abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Počítač do obýváku

    25.8.2007 21:57 | Přečteno: 2604× | hardware

    Musí počítač opravdu vydávat takový rámus? Tuhle otázku jsem během posledních let řešil několikrát, ale bez úspěchu. Ach ti drobní škudlilové ...

    Tentokrát bych to chtěl vzít za jiný konec. Nemá smysl se snažit ztišit monstrum, které konzumuje desítky wattů energie. Je potřeba stavět na úspornější platformě. Pokud uvážím, k čemu počítač využívám (internet, televize, hudba, fotografie, PHP), pak nižší výkon nebude na škodu.

    Tedy koncept sestavy je:

    Zatím nejschůdnější mi připadá využít mini ITX desku s procesorem VIA C7 a speciální skříň. Zdánlivě nejjednodušší problém - vybrat skříň - už mě zaměstnává asi měsíc. Možná to bude GS-L01, která nevypadá špatně a je řešena bez větráků. Její použití je spojené s řadou desek VIA EPIA a vybrat z této řady bude další oříšek. :)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.8.2007 23:16 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    V patek jsem si objednal:

    Tohle bude topit tak malo ze to uchladim naslinemym prstem:

    CPU Intel mobile Celeron M 530 BOX (27W)

    MB MicroStar 945GT Speedster-A4R, skt479 (vga,dvi,composite,s-vhs on board)

    Pamet netopi a jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site. A jako nejpravdepodobnejsi se zatim jevio nejaky 2.5 z notesu.

    A cele to prijde do tehle nadhery. Jen ten zdroj mozna bude chtit trochu ztisit.

    http://www.tntrade.cz/shop/index.php/detprd/antec-fusion-media-center-case-430w-v2

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.8.2007 00:28 incik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bedna 2x dražší než HW? Blázne :-)
    Baf avatar 26.8.2007 09:11 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    :) no neni z nejlevnejsich, ale to ticho. Vetsinu nahravek si poustim z PC.
    26.8.2007 20:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    neni dvakrat drazsi. ted je o tisic levnejsi a k HW jeste pripocitat jednu kombo kartu DVB-S+T a druhou DVB-T. Pripadne plus HDD a plus DVD vypalka, ale tu vytahnu z myho kompu.

    Chtel jsem puvodne levnejsi, ale displej jsem chtel stoprocentne. Stacilo by mi i prazdne okenko (displeje mam), ale bud byly bedny bez okenka (a do lesteneho hliniku frezovat nejakou diru a davat plastovy ramecek se mi tedy nechce). Nektere bedny mely prazdne pruhledne plexi, ale vyber byl minimalni. Nakonec tahle no. A kolecko na hlasitost jsem taky chtel, i kdyz ho neberu jako nutnost.

    No asi jsem se zblaznil, nicmene jsou i drazsi (a lepsi) bedny:

