abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (23%)
     (23%)
     (35%)
     (19%)
    Celkem 31 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 22:24
    Rozcestník

    Caps lock

    30.10.2010 22:03 | kb | poslední úprava: 30.10.2010 22:03

    Po delší době se trochu vracím k rozčochtanej práci. Snad se tu čtou blogy alespoň tolik jako tehdy, před cca 4 roky.

    Caps lock je jediná klávesa, která je poněkud zdeformovaná - taková ukousnutá. Jakoby svou funkcí patřila nad <Shift>, ale někdo jí měl plný zuby, tak ji ukousnul.

    Jak se Yuhů zmiňuje na konci svého článku "Výběr typu klávesnice" v části "Debilní klapky podkládat sirkou" cituji "Jeden čas jsem měl sirku i pod klávesou Caps Lock. Ale zrušil jsem ji, protože Caps Lock přece jenom čas od času použiju.". http://dusan.pc-slany.cz/klavesnice/typ_klavesnice.htm

    Tahle klávesa prostě překáží. Za dob AUTOEXEC.BATu a CONFIG.SYSu jsem ji používal častěji, ale i tehdy jsem raději podržel nachvíli  sešlápnutý <Shift>. Dneska ji vícekrát stisknu omylem než záměrně. Zvlášt extra to platí o klávesnici se zmršeným(zkráceným) levým <Shiftem>. Jak to máte vy?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Z klávesou Caps lock bych provedl toto:
     (72 %)
     (1 %)
     (1 %)
     (10 %)
     (16 %)
    Celkem 112 hlasů

    Obrázky

    Caps lock, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.10.2010 22:29 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    UCWaci a nejen ti pouzivaji Caps Lock jako modifikator klaves (na hackovane).
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    30.10.2010 22:50 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Za dob AUTOEXEC.BATu a CONFIG.SYSu jsem ji používal častěji
    preco?
    30.10.2010 23:00 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Pri editovani ruznych konfiguracnich souboru jsem si vic vyhral, nektere casti jsem mel velkymi pismeny. Je to mozna spis tim, ze v ty dobe me bylo 15, nez cimkoli jinym.
    30.10.2010 22:58 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    tak si kup klavesnici bez caps locku a normalni lidi nech bejt.
    30.10.2010 23:30 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Souhlasím, v práci dělám v CADu výkresy a bez Caps locku by se neobešel. Někdy jsou dni, že ho mám zapnutý 70-80% pracovní doby, samozřejmě s anglickou výchozí klávesnicí.
    31.10.2010 07:57 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    nechci ji rusit
    Limoto avatar 30.10.2010 23:12 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock

    Já ho sem tam použiju, píšu s ním ĚŠČŘŽÝÁÍÉÚŮ. Ale je to spíš blbej zvyk, než cokoliv jinýho...

    Saljack avatar 31.10.2010 00:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Proč já to taky tak dělám.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    31.10.2010 19:21 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    To vážně nevím.
    kotyz avatar 31.10.2010 19:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    to nebyla otazka ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Josef Kufner avatar 1.11.2010 00:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Mrtvé klávesy jsou na tohle praktičtější.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 1.11.2010 10:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    O tom by se dalo polemizovat :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    the.max avatar 30.10.2010 23:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    tak caps loock obcas taky pouziju. Ale co takovej scroll lock?

    Svyho casu jsem byl sympatizantem spoklu ScrollLock Haters:-D

    Co je zavynutejsi nez Scroll Lock?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    kotyz avatar 31.10.2010 00:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    kdyz sem jeste pouzival kvm switch, tak byl scroll lock defaultne nastavenej na prepinani mezi PC1 a PC2. pak mi to nejak prestalo fungovat (i ta kontrolka na klavesnici prestala svitit) a tak sem to prepinal cudlikem na switchi, coz bylo min pohodlny. pak sem zrusil PC1 a soupnul switch do supliku. nikdy predtim ani potom sem scroll lock nepouzival. je to jedna z mala klaves co by fakt sla zrusit bez nahrady. na druhou stranu, tam kde normalne bejva tak neprekazi ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    1.11.2010 22:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Scroll Lock se v linuxovém terminálu občas hodí (protože dělá přesně to, co má dělat - zamkne rolování) a v Xkách používám SrollLock LEDku na indikaci anglická/česká klávesnice.
    Jendа avatar 30.10.2010 23:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    6) CapsLock jsem už zrušil a nahradil jsem ho českými „uvozovkami“.
    31.10.2010 09:23 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    ceske uvozovky jsou jeste zbytecnejsi nez caps lock.
    carnero avatar 30.10.2010 23:45 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Caps lock bych zrušil, místo něj dal velké Fn a dole zvětšil Ctrl, Alt aby se zapláclo místo po Fn (proč? protože Ctrl je u mé klávesnice malé a Caps nepoužívám) :)
    carnero avatar 31.10.2010 00:14 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Jojo, debil... odkaz na druhou klávesnici. Měl jsem na mysli tu co je u notebooku a ne tu co mi leží před ním :D Už nebudu chlastat...
    Jendа avatar 30.10.2010 23:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    A když už jsme u těch klávesnic. Vyhovuje mi takovéto rozložení bloku nad kurzorovými klávesami a z tohohle bych zešílel. Naštěstí mě zachránil xmodmap.
    Limoto avatar 31.10.2010 00:06 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock

    Na té fotce není pořádně vidět, jak to tam je. To se pod ten normální blok přidaly další 3 klávesy?

