abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.6.2005 22:34 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše From scratch?
    Proč začínat from scratch? Teda aspoň sem to tak pochopil. Proč nenavážete/nepřispějete/nepokračujete/nepoužijete některý z dosavadních projektů? Neříkejte, že jsou až tak nevyhovující... možná jsem vedle, ale mám jistý pocit zbytečného mrhání úsilím.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    28.6.2005 02:21 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Máte pravdu. Je to z vašeho úhlu pohledu trochu mrháním úsilí. Bohužel, pokud se budem bavit konkrétněji zjistíte že jiná cesta nevede. Přičemž se nebráním tomu využít některých kódu pod GPL!!! Zajímají mě kvalitní lidé/programátoři, né plkači hromady kecu proč toto či ono nejde.... zatím se tu neoběvil přispěvovatel či progresivní člověk... Nebojte se. V projektu muže být hodně peněz. Ale to záleží zda někdo ovládá programování a má ideu. O jiný typ lidí nestojím. Aby někdo programoval něco za peníze a nemel k tomu programu vztah hodnotím stejně jako bych zametal ulice protože mám za to dost peněz..... :-) Jo asi budeme počkat na programátory z venčí až se do toho pustí...... :-(
    28.6.2005 10:35 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Jaci programatori "z venci"? Ti se do toho uz pustili (par free CADu existuje - ale jestli ses dival, tak AFAIK zadny neni bez toho, aby jeho vyvoj nekdo financne podporoval) - clovece - nebud snilek a postav se na zem - NIKDO nevenuje 2 roky sveho zivota necemu, z ceho NIC mit nebude. A temi 2 roky myslim 40-50 hodin tydne - ne prace pri skole nebo o vikendech. Takhle jde sice CAD vyvijet, ale bude to trvat 4-5 let do pouzitelne verze a budes muset jako project leader neustale hledat nahrady za "odpadliky".
    28.6.2005 10:54 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Přesně tak. Lip bych to neřekl.
    28.6.2005 10:57 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Tak kdyz bys to lip nerekl, tak rekni, jak sis vyvoj takoveho CADu predstavoval? Mas nejakou firmu, ktera ma natolik specificke pozadavky, ze klidne si zaplati vyvoj CADu sobe na miru nebo proste jsi jen tak placl, ze by mozna bylo dobre, kdyby nekdo nekdy nejaky free CAD vyvinul?
    28.6.2005 12:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Brachu neplacnul. Musim(chci) napsat projekt, páč je tu jistá podpora nejmenované vysoké školy.... Nechci se tady rozkecávát protože se musí udělat spousta věcí spolu se sehnáním financí... :-)
    28.6.2005 12:12 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Tak to na to jdes naprosto presne obracene. Spravny postup by byl: 1, Zjistit, co skola chce 2, Zjistit, kolik tak zhruba je ochotna investovat 3, Napsat detailni "feature list" 4, Konzultovat ho s nekym, kdo ma s takovymi projekty zkusenost a odhadnou casovou a lidskou narocnost 5, Zajistit konkretni financovani a odsouhlasit PISEMNE casovy a "feature" plan 6, Sehnat vyvojarsky tym

    Ty na to jdes odzadu...
    egg avatar 28.6.2005 12:15 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    28.6.2005 12:25 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Zas jsem o něco chytřejší...
    28.6.2005 13:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    NIKDO nevenuje 2 roky sveho zivota necemu, z ceho NIC mit nebude.

