abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 20:55 | Nová verze

Byla vydána verze 21.0 a krátce na to opravná verze 21.0.1 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Z novinek lze zdůraznit například možnost skriptování v programovacích jazycích Python a Lua.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:11 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 58.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. V nové verzi nenajdeme žádné převratné novinky, rozhodně nic, co by se dalo srovnávat s vydáním Firefoxu 57.0 aneb Firefoxu Quantum. Na seznamu jsou spíše drobná zrychlení, optimalizace a co se nestihlo pro minulou verzi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
dnes 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 10.4 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:40 | Nová verze

Vyšly nové verze 1.3.0 a 1.2.1 WYSIWYM editoru Formiko. 1.3.0 vylepšuje editor, podporuje kontrolu pravopisu pomocí knihovny GtkSpellCheck 3.x a přidává možnost tisku vygenerovaného HTML dokumentu a dialog klávesových zkratek. Vydání je dostupné v Debianu testing, Ubuntu a také PIP. Vydání 1.2.1 opravuje různé chyby a zvyšuje stabilitu, více v seznamu změn; do budoucna bude tato větev udržována jen v případě zájmu (na NetBSD není dostupná knihovna GtkSpellCheck 3.x).

McBig | Komentářů: 2
dnes 08:00 | Zajímavý software

Facebook uvolnil svou platformu pro detekci objektů s názvem Detectron. Detectron je naprogramován v Pythonu a využívá framework pro deep learning Caffe2. Zdrojové kódy Detectronu jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 03:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Hlasovat lze do pondělí 29. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Zajímavý software

Projekt Document Liberation, jehož cílem je vývoj knihoven pro zpřístupnění (osvobození) dokumentů vytvořených v proprietárních nebo již nepodporovaných formátech, oznámil vydání 5 nových nebo vylepšených knihoven. Jedná se o knihovnu libe-book pro export dokumentů ve formátu EPUB3 a knihovny libabw, libmspub, libpagemaker a libqxp pro import dokumentů ve formátech AbiWord, MS Publisher, PageMaker a QuarkXPress.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:00 | Komunita

LWN.net, původně Linux Weekly News, slaví 20 let. První číslo vyšlo 22. ledna 1998. Psalo se o devfs, o 2 GB omezení velikosti souborů na souborovém systému ext2 nebo o renderování scén ve filmu Titanic na Linuxu na procesorech Alpha. Aktuální vývojové linuxové jádro bylo 2.1.79. LWN.net je zcela závislé na předplatitelích. Předplatné na měsíc stojí 7 dolarů. Články na LWN.net jsou týden od vydání k dispozici pouze předplatitelům. Následně jsou uvolněny všem pod licencí CC-BY-SA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:22 | Pozvánky

V sobotu 24. 2. se uskuteční již 5. ročník největší české WordPress konference – WordCamp Praha 2018. Pražský WordCamp bude rozdělen na dva proudy – pro uživatele a pro vývojáře. Je naplánováno 10 přednášek, 6 workshopů, 6 případových studií, Happines Bar a spousty příležitostí pro networking. V neděli se bude dále konat Contributing Day, kde se každý bude moci aktivně zapojit do překladu, či plánování dalších meetupů. Je připraveno 450

… více »
smíťa | Komentářů: 0
včera 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1384 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ avatar 25.4.2014 13:31 ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    V praxi se vyskytují zejména dva scémáře
    I♥DRX * Děte do píči s poníkama!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    xvasek avatar 25.4.2014 13:54 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Dík, opraveno. A to jsem to dvakrát četl...
    25.4.2014 14:55 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    pozorný korektor
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2014 13:35 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Např. Komerční banka prý bude (aspoň u účtů s velkým obratem) vyžadovat nepoužívání WinXP pro IB.