    http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=6745&Itemid=51

    A to jeste nepocitam ty s dotykovym LCD displejem 1024x768.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otula avatar 27.8.2007 09:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bedna 2x dražší než HW? Blázne :-)
    Pokud si pořídí velmi rychlou CF, tak se ten poměr výrazně změní.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 27.8.2007 10:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Zrovna tahle CF (byť jen ve velikosti 2 GB) tu teď přede mnou leží. "Velmi rychlou" bych ji tedy rozhodně nenazýval (v porovnání s tím, jak rychle mohu pracovat s HDD).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 27.8.2007 12:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Píšou u ní o 40MBps, což často člověk nedosáhne ani u HDD. Tož asi takhle jsem to myslel ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 27.8.2007 12:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Tak mám buďto špatnou čtečku nebo se to týká jen určitých přenosů (třeba 1 sektor izolovaně).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.8.2007 13:14 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    40MBps nebo 40Mbps. Spíš bych řekl to druhé a to je 5 megabytu/s
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    otula avatar 27.8.2007 13:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Ne, je to to první. Ale určitě záleží hodně na čtečce. Jen pro příklad: mám flashdisk Corsair FlashVoyagerGT, která má reálnou přenosovou rychlost kolem 30 MB/s (tolik jsem od ní zdaleka nečekal, ačkoliv je proslavená svou rychlostí)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 27.8.2007 13:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    asi mi šibe: ta flashdisk ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 26.8.2007 00:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site
    Osobně bych jako vhodné řešení volil něco, jako je tohle (nebo něco lepšího) v kombinaci s něčím takovým.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 26.8.2007 09:14 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    má to být desktop, televize a jukebox, ne file server
    Luk avatar 26.8.2007 14:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Myslel jsem to jinak - ten file server by byl jen na uložení dat. Tím by se eliminoval hlučný disk (resp. přemístil jinam) a file server by přitom měl nízkou spotřebu, takže by mohl běžet pořád.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 26.8.2007 19:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Jojo, fileserver do komory a grafickou kartu se sitovkou a zvukovkou do obyvaku. Ve spojeni s notebookem je to takrka idealni...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.8.2007 20:31 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jako HDD bude bud CF karta v redukci nebo tam nebude zadny HDD a pojede to ze site
    Osobně bych jako vhodné řešení volil něco, jako je tohle (nebo něco lepšího) v kombinaci s něčím takovým.
    No tak tyhle krabicky upravdu nejsou dle meho gusta. Na strese mam mista dost, ethernet az do sklepa, ted mam na strese wifi klienta, mozna tam bude casem i AP, takze tam asi vrazim komp se sata raid disky a kromtoho ze to bude delat AP pro nasi malou/velkou sit, tak pro me bude delat file+boot server. Do te doby tam asi bude CF a data bude tahat z velkyho kompu pokud ho zapnu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.8.2007 23:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    K tomu procesoru - můžu se zeptat, proč jsi nezvolil některý z Celeronů D 4xx? Oproti tomu M530 má sice o něco větší příkon (35W), ale to se mi stále nezdá tak moc.
    Quando omni flunkus moritati
    27.8.2007 10:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    No a proc bych ho teda volil kdyz ma vyssi prikon? Navic celeron D je jeste postavenej na netburst architekture ne? To si muzou nechat, i kdyby byl zadarmo. Proznam se ze se v intel procesorech az tak moc neorientuju. Ale rozhodne jsem chtel posledni model, je prozatim nejvykonnejsi.

    Navic ho chci chladit pasivne stuj co stuj, takze mi jde o kazdej kousek prikonu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.8.2007 13:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    No a proc bych ho teda volil kdyz ma vyssi prikon?
    Protože je o polovinu levnější a řekl bych, že i výkonnější.
    Navic celeron D je jeste postavenej na netburst architekture ne?
    Kdyby byl, tak bych to nenavrhoval. Nicméně kdyby byl, tak má příkon 90W (!) Tenhle vychází z Core 2 Duo, jádro Conroe.
    Quando omni flunkus moritati
    27.8.2007 23:24 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Kdyby byl, tak bych to nenavrhoval. Nicméně kdyby byl, tak má příkon 90W (!) Tenhle vychází z Core 2 Duo, jádro Conroe.
    Celeron D je na trhu uz dlouho, je proste starej. Novejsi jsou celerony M 4xx, jadro Yonah (=Core Solo), Celeron M5xx je jadro Merom (=Core 2 Solo).

    Ja opravdu nevim proc bych nemel volit nejnovejsi mobilni procesor od intelu. Dlouho jsem veril v boha AMD (kdo cte lamera tak vi...), ale kdyz pro svoje cpu nema cipsety a nema rad linux, volim proste intel, i kvuli grafice. Mobilni jsem chtel kvuli extra maly spotrebe a to az tak maly ze nechci nejaky EE edice. Nicmene vykon to mit musi, takze viu jsem nechtel.

    Pastni link na nejakou roadmapu, nic solidniho jsem nenasel.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    25.8.2007 23:34 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Já jsem zvolil tuhle variantu: http://kf.fyz.fce.vutbr.cz/pub/bedna/
    Je tam AMD Sempron 3000+ (64bit), gigo paměti a jediný zdroj hluku je hard disk. Ten ale slyšet není, protože je to celé za zdí ve vedlejší místnosti a navíc schované v botníku.
    Baf avatar 26.8.2007 09:15 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo, ale zustava problem se spotrebou a vzhled. Predstavuju si to jako vec, ktera v obyvaku nebude strasit
    26.8.2007 11:18 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Vy máte botník v obýváku? :-)
    26.8.2007 12:36 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Pristup k CD nebo nejake periferie (flashka, fotak apod)? Obejit byt?
    Bluebear avatar 26.8.2007 00:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Podobný problém řeším také; u mne nejde o počítač do obýváku, ale spíš o co nejmenší krabici, do které by šlo nacpat co největší výkon; ideálně takovou, aby se dala občas dát do rozumně velké tašky a přenést. Také jsem zatím nic kloudného nenašel a byl bych vděčen za každou radu.

