abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.2. 13:55 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny klesla pod 70 000 dolarů (1,44 milionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    5.2. 13:22 | IT novinky

    Valve z důvodu nedostatku pamětí a úložišť přehodnocuje plán na vydání zařízení Steam Controller, Steam Machine a Steam Frame: „Cílem tedy stále zůstává vydat všechna tři nová zařízení v první polovině letošního roku, ale přesná data a ceny jsou dvě věci, na kterých usilovně pracujeme a jsme si dobře vědomi toho, jak rychle se v tomto ohledu může vše změnit. Takže ač dnes žádné zveřejnitelné údaje nemáme, hned jak plány finalizujeme, budeme Vás informovat.“

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    5.2. 03:11 | Komunita

    Do 20. února lze hlasovat pro wallpapery pro Ubuntu 26.04 s kódovým názvem Resolute Raccoon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 783 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    |🇵🇸 avatar 15.2.2009 22:58 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Distribuční turismus v praxi. Rozdíly jsou samozřejmě hlavně pod pokličkou, ne ve vzhledu menu. Především se liší "balíčkovací politika", vlastní patche, podpora hardwaru, grafické konfigurační nástroje,...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nicky726 avatar 15.2.2009 23:04 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Jak píšeš je rozdíl v defaultním sw na instalačních médiích. Pak třeba taky v množství sw v repozitářích. Použitém typu balíčků a balíčkovacím manažeru (tady už můžou být dost znatelné rozdíly. Například SUSE 10.3 mělo dost pomalý balíčkovací manažer a instalovat sw byl občas opruz), pak to můžou být další různé vychytávky, np. SUSE má one-click-install z webu, Ubuntu zas nabízí ovladače na základě detekce hw a kodeky, pokud začneš hrát něco nepodporovaného.

    Čím se dál liší distribuce je taky jejich přítulnost k uživatelům, resp. k určitému typu uživatelů. No a dost by měl být znát rozdíl zda používá Rolling updates. Lišit se mouhou i v přístupu k závislostem balíčků. Ještě mě napadá obsáhlost wiki a síla komunity v jazycích, které uživatel ovládá.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    steky avatar 15.2.2009 23:19 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    To je pravda. Musím se zároveň přiznat, že jsem zápisek psal na náhodný popud během asi 10 minut :) Ale třeba k tomu one-click install v SUSE. Nabízí tam pár programů, ale s jejich instalací mám negativní zkušenosti. Respektive mnohem lépe mi šly nainstalovat přes základního správce balíčků. A když už jsme u instalace, jediné, kdy bych asi pocítil pomalost správce balíčků by byla aktualizace. Jinak moc neinstaluju. Ale to je jen můj subjektivní názor.

    Co také asi zhošilo dostatečnou přesnost pro srovnání bylo, že jsem neměl systém nainstalovaný třeba měsíc a nezkoušel, jen jsem ho měl chvilku puštěný ve VirtualBoxu. A pokud bych měl udělat rozshálejší porovnávání, to by možná bylo skoro na nějaký seriál o distribucích.

    K poslednímu odstavci tvého komentáře snad jenom dodám, že jsem asi zhýčkaný Ubuntama, protože jejich podpora mi přijde skutečně dobrá a o přívětivosti bych mohl říci to samé.

    |🇵🇸 avatar 15.2.2009 23:22 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Ale třeba k tomu one-click install v SUSE. Nabízí tam pár programů, ale s jejich instalací mám negativní zkušenosti. Respektive mnohem lépe mi šly nainstalovat přes základního správce balíčků.

    Heh? Tady prostě najdu balíček, klepnu a spustí se mi YaST, který si pak zapamatuje daný repozitář a nainstaluje balíček z něj...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    steky avatar 15.2.2009 23:32 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Sry, drobné přehlídnutí, úřehlídl jsem klíčové slovo "z webu". Zkoušel jsem nainstalovat Skype přes one-click aplikaci SUSE (název fakt nevim, zapnutý to bylo asi hodinku) a byl s tím problém. Myslím že nenalezený repozitáře, balíčky nebo něco takovýho. S instalací z toho webu zkušenosti nemám, tak sry za křivý obvinění :)