    PS Mám zájem o počítač s 32bitovými WinXP a porty PS/2 za symbolickou cenu.
    25.4.2014 17:32 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Vyměnit banku kvůli prohlížeči se mnoha lidem zdálo přehnané, tak radši vyměnili prohlížeč kvůli bance. Až se budou rozhodovat, zda vyměnit banku kvůli počítači, nebo počítač kvůli bance, možná to dopadne jinak...
    25.4.2014 18:07 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Ale pokud je to u účtu s velkým obratem, tak by bylo asi divné, pokud někdo může ze svého účtu posílat sem a tam miliony (nebo jak je velký obrat definovaný) a přitom si nemůže dovolit upgrade ...
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2014 18:13 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pro upřesnění: zřejmě se to týká i menších firem, ordinací apod. Pokud uvážím rozšíření různých historických proprietárních aplikací a běžnou počítačovou gramotnost v téhle oblasti, aspoň jak se s tím setkávám, mám podezření, že KB přijde o netriviální množství klientů.
    Luk avatar 25.4.2014 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Spíš bych tipoval, že WinXP nebude podporován u služby MojeBanka Business (což je jediná rozumně použitelná verze, disponující stahování účetních dat a odesíláním dávek), kdežto u služby MojeBanka (klikací omalovánky, kde se musí příkazy vkládat pouze ručně a výpisy nelze stahovat v kompatibilních formátech) podpora zůstane.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2014 18:57 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    A to se vylučuje jak?
    Luk avatar 25.4.2014 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Proč by se to mělo nějak "vylučovat"?
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2014 19:07 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pro upřesnění: (...)
    Spíš bych tipoval (...)
    Luk avatar 25.4.2014 19:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Chtěl jsem říct, že to podle mě nebude rozlišené podle klientů, nýbrž podle využívané služby internetového bankovnictví. To je všechno.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    25.4.2014 14:44 Andrej | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    tento bol vazne dobry:
    Pokud máte svá XPčka vystavena přímo do internetu (jako server)
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    25.4.2014 15:47 Dizz.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    V tom bych videl licencni problem, pokud se nepletu tak bezne desktopove Windows mohou sve sluzby nabizet jen 5(nebo 10 pocitacum uz nevim presne).

    takze lanparty 12 kamaradu kdy jako server byl nejsilnejsi pocitac jednoho z ucastniku jsou a byli vzdy poruseni licence ;-)
    Luk avatar 25.4.2014 16:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP

    Ono je těch licencí na WinXP víc (Pro/Home, navíc se měnila při každém SP), ale obecně k tomu Microsoft říká toto:

    Z licenčního hlediska ovšem není možné pro podporu serverových aplikací použít licenci Windows 8/ 7/ XP, protože tím dochází k porušení licenčních podmínek počítačového operačního systému, které sice povolují současné připojení až 20 (10 u XP) zařízení, ale pouze za účelem přesně stanovených a vymezených služeb

    Připojení za jiným účelem (např. práce s ekonomickým softwarem, přijímání pošty z mailového serveru apod.) tedy není povoleno a není ani brán ohled na softwarové požadavky nejrůznějších výrobců softwaru, kteří často jmenují Windows XP či Windows 7 jako dostačující podklad pro běh jejich aplikace.

    Navíc ani nehraje roli, jestli je Windows 8/ 7/ XP provozován na serveru ve fyzickém či virtuálním prostředí.

    Čili nejde o ten zmíněný limit, nýbrž o to, že to prostě licence "od základu" zakazuje.

    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Bystroushaak avatar 25.4.2014 18:31 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    *se drží za břicho a slzí slzy smíchu*

    Už jsem viděl hada chcát, koně blejt, dokonce i žábu, aby do toho na kameni pěstí bouchala, ale něco tak absurdního ještě ne.
    Luk avatar 25.4.2014 18:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Co je na tom absurdního? To je prostě obchodní rozhodnutí. Kdo chce provozovat něco serverového, ať si pořídí dražší serverovou verzi. Jednoduché jak facka.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Bystroushaak avatar 26.4.2014 01:55 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Teď nevím, jestli jsem divnej já, nebo zbytek světa. Jen čistě ze zvědavosti: kdy by to pro tebe absurdní být začalo? Kdyby tam Microsoft zadal podmínku, že se to smí používat jen liché pondělí a sudé čtvrtky, pouze ale pokud není měsíc v úplňku, a nikdy, když předchozí den pršelo? To omezení počtem spojení mi osobně přijde jako ještě o dost absurdnější požadavek.
    26.4.2014 02:56 Bzukot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Nejsi divnej, jen se v tobe bije mladicka nerozvaznost, kdy si vlastne ani nejsi vedom, zda-li by v teto (a spouste dalsich) situaci byla pragmatictejsi cesta libertarianismu nebo regulaci.