    Žiješ patrně buď ve světě obývaném jinými lidmi (to by vysvětlovalo to nikdo) nebo ve světě, kde neexistuje nic než peníze (to by vysvětlovalo to nic).
    28.6.2005 13:08 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Co asi dělají třeba lidi z debianu.... Ty jsi fakt..... :-) BOREC!!!
    28.6.2005 13:11 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    WTF?
    28.6.2005 13:31 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: From scratch?
    Pockej - mozna, zes mne nepochopil. Ukaz mi nekoho, kdo bude kazdy pracovni den sedet u komplu 8-10 hodin po 2 roky a zit ze vzduchu (nebo se necha zivit rodici/partnerem/...) jen proto, aby se po 2 letech podival zpet a rekl "Dobry CAD SW, jdeme dal". A najdi mi 6 takovych lidi (a ja jim ukazu, na cem delat, co prinese OSS komunite mnohem vetsi uzitek!) Ja nemluvim vubec o tom, ze lidi (vc. mne) pro komunitu delaji (at uz v ramci svoji prace, skolniho projektu nebo volneho casu) hromadu prace, ktera kdyby se mel vycislit penezi, tak je doslova k nezaplaceni.
    27.6.2005 22:37 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Místo
    O pár řádů větší naději na nalezení dalších vývojářů bys měl tady a tady. Za předpokladu, že to dotáhneš alespoň do pre-alfa fáze, do kategorie planning už přinejmenším FM nic nebere, protože bylo příliš mnoho projektů, které v této fázi i skončily.
    27.6.2005 22:41 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše je to sice pekné
    Ale ja by som začal skôr na tom stavať čo už existuje. Ten projekt je freecad (sourceforge) postavený na naozaj rozsiahlej databáze pre CAD/CAM programy a to OpenCASCADE5.2 je pod LGPL a po nainštalovaní má asi tak 600MB. Bohužiaľ programovať neviem ale keďže som vyštudoval SvF v KE tak aj ja som hľadal nejaké free riešenia ku Autocadu ale nič som nenašiel pre stavebných ing. Viem jesto najmenej 4 cady pre linux ale nevyhovujú ani jeden.
    27.6.2005 23:31 zajo
    Rozbalit Rozbalit vše rád sa zapojím
    Ahoj. Som stavbár, skúsil som viac CAD programov aj pre Linux, ale autocad my zatiaľ vyhovoval najviac. Bol by som rád ak by bol dáky CAD program pre Linux podobný autocadu. Nemusí to byť zrovna jeho kópia, ale privítal by som podobne užívateľské prostredie. Nie som programátor i keď sa snažím vo voľnom čase niečo naučiť, ale pokiaľ by som mohol dáko prispieť, budem rád. Mám skúsenosti s 2D a aj 3D CAD (autocad, architectural desktop, revid).
    egg avatar 28.6.2005 00:04 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Zní to dobře
    Bezva iniciativa, AutoCAD mi v Linuxu vždycky chyběl. Něco o kreslení vím z průmyslovky (Panská), v algebře a analýze se orientuju (MFF), v C++ celkem taky (Lestes). Od příštího roku bych měl být doktorand a myslím, že určitý omezený čas bych na tohle dokázal vyšetřit. Ovšem nevidím tady nic o finančních a dalších organizačních otázkách. Kdo by mě platil, kdo by to řídil a jakým způsobem? Zadarmo po večerech do toho pochopitelně nejdu a nedělám si iluze, že bez investic do odborníků by z toho vzešlo něco použitelného. Přecijen je CAD systém dost specializovaná věc a musí být promyšlený do detailů.

    Kdyby byla nějaká firma schopná do toho investovat, mohlo by se jí to IMHO vrátit (i při uvolnění pod GPL). Mohla by pak poskytovat školení uživatelů a další podporu. Ale je potřeba mít obchodní model a schopného vedoucího projektu, jinak tohle bohulibé předsevzetí nemá budoucnost.
    egg avatar 28.6.2005 01:23 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    Aha, tak teď jsem tu podstatnou zmínku skrytou v komentáři našel:

    ..se tu ptám zda by se tu někdo nechtěl pustit do projekdu za který ani třeba nedostane zaplaceno..

    Žádné skryté eso v rukávě tedy nemáte. V tom případě je tahle iniciativa odsouzená k záhubě. Dobrovolníci nemůžou jen tak na koleně vytvořit CAD systém tak kvalitní, aby v použitelnosti reálně konkuroval komerčním produktům. Tohle vyžaduje propracovaný objektový návrh jádra, sofistikovaný výpočetní engine, velmi netriviální práci s grafikou, ergonomické gui a tak dále, je toho hodně. To se nedá v rozumném čase udělat bez promyšleného řízení projektu a zaplacení expertů. A pokud nový CAD systém nebude schopen konkurovat, pak nemá smysl, protože na tomhle se žádné firmě nevyplatí šetřit. Nemám pravdu?

    28.6.2005 02:11 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    žádné skryté eso v rukou tedy nemate..... ano mam i nemam. :-) v každem případě se pokouším sehnat lidi kteří do problému dostatečně vidi. Nemám zájem o lidi kteří v prvotním zájmu vidí peníze. Neboť tito lidé nejméně umí. Nejsem jouda který nesmysluplně hází keci do luftu. Zajímají mě lidi kteří mají zájem vyvíjet. Né lidi kteří o tomto problému vědí hovno a jenom kecají. Narozdíl od vás se snažim. A to dost na vysoké úrovni, s tím že to momentálně nemužu prezentovat. Ale je to na vás.....

    Přinesetete mi něco trochu víc než svoji představu o zániku? Nebo disponujete nějakými zkušenostmi s oblasti tvorby CAD systémů? Trochu nejdříve řekněte co umíte, poté prezentujte svoji nevědomost.....
    28.6.2005 08:57 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    Nedá mi to...

    Mám dobré zkušenosti s programováním, ale nenabízím se, protože:

    Pokud se budete prezentovat pravopisnými chybami a vulgarismy, tak s vámi vůbec nezačnu komunikovat.

    Co tedy nabízíte vy, kromě deklarované snahy, "na vysoké úrovni"? Zatím jenom keci. Takových jako vy zkrachovalo a zkrachuje ještě hodně.

