Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
#include <stdint.h> inline int sys_write(int fd, char const* text, uint32_t length) { uint64_t retval; asm volatile ( /* SYSCALL instruction invokes the kernel */ "syscall" /* return value will be read from rax */ : "=rax"(retval) /* where the input arguments should be placed */ : "a"(1), /* eax = syscall number */ "D"(fd), /* argument 1 (fd) goes to rdi/edi */ "S"(text), /* argument 2 (text) goes to rsi/esi */ "d"(length) /* argument 3 (length) goes to rdx/edx */ /* registers that may contain garbage after the call - for syscalls, they are rcx, r11 */ : "rcx", "r11" ); return retval; } inline void sys_exit() { asm volatile ( "syscall" : : "a"(60), "D"(0) : "rcx", "r11" ); } void _start() { sys_write(1, "Hello world!\n", 13); sys_exit(); }
all: gcc tinyhello.c -o tinyhello --static -nostdlib -Ttinyhello.lnk -Ofast -nostartfiles -nodefaultlibs -s -fsyntax-only size: du -b tinyhello | awk '{print $$1}'
Bez žiadnej zmeny – takže kopia od pôvodného autora.
OUTPUT_FORMAT(elf64-x86-64) ENTRY(_start) SECTIONS { . = SEGMENT_START("text-segment", 0x400000) + SIZEOF_HEADERS; .text : { *(.text); *(.rodata*); } /DISCARD/ : { *(*); } }
Preklad | Výsledok |
---|---|
Bluebear kód a preklad | 864 B |
S mojimi úpravami/prekladom | 496 B |
Ušetrené: | 368 B (42,59 %) |
Tiskni Sdílej:
nóóóó a kolik ztoho je jakoby samotnej ten helloworld string?? :O :D