třeba při lehkym přibrždění při sjíždění serpentynama (zkušenosti-306 sedan) :-D A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem... :-D
    xvasek avatar 8.12.2009 09:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    S automatem jenom zmáčkneš plyn a udělá to to stejné, když chceš být jakože echt frajer, tak si tam můžeš nacvaknout "S" a cítit se jak s manuálem. Jinak při lehkém přibrždění při sjíždění serpentýnama bych čekal, že automat nebude dělat nic - pokud teda nechci brzdit motorem. Pak bych tam měl dát "S" nebo o rychlost dolů.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 09:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...s tim sjížděnim to bylo dost nepříjemný, vyjel mi náklaďák, musel jsem přibrzdit a auto stratilo tah (takový to: stojim lehce na brzdě, ale stejně mně to táhne dopředu), bylo to jak vjet moc rychle do zatáčky a mít k dispozici jen volant, od tý doby automatům nevěřim, nehledě na to, že buď kopu do podlahy, nebo v horšim případě trefim brzdu...

    PS: v prvnim automatu co jsem seděl (mazda 626 á1990) mi kreténi řekli, že "R" je "ralye" :-D
    8.12.2009 19:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Coz mi pripomina vtip o tom ruskem zbohatlikovi, ktery si koupil nejnovejsiho mercedesa a druhy den ho sel reklamovat, ze ma rozbitou prevodovku. Nas zakaznik, nas pan. Vymeni mu ho. Kdyz je tam s pretrzenou prevodovkou potreti, tak uz jim to neda a poprosi ho, aby jim ukazal, jak k tomu dochazi. Chlapek posadi prodavace do auta a vyrazi. Sve razeni komentuje: "Odin... dva... tri... cetyre... pjat... rakeeetaaa..."
    8.12.2009 21:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem... :-D
    Až příště pojedeš s automatem, zkus prošlápnout plyn. To myslím doslova, až budeš cítit podlahu, tak ještě přitlač. ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 22:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ...hahaha, pěkný hovno pane! zkoušel jsem - na píču! :-D automat je pro holky!
    9.12.2009 08:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Nesváděj malej výkon motoru na automat. ;-) Když já na automatu prošlápl plyn, podřadilo to dřív, než bys řekl "píča" o dva kvalty dolů a už mě to tlačilo do sedačky.
    8.12.2009 09:13 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    v clanku je hodne nepresnosti, ale pro linuxaky to asi bude dobry :). variatory misto prevodovky maji i vsechny vyssi rady automobilky Audi. tiptronic je nazev pro system ovladani prevodovky, kdy lze z automatu prepnout na poloautomat a rychlosti tam frkat klackem. u prevodovek co nemaji premosteni menice pozor na vysoke rychlosti na dalnici - hrozi upeceni prevodovky. z Parkingu se jak na Drive tak Reverz radi zasadne s nohou na brzde. 123 je zamek prerazovani, na 1 se driftuje a vytahujou auta z prikopu, popripade vytrhavaj vrata. na dvojku se sjizdej kopce s privesem, aby auto brzdilo motorem. na 3 se tahaj karavany a jachty, aby auto na dalnici melo premostenou prevodovku pri vyssich otackach a nevyparil se olej z prevodovky. OverDrive je rychlobezka, vsechny novy automaty ji maj zabudovanou a OD uz nikde napsano neni.

    jinak je treba pocitat s tim, ze v zime je olej pekne hustej a proto nez se prevodovka ohreje, tak prevodovka neni tak gumova a auto muze dost cukat a na semaforech se musi stat vic na brzde, aby clovek olej prepral .)

    pokud chcete auto tahnout, tak s nastartovanym motorem, protoze diferencial je mazany olejem z prevodovky. nemazany diferencial se po par kilometrech usmazi. u normalnich aut staci odpojit kardan, ale to u civicu asi fakt nehrozi. to v blogu s ohrivanim prevodovky je blbost, neutral odpoji hydro a tak se tam nic netoci, cili se nema co ohrivat.