    Or anything in between...
    Bedňa avatar 27.4.2014 01:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Že si si ten odkaz neprečítal. "To je past vedle pasti pičo".
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    rADOn avatar 25.4.2014 15:14 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Ale za firewallem jsme v bezpečí…
    To jsou slavná poslední slova.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    25.4.2014 18:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Podle mně je jediné opravdu bezpečné připojení WinXP odpojený kabel :-) Na druhou stranu, pokud Microsoft už neposkytuje update, tak jediné síťové služby, co jsou běžně potřeba pro velkou část uživatelů, jsou HTTP(S), DNS a NTP, první jde od internetu oddělit promocí proxy (která nepustí nic, co vypadá podezdřele), druhé a třetí je řešit pomocí lokálního serveru. Nicméně konfigurace takového oddělovacího zařízení by byla pro "běžného uživatele" natolik složitá, že by se vyplatila jen ve velmi specifických případech.
    xvasek avatar 25.4.2014 22:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Jenomže meritem článku je, že ukončením podpory se u těchto služeb skoro nic nemění. Firefox je pořád stejně bezpečný, NTP nikdo moc nepoužívá, ale s tím DNS klientem máš pravdu - pokud půjde systém exploitnout přes DNS odpověď, tak je to dost problém. No stejně je to closed source, co bychom chtěli, že jo...
    rADOn avatar 28.4.2014 12:26 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    A co systemové knihovny? Třeba crypto API nebo cokoliv používá mshtml renderer jsou pěkný cíle…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    25.4.2014 15:26 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Krome toho, ze autor zjevne zamenuje NAT za firewall, plati jedno pravidlo - jedina moznost jak pouzivat XP bezpecne, je nepripojovat je do site (natoz k internetu) a nepouzivat zadne druhy zapisovatelnych vymennych medii.

    Ale jako system na starsi lokalni off-line aplikaci s vystupem maximalne na tiskarnu, proc ne.
    xvasek avatar 25.4.2014 17:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Autor nezamenuje! Drtiva vetsina tech krabicek ma firewall a dokonce implicitne zapnuty.

    Premyslel jsem, ze bych to nejak rozepsal, ale laik stejne nepozna, jak ma zkonfigurovanou sit.

    Je fakt, ze hodne uzivatelu upc ma ty stare motoroly, ktere jsou bridge, tam je to asi problem. Ale pokud nekdo takto provozuje xpcka, tak uz je ma stejne mrtve podpora nepodpora. :-)
    25.4.2014 18:30 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Otazka je co je tam za firewall a jestli to neni jenom, aby management odfajfloval featuru. Hardwarovy firewall je totiz uplne jina trida a taky v jine cenove relaci.
    Bedňa avatar 25.4.2014 19:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    A ako ľahko sa dajú tie firewally "v jiné cenové relaci" prejsť je plný internet.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Luk avatar 25.4.2014 20:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Hlavně rozlišení HW vs. SW firewall je jen záležitost výkonu, rozhodně ne bezpečnosti. Bezpečnost je věcí funkcionality konkrétného firewallu a jeho nastavení.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Bedňa avatar 25.4.2014 22:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Jj a práve o ten výkon ide a preto aj v HW FW sa sleduje to čo sa stíha, ostané sa prepustí. Teda nie som na túto oblasť borec, ale čo som sa dočítal je defaultné správanie všetkých vyhlásených značiek.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2014 12:27 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Nepleteš si to s IPS? Normální firewall rozhodně nic nepouští, když do něj pustíš víc, než kolik stíhá, tak prostě začne ztrátovat a pojede to na ****
    Bedňa avatar 27.4.2014 12:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Myslím IPv6 a reťazenie hlavičiek, ale viac so mňa nedostaneš, musel by som si to zas vyhľadať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 27.4.2014 12:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Myslel jsem si, že myslíš to, ale formuloval jsi to špatně. Zde se nejedná o propouštění toho, co nestihneš zpracovat, ale o debilní implementace, které propouštějí to, co zpracovat neumějí. Asi každému, kdo se bezpečností někdy zabíval více než deset minut, musí být jasné, jak dopadne zabezpečení, které má de facto ACCEPT pravidlo pro všechno, co vývojáři nechali neimplementované.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 27.4.2014 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Mimochodem, docela by mě zajímalo, jestli někdo věnoval stejnou péči IPv4 hlavičkám a zda je někde rozumný popis toho, v čem se liší náročnost zpracování IPv4 a IPv6 hlaviček.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 27.4.2014 12:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Keď som rozmýšľal prečo je to takto implementované, tak jediné čo ma napadlo, aby pri defaultnom správaní mali výhodu priepustnosti siete oproti konkurencií, keby sa ich produkty snažil niekto porovnávať s inými. Ty by si sa asi vedel o tom rozpísať viac.

