abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 817 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 14:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Konstruktory
    Python nemá konstruktory?
    25.2.2006 14:25 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    ja nevim, to sem jenom tak placl, vsechno me to se**...€[đł@°wl ~Ł:-0
    25.2.2006 14:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Psát v Pythonu bez toho aby člověk věděl co je konstruktor je přeci jen o poznání snazší, než v C++.
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 22:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    To myslíš vážne?
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 22:31 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Ano :-) Tak do sta řádků a za předpokladu, že i v tom C++ budu používat objekty :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 22:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Ale čo? :-) Takže
    class A{
        A(){}
    };
    
    je oveľa ťažšie ako
    class A:
        def __init__(self):
            pass
    
    ?
    Hmm.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 22:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    No, nevím proč by tohle někdo psal :-)

    Prostě si myslím, že bych se dostal dál (aniž bych věděl co je konstruktor) v Pythonu než v C++.
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 22:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    A ako chceš v pythone písať objekty bez konštruktoru? Daj nejaký príklad. Nemusí byť storiadkový ;-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 23:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    No, řekněme, že nemusím vědět, že jsem použil konstruktor :-) Vždyť nakonec stačí jenom:
    x = nejakaTrida ()
    
    Alébrž v C++ bychom dělali:
    nejakaTrida *x = new nejakaTrida ();
    
    To minimálně svádí k zamyšlení, k čemu je to new :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 23:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Tak to si pletieš C++ s Javou. Pokiaľ budeš deklarovať na stacku a nie na heape, tak je to
    nejakaTrida x;
    
    Takže kde ti vydrži dlhšie neznalosť konštruktora? :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 23:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Já si nic nepletu, vždyť jsem tam poctivě dal tu hvězdičku. Já jenom čekal, že to třeba nikoho nenapadne :o)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 23:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    V Jave je tiež tá hviezdička, len sa tam nepíše :-)

    Tak teda, keď si to nepletieš, stále myslíš, že je to v pythone ľahšie? :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 23:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konstruktory
    Stále si to myslím! Ale už to raději nebudu rozvádět :-)
    Copak toho není dost?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.2.2006 14:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Asi se na to programování vybodnu a budu dělat skrpity v Pythonu...
    to jako ze Python neni programovani?! :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.2.2006 14:45 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Neeeeeee:-D, to je přeci skriptování:-)
    25.2.2006 14:55 toor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    V C dneska programuje uzivatelske programy pro osobni pocitace jenom silenec. C++ je 20 let stary nedodelek, ktery zazil svou nejvetsi slavu v roce 1990. Nechtel bys psat rovnou v ASM-86, nebo jeste lip, ve strojovem kodu? Budes pak nejvetsi boss ve tride :-/

    Java, C#, python, perl,... - nic?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 14:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Java, C#, python, perl fakt ne-e.

    Ten kdo tvrdí, že C++ je starý nedodělek asi moc C++ nezná nebo nikdy nevyužil jeho plný potenciál. Kdyby bylo C++ tak špatné, tak proč ho tolik programátorů používá?
    25.2.2006 15:02 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Někdy mám pocit, že jim nic jiného prostě nezbývá. Nebo je nějaký jiný slušný neinterpretovaný jazyk (tj. je zvykem překládat ho do nativního kódu)?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 15:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    To nevím.

    To že není jiná kvalitní nativní varianta neznamená, že C++ je špatné. Dokud budou aplikace v jiných jazycích tak líné, jak jsou, tak nevidím žádný důvod něco jiného používat. Pokud nesouhlasíte, že jsou líné, tak vám to neberu.
    25.2.2006 15:08 toor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    - protoze jsou liny naucit se neco noveho - kvuli kompatibilite (s .....) - ve svete Windows je na ustupu a nahrazovan C#, nebo Javou muzes si vybrat