    Nicky726 avatar 15.2.2009 23:51 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Ještě k tý rychlosti balíčkového manažeru. To je právě trochu o delším používání. Já právě měl ze začátku ze SUSE dost dobrý pocit, který se ale postupně zhoršoval a zhoršoval. Nejvíc mě to štvalo při nějaké nečekané instalaci, třeba když kamarád píše, zapni si Skype, a mně dojde, že jsem ho opomněl nainstalovat a podobně.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    |🇵🇸 avatar 16.2.2009 03:14 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Zypper je v openSuSE 11.0 úžasně rychlý.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nicky726 avatar 16.2.2009 09:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Jo, já vím. Taky proto jsem zmiňoval konkrétní 10.3, kdesi nahoře.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    vlastikroot avatar 16.2.2009 00:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Co takhle skusit archlinux? Neni to slozita distribuce (prave naopak, kdo zna pochopi), udelas si vsecko jak sam chces. Na vyber je z kupy ruznych prostredi (namatkou gnome,kdemod3,kde4,kdemod4,e17 ve velmi dobrem stavu), kupy programu a jednoduchost tvorby vlastnich balicku.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kotyz avatar 16.2.2009 00:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Zkus Arch ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    belisarivs avatar 16.2.2009 08:47 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Nainstaluj Debian testing a prestan blbnout.

    IRC is just multiplayer notepad.
    kozzi avatar 16.2.2009 08:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Jedine Arch linux ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    16.2.2009 18:20 Michal Stano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

     +1 :)

    kozzi avatar 16.2.2009 09:04 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Tak z tvého pohledu se opravdu žádná z distribucí zvlášť neliší. Ale pokud by ses na to koukl aspoň trochu pořádně. Tak každá distribuce kterou si jmenoval (já osobně je všechny zkoušel až na Mint), se liší docela dost. A to halvné způsobe správy jak sw. Tak se takétému, liší v konfiguraci jak samotného systé, tmuak i často v nastavení různých dalších služeb. Ty tady totiž neporovnáváš distribuci, ale spíš prostředí.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    steky avatar 16.2.2009 09:49 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Je fakt, že prostředí je to první, co člověk v distribuci vidí, ale ohledně instalací čehokoli, vše mi přišlo stejné.  Veškerá správa software mi přišla podobná, jen se měnil název manageru nebo tak. Co se týče konfigurace, tam hodně záleží na defaultním prostředí, protože GUI pro různé volby bude jinak vypadat. A nastavení v /etc? Nevidím důvod, aby se to nějak zásadně lišilo. Nicméně jak už jsem předestřel v textu, jsem asi furt moc velká lama...

    kozzi avatar 16.2.2009 12:46 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    No tak nastavení v /etc se může hodně měnit. Stačí si porovnat třeba arch linux s ubuntu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    16.2.2009 12:47 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    diky takovym vecem jako je PackageKit, budou mozna jednotilive distribuce v budoucnu jeste podobnejsi

    ....a nemusi to byt jen na skodu...

    kozzi avatar 16.2.2009 13:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    jj PackageKit bude mít určitě své výhody. Teda aspoň mě se to zdá jako dobrej nápad, aspoň co se ruzných gui týče. Já už bych si asi nezvykl na nic jiného než na pacmana :-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kotyz avatar 16.2.2009 13:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Ja taky ne. Pacman a makepkg jsou chladny a vladnouci ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.2.2009 10:22 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Nezapomeň na yaourt. Např. parametry "-Syu --aur" případně "-Sb" jsou dost příjemný...
    kotyz avatar 16.2.2009 20:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Uplne mi staci ze se mi v systemu roztahuje consolekit a policykit. Kdyby k tomu mel pribejt jeste devicekit a packagekit tak uz bych asi fakt vyskocil z kuze :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    alblaho avatar 16.2.2009 09:28 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Gnome je ve všech distribucích Gnome, akorát v SUSE má jiné start menu:-)

    Co se liší jsou právě ty balíčkovače a závislosti balíčků. Třeba v Ubuntu závisí FF na něčem z GNOME, což by asi Gentooaci nikdy nerozchodili :-)
    16.2.2009 10:58 stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Taky bych doporucoval se podivat na AchLinuxu pokud ches priklad "jine" distribuce co stoji za to zkusit (na desktop/laptop, na  nasazeni na serverech bych spise volil debian) ... a ano, tady uz je rozhodne rozdil patrny;) Ale doporucuju se nejdriv seznamit s jeho filosofii, ne kazdy ma chut v 21. stoleti rucne editovat konfiguraky.

