abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (8%)
    Celkem 343 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.1.2009 20:31 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Asi jsem to nepochopil, protože: chápu to správně tak, že chceš přimountovat zvukové CD? Proč? Chceš vidět jednotlivé zvukové stopy jako soubory?

    Zvukové CD se obvykle přehrává (v nějakém přehrávači, třeba Kscd nebo jiném). Pokud chceš opravdu vidět soubory (čili jednotlivé stopy), pročti si www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/how-to-mount-an-audiocd-filesystem-113845/

    19.1.2009 20:35 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Ne. Chci aby se mi audioCD po vložení připojilo a objevilo v /media. Do verze 11.0 člověk vložil CD vyskočilo okno s nabídkou akce, audioCD se objevilo připojené v /media a všechny programy pro přehrávání AudioCD toto CD viděly a byly schopné přehrát. Nic z toho se v 11.1 neděje. Programy AudioCD nevidí a do složky /media se nepřipojí. Stejně tak není vidět v appletu připojených médií KDE4.

    S datovými médii včetně CD/DVD tento problém nemám.

    19.1.2009 20:39 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    OK, jsem size uzavřen ve světě RedHatu a Debianu, ale pokud se něco objevilo v /media, nejspíš se to skutečně připojilo jako souborový systém. Ještě se radši zeptám: když se (v Suse 10.0) v /media objevilo to AudioCD, co jsi tam viděl za soubory? Track-1.wav atd.? Ptám se jen pro jistotu, protože mám podezření, že se bavíme jeden o voze a druhý o koze.

    19.1.2009 20:42 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    mám pocit že Track-1.cda, ale už si to nepamatuju. Já jsem do té složky nelezl, nebylo proč. :-)

    To že se nepřipojí do /media by ani tak nevadilo, ale následkem toho to CD není v ničem přehratelné.

    19.1.2009 20:46 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Pokud je to tak, tak je to prostě jenom v tom, že jádro staré distribuce v sobě mělo nejspíš něco jako CDfs, zatímco nové ho nemá. Nicméně druhému tvrzení nevěřím, rozhodně to není následek nepřítomnosti CDfs v jádře. 1. sám jsi napsal, že jej může přehrát SMPlayer. 2. Když použiješ nějaký standardní přehrávač CD (Kscd nebo Gnome ekvivalent), nepřehrává? Máš dobře nastavené zařízení /dev/cdrom?

    19.1.2009 20:50 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    /dev/cdrom v opensuse odkazuje na /dev/sr0

    ls -l /dev/cdrom
    lrwxrwxrwx 1 root root 3 19. led 19.35 /dev/cdrom -> sr0

    ls -l /dev/sr0
    brw-rw----+ 1 root disk 11, 0 19. led 19.35 /dev/sr0

    19.1.2009 20:53 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    To Kscd jsi zkoušel?

    19.1.2009 20:57 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Ano. Zkoušel. Bez výsledku. Později se smovolně rozjelo. Neci jsem nepřenastavoval. Už jede. Viz níže.

    19.1.2009 20:56 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Tak Kscd už přehrává. Vypadá to, že bylo z nějakého důvodu zakouslé. :-(.

    Teď už chybí jen Automount audioCD.

    19.1.2009 21:01 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    V tom případě se obávám, že kompilace jádra tě nejspíš nemine. Tady máš příslušný modul users.elis.ugent.be/~mronsse/cdfs/.

    19.1.2009 21:06 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Resp. s tímto modulem kompilovat jádro celé nemusíš, stačí jen ten modul. Ale zdrojáky nejspíš potřebovat budeš.

    19.1.2009 21:12 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Já se na to podívám. Není to ale nutná vlastnost, hlavně že to hraje. Jakýkoli pokus o nastavení aplikací pro x-audio-cdda zkončí crashem KDE4 Control Centra, takže nevím, možná to půjde vyřešit i bez modulu, ale není to jak vyzkoušet.  Bohužel v Opensuse 11.1 se to spojilo s blbým nastevním práv k /dev/sr0, a nikomu ze startu nejel CD-ROM vůbec. Ale i tak díky za nakopnutí.