    Jinak, proc ne Javu,.... ? Vyvoj je rychlejsi, kod je prehlednejsi, mnozstvi knihoven, nezatezovani programatora s nepodstatnyma vecama (uvolnovani pameti,...), plne objektove, vetsinou platformove nezavisle, ... atd. atd.
    25.2.2006 15:12 toor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    tak, formatovani nejak nevyslo.....

    jeste neco: porovnej si takovou blbost jako je "Hello World!" v pythonu a C, kolik je to radku a pismen. A ihned po napsani to muzes spustit na Linuxu, ve Windows, .... co ja vim, treba v mobilnim telefonu ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 15:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    #include <stdio.h>
    int main()
    {
            puts("Hello world");
    }
    Mě to přijde dostatečně krátké. Podívejte se na tu dokonalou, objektovou Javu.

    Když to napíšu v Pythonu, tak to sice můžu spustit všude, ale až po tom, co si tam nainstaluju obrovský interpreter. Tohle hello v C u mě zabírá jen 2996 bytes.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 15:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Ten #include můžete taky vyhodit, jde to i bez něj.
    Nejsemtu avatar 25.2.2006 20:32 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Na to bych se rozhodně nespoléhal. Překladač nehlásí varování jen tak pro nic za nic. Kdysi jsem se na to naivně spolehl a věřte mi, že je skutečně fajnové hledat chybu, která se objeví jenom občas, nedefinovatelnou shodou okolností.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 21:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Tohle je ukázkový Hello world a 100% vím, že fce puts(const char*) existuje...
    Já běžně používám C++, takže tohle mi tam neprojde.
    Nejsemtu avatar 25.2.2006 16:33 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    A chybí Vám tam návratová hodnota ;).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 17:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Nechybí.
    Nejsemtu avatar 25.2.2006 20:28 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...

    Ano? A jaká tedy bude návratová hodnota do shellu, čili jak poznám, že program skončil korektně nebo zda došlo během běhu k chybě? Proč mi příkaz

    ./programek && echo "1"
    nevypíše jedničku, ačkoli by měl, neboť k žádné chybě nedošlo?

    Popravdě mi na mysl přichází spousta ošklivých slov, protože už jsem měl zkušenost s programátorama, co kašlou na návratové hodnoty, a je jim naprosto putna, co to vrací. Je utrpením (spolu)pracovat s takovými lidmi.

    25.2.2006 21:01 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Proč hned takové škaredé odsudky? Některé programy se na konci funkce main neukončují, je tedy zcela zbytečné tam nějakou hodnotu nastavovat. Ani GCC s vypnutými optimalizacemi ji tam nenastaví, je-li v době překladu zřejmé, že se tam procesor nedostane.
    Nejsemtu avatar 25.2.2006 22:13 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...

    Proč? Právě kvůli těm hodinám stráveným hledáním. Nějak se mi to vybavilo... :-/. A tohle přeci nebyl odsudek a ani jsem nemluvil škaredě. Nebo to fakt vyznívá až tak zle? ;-)

    25.2.2006 22:33 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Ne až tak. Jen jsem chtěl naznačit, že nastavovat návratovou hodnotu někdy nemá cenu. Jsou programy, které se neukončují (/sbin/init), jsou programy, u kterých je návratová hodnota vždy ztracena, protože běží v pozadí, pak jsou také programy, jejichž návratová hodnota je k ničemu, protože jsou celé k ničemu, jako to Hello world. :-)
    25.2.2006 22:55 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    protože jsou celé k ničemu, jako to Hello world. :-)

    No, tvurci HQ9+ si to asi nemysleli :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 21:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Jeeeeej. Přísahám, že návratové hodnoty píšu. Ale tohle je Hello world a šlo tu o krátký kód.
    Nejsemtu avatar 25.2.2006 22:12 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...

    Jasně, že to je v pohodě. Šlo mi o to, že jste tvrdil, že tam nic nechybí.

    Myslím si, že tohle dělání věcí napůl ve stylu "ono to nějak funguje" je velmi špatná známka dnešní doby. Ale to by bylo úplně na jinou diskusi ;-).