    DSG a podobne neni hydromaticka prevodovka, ale roboticka.

    pro bezny jezdeni preferuju automat, zvysuje kulturu cestovani jak pohodlim, tak charakterem. kdyz neni motor primo pripojen na kola, ale je mezi nimi gumova hydra, tak je to auto hned kultivovanejsi. automat je pro me povinnosti asi stejne jako kozeny interier s drevenym calounenim nebo alespon osm valcu v motoru :)
    8.12.2009 09:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    kdyz neni motor primo pripojen na kola, ale je mezi nimi gumova hydra, tak je to auto hned kultivovanejsi.
    to je pravda, kdyz je clovek drevo, tak je automat resenim :-D
    8.12.2009 09:26 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    co to s tim ma spolecnyho? nebo musi bejt clovek drevo aby dokazal ocenit kultivovanost a plynulost hydromatu, ke ktery se s manualem neda ani priblizit?
    xvasek avatar 8.12.2009 09:28 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Od nějakých 40kW výkonu už nejde s manuálem řadit tak, aby si toho osazenstvo prostě nevšimlo a nekvitovalo řidičovo umění stylem naklonit dopředu - naklonit dozadu, protože tam vždycky musí být jistý kousek času, kdy motor dodává na kola 0kW. To je prostě fakt, s tím nic neuděláš. Tady nejde o to jestli a jaké je člověk dřevo, ale o to, že to je technicky nemožné.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 09:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Od nějakých 40kW výkonu už nejde s manuálem řadit tak, aby si toho osazenstvo prostě nevšimlo
    ...hohoho, a tu o smolíčkovi znáte?
    xvasek avatar 8.12.2009 09:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    No, pokud umíš při akceleraci udržet výkon 40kW na kolech i při řazení, tak se někdy zastavím a musíš mi ukázat, jak se to dělá.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 09:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Nenjni problém vašnosto, přeškolíme, naučíme :-D
    8.12.2009 10:14 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    ale tady nejde o razeni, i automat pri prerazeni musi prerusit tok energie na kola, neni to preci variator. to co jsem mel na mysli kultivovanosti hydromatu je fakt, ze veskerej rambajz, neplynulost a razy z pistoveho motoru jsou oddeleny a prefiltrovany v prevodovce. pri dobre usazenym motoru pak v aute na kvalitni silnici neni citit vubec nic, je to jak pohodlna vodni postel na kolech. a toho auta s manualem nikdy z principu nemohou dosahnout, prenos nepohodli z motoru prevodovkou je zejmena u sesti a menevalcu proste znatelny.
    xvasek avatar 8.12.2009 10:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    i automat pri prerazeni musi prerusit tok energie na kola
    Právěže nemusí. Civic přerušoval tok energie jenom při změně režimu, a to je převodovka z roku 85. Vzhledem k tomu, že každá rychlost má vlastní spojku, to není potřeba.
    8.12.2009 12:17 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    +1,
    USE="-gnome -kde";turris
    8.12.2009 09:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Sice nevim, co s tim ma co delat vykon, ale nesouhlasim. Je jasny, ze kdyz tomu slapnu na krk a zacnu tam kopat kvalty, tak to bude vypadat, jako kdyz ozrala ridi MHD, ale pokud jedu celkem ustalenou rychlosti, tak si prerazeni nikdo ani nemusi vsimnout. Samozrejme zalezi auto od auta a hlavne na citlivosti spojky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 09:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    jako kdyz ozrala ridi MHD
    viz: městský Karosy s automatem, kde se umí půl minuty hádat trojka ze čtyřkou... :-D
    8.12.2009 09:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Jo, po Pribrami jezdily jen trikvaltovy automaty a vlali jsme tam jak trtina ve vetru se klatici. Ale to jezdily do skoly z intru stejnym autobusem i holky, tak nam to nevadilo :-)
    8.12.2009 16:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Když řidič nemá citlivou nohu (popř. ruku), tak bude "kopat" i ta nelepší převodovka. Například elektromotor se téměř blíží ideálnímu motoru pro pohon vozidla (nepotřebuje spojku a většinou ani převodovku), ale stačí zažít jízdu tramvají nebo trolejbusem, kde řidič dohání deset minut zpoždění uprostřed zácpy ...
    8.12.2009 16:10 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    kdybych měl denně najezdit 500 kilometrů tak bych rozhodně volil automat, obzvlášť mimo dálnice. Argument že automat je nuda je jistě pravdivý, pokud budu jezdit v neděli odpoledne v kopeškách a zatáčkách. Ale bude to zábava i když budu jezdit každý den, týdny, měsíce a roky? Bude to únavná povinnost a automat tu únavu může omezit. Jinak teda když jsme u toho, převodovka pro pořádný chlapy je nesynchronizovaná! Ještě k variátoru-plynulé převodovce. Ve skůtrech se používá často úplně obyčejný klínový řemen. Řemenice mají proměnlivou šířku a tím i průměr po kterém se řemen odvaluje a to je ovládané jednoduchým odstředivým regulátorem podle otáček. V autech to například úspěšně používal Fiat a to i u nejlevnějších modelů jako byla stará Panda a Uno. Ten řemen ale nebyl gumový, byl složený z ocelových lamel v olejové lázni. Naštěstí se to sem moc netahalo jako ojetiny, asi kšeftaři pochopili že auto kde se olej v almaře fakt bez debat musí měnit není ta pravá kára pro čechy. Variátor taky používaly starší kombajny ale ne automatický, ovládal se ruční pákou. Dokonce byl vidět pod kabinou za předním kolem.
    8.12.2009 17:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    převodovka pro pořádný chlapy je nesynchronizovaná!
    Jasne! Neexistuje lepsi zvuk nez rachotici zuby, kdyz to neklapne :-)
    8.12.2009 18:53 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    chtel jsem to potlacit ale nejde to. Jestli si toho nekdo nevsimnul, tak na abc se vyskytuji (stejne jako v zivote) dve skupiny muzu. Ti opravdovi chlapi, kteri se za jizdy polejou pivem, chodi na fotbal a diskutuji zde u prevodovek a pak ta druha skupina, ktera ma ocividne mnohem mene testosteronu a tito panove se hadaji u Krokodyli reky.