    19.1.2009 21:17 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Ještě že jsem tak smělý, ale balíček kde4-kio_audiocd nainstalový máš?

    19.1.2009 21:24 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Ano, mám.

    19.1.2009 21:33 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    A když v Konqueroru (nebo Dolphinu nebo jak se tomu říká v KDE4) napíšeš do adresního řádku "audiocd:/" bez uvozovek, "soubory" (záměrně v uvozovkách, protože to soubory nejsou) uvidíš?

    19.1.2009 21:36 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    a hele.

    Stopa01.wav, stopa02.wav....... :-D

    Tak já už fakt nevím, kde to  soudruzi v Novellu podělali.

    19.1.2009 21:38 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    A to KsCD je skutečně rozbité. Po výměně CD pořád zobrazuje staré skladby se starou délkou. Hrají sice nové, ale pokud původní CD mělo řeknemě 6 skladem a nově vložené jich má 10, Kscd dohraje 6 skladbu a zkončí.

    19.1.2009 21:44 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    OK, takže je to celé jen záležitost KDE4, nová verze to třeba opraví. Sorry, nemám to jak testnout, já jsem teď na testovací verzi RedHatu ;-) navíc místo optické mechaniky mám druhou baterku. Doporučuji ale ujasnit si slovník, je totiž velký rozdíl mezi /media (adresář v adresářovém stromu, kam se připojují výměnná úložná média) a media:/ (jeden z pseudo-protokolů od KDE, tzv. kio-slaves, mezi něž patří i audiocd:/).

    19.1.2009 21:53 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Ano já vím. Stejně mám pocit že jsem měl v /media složku /media/audio_cd nebo něco takového. Ale už fakt nevím. třeba se pletu. To AudioCD není totiž vidět ani pomocí kio-sysinfo.

    20.1.2009 16:32 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Na OS je videt nejenon wav, ale i flac, ogg, mp3, cda, cele ISO ... staci kopirovat a ono to "samo ripuje" ... uzasna killing-feature. Osobne jsem predpokladal, ze je to plugin do KDE/Konquerora.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    19.1.2009 20:43 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    a fungovalo to do 11.0.Kterou jsem používal doteď.

    10.0 je už dávná minulost :-)

    19.1.2009 20:36 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    IMHO LOL
    19.1.2009 21:22 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Ano. OpenSUSE 11.1 je obzvláště "vydařené". Mně osobně uniká smysl vydávání distribuce v takovém stavu. Bohužel to v případě OpenSUSE není poprvé. Dá se očekávat, že v další verzi budou nové otravné chyby a to co teď funguje bude rozbito - prostě nikdy není hotovo a jde o permanentní nedodělek. Kdo ví, možná práce nějakých Ballmerových agentů :-) - jinak si totiž takovou iracionalitu nejde vysvětlit.
    19.1.2009 21:33 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Kdyby kubuntu mělo Yast, dávno jsem na něj přešel :-D

    Začínám mít skutečně pocit, že RedHat a Novell si z těch svých komunitních dister dělají test-centra. Není to tak dávno co jsem četl, že Desktop je beztak nezajímá. Takže se nakonec asi fakt všichni sejdem u dobráka Shuttlewortha, co to bude 30 sponzorovat :-D

    Luk avatar 19.1.2009 21:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Někde tady na abíčku se poflakuje Aniččin diskusní příspěvek, který popisuje proces řešení chyb v Novellu. Ne, opravdu tam nejdou žádní Ballmerovi agenti, ale těch chyb jsou tam reportována šílená kvanta, takže se opravují ty, které jsou nejkritičtější. Vzhledem k rozsahu distribuce je logické, že tam bude hodně chyb, žádná distribuce není bezchybná. Také mě mrzí, že openSUSE trpí chybami, ale na tuto distruci jsem před časem přešel od Fedory (přestože jsem RHL/FC používal celkem cca 8 let), protože tam to bylo s chybami ještě mnohem horší a mělo to výrazně progresivní trend (každá další verze distribuce byla bugovitější než ta předchozí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.1.2009 22:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Těch bugů máme opravdu hodně, ale to nám určitě nedává omluvu pro vydávání distribuce v takovém stavu, v jakém jsme vydali tu poslední. Rozumím tomu, proč jsme to udělali. Ale tím je to možná ještě horší... a ne, Ballmerovi agenti s tím věru nemají nic společného (ani to není v jejich zájmu - víte, kolik našich slesů už prodali zákazníkům? A teď jsem někde na webu viděla čísi komentář, že MS nás potřebuje, abychom přibrzdili nástup Red Hatu...), vystačíme si sami :-)