    Samozřejmě se běžně prodávají minitowery, jenže ty jsou ještě pořád hodně velké. Když uvážím, že velikost určuje základní deska, která má v případě microATX jenom 24,5 x 24,5 mm, tak nechápu, proč se ty krámy dělají tak veliké. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Věroš avatar 26.8.2007 00:39 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Malý přiměřeně výkonný počítač jsem měl vyhlédnutý tady, ale nakonec jsem zjistil, že ho vlastně nepotřebuju.
    Školím Ansible
    26.8.2007 12:39 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Odobny mame v praci (GX260 SFF) - topi docela dost a to je jen P4 2GHz.
    Luk avatar 26.8.2007 00:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Co tohle nebo třeba tohle?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 26.8.2007 09:21 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    podle mne je to spíše oční výtěr. Výkon zdroje: 420 W, takže klasická konstrukce, velká spořeba, náročné chlazení. A asi by mi vadilo, že to svítí. Mám case, který má modrou display i když se díváme na televizi tak to ruší.
    Luk avatar 26.8.2007 14:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bluebear ale hovořil o co největším výkonu do co nejmenší bedny (aby šla snadno přenášet). Proto také micro ATX. Do micro ITX nebo dokonce nano ITX nejde dát tak výkonné procesory.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pdp7 avatar 26.8.2007 16:32 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Co treba Mac mini? ;-)
    Luk avatar 26.8.2007 16:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Kdo chce kam... :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Baf avatar 27.8.2007 16:39 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo to je hezka vec, ale rad bych to na linuxu.
    pdp7 avatar 27.8.2007 22:41 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:24 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    To je pravda, přesně takhle jsem to myslel - kdybych nešel po výkonu, bylo by to snazší, dal bych tam buď VIu, nebo magickou krabičku od Voipacu popřípadě jinou magickou krabičku :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Díky za informaci, tyto krabice jsou jedním z kandidátů.

    Ad svícení: pokud bude svítit moc, máme černou lepicí pásku :-)

    Ad zdroj: 450 W zdroj by neměl žrát tak moc, pokud od něj není moc požadováno. Nebo se dá vyměnit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Baf avatar 26.8.2007 09:17 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    mikro ITX je 17x17cm, nano ITX snad 12x12 cm
    4.9.2007 23:40 olet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    nevim jestli je to presne to co hledate, ale i kdyby ne tak pro zajimavost tady a recenze tady otazka je cena :/
    26.8.2007 12:07 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Když jsem se já snažil ztišit normální desktopové PC, tak nebyl ani problem s hlukem z větráčku (z procesoru a ze zdroje), které byli předimenzované a šli regulovat, ale s hlukem s 3.5" palcoveho pevného disku, který rozrezonovaval case, takže to pěkne bzučelo. Zkoušel jsem disk přišroubovat i přes malé gumové špalíčky (někde to prodávají). Rámus se ztišil, ale neustoupil. Proto jsem začal přemýšlet nad nějakou "protihlukovou" krabičkou pro disk, ale zatím to není tak kritické.