    Čo sa týka IPv4 tak je pravda že sa človek naozaj nenarazí na článok ktorý by sa problémom spracovania hlavičiek zaoberal, asi preto že to nieje v móde.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 27.4.2014 13:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Já mám jen informace z různých přednášek lidí z MUNI, které mi nepřijdou vždycky úplně košer. Předpokládám, že informace o hlavičkách IPv6 máš alespoň nepřímo z podobného zdroje. A tam skutečně o žádné propustnosti sítě nebyla řeč. Právě naopak, tyto firewally byly obcházeny pakety, které se běžně na síti nevyskytují a tudíž netvoří traffic. Spíše tam šlo o složitost zpracování, kdy pokud nemáš začleněné zpracování určitého formátu paketu (například s určitým řetězením hlaviček), musíš se nějak rozhodnout bez toho zpracování.

    Z hlediska bezpečnosti musíš dát v takovém případě musíš paket odmítnout nebo zahodit, ale tím zase riskuješ, že nepropustít legální provoz. Implementátoři se mohli buď problému věnovat nebo se na to vysrat a počkat, co bude. Zjevně zvolili druhou možnost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 27.4.2014 13:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Z hlediska bezpečnosti musíš dát v takovém případě musíš paket odmítnout nebo zahodit, ale tím zase riskuješ, že nepropustít legální provoz. Implementátoři se mohli buď problému věnovat nebo se na to vysrat a počkat, co bude. Zjevně zvolili druhou možnost.
    A tým z chyby spravili fjučúru, aha cez naše zariadenie komunikácia prejde. Také manažérske rozhodnutie, nech zákazník neremcá že mu niečo nejde.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xvasek avatar 25.4.2014 22:27 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Myslím, že se bavíme o jednoduchém stavovém firewallu, který nepustí dovnitř nic a ven všechno. Na tom není nic složitého, zvládne to i průměrný číňan programující firmware do routeru a pokud si nědo za ty dvě (s maškarádou tři) pravidla do iptables účtuje jiné cenové relace, tak mu to přeju.