    Jsem zvědav, pokud vy povedete tento projekt, jak daleko to dotáhnete, pokud s tím vůbec začnete.
    28.6.2005 09:03 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    V poho. Předem deklaruji že se snažím hledat lidi co mají zájem! A ne lidi kteří chtějí provozovat flame.... Zajímají mě nápady podněty. A protože je to dost předčasné tak se ptám zdali někdo na daném problému pracuje či chtěl pracovat. Docela bych rád slyšel i od vás nějaký ten podnět! :-) Jo už jsem na projektu v podstatě začal. Jak to dopadne ví bůh. Mno ale stále jsem přesvědčen že dělat, či zkusit něco je lepší než nedělat nic a říkat důvody proč to nejde.... :-)
    egg avatar 28.6.2005 10:38 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    No mohl jste si všimnout, že jsem řekl, co umím. I když ne všechno a kdybyste projevil zájem a chvíli klikal, mohl jste si zjistit víc. Mám tříletou zkušenost i s týmovým programováním, moje diplomka je o objektově orientovaném návrhu, státnice na MFF budu dělat ze softwarových systémů a z počítačové grafiky. Pořád máte pocit, že o tom nic nevím? Ale naopak já mám pocit, že vy nemáte ani mlhavou představu o tom, jak se vyvíjí software a řídí projekty. K tomu váš způsob jednání, pro který svérázný je slabé slovo. Já sem vám nabídl své schopnosti a hned na začátku jsem deklaroval, že bych o takový projekt osobně stál. Vy se na mě oboříte vulgárním a odmítavým způsobem jen proto, že jsem se zmínil o penězích. Vaše představy o vývoji specializovaného software pro profesionály jsou strašně naivní.
    28.6.2005 11:14 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    promin. trošku jsem přehledl.... :-) v pohodě. Momentálně jenom zkouším kdo by mel zájem něco takového činit. Též jsem doktorand. Svérázný jsem dost, ale jdu si za svým cílem. Projek musim napsat tak do pul roku....
    28.6.2005 11:31 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zní to dobře
    Clovece - a muzes nam teda rict, jaky ten cil je? To mas jako projekt do skoly "Napis CAD system"? Do pul roku muzes mit (kdyz na tom budou 2-3 lidi delat dnem a noci) zakladni CAD system, ktery bude umet kreslit zakladni elementy a nejake zakladni operace s nima.
    Mikos avatar 28.6.2005 00:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Výborně!
    Je to skvělá iniciativa, nějaký opravdu kvalitní 3D CAD pod svobodnou licencí opensource komunitě opravdu chybí. Ale chce to CAD s přívětivým prostředím podobným AutoCADu, na ten je nejvíce lidí zvyklých. Už sem se takhle koukal jestli bych nenašel nějakou opensource náhradu za AutoCAD pro kamarádku, která se živí stavařinou (tedy konkrétně návrhem bazénů a akvaparků), ale na nic použitelného sem nenarazil.

    Jediné co se mi jeví jako opravdu pokročilý CAD mi přijde BRL-CAD, nicméně vypadá to že nemá moc přívětivé uživatelské rozhraní. Co navázat na něj, použít jeho kód a udělat nad ním uživatelské rozhraní podobné AutoCADu?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.6.2005 21:21 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výborně!
    nebezi to nahodou jenom pod unixama? To by byl velky handicap...
    Mikos avatar 1.7.2005 03:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výborně!
    Nene, funguje to pod Linuxem...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.7.2005 13:45 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výborně!
    pro me je linux taky jenom 'unix', myslel jsem na to, ze to nebezi pod windows pak se to da zapomenout...
    28.6.2005 08:17 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše kompatibilita
    Jo bylo by to fajn.Nicmene pokud se od zacatku nebude pracovat na kompatibilite s autokedem bude to zbytecna prace:-(
    V podstatě nic nevím
    28.6.2005 08:48 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    Toto je až druhořadá věc. ale počítá se sní....
    28.6.2005 09:01 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    Mela by byt prvorada.Jinak hodnota produktu bude min nez polovicni.Sam pracuji v microstationu a prevod na dwg je dost bolestivy a to si myslim ze to pokrocilo milovymi kroky
    V podstatě nic nevím
    28.6.2005 09:05 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    To se mě líbí! Konečně někdo mluví o tom co by chtě, či jakou má představu. Mno asi bude prvotní... :-)
    28.6.2005 09:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    1. Kdybys chtěl opravdu vědět, co lidé chtějí od CADu, tak si projdeš existující diskuse k CADům, je to tam všechno napsáno. A obecně připomínky a požadavky na existující implementace a pokusy o implementaci.

    2. Představu máš mít ty. Pokud nepřicházíš se silnou vizí, jak ten projekt bude vypadat a fungovat, ale jen s keci, tak každý leda tak mávne rukou a popřeje ti brzké probuzení.
    28.6.2005 09:35 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    V poho... Představu mam. :-) já hlavně sháním programátory..... jo už se těším na to probuzení! :-)
    28.6.2005 11:03 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    Máš-li představu, nepresentuješ-li. Takže to vyjde nastejno.
    28.6.2005 11:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kompatibilita
    s/-li/ ji/.
    28.6.2005 09:44 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Par poznamek...+
    Clovece, mam dojem, ze bud mas velmi sverazny styl vyjadrovani, nebo nevis, o cem mluvis:

    a, Pokud ma mit nekdo hlavni silnou vizi, tak to mas byt hlavne ty (jak jiz bylo tady receno) a touto vizi musis "nakazit" cely tym

    b, Pokud chces opravdu spickove programatory, tak musis brat lidi po vejsce - a delat na takove "nudne" veci jako je CAD (kde 90% prace je pro tak dobre lidi naprosto nezabavne), tak je musis motivovat jinak - bud tou vizi, penezma a/nebo "prestizi" - zatim jsi ale nic konkretniho nenabidl

    c, Pokud by tady nekdo byl, kdo je fakt dobrej a ma tu vizi (jak chces), tak by uz neco takoveho davno delal, ne?