    Jendа avatar 31.10.2010 00:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Ne. Blok se posunul dolu a nad něj se přidaly klávesy. Je to:
    Prit     Scrl     Pause
    Ins      Home     PgUp
    Del      End      PgDn
    
    Limoto avatar 31.10.2010 00:15 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock

    A co je teda úplně nahoře?

    Jendа avatar 31.10.2010 00:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Usnutí, jiné usnutí a vypnutí.
    the.max avatar 31.10.2010 00:20 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Chicony maji malou mezeru mezi temy bloky klaves. Je nezvyk psat na 'uzke' klavesnici. Za toho gigabajta bych vrazdil! To je stejny zverstvo, jako kdyz nekoho napadlo, ze tech 6 klaves nad sipkama by mohli postavit na vejsku. Lidi ktery s tim prisli by meli povesit za koule do deste na ocelovej drat a poustet do nej elektriku!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 01:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    To ještě jde. Na mojí klávesnici (náhrada za nefunkční notebookovou ten blok vypadá takhle:
    Home End
    Ins PgUp
    Del PgDn
    Ano, fakt je postavený na výšku...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    the.max avatar 31.10.2010 02:04 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    jop, presne tohle mam na mysli
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 02:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Viděl jsem ještě horší, ta měla blok tohodle typu, ale navíc Ins a Del sloučenej do velkýho Delu a postrádala Scroll lock (ten blok měla navíc ještě nějak rozházenej).
    Max avatar 31.10.2010 00:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Spíš bych ti radil, aby jsi se naučil psát na klávesnici. O ničem jiném to nění ;-).
    Jinak třeba u nás v práci, používá capslock většina uživatelů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.11.2010 22:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Doufám, že tím "používaním" je myšleno "vědí, co to je a jak to použít" a ne "mají ho pořát zapnutý" :-)
    Max avatar 5.11.2010 23:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    B) je určitě dobře. Tím prvním si nejsem zcela jist.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.10.2010 07:58 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    chybi mi moznost namapoval sem na ni jinou klavesu/kombincaci klaves

    pripadne vytrhl jsem
    31.10.2010 08:46 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    nojo, jak bude vypadat klavesnice kde bude spousta klaves na ktery si kazdej namapuje neco jinyho, nebo je vytrha :)
    31.10.2010 12:13 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Jojo, pokud vím, tak si například uživatelé vimu běžně přemapovávají TAB a ESC.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 13:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Proč vymejšlet něco novýho, když je tu léty ověřený kvalitní řešení?

    click to 1731x1122px


    Jendа avatar 31.10.2010 13:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Chyběl by mi Home a End a je to nekompatibilní s USB.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 13:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Tywoe, na ty klávesy jsem v životě nešáh :-D
    kotyz avatar 31.10.2010 14:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    to ma ale DIN konektor, ne? to bys musel jeste prihodit redukci DIN - PS/2 (nevim ze by se delala nejaka z DIN primo na USB). ja Home a End pouzivam docela hodne, taky by mi tam chybelo F12. ale ono by to co potrebuju slo premapovat treba na tu F10. svetylko primo v caps locku je dobrej napad, taky ocenuju ze tam neni moc zbytecnejch klaves, na druhou stranu by mi tam nektery chybeli. ale po win a menu (nevim jak se ji oficialne rika, bejva vedle pravy win a nikdy v zivote sem ji nepouzil, to uz i ten blbej scroll lock sem pouzival castejc) klavese by se mi vubec nestejskalo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 14:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Jakej DIN proboha? Co to vůbec je? :-D Na co je dobrý Home a End? Z "F" kláves používám jen F5.

    Nicméně řešíte tady Caps Lock, né celej keyboard, ne? :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 14:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Nehledě na to, že ty klávesy tam všechny sou na numerický...

    ( - NumL

    ) - ScrL

    / - SysRg

    * - PrtSc

    7 - Home

    9 - PgUp

    1 - End

    3 - PgDn

    0 - Ins

    . - Del

    8,4,6,2 - šipky

    :-D
    31.10.2010 14:33 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    DIN je ten gramec konektor (pětikolík), dělaly se tak staré klávesky, nejde poznat jestli je to PS2 nebo "gramec".