    Nejsemtu avatar 25.2.2006 22:13 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...

    Jasně, že to je v pohodě. Šlo mi o to, že jste tvrdil, že tam nic nechybí.

    Myslím si, že tohle dělání věcí napůl ve stylu "ono to nějak funguje" je velmi špatná známka dnešní doby. Ale to by bylo úplně na jinou diskusi ;-).

    25.2.2006 16:39 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    print "Hello World!"

    ..... v pythonu. Interpreter ma 8.5 MB, disk mam 160+40 GB = 200 GB . Kde je problem? V Jave je to sice delsi jako v pythonu, ale do vyvojoveho casu se zapocitava i debugovani, compilovani ...
    DjAARA avatar 25.2.2006 16:46 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Myslim, ze resit u takovychto programu jak je co v jakem programovacim jazyce dlouje je uplny nesmysl. Vyhody jednotlivych programu se projevuji az u projektu radu stovek/tisic radku.

    Jinak c++ osobne moc nemusim, vic se mi libi java. A to ze je obcas pomalejsi (obzvlaste gui) je mi celkem jedno (zatim, treba se to casem zmeni).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 17:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Když vy tak, tak já jinak :-D
    lubos@ares ~ $ time ./hello
    Hello world
    
    real    0m0.002s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.000s
    lubos@ares ~ $ time python -c "print 'Hello world'"
    Hello world
    
    real    0m0.023s
    user    0m0.016s
    sys     0m0.004s
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 18:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Debugování C++ není problém, kompilace u automake projektů nejsou dlouhé.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 15:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Já rozhodně nejsem líný se učit cokoliv nového - ba naopak. Ale když vidím, že to mým účelům neslouží... Jako jsem nedavno psal na fóru Živě.cz: to že v Microsoftu nejsou s to vytvořit kvalitní objektovou knihovnu na tvorbu GUI neznamená, že za to může programovací jazyk. Podívejte se na GTKmm, QT a jiné - takhle vypadá využitý potenciál C++ (i když u toho QT, no, nebudu se hádat).

    Vývoj pro mě v Javě rychlejší nikdy nebyl a to jsem se ji naučil dřív než C++. Na Javě mi strašně vadí přísnost u přetypování, nehorázná náročnost na RAM a i CPU (teď řeknete, že to není pravda; opět vám to neberu). Chybí mi tam i šablony...

    Delete se v mých (nových) programech moc nevyskytuje - stačí vědět jak na to a delete nemusíte vůbec použít. Plná objektovost je nevýhoda, v Javě je objektovost dohnaná do extrémů. Ad nezávislost na platoformě, co třeba zmiňované QT...
    25.2.2006 15:27 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Není potřeba se omezovat na uživatelská rozhraní. Na matematické výpočty se mi nechce učit Fortran nebo Octave, psát to v C je sice možné, ale šílené. Jde to pěkně třeba v C++, jsou na to i knihovny, třeba Blitz - matice se tam docela povedly. :-)
    25.2.2006 15:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Kde je problém u přetypování? Prostě se to hlídá i za běhu, objekt se nedá jen tak ze srandy přetypovat na něco jiného, jenom na to co opravdu je. Já to tedy beru jako výhodu.
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 15:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Co třeba tohle:
    char a,b,c;
    a = 'a';
    b = 'b';
    
    c = a ^ b;
    Zkuste si to v Javě.

    Ono se stačí třeba jen podívat na podmínky... podmínkou v if() mohou být jen výrazy s výsledkem boolean a podobných příkladů pruzení by se našlo dost.

    Způsob v C++: použijte dynamic_cast. V Javě se vždy použije něco jako dynamic_cast, v C++ je to po vůli programátora.

    25.2.2006 15:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Hm. Primitivní datové typy pro přetypování moc odpor nekladou, boolean z podmínky v if uděláte mrknutím oka… To je kosmetika.