    Ja si o sobe myslim, ze jsem v C/C++/Qt/... docela dost dobry a mam i dostatecne matematicke zaklady, ale protoze musim zivit rodinu, tak pokud nereknes konkretne, z ceho bys chtel tento projekt financovat, tak nema cenu nad tim vubec uvazovat. Pro tvoji predstavu - VELMI ZAKLADNI funkcionalitu bych odhadl tak na pul roku pri pouziti XP (eXtremni Programovani - nejrychlejsi zpusob jak docilit u podobneho projektu pouzitelne verze) v tymu 5-6 lidi - coz pri prumerne (hrube) mzde 1000 Euro/programator/mesic tvori tak 30-40 kEuro (tzn. kolem milionu jen na mzdach).
    28.6.2005 10:02 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...+
    jo mas recht.Nema cenu delat nejake malovani. Pokud se chce uspet musi to byt kvalitni CAD. Coz se bez jisteho kapitalu asi tezko docili
    V podstatě nic nevím
    28.6.2005 10:10 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...+
    Presne tak - cely projekt bych odhadl na 100-150 kEuro (vc. veskereho zazemi pro tvorbu dokumentace, import/export filtru apod.) a na 1.5-2 roky (aby to bylo opravdu pouzitelne jako CAD a ne jako hracka na par praci do skoly ;-)) - cili 6-10 cloveko-let... Tohle se neda delat bez financni investice (viz styl vyvoje jakehokoliv profi SW pro Linux - at uz gcc, Mozilla, KDE, Qt, kernel... - vsechno je z velke casti financovano firmami, aby se udelaly i ty "nepopularni" prace a to 8 hodin denne/5 dni v tydnu - ne "az budu mit cas" - ale bez GPL (a tedy open source) by Linux tady neexistoval a ty firmy by do tohodle ty penize neinvestovaly...)
    28.6.2005 09:54 Honza Zanda
    Rozbalit Rozbalit vše Nabidka pomoci
    Nejsem programator, umim jen zaklady, ale umim matiku a analytickou geometrii, a v CADu jsem delal docela hodne. A rad bych mel nejaky ten CAD i na tucnaku. Takze jestli Vam muzu byt nejak prozpesny, mail je jan.zanda@gmail.com
    28.6.2005 09:59 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Par technickych poznamek
    * Vývojová platforma/OS by měla být pod svobodnou licencí (GPL/GNU).

    Vyvojova platforma nijak neomezuje to, pod jakou licenci SW uvolnis! Klidne to muzes vyvijet pod Qt pod Wokny a pak to uvolnit jako GPL.

    * Primárně bude použit programovací jazyk C++ (objektově orientovaný, nutný překlad do binární podoby).

    No, svuj smysl to ma, v budoucny by ale mela byt moznost skriptovani (minimalne pomoci Pythonu).

    * Program by neměl být svázán s GUI (grafic user interface). Uživatel by měl mít možnost volby grafického rozhraní (QT, GTK2, ...).

    SPATNE! Tohle cely projekt udela alespon 2x slozitejsi (a 3x vice chyb!) A neni k tomu zadny technicky duvod! (krome toho, ze GTK2 nejde jinde, nez pod UNIXy, ale Qt jede pod UNIX/Mac/Win...)

    * Primárně budou pro vytvoření GUI použity QT knihovny od firmy Troltech (GPL licence).

    Nechapu, proc pred tim mluvis o volnosti GUI a ted mluvis o Qt... Souhlas - Qt je v soucasnosti na podobny projekt asi nejlepsi volba (mozna jeste za uvahu stoji wxWindows (myslim, ze se to tak jmenuje), ale to neni tak multiplatformni a neposkytuje takovy programatorsky komfort...)
    28.6.2005 11:06 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Samozřejmě nezaleří na jaké platformě se bude vyvíjet. Ale když už, tak už!

    Svázanost s GUI by nemela být. Protože chceme použít architekturu klient/Server. jinak je mi jasné že to učiní projek složitým. Jde mi o to navrhnout aplikaci naprosto komplexním zpusobem, podívat se na CAD systém z jiného úhlu než je to postavené dnes. Dnešní CAD systémy jsou na jedno brdo a nic inovativního nepřináší.... Momentálně dávám dohromady projekt. Jestli se to povede..... :-)
    28.6.2005 11:17 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Ale co je CAD system jineho, nez v podstate GUI? (nebavim se ted o systemu typu Catia, ktera dela i analyzy pevnosti soucastek a "seskladatelnost" vyrobku a podobne silenosti - aspon co vim z doslechu).

    Opakuji - co by mel delat Client a co Server? Pokud Client bude zobrazovat "vykres" a bude do nej zakreslovat to, co uzivatel ukaze mysi/klavesnici, tak jaka zbude prace pro Server?