    (A pokud se bavíme o větších instalacích s XP - jako různé podniky apod., tak ty už nějaký lepší firewall mají a měly i před ukončením podpory.)
    Pavel Stárek avatar 30.4.2014 14:22 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Jejeje, to jsou tedy zase řeči. Jediná možnost jak používat Windows XP (a obecně jakýkoliv OS) bezpečně je hlavně a především používat hlavu (tedy to, co máme na krku, aby nám do něj nepršelo). WinXP (v práci) používám už hodně dlouho a světe div se, dokonce s nimi lezu i na internet, ovšem přes router, který v sobě má NAT i firewall, mám v nich nainstalovaný blbý Avast a k brouzdání používám Firefox, a ještě se nestalo, že bych "něco chytil". Neklikám na kdejakou blbost co mi přijde e-mailem. A flešky a přenosný disk používám normálně taky.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Jendа avatar 30.4.2014 16:01 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Jenže občas se objeví chyby, které jdou exploitnout třeba i pouhým zobrazením souboru (hrábne si to na náhled) nebo otevřením náhledu emailu (poslední chyba v IE11)).
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Luk avatar 30.4.2014 16:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    A občas ani Firefox nepomůže (když má člověk nainstalovaný Flash) ;-)
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Jendа avatar 30.4.2014 16:11 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    No hlavně občas je chyba i přímo ve Firefoxu…
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Pavel Stárek avatar 30.4.2014 16:24 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    No dobře, ale i tak ten škodlivý kód tam sám od sebe neskočí. Předpokládám, že v tomto případě bych musel do FF načíst nějaký škodlivý flash soubor.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Jendа avatar 30.4.2014 17:02 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Předpokládám, že v tomto případě bych musel do FF načíst nějaký škodlivý flash soubor.
    Ano, například když ti někdo udělá MITM na HTTP spojení. Nebo když vyhackuje AbcLinuxu a strčí ho sem.
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Pavel Stárek avatar 30.4.2014 18:29 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    No, ale v tom případě bude jedno, zdali použiji WinXP, nebo Linux, či Windows 7,8. Proti tomu my nepomůžou ani svěcené kočičky :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Jendа avatar 30.4.2014 19:02 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Zařídit, abys zobrazil nějakou stránku, je strašně easy (stačí najít XSS zranitelnost v libovolném „legitimním“ webu). Ostatní útoky tak jednoduché nejsou.
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Jendа avatar 30.4.2014 19:02 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Jo a kočičky rofl :-)
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Luk avatar 25.4.2014 16:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Systémy Windows neumí zjistit, jestli bylo mezi vydáním programu autorem a instalací do programu zasahováno, podepisování instalačních balíčků není vyžadováno a i kontrola podepsaných balíčků je zcela nedostatečná.
    Mám pocit, že to není pravda - že od IE 8 se kontroluje "reputace" každého souboru stahovaného tímto prohlížečem. Microsoft sice přesně neuvádí, jak se reputace stanovuje, ale v podstatě nutnou podmínkou je u spustitelného souboru jeho podepsání code signing klíčem, k němuž byl vystaven certifikát uznávaný Microsoftem. Pokud soubor nemá dostatečnou reputaci, nabídne IE možnosti "Nespouštět" a "Smazat". Aby ho člověk mohl rovnou spustit, musí kliknout na malinký odkaz. I když je možné, že se mýlím a že se to objevilo až v IE 9 (tj. Windows Vista).
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    xvasek avatar 25.4.2014 17:28 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    To nevím, já jsem pár .exe vytvořil, nikdy jsem je nepodepisoval a nikdo s nimi problém neměl. Myslím, že takto jdou Windows vydráždit maximálně k tomu, že před spuštěním napíšou, že software je z nedůvěryhodného zdroje a jestli to chci opravdu spustit.
    Jendа avatar 25.4.2014 17:42 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    To nevím, já jsem pár .exe vytvořil, nikdy jsem je nepodepisoval a nikdo s nimi problém neměl.
    Já také tarbally se zdrojáky většinou nepodepisuju a nikdo s tím ještě problém neměl. Co to svědčí o bezpečnosti jednoho nejmenovaného UNIXu?
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    xvasek avatar 25.4.2014 22:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Hele, říkej mi paranoik, ale já si zdrojáky před kompilací nebo spuštěním snažím přečíst. :-)
    Jendа avatar 25.4.2014 23:28 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Hustý. Kompiloval jsi někdy třeba kernel nebo gnuradio?
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Pavel Stárek avatar 30.4.2014 14:26 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Nebo LibreOffice? :-D
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 25.4.2014 17:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Tak jsem asi kecal, je to až od IE 10 (ve Win7). Ani devítka tu reputaci ještě nekontroluje.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Luk avatar 25.4.2014 18:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Resp. kontroluje, ale dává přímou možnost soubor spustit, což už u IE 10 není.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    26.4.2014 08:07 pocitujlasku | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP

    A ja som uz niekolko exe podpisoval, sice self-signed certifikatom, ale bol tam nazov firmy pre ktoru som vtedy pracoval. Niekolko odbornikov vystrasilo to windowsacke varovanie, a teraz aj ked vyskoci, ale je tam nazov firmy, tak je to kuzelne v poriadku lebo je tam firma :)