    Svoboda je otroctví :-)
    Copak toho není dost?
    25.2.2006 16:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Ono ve výsledku je to nakonec stejně jedno :-)
    Copak toho není dost?
    25.2.2006 19:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Pane, naprosto s Vámi souhlasím! Kde to mám podepsat?

    Umím Javu i C++, a pokud můžu, dávám přednost C++. Mě osobně na Javě vadí, že je jako jazyk hrozně osekaná. V Javě musím strašně ohýbat své myšlenky na osekané možnosti Javy, prakticky v jakémkoli jiném jazyce se cítím svobodnější.

    Nevýhodou C++ je hlavně náročnost na učení. Podle mého je C++ zatím nejsložitější jazyk na zvládnutí, který znám a to je podle mě hlavní příčinou toho, že C++ je méně populární. Jinak pokud máte C++ dobře v ruce, je to nesmírně efektivní a pružný jazyk.

    Taky souhlasím s tím, že v dobře navrženém C++ programu prakticky není potřeba psát téměř žádné uvolňování paměti a věta, že programátor v C++ věnuje spoustu času zařizováním alokace a dealokace paměti je jenom rádobypřání zastánců Javy.
    25.2.2006 21:15 Kero | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Souhlas, sice v C++ neumím psát tak dobře, jak bych si přál, ale new a delete, hluboká a mělká kopie a všechny tyto věci nejsou moc často potřeba. Občas jsou ale vhodné - například pro interakci s Cčkovejma knihovnama, u OpenGl vytváření textur atp.

    V jednom programu si musím v opengl vykreslovat pozadí pomoví gldrawpixels, zrovna tam bych chtěl vektor<>, ale bohužel pro předávání do opengl funkce je to špatné (nebo myslím, že to nejde).

    Co mi dost chybí je možnost auto_ptr pro pole, ne jen jednotlivé instance, na to jsou právě ty vektory, mapy, sety linky atd.

    Pro ty co neví, auto_ptr je bezva věc, když alokujete několik nových objektů a alokace u některého selže - které mám dealokovat, do kdy už jsem alokoval, kde nastala chyba, nezůstane paměť viset? new selže, vyhodí vyjímku a ta při propagaci výše zavolá destruktory všech lokálních proměných, v tomto případě těch auto_ptr, které už byly vytvořeny, a ty destruktory auto_ptr dealokují paměť, šikovné.

    Teď jsem udělal jednoduchý program porovnávající rychlost vector a alokovaného pole, vector vyšel asi 2 krát horší.

    Na konec jedna hezká stránka - Guru of the week, stránka s různými C++ problémy a zajímavými řešeňími.

    Doufám, že jsem sem nedal moc bludů.
    Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
    25.2.2006 21:16 Kero | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    adresa - guru of the week http://www.gotw.ca/gotw/
    Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 21:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    V jednom programu si musím v opengl vykreslovat pozadí pomoví gldrawpixels, zrovna tam bych chtěl vektor<>, ale bohužel pro předávání do opengl funkce je to špatné (nebo myslím, že to nejde).
    std::vector má metodu data(), nebude to ta, co potřebujete?
    25.2.2006 21:53 Kero | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Odkud to prosím víte(respektive korektní popis metody)? Já obvykle čerpám informace z

    http://cppreference.com/

    http://www.sgi.com/tech/stl/table_of_contents.html

    tam to není, pokud znáte lepší zdroj, prosím podělte se, tyhle jsou zatím nejlepší, co znám.

    Trochu jsem to hledal v includech, zatím nic. Každopádně to ale musí být odkaz přímo na pole těch typů soustavně za sebou, žádný balast okolo, který by tam mohl zůstat (jako třeba že mimo samotného integeru je tam ještě položka značící platnost/neplatnost).
    Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.2.2006 23:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Mě stačí man std::vector - nevím, jestli starší GCC má u sebe tyto man pages, ale GCC 4.1 prerelease je u sebe má.