    Pokud se chces na to podivat z jineho uhlu (coz dost pochybuji, ze jde), tak nejdrive musis PRIJIT S TOUHLE VIZI - a ne ji hledat, az mas dohromady dany tym, rozjetou praci a v pulce to kompletne prekopat!
    28.6.2005 11:35 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    mno o to jde. kapl jsi na to. Proč to neudělat už od základu dobře. kuli tomu je potřeba architektura klient/server.

    CAD system je sice známý pojem (je jich víc třeba CAM) ale já to prezentuji pro zjednodušení. V podstatě jde o vytvoření kvalitního nástroje který pomáhá konstruktérovi při realizaci svých představ. Primárně mi jde o vytvoření parametrického 2D CAD systému. Uživatel by jsi mohl volit zda-li chce kreslit like AutoCAD či zadávat parametry jako ve velkých skicářích like Pro/E, CATIA, Solidworks, atd. To totiž žádný CAD system tak dobře neumi (co vim). Za další by tento systém měl mít možnost být rozšířen na plně parametrický systém asociativního typu (vysoke CAD systemy). Proto chci aby aplikace byla napsáná od základu a navrhováná co nejkomplexněji.
    28.6.2005 11:42 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Ach jo - tak znovu - co by mel delat ten server?

    Klient se bude starat o vykreslovani dat na obrazovku a o vstup dat od uzivatele (a je jedno, zda to bude uzivatel naklikavat nebo zadavat parametricky z nejake konzole). Kde je tady prostor pro "server"?

    Nebo jsi pouzil vyraz "klient/server", proto ze to zni "cool"?
    28.6.2005 11:06 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    GTK2 nejde jinde, nez pod UNIXy, ale Qt jede pod UNIX/Mac/Win...

    Doporčuji si ověřit fakta, než začneš blábolit nesmysly. Gtk+ jede na týchž platformách co Qt, a navíc má na všech příčetnou licenci.
    28.6.2005 11:18 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Sorry - to jsem netusil, ze Gtk+ je i pro Wokna. Ale nenasel jsem ho pro Mac OS :-(
    28.6.2005 11:42 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Sorry - to jsem netusil, ze Gtk+ je i pro Wokna. Ale nenasel jsem ho pro Mac OS :-(
    Pod Mac OS X jede normálně X11 verze Gtk+. Běžně to používám. Jen trochu zlobí GtkGLArea.
    28.6.2005 11:57 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Ale nemusis mit nainstalovany "Fink"? (nebo jak se to jmenuje - v podstate "Debian pro MacOS" nebo tak neco) To je hezky na "tvoji/moji stanici", ale nemuzu napsat komercni SW, ktery tohle bude vyzadovat ke svemu behu :-)
    28.6.2005 12:13 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Ale nemusis mit nainstalovany "Fink"?
    Ne, nemusím. Třeba Gimp pro Mac OS X se dá sehnat a nainstalovat nezávisle na Finku, uživatel vůbec nemusí vědět, že je u toho nějaké Gtk+, Pango atd.
    28.6.2005 12:23 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Oki, dik za tip. Ale stejne se Qt nevzdam - fakt mi prijde nejvice "profi" (dokumentace, ukazky, nastroje...) a taky mi vyhovuje, ze zatim projekt vyvijim jako open source, ale pak ho muzu v budoucnu "uzavrit" (kdyz koupim licenci Qt) :-)
    28.6.2005 13:18 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Oki, dik za tip. Ale stejne se Qt nevzdam
    Nejpodstatnější je, jestli se vám s tím dobře pracuje - pokud ano, tak nením co řešit, ne?
    taky mi vyhovuje, ze zatim projekt vyvijim jako open source, ale pak ho muzu v budoucnu "uzavrit" (kdyz koupim licenci Qt) :-)
    To projekt vyvíjený pomocí Gtk+ taky (je pod LGPL, ne GPL). Jediný rozdíl je v tom, že se nemusí nic platit.
    28.6.2005 13:28 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    To uzavření si dovedu živě představit: vyžádat si souhlas všech, kdo mají na nějakou část copyright, nedostat ho, muset tyto části odstranit a přepsat, stejně tak všechno, co bylo převzato z GPL, LGPL a podobně licencovaných projektů. Většina vývojářů pak samozřejmě forkne poslední svobodnou verzi a nechá tě patlat se s tou uzavřenou.

    Další možnost je po všech případným přispěvatelích požadovat, aby se vzdali copyrightu, abys to mohl později uzavřít -- no, chci vidět, kdo za těchto podmínek přispěje.
    28.6.2005 13:36 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Pochopitelne u "open source" projektu je to prakticky nerealizovatelne. Ale ja delam konkretni zakazkovy SW, na kterem delam sam a v budoucnu mozna par placenych externistu a tam to pochopitelne jde (proste snizuji svoje pocatecni investice a az pokud se SW ukaze jako prodejeschopny, tak zainvestuji do Qt - aby z toho i neco Trolltech mel...)
    28.6.2005 13:48 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Zakázkový sw je jiný případ než případ tohoto, IMHO virtuálního, projektu.
    28.6.2005 13:38 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Uff - viz: http://www.gimp.org/macintosh/

    GIMP pro MacOS X vyzaduje: - Xka - Fink - dalsi nejake knihovny a toolkity :-((((

    Tohle nemuzu chtit po zakaznikovi, aby si instalovali na kazdou produkcni masinu - to mne poslou do haje.
    28.6.2005 15:10 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Uff - viz: http://www.gimp.org/macintosh/

    GIMP pro MacOS X vyzaduje: - Xka - Fink - dalsi nejake knihovny a toolkity :-((((
    Co takhle si to přečíst pořádně?