    Na druhou stranu i ArchLinux lze nakonfigurovat tak ze se z pohledu uzivatele velmi podoba standartni instalaci Fedory/OpenSuse/Ubuntu atd. "Jiny linux" z pohledu uzivatele vznikne spis tim kdyz se zmeni window manager a/nebo desktop environment - misto KDE3/4 ci GNOME nainstalovat XFCE, Openbox (ci cele LXDE,) Fluxbox, IceWM, PekWM, nebo na vetsi monitor nejaky tiling manager...

    16.2.2009 11:00 stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    pardon, typo ... ma bych ArchLinux... AchLinux je zatim ve stadiu vyvoje;)

    steky avatar 16.2.2009 18:49 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Ruční editování konfiguráků by mi nevadilo. Určitě si pak můžu nastavit mnohem víc a mnohem lépe to, co potřebuji. Problém je, jak jsem napsal níže v diskuzi, že nemám potřebné znalosti. Alespoň prozatím.

    kotyz avatar 16.2.2009 20:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Nejvyssi cas skocit do toho po hlave a zacit se to ucit ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    steky avatar 16.2.2009 20:42 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    jo, za 3 měsíce maturita, práce k tomu a doma rušno, ideální stav :D ale je pravda, že později to bude jenom horší :D

    steky avatar 16.2.2009 18:48 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Tak mám ve VirtualBoxu nainstalovaný Arch, ale byl to docela boj. Bylo to jednodušší než Gentoo, takže mi to i běhá, ale že bych si nějak věděl rady co s jakou konfigurací, kde, kdy a podobně, to moc ne :/ Je fakt, že všechno běhá rychle a pacman se mi taky zalíbil. Už jen proto, že když jsem zadal neúplný název balíku, nabídl mi kompletní názvy balíků, které mnou zadaný název obsahovaly (konkrétně instalace Gnome).

    Jelikož se mi doposud nepodařilo proniknout do konfigurace systému dostatečně, nástává pro mne problém. Nevím kde co a jak. Na intenetu je sice wiki o Archu dokonce v češtině, ale tam se dovím informace jen velmi povrchně. Alespoň z mého pohledu mi to tak přijde. Zatím jsem nedospěl k tomu bodu, kdy nepotřebuji klikat na tlačítka a stačí mi terminál. Takže problém je už jen ve zvolení správného rozložení klávesnice. A to je jen začátek.

    Zkrátka ano. Arch je zajímavý, vypadá to, že má i dobrou podporu, ale pro mne, ještě začátečníka, je to málo klikací. Teprve po instalaci Gnome se mi podařilo změnit rozložení klávesnice. Naopak jsem si ale zablokoval možnost instalace čehokoli dalšího, protože nemám menu, kde bych si spustil uživatelský terminál a obyčejnému uživateli jsem nedal možnost užívat root práva. + jsem si nastavil spuštět GDM ihned při startu.

    kozzi avatar 16.2.2009 20:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Tak nic ti nebrání se pomocí ctrl + alt + F1 přepnout do jedné z konzolí, tamse přihlásit jako root a nainstalovat si například balíček(skupinu) gnome-extra, ta obsahuje i gnome-terminal a dalsi. Jinak aby ti v kozoli sla cestina je zapotrebi spravne nastavit pár věcí:
    /etc/rc.conf:
    ...
    LOCALE="cs_CZ.utf8"
    HARDWARECLOCK="UTC"
    USEDIRECTISA="no"
    TIMEZONE="Europe/Prague"
    KEYMAP="cz-us-qwertz"
    CONSOLEFONT="lat2-14"
    CONSOLEMAP=
    USECOLOR="yes"
    ...
    