    Pokud mi nevyhovuje man, tak chodím sem, respektive na snapshot této dokumentace, co jsem si stáhnul na disk.
    26.2.2006 00:37 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    > V jednom programu si musím v opengl vykreslovat pozadí pomoví gldrawpixels, zrovna tam bych chtěl vektor<>, ale bohužel pro předávání do opengl funkce je to špatné (nebo myslím, že to nejde).

    jak uz tady nekdo zminil:
    vec.data()
    
    nebo:
    &vec[0]
    
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    25.2.2006 15:00 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    No tak nevim ... s Pythonem, kterej je obejtovej a konstruktory a podobny brebery tam sou denim chlebem si asi moc nepomuzes ;-) zkus treba bash ... tam te to trapit nebude :-) na ale co se tyka SDL a Open GL kdyz uz bojujes s Pythonem, tak se podivej na knihovny PyGame a PyGL tam bys moch najit co hledas.
    Mac OS X je taky unix
    25.2.2006 15:23 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše C++ je vynikající jazyk.
    C++ je vynikající jazyk, ale chvilku trvá, než do něj človek pronikne. Obdobně jako C je to na první pohled nic neříkající změť složených a jiných závorek. C++ je navíc přeplněno přetěžováním konstruktorů, metod, funkcí, operátorů atd. Šablony na přehlednosti taky moc nepřidají. Programy v C++ vypadají někdy šíleně divoce, ale dá se na to zvyknout. Nejde to ale ze dne na den. :-)
    25.2.2006 16:01 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Takze co jsem pochytil z diskuze. Python se ucit zatim nebudu, dodelam C++. Az dodelam C++ podivam se este jednou na SDL (mozna budu moudrejsi). Po SDL se kouknu na Python.

    Myslim ze mam budoucnost naplanovanou. Diky vsem ;-)

    25.2.2006 16:07 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Lepší by bylo mrknout se na všechno. :-)
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 22:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Len jednu malú radu. Možno by si mal zvážiť, či nezačať radšej s GLUTom, ako s SDL. SDL je fajn knižnica na rôzne veci, máš tam timere, dokonca aj nejakú kontrolu joystickov a tuším aj thready; neviem presne, už to bolo dávno. Ale ak sa chceš učiť openGL, tak glut je podľa mňa priamočiarejšia cesta. Mám taký subjektívny pocit, že na vytvorenie okna stačí menej balastu. Ale ruku do ohňa by som za to nedal :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 22:56 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Aha a ešte som zabudol na povzbudenie. OpenGL nie je ťažké. Niektoré veci sú možno pre začiatočníka zložitejšie, ale to je kvôli tomu, aby sa s ním [s openGL] dali robiť pokročilejšie veci. Na začiatok nemusíš rozumieť úplne všetkým nastaveniem svetiel, materiálov a ako sa to počíta. Stačí, že sa niečo nakreslí a to, ako to presne funguje, budeš zisťovať časom.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Nikdo nikoho nenutí ty timery, vstupy a i vlákna (jo, něco tam na ně je) využívat :-) Myslím, že okno se snáž vytvoří v SDL, ale nevím, páč jsem to zkoušel jenom v SDL :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 23:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    No jo. Len som chcel povedať, že SDL je multimediálnejšie (ostatne, má to v názve :-) ) a glut openglovejší.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    25.2.2006 23:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    No, zase jestli chce zkoušet nějakou hru, tak se mu ty věci jako timery nebo vstup budou hodit (přiznám se, že nevím jestli to glut taky nějak umí). A v SDL jsou skutečně jednoduché a dokonce i bez problémů opsatelné z dokumentace :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 25.2.2006 23:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL, OpenGL...
    Tak tak, preto som tam aj napísal, že glut len v prípade, že sa chce učiť openGL. Handlovanie vstupu v glute samozrejme je (ako inak by sme vypli program, že ;-) ), ale ostatné veci tam netreba.

    Inak, veľmi dobrý dôvod pre glut je napríklad aj to, že má funkciu na vyrenderovanie čajníku. Tam sa SDL nechytá :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.