    Viz http://gimp-app.sourceforge.net/ - vyžaduje X11, které jsou na instalačních CD systému (od Panthera nahoru) a nic jiného!

    Že si můžu alternativně nainstalovat Gimp i z Finku, to je jen jiný způsob, jak ho získat. Tedy - pro Gimp vůbec nepotřebuji Fink.
    Mikos avatar 28.6.2005 12:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Qt od verze 4 bude vydane pod GNU/GPL i pro Windows. A je podle me mnohem pokrocilejsi nez GTK.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.6.2005 11:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    mozna jeste za uvahu stoji wxWindows (myslim, ze se to tak jmenuje), ale to neni tak multiplatformni

    A na tohle jsi zase přišel kde? Oproti Qt nemají sice wxWidgets embedded port, ale pro změnu mají port pro OS/2.
    28.6.2005 11:28 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek
    Sorry - uz jsem se dlouho na tohle nedival... Co jsem se ale dival, tak wxWidgets nemaji nativni (alespon "stabilni") port pro Mac OS X.
    28.6.2005 10:03 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Par technickych poznamek II.
    * OpenGL knihovny pro zobrazení 3D grafiky, využití hardwarové akcelerace. Narozdíl od knihoven DirectX (Windows) jsou použitelné na jakékoliv platformě. Knihovna OpenGL (Open Graphics Library) byla navržena firmou SGI jako aplikační programové rozhraní k akcelerovaným grafickým kartám resp. celým grafickým subsystémům.

    OpenGL ma smysl pouzivat jiz od zacatku - neni to nijak slozite (v Qt) a prinos je velky (a na HW platformach, ktere OpenGL nativne nepodporuji, tak to bezi pod SW emulaci, takze to pobezi vsude)

    * Client/Server architektura, jednoduchá java aplikace pro 2D návrh a kreslení.

    Proc by mel mit CAD Client/Server architekturu? Jakou funkcionalitu by mel poskytovat Client a jakou Server?

    Proc Java aplikace? To rovnou cele napis v Jave a ne v Qt/C++! Pro 2D navrh radsi napsat importni filtry z ruznych formatu, nez psat vlastni dalsi pod-projekt...
    28.6.2005 11:00 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    Client/Server architektura: laboruji s myšlenkou aby případné výpočtové jádro neběželo na grafice. Tedy muže být zvýšen výpočtový výkon. Když totiž dáte počítat nějakou úlohu v grafice tak se na desktopu stouráte v nosu a nic neděláte. A to i když mate výkoný počítatč tak některé úlohy jsou opravdu náíročné. Proto by možná stálo za úvahu aby se konstruktér věnoval čistě práci a výpočet aby běžel jinde.

    S javou moc nepočítám.... nemám ji rád kuli licenci. :-)
    28.6.2005 11:28 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    A co bys chtel v CADu pocitat jineho, nez grafiku? (tzn. zobrazeni car/ploch/...). Uved priklad toho, co je 'prace konstruktera' a co je 'vypocet, ktery muze bezet jinde'.

    S Javou jses zase naprosto mimo - jakakoliv licence ti muze byt ukradena - hlavni nevyhodu Javy bych videl obtizne navazani na OpenGL a zobrazovani grafiky (rychlost uz dneska neni to primarni).
    28.6.2005 11:43 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    Prace konstruktéra je tvořit výrobek. v podobě: výkresu, modelu, cnc kodu

    Výpočet muže být třeba MKP. ale to je čiste SCI-FI. Budu rád že to za 3 roky bude kreslit čáry... :-)
    28.6.2005 11:48 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    Výpočet muže být třeba MKP. ale to je čiste SCI-FI.
    MKP a sci-fi? Proč? Jestli budeš mít funkční CAD a generátor sítě, tak MKP (minimálně pro lineární výpočty) klidně dodám ;-) I když to určitě nebudene ideální pro všechny strojařské speciality - jsem jenom stavař :-(
    28.6.2005 11:58 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    mno taky bych byl rad kdyby tam bylo MKPčko. ale to je na samostatnou kapitolu. jsem rád za zájem. Momentálně nastupuju na doktorské studium a mím cílem je vytvořit projekt, obhájit ho a začít schánět finance..... podpora fakulty FSI tu v Brně je....
    28.6.2005 11:44 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    A co bys chtel v CADu pocitat jineho, nez grafiku?
    Průniky těles třeba?
    28.6.2005 12:00 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    Hmmmm, ted varim z vody, ale mel jsem dojem, ze moderni (tzn. mladsi 3 let) grafiky umi tyhle veci pocitat (a zobrazovat) samy (nebo to mozna do nich pomoci nejakych tech Shaderu nebo cert-vi-ceho jde doprogramovat) a asi to pak pobezi lip, nez na nejakem klient/serveru (ktery, aby melo smysl server oddelovat, tak pobezi na jine masine pres pomalou (i kdyz treba gigabitovou) LAN).
    28.6.2005 12:05 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    tady pujde spíše o MKP či jiné časově náročné operace. Nevim proč by tyto výpočty měli valit v grafice. Akorát strávíš tuny času nad tím jak ti jedou procenta výpočtu na tvém desktopu zatímco by si se měl soustředit na práci.
    28.6.2005 12:17 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    A neni pak lepsi mit MKP jako naprosto oddeleny projekt (ala "raytraycer"), ktery budes pouze z CADu volat s parametrem, na ktere masine ma pustit vypocet, jaky vykres ma pouzit a kam ma zapsat vysledek?
    28.6.2005 11:09 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    predne bych rad podporil vetsinu vasich argumentu, zejmena ohledne projektu, nakladu, prace a pod. Ostatne soudim, ze Vase odhady jsou jeste nizke. Zejmena proto, protoze projekty s vice nez 5 lidmi produkuji tim 6 a dalsim clovekem jen horky vzduch.