    Home ti skočí v text. editoru na začátek řádku a End nakonec. Ale chápu, že pokud používáš vim (asi jo že?), tak to moc nevyužiješ ;-).
    Baník pyčo!
    31.10.2010 14:35 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    (teda mě to ve vimu funguje a používám to, ale asi jsou na to lepší fígle (že by ^ a $ ? ).
    Baník pyčo!
    kotyz avatar 31.10.2010 14:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    na ps/2 je to moc velky, taky to ma zakroucenou snuru. co mam ty stary klavesnice tak nemam ani jednu se zakroucenou snurou co by mela ps/2, vsechny maji din.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 14:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    na ps/2 je to moc velky, taky to ma zakroucenou snuru.
    Ty si taky moc velkej woe a máš zakroucenej vocásek, jako prasátko... :-D

    Je to p'n'p? že bych vám z toho něco napsal?
    kotyz avatar 31.10.2010 14:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    zkus to.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 15:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Přílohy:
    Tady to máš nafocený a nezačni tvrdit že MSI KT6 Delta má nějakej DIN (Něco jako DIN sem naposled slyšel, když sem fotil Zenitem)
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 15:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    FUJ! :-D Na tý fotce je ještě špinavější neš v reálu :-D
    kotyz avatar 31.10.2010 15:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    jo, zrovna sem se ti chystal napsat ze by sis ji mel umejt. takovou zahradku sem nemel ani ve svy samsungacky klavesnici po 7 letech pouzivani! umyl sem ji jenom protoze mi ji sestrenky deti pocmarali lihacem a vona to posypala piskem na nadobi abych to nezjistil. pak mi ani nedovolila decka zabit odmenou za takovy poskozovani cizich veci.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 31.10.2010 15:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    ja nerikal ze by to nebylo mozny, jen mi to prislo divny. ci sou ty nohy na druhy fotce? dony nebo dony kiary?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 15:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Dony, Dona Kiara má pravou od guláše a nejde to už dva měsíce dolu... :-D
    kotyz avatar 31.10.2010 15:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    cos do toho gulase daval proboha? :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 15:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    To se zeptej v Hamé Babice :-D
    kotyz avatar 31.10.2010 15:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    jo tak von byl z konzervy ... to ovsem zcela meni situaci! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 31.10.2010 15:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    vazne bys potreboval domu nakou sluzku co by ti varila, prala, uklizela. ale nez budou takovy cenove dostupny roboti, to bude jeste trvat. vytahni z jilka nejaky tipy&triky jak delat ze samicek sluzky v deseti snadnych krocich (no radsi tak ve ctyrech, aby to nebylo moc zdlouhavy a pracny) ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 22:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    já si hlavně zase potřebuju pořádně zamrdat... :-D
    pavlix avatar 31.10.2010 22:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    LOL
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 1.11.2010 00:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    to potrebujem vsichni. ale davej si bacha (na cubky), aby te to neznicilo. jak rika jilek a kolektiv, zhrzena milenka je horsi nez peklo ...

    prece nechces kvuli zensky prijit zase vo kocky!

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    1.11.2010 00:50 PetrProchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Nj, ale ta prvni je opravdu s DIN konektorem :-)
    Ta tvoje je uplne jina, sice stejny layout, ale jina ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.11.2010 06:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    ...njn, tak to předpokládám, že v tom případě bude ta první z nějaký starší A-2/3/4000, ne? :-)
    kotyz avatar 1.11.2010 10:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    trefa! -> Keyboard port (5 pin DIN); A4000 -> Keyboard (6 pin mini-DIN) tzn. PS/2.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 1.11.2010 10:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    a kdyz uz sem v tom byl, podival sem se i na vsechny mini-DIN konektory mezi ktery patri i ps/2 a s-video a asi jeste 60 dalsich veci z nichz je pulka nestandardnich. je to peknej bordel. vzpominam si jak si na troublemate zkousel nacpat mys do nejaky takovy zasuvky a neslo to ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.11.2010 22:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    ...když to nejde silou, jde to ještě větší silou! :-D
    kotyz avatar 1.11.2010 23:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    natlouct to tam pantofli jako ta zenska z lamera :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 14:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Ale chápu, že pokud používáš vim (asi jo že?), tak to moc nevyužiješ ;-).
    Ale co víš že používám? Tos nenapsal... :-D
    kotyz avatar 31.10.2010 14:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    lol, prej vim :-D dyt se radky boji jako cert krize. ten tak kwrite nebo kate. na vim je expert zase jilek, ten v nem pise i blogy a knizky ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 31.10.2010 14:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    no ja je tam mam taky, ale nefungujou se zapnutym numlockem. preci ho nebudu furt zapinat a vypinat.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 31.10.2010 14:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    tohle je DIN. stary PC klavesnice to pouzivali nez prislo PS/2. nekolik jich mam za skrini a pod posteli. a dve redukce na PS/2 a z PS/2 v supliku. krome toho se stejny konektory pouzivaji taky u MIDI zarizeni a stary televize, radia a magnetaky vyrobeny v socialistickejch rajich to pouzivali treba na pripojeni sluchatek (jeste mame doma legendarni HiFi od Tesly 710A (jen bez gramofonu) a tam je podobnejch konektoru jak nasrano, muzu i nafotit).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.10.2010 14:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Je tam PS/2 voe, s čůráčkem uprostřed ;-)
    kotyz avatar 31.10.2010 14:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    to ovsem z ty fotky poznat nejde. a ja to podle svy amigy taky nepoznam, pac ta ma klavesnici zabudovanou tudiz tam konektor neni.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 31.10.2010 14:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    home a end se hodi treba u dlouhejch diskuzi ala krokodyli reka pro rychlej presun na uplnej zacatek nebo uplnej konec. nebo treba pri prohlizeni fotek muzu skocit na prvni nebo posledni, taky kdyz neco pisu tak rychle skocit na zacatek nebo konec radky. hodi se to na spoustu veci. dneska uz si neumim predstavit zivot bez toho. z F pouzivam F2 a F4 (s altem), pak F5 a F12 (bez altu).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Josef Kufner avatar 31.10.2010 13:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Hele, a co si pod ten capslock strčit pružinku*, aby byl výrazně tužší než ostatní klávesy a tím se snížila pravděpodobnost náhodného stisku na rozumnou úroveň?