    /etc/locale.gen
    ...
    cs_CZ.UTF-8 UTF-8
    ...
    
    zadatat prikaz:
    locale-gen
    
    Jinak ti s Archem rad pomuzu si me pridej treba do jabberu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    |🇵🇸 avatar 16.2.2009 20:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Hele, nechceš sem hodit svoje rc.conf? Mě Arch čeká a moc nevím, co tam napsat. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nicky726 avatar 16.2.2009 21:30 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Přidávám se. Už sice Arch používám, ale zajímalo by mě, zda Mistr nemá nějaké vychytávky...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    kotyz avatar 16.2.2009 21:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Příloha:
    Staci muj? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    |🇵🇸 avatar 17.2.2009 15:36 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Také dobré. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kozzi avatar 16.2.2009 22:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Příloha:
    ok přikládám
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    |🇵🇸 avatar 17.2.2009 15:34 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Danke schön.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    steky avatar 16.2.2009 20:52 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    To bude chtít dost času a ještě víc trpělivosti :D ale co snad to zvládnu, docela to vypadá dobře. A s tím jabberem, ten půjde na řadu jako první, protože Pidgin ho nepodporuje (nebo se mi nepodařilo to objevit). Ten tam mám od instalace Ubuntu. A jinak používám jen skype.

    kotyz avatar 16.2.2009 22:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Pidgin ze by neumel jabber? To bych se teda divil, vzdyt je to multiprotokolovej klient. A Skype tu asi moc lidi mit nebude ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    steky avatar 16.2.2009 22:04 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Mě pidgin taky dost zarazil, původně jsem si chtěl vesel vytvořit účet, ale ejhle, výběr formátu nevidím. PO deseti minutách hledání v útlém nastavení jsem nic neobjevil :/

    kotyz avatar 16.2.2009 22:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Mozna to tam je, jen dobre schovany a nebo ti chybi nejakej plugin. Pidgin nenavidim uz od doby kdyz to byl jeste GAIM (jen parkrat sem ho musel pouzit a bylo utrpeni v nem neco najit/nastavit).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    steky avatar 16.2.2009 22:14 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Já ho mám jen kvůli ICQ, na který kezu stejně max jednou za měsíc, možná dvakrát :D ale něco na jabber by se hodilo, nějaký doporučení?

    kotyz avatar 16.2.2009 22:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Psi, Tkabber, Jabbim, Gajim, Qutim, Kopete, Pidgin - tolik moznosti, nektery sou jen na jabber, nektery multiprotokolovy.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 16.2.2009 22:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Psi a Gajim bych taky doporucil, psi pokud mas kde a gajim pokud mas gnome,xfce... Kopete mi blbne (kde4), Qutim neni defaultne v repo pro arch a jeste neni zcela ok, ale do budoucna mozna dobry multiprotokolovy klient. Pidgin pouzivam zatim na ICQ, ale na XMPP mi moc nesedel. Jabbim mi nikdy moc nesedel, prijde mi moc podobnej offic ICQ ci skype, takovy omalovanky. Tkabber neznam.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kotyz avatar 16.2.2009 22:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Psi zavisi jen na Qt, ostudu neudela ani v Gnome/XFCE. Kopete mam jen na icq, jabber sice taky umi, ale udajne ne moc dobre (nezkousel sem), napsal sem ho tam jenom do poctu. Qutim verzi z svnka zkousim s icq a jabber pluginem a zda se mi ze z toho klienta jednou neco bude (mam pocit ze ho delaji stejny rusaci co delaji taky qip).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vlastikroot avatar 16.2.2009 22:27 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Neni to tim ze tam neni napsano jabber ale XMPP ?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    steky avatar 16.2.2009 22:30 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    A víš že asi jo? Nikdy jsem s jabberem nedělal, tak jsem tohle nevěděl :(

    kozzi avatar 16.2.2009 22:25 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    mozna to bude tim ze v pidgin je to spravne pojmenovane ne jabber ale XMPP ;-), ale pokud mas rad GTK aplikace tak doporucuji gajim
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    16.2.2009 19:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?

    Arch je prima ale není pro každého. Když to zkusí začátečník a lama klikací jako já tak musí být hodně šílenej jako já. Jak už jsem kdesi napsal, to není jako jít do salonu a dovézt si auto. To je jako dotáhnout si do garáže motor a bednu s nářadím.

    kotyz avatar 16.2.2009 22:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterou distribuci?
    Arch muze zvladnout kazdej, staci chtit a neco pro to delat. Sou navody, fora, wiki, lidi ktery ho pouzivaji a radi poradi. Moje prvni instalace Archu taky nedopadla nic moc, ale pak uz to bylo jen lepsi ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.