    Nyni k te Qt. Zkousel jsem radu toolkitu a Qt je ve srovnani s ostatnimi (U*ix a win) tak ca. 4 x pomalejsi. Jedina vyhoda je u Qt ten Mac - jestli je to pro CAD tak dulezite nevim, kdyz ted prechazeji stejne na intel

    Jen na okraj, gtk2 bezi i pod windows.
    28.6.2005 11:25 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par technickych poznamek II.
    No, ja pouzivam Qt proto, ze delam projekt, ktery ma bezet pod Macem a Linuxem (ne pod Wokny) a Qt mi prislo jako "nejcistci" reseni (o rychlost mi ani tak nejde - jedna se o rizeni HW a tam jsou odezvy v sekundach, takze GUI stiha v pohode).

    No, myslim si, ze s tymem 5-6 motivovanych lidi (nemam na mysli financni motivaci) a nasazenim XP se da docilit docela velmi zajimavych vysledku - nejde takhle pracovat na projektu typu KDE/kernel/... ale nejaky mensi CAD system je tak jeste pouzitelny :-)
    28.6.2005 10:14 LS
    Rozbalit Rozbalit vše QCAD
    QCAD je relativne pouzitelny 2D CAD pro linux zadarmo, pro windowsi za prachy (chacha). Nakreslil jsem s tim par veci a pro neprilis slozite zalezitosti je to super program. Jeden z mala free programu dotazenych do (dobreho) konce a ne zadny polorozdelany bastl.
    28.6.2005 13:48 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QCAD
    Žil jsem v domění, že ke qCADu jsou jak GPL zdrojáky, tak i nějaká další verze v binárkách za peníze. Navíc má za sebou qCAD řadu let vývoje, je to dobrý a silný a hlavně dnes již použitelný nástroj. Proto také moc nechápu, proč se autor neubírá tímto směrem místo vymýšlení znovu téhož, co bude několik let pro práci nepoužitelné.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    28.6.2005 12:09 manas456 | blog: sem_manas
    Rozbalit Rozbalit vše vrať se zpátky na zem chlapečku
    MEGALOL!

    Další chlapeček začíná svůj "mega hyper geniální projekt", který skončí ve fázi plánování.

    Probuď se ze svého snu! Buď si sám sedneš a budeš půl roku usilovně něco programovat a pak ukážeš světu nějakou perspektivní verzi a lidé se k tobě sami přidají, anebo máš smůlu a zůstaneš u svého výkřiku bez hodnoty.

    Jak by to bylo snadné, kdyby se všechno dalo začít výkřikem "napíšeme to a to, sháním programátory" a všichni se jen hrnuli. Jenže realita je jiná. Nikdo se ti neozve, nemá pro to žádný důvod. Zvlášť když jsi jen chlapeček nedouk, který před dvěma lety nevěděl co to je počítač. Pochlub se nám, co jsi kdy naprogramoval.....

    Kdyby Linus začal vyvíjet Linux výkřikem "sháním programátory, kteří napíšou nekomerční unix" tak pořád ještě reinstaluješ svoje Windows.
    28.6.2005 12:17 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    No, ja bych nebyl tak "pichlavy", ale presne tak - vetsinou se na takove vyzvy odpovida "Show me the code" :-)
    28.6.2005 12:22 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Taky tě mám rád.... :-) Víc co mě fascinuje na lidech jako ty? To že jenom křičí proč něco nejde. Já se ptám tu na www.abclinuxu.cz zda nejsou lidi které to zajímá. Nemusíš sem psát že jsi megaprogramátor který do toho nejde. podstatě jsi napsal zbytečnou připomínku... :-)
    28.6.2005 12:39 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Mikos avatar 28.6.2005 12:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Chacha, hezke ;-) Myslim ze ted by puvodni ustepacny pisatel mohl zklapnout :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.6.2005 12:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    28.6.2005 12:58 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Myslíš tím, že tomuto návrhu chybí zhruba:

    I am Richard Stallman, inventor of the original much-imitated EMACS editor, now at the Artificial Intelligence Lab at MIT. I have worked extensively on compilers, editors, debuggers, command interpreters, the Incompatible Timesharing System and the Lisp Machine operating system. I pioneered terminal-independent display support in ITS. In addition I have implemented one crashproof file system and two window systems for Lisp machines.