    *) Pružinku o dostatečném průměru, aby po vyloupnutí klávesy šla nasadit na ten středový sloupek a nemohla vypadnout.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.10.2010 14:03 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Při vyloupnutí mu jen vystřelí kamsi do stropu :-D.
    Baník pyčo!
    31.10.2010 21:40 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Esc
    Ja mam prohozeny esc a caps lock, takze jsem rad, ze tam ta klavesa je.
    1.11.2010 10:00 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    u mne CapsLock = Ctrl, Shift+CapsLock = CapsLock.. softwarově.. hlavně kvuli emacs, některé kombinace se tam mačkají lépe..
    1.11.2010 20:08 LS_999
    Rozbalit Rozbalit vše Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    Tuhle zkurve*** klavesu uz jsem tolikrat zmacknul omylem, ze jsem to nakonec zacal resit sroubovakem. Podlozit konec sroubovaku pod klavesu, zapacit na druhy konec sroubovaku a uz ta kun** leti do prd***. Reseni, ktere trva presne jednu vterinu... a mate klid na zbytek zivota. Komu se nelibi dira, muze si tam tu klavesu strcit obracene, tj. hlavou dolu, anebo ukousnout (klestema, ne zubama) konec co macka kontakt a strcit to zpatky normalne.

    Limoto avatar 1.11.2010 20:13 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock

    Ty máš celej život jednu klávesnicu?

    kotyz avatar 1.11.2010 21:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    zrejme je to mysleno jako "na celej zivot ty klavesnice" ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.11.2010 14:02 LS_999
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    Tim jsem myslel, ze do konce zivota znam rychle reseni tohoto problemu.
    1.11.2010 20:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    Hmm to my v unixu uděláme něco jako:
    --    modifier_map Lock   { Caps_Lock };
    ++    //modifier_map Lock   { Caps_Lock };
    a ušetříme si několik minut vysokého tlaku.
    2.11.2010 14:00 LS_999
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    Naopak, tlak nadherne klesa v okamziku kdy se ta klavesa vyloupne ven:) Udelat to softwerove uz neni ten spravny zazitek a trva to dyl, nez to clovek nacpe do spravneho filu atd.

    Krome toho obcas musim prepnout i do win...

    Ale diky za radu
    Jendа avatar 2.11.2010 06:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    xmodmap -e "clear lock"
    (případně namapování něčeho užitečnějšího xmodmap -e "keycode 66 = doublelowquotemark leftdoublequotemark")
    Josef Kufner avatar 3.11.2010 00:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na to je nejlepsi sroubovak Re: Caps lock
    Ve Vimu stačí při náhodném stisknutí udělat gu a následně se posunout na začátek sekvence velkých písmenek. Jinak je to celkem užitečná klávesa, pokud se umí používat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.11.2010 14:35 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    Capslock = control, to sa hneď ľahšie používajú klávesové skratky v emacse :-)
    frEon avatar 5.11.2010 15:47 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    z klavesnice co mam tady v praci jsem CapsLock nasilim vyrval a hodil do kose. Od ty doby je tam misto ni pusta dira.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    9.11.2010 16:51 ros
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caps lock
    mno ja mam CapsLock premapovany na Escape a jsem s tim velmi spokojeny (hodne pouzivam vim)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.