    Však ona i základní deska s lepším power managmentem dokáže dost často na méně zatíženém zdroji vyluzovatrůzné zajímavé zvuky.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 26.8.2007 19:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Tak to bys měl zkusit AAM. V Linuxu se to nastavuje hdparmem normálně za běhu, ani unmount není potřeba ;-)
    David Heidelberg avatar 26.8.2007 22:15 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    hehe :-D potom co jsem nastavil 128.. ten disk fakt není slyšel :-)

    0K!AS
    David Heidelberg avatar 26.8.2007 22:18 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo jenom malinký dotaz: bude to držet i po (re)startu? mám gentoo

    0K!AS
    26.8.2007 22:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Nejjednodussi odpoved je aby sis to vyzkousel. A pokud ti je lito restartovat, dej to do rc.local rovnou hned ted...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Limoto avatar 27.8.2007 11:21 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    jo, bude
    27.8.2007 12:15 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    A co když mam SATA disk? ;) Ja to v sdparmu nějak nemůžu najít.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 27.8.2007 13:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    IMHO se dá hdparm použít i na SATA
    27.8.2007 18:43 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    To je asi pravda, ale stejne mi to nefunguje ;)

    amd64:/home/jirka# hdparm -M /dev/sda

    /dev/sda: HDIO_GET_ACOUSTIC failed: Inappropriate ioctl for device
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Limoto avatar 28.8.2007 12:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Nejspíš to tvůj disk neumí
    26.8.2007 12:08 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Lacne riesenie, ktore je vykonne a je v peknej kysni s dobrym vetranim. Ma vyhodnu cenu vdaka tomu ze sa pouziva std microATX doska, ziadna predrazena VIA. CPU MOBO CASE

    Vdaka int. grafike je zaciatocna investicia mala, v buducnosti mozes kupit vlastnu PCIe GK. Dolezite pre nizky hluk je, ze CPU ma prikon iba 35W. Dosku so volil hlavne kvoli pritomnosti RS-232 a LPT (prijde to vhod a casto sa to uz nevidi na modernych MOBO).
    Bluebear avatar 26.8.2007 19:31 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Díky za info, podívám se :-)

    Problém s integrovanými grafikami je v tom, že na ně většinou nefungují open-source ovladače; jediná výjimka jsou ty Intelí. Nedávno jsem se snažil rozchodit embedded grafiku od ATI a málem jsem pukl vzteky. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    26.8.2007 20:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Muj vyber je integrovana i945 a onboard je VGA, DVI, compozite-cinch a S-Video konektor. Jeste by se sikl komponentni vystup, ale to uz bych chtel mozna moc, i kdyz na desce by se asi dal najit. DRM zatizene veci jako je HDMI a podobne blbosti si muzou nechat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Max avatar 27.8.2007 18:30 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Také přemýšlím, že bych mohl někdy sestrjit něco pasivního s dálkáčem na přehrávání všeho možného. Systém uložený na flashce atd. Na druhou stranu, když začnu přemýšlet i o nahrávání, tak je ta tichost ta tam :-/. Na co ve velké míře dočasně ukládat nahrávání, než na hlučném pevném disku, který je třeba chladit? :-/. Nojo, pravda, teď mě napadá mega drahý ntb disky ... :)
    Zdar Max
    PS: kdo z vás si myslí, že je to dobrá věc? Postavit přehrávač z PC ? Cena 10kkč, přehraje to všechno, tichý to také je, nabíhá to rychle atd.
    Měl jsem sen ... :(
    27.8.2007 23:30 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    Jestli je to dobra vec tezko rict, ale rozhodne je to dobra hracka a dobrej vitr v penezence.

    Ale kdyz si spocitas na kolik vyjde jeden satelitni, dva pozemni a IPTV settopboxy vcetne DVD+HDD rekorderu, tak jses na citelne vyssi castce, navic takhle to mas vse v jednom a navic v tom mas normalni pocitac, treba na fotky na monitoru, avi filmy, inet radio, inet TV, analogovy radio, nebo proste cas od casu naprogramovat do MPD nejaky mixovany playlisty a zvolim si "mam chut na gothic metal - hraj" atd... Treba me jeste napada pretahovani fotek z fotaku do kompu pro technicky totalne antitalentovane lidi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Baf avatar 28.8.2007 08:37 Baf | skóre: 3 | blog: baf | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač do obýváku
    pocitam ze tohle bude tak 12 tis, (case 4500, deska+proc+grafika+net+zvuk 4500, pamet 1000, nb. disk 2000). Jedina hlucna vec je tam disk, ale vybral jsem nejtissi. CD/DVD mechanika externi, a druhy disk s archivem taky externi - da se nezavisle vypnout, dvb kartu mam, to bylo tak 1500, dalkove IR ovladani bylo u dvb karty, ale nepouzivam ho.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.