    ?
    28.6.2005 13:06 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    mno jasne. ale nechápeš jednu vec. a tou je že 2+2=5 (souvislosti s týmem). Mam IDEU za tou jdu, a svým dílem pomužu. :-)

    Jinak dík všem na názorovou košatost! Vzal jsem si dost pozitivních názoru které mi budou k užitku. dík! :-)
    28.6.2005 13:52 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Byl jsem si toho vědom... přesto mi to přišlo jako adekvátní reakce na komentář předemnou.

    Souhlasím s tím, že když někdo volá: "pojďte za mnou", tak by se měl především představit.

    Moc jsem do toho nerýpal, protože CADy nejsou pro mě a programuji jen velmi omezeně. Vezu se s poměrně starým projektem, který patří v oboru ke špičce -- a nebo alespoň nabízí velmi zajímavý poměr cena/výkon.

    Seriózní projekt by měl být podebřen seriózní argumentací, známým vůdcem, který má něco za sebou, něco, na se lze ukázat, člověka, který je známý.

    Informace jsou zde podávány po troškách a příliš mlhavě. Ostatně rozhodně bych si nedomlouval projekt přes blog kdekoliv. Pouze bych na nej ve svem blogu upozornil, hlavni komunikace by asi mela byt vedena jinak -- i pocatecni.

    Kazdopadne drzim palce. I kdyz se spusobem startu projektu nesouhlasim, zdaří-li se, zaplácne další zející díru v Open Source a Free Software.

    P.S. Omlouvám se za hacky/háčky, nějak se mi nedaří udržet jeden systém...
    28.6.2005 14:26 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Muj Blog byl myšlen jako puzkum... Získal jsem mnoho poznatku o tom jací lidé se pohybují v programátorských hájích a hlavně jak kdo má chut něco dělat. Na opravdové zahájení projektu si budu muset tak pul roku počkat... :-) Ale dík moc všem!
    28.6.2005 15:43 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Na opravdové zahájení projektu si budu muset tak pul roku počkat... :-)
    Jestli teď budeš nastupovat na doktorské studium - a budeš tedy mít nejspíš trochu času - zkus ten půlrok využít na trochu podrobnější průzkum. Nevím, jestli ses už třeba nedíval na použitelnost OpenCascade (asi hlavně - vypadá to, že by to mohlo ušetřit dost času) nebo i toho FreeCADu, možná by bylo užitečné, kdybys to zkusil a udělal si představu, zda a jak by se z toho dalo něco využít. Taky si zkus udělat nějaký návrh architektury toho, co chceš a jak to chceš (jestli klient-server nebo ne, vybrat použité knihovny atd.). Taky ještě můžeš zkusit naklikat nějaký návrh prostředí toho CADu v GLADE (např.), k tomu doskriptovat pár funkcí v třeba Pythonu a na pár dobrovolnících vyzkoušet nejlepší řešení.

    Oproti nám trochu starším můžeš mít výhodu, že na máš na přípravu snad trochu času a klidu.

    Mě by free CAD pro Linux (a IRIX) celkem zajímal - ne, že bych ho sám tak nutně potřeboval, ale ve stavebnictví je to hlavní překážka rozšíření Linuxu, takže bych byl ochoten v rámci svých omezených možností pomoct, tedy pokud budu vidět, že to k něčemu vede - jinak kontakt na mě je jirka (zavináč) penguin (tečka) cz.
    egg avatar 28.6.2005 16:05 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Kontakt
    egg zavináč matfyz.cz

    Až bude mít ta představa konkrétnější obrysy, zajímá mě to. Ovšem než se do něčeho pustím, chtěl bych znát nejen specifikaci projektu (cíle a nástin implementace), ale taky konkrétní představu o organizaci a přibližném časovém plánu.

    Mikos avatar 1.7.2005 03:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Už jsem to psal výše v diskuzi, ale ještě jednou to radši připomenu (nejsem si jistý zda to tam už dokonale nezapadlo) - doporučuji se kouknout hlavně na BRL-CAD, to je profi CAD systém, vyvíjený a používaný několik desítek let U.S. Army, který byl teprv relativně nedávno uvolněn jako opensource. Myslím že na tom by se možná dalo stavět nejlépe - využít z toho co se dá a udělat k tomu uživetelské rozhraní ve stylu AutoCADu (samozřejmě to myslím jen jako základ, je mi jasné že udělat profi CAD systém obnáší mnohem více věcí).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.12.2005 15:25 A9CAD
    Rozbalit Rozbalit vše A9CAD
    A9CAD
    3.12.2005 15:25 A9CAD
    Rozbalit Rozbalit vše A9CAD
    A9CAD
    28.6.2005 13:05 anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vrať se zpátky na zem chlapečku
    Tyyyy jo.

    27.srpna 1983 mi bylo....8 mesicu :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.