    Samozrejme, ze v dnesni dobe si z tech druhych nesmime delat legraci a ani je nijak omezovat, presto jsem ale presvedcen, ze ridi auto jako moje dcera - ta je skalopevne presvedcena, ze 3 se dava, kdyz tachometer ukazuje 70 km/h. Tak to rekl ten pan v autoskole. Dceri ale doporucil, aby si koupila auto s automatickym razenim.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 19:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people

    +1

    8.12.2009 19:50 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    tak a teď mám problém kam se zařadit. Pivem se nepolejvám, na fotbal nechodím, převodovku umím rozebrat a zas sestavit a převodovkou myslím cokoliv co má v sobě ozubený kola. Od hodinek až po převodovku vrtné soupravy. V automatce jsem se teda ještě nehrabal ale v sekvenční mechanické jo. A u krokodýlí řeky taky diskutuju. Akorát že někteří moc nechápou že ta hysterka měla dostat pár facek od každého za kým přišla s tím blbým nápadem lézt přes rozvodněnou řeku.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 20:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Sraž nějak ten estrogen a bude to v pohodě :-D
    8.12.2009 22:24 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    3 se dava, kdyz tachometer ukazuje 70 km/h
    A ne snad? Aspoň v mém autě je jízda 60 km/h nebo míň na 4 spíš utrpení :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2009 22:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Trojka se dává až když z podkapoty lítaj pístní kroužky... :-D
    9.12.2009 07:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatic for the people
    Trojka se dava tehdy kdyz je to potreba. Coz muze byt v 50 nebo klidne i v 80...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.