    Luk avatar 26.4.2014 12:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Certifikát důvěryhodný pro Microsoft stojí několik tisíc ročně, takže speciálně u programů zdarma (nejen FOSS) nebývají instalačky podepsané vůbec nebo přinejlepší klíčem s self-signed certifikátem. Varování při interaktivní instalaci vyskočí vždy, ale při důvěryhodném podpisu nevypadá tak výstražně.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    25.4.2014 17:30 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pokud vím, nekončí podpora Windows XP ze strany Microsoftu, ale končí bezplatná podpora Windows XP ze strany Microsoftu. Takže pokud se objeví nějaká velká bezpečnostní díra, Microsoft záplatu připraví stejně jako dříve - ale zpřístupní ji jen těm, kteří mají zaplacenou podporu. A pak bude otázka, zda vyměkne a zpřístupní ji zdarma i ostatním.
    Jendа avatar 25.4.2014 17:39 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Ty tři body popisují dokonale bezpečnost Linuxu.
    Pokud se chcete zbavit bezpečnostního problému, kdy každá instalovaná aplikace může se systémem dělat prakticky cokoli se jí zlíbí (v rámci práv aktuálního uživatele) a vy ani nikdo jiný nemá žádnou kontrolu, jestli aplikace dělá jenom to, co má, zvažte změnu systému.
    Toto mě opravdu trápí. Jsem pro vyřešení tohoto problému ochoten změnit systém, klidně ihned. Poradíš mi nějaký?
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2014 18:03 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Hliněná tabulka a majzlík.
    xvasek avatar 25.4.2014 22:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    RTFS! :-P

    Ne, ale vážně. V distribucích to před podepsáním aspoň někdo překompiluje a přebalí, tzn. někdo jiný než autor nad tím má možnost kontroly. Ty si to můžeš přebalit a zkompilovat taky a tím to taky zkontrolovat. Toto se IMHO od stažení .msi s binárkou třeba uTorrentu ze stahuj.cz dost liší.

    Lepší bezpečnostní model má android, nebo se dá použít selinux. Ale androidí metodika se mi v principu líbí.
    Jendа avatar 25.4.2014 23:30 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Ne, ale vážně. V distribucích to před podepsáním aspoň někdo překompiluje a přebalí, tzn. někdo jiný než autor nad tím má možnost kontroly. Ty si to můžeš přebalit a zkompilovat taky a tím to taky zkontrolovat.
    Ruku na srdce, ty to děláš? Já se přiznám, že ne.
    Lepší bezpečnostní model má android
    Dobře, specifičtěji, chci desktop.
    nebo se dá použít selinux
    A nested X server pro každou aplikaci. To už rovnou můžu mít ty virtuály s woknama…
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Hans1024 avatar 26.4.2014 02:52 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Nebo Qubes OS.
    Veni, vidi, copi
    xvasek avatar 26.4.2014 11:13 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Ruku na srdce, ty to děláš? Já se přiznám, že ne.
    To je ale tvůj problém. :-) Já to občas dělám. Občas čtu soubor po souboru (u menších projektů - třeba nedávno setlfoss), občas něco opravdu zkontroluju. A i velké věci se dají různým způsobem kontrolovat - teď jsem třeba dělal diff mezi vanila jádrem a jádrem od Samsungu (ti dávají zdrojáky jako tarball) a pak si to kompiloval upravené sám, takže ani kernel není úplně mimo. Ale je teda fakt, že Firefox nebo LO už těžko jak zkontrolovat.

    Možná si to moc maluju, ale opravdu žiju v představě, že si to distribuční maintainer prochází a kontroluje.
    Dobře, specifičtěji, chci desktop.
    A proč ne android na desktopu?
    pavlix avatar 26.4.2014 21:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Možná si to moc maluju, ale opravdu žiju v představě, že si to distribuční maintainer prochází a kontroluje.
    Pobavilo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2014 22:05 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pravil distribuční maintainer bez špetky studu...?
    pavlix avatar 26.4.2014 22:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pokud tě zajímá, co dělám, když mi přijde info o nové verzi balíčku. Nevidím důvod si komplikovat život jestliže review zdrojových kódů není součástí workflow dané distribuce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.4.2014 18:37 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Oppice obsahuji Utlouk, a ten rozhodne do netu komunikuje...
    xvasek avatar 25.4.2014 22:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Pravdu máš! Doplním zítra, díky za postřeh. Utlouk exprase má vlastně taky problém.
    28.4.2014 08:47 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Utlouk je jedno velké problémové prase...
    Agent avatar 26.4.2014 23:26 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Tak snad už začnou Widle konečně pořádně facha,t po tom co se BG věnuje jiným věcem (problematice depopulace) a MS se teď taky zaměří jinam a nebude ten systém neustále rozbíjet.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    27.4.2014 10:27 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (moje) Analýza dopadu ukončení podpory Windows XP
    Trochu slabota ne? Kde je nějaká FMEA?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.