    Já mám 11.1 samozřejmě na obou mašinách v práci, ale přes práh domu mi to nesmí. Krabicí už jsem úspěšně podarovala kamaráda, který chudák ještě neví, do čeho jde.

    Marnost nad marnost... přitom by toho času navíc asi nebylo potřeba až tak šíleně moc.

    Takže když se mi teď doma o víkendu rozsypala databáze od zypperu v jedenáctce tak, že jsem to nedokázala spravit (hloupá náhoda, nikdy předtím jsem o podobném bugu neslyšela), meditovala jsem chvíli nad tím, co si počít dál... a pak nainstalovala Debian. Nadávám si, že jsem to neudělala už před lety. Asi hned tak nebudu měnit :-)

    Ale kdyby chtěl někdo mermomocí používat openSUSE, jedenáctka je fakt dost dobrá a patche na ní budou vycházet ještě dost dlouho na to, aby stálo za risk počkat, jestli náhodou na příští verzi nedostaneme trochu víc času.
    ^D
    20.1.2009 00:04 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Aničko, už delší dobu uvažuju o nákupu SLEDu (příp. krabicové verze openSUSE). Momentálně čekám až vyleze jedenáctka, ať zbytečně nekupuju starou verzi. Ale k věci -- má pro běžného domácího uživatele nějaký smysl kupovat si podporu? Líbí se mi ta představa, že za mě někdo vyřeší moje problémy, jen jsem se nikde pořádně nedozvěděl, co si pod tou podporou mám představit. Uvedu příklad: Rozbije se mi z ničeho nic suspend do RAM. Normálně bych hledal hodinu v Googlu a když nic nezjistil, tak napsal do bugzilly. Potom by se obvykle půl roku nic nedělo jelikož je můj bug příliš specifický a projevuje se jen na mém počítači a u několika dalších lidí. Následně by tato chyba byla náhodou opravena v nové verzi SUSE (kde by, podobně jako v 11.1 byla rozbitá zase kupa jiných věcí :-)).

    Můj dotaz tedy zní -- co mi oproti defaultnímu komunitnímu řešení přinese placená technická podpora? Vyřeší někdo můj problém teď hned (třeba do týdne)? Dostanu mail se slovy "tady si nasosejte patch na program xy a vše zas bude O.K."? Samozřejmě nečekám, že by lidé na druhé straně měli křišťálovou kouli, rád pošlu a vyzkouším vše, co bude třeba.

    BTW, rozhodně jsem pro co se týče prodloužení doby mezi verzemi, půl roku je opravdu zbytečně často...
    20.1.2009 00:53 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Popravdě, nemám semebenšího tušení, jestli existuje, a jak vypadá podpora pro normální lidi, ani kdo ji provozuje. Ale moc bych osobně nesázela na to, že to za něco stojí - už proto, že k susím vývojářům se rozhodně nic takového nedostane, aspoň ne jinak než jako normální bug, ke kterému se možná časem vydá normální maintenance update a určitě se dostane do nejbližšího service packu.

    Takže bych odhadla, že v nejlepším případě prostě někdo místo uživatele nahlásí ten bug.

    To, čím se občas coby podporou musím bohužel zabývat i já, a co v zásadě odpovídá tomu, co popisuješ, stojí neskutečné prachy a kupují si to od nás firmy velikosti IBM...

    Hmm... ale zeptej se, prosím, novellích obchodníků, ať máš i tu lesklou stranu pravdy. Třeba to nějak outsourcují, co já vím. My vývojáři toho o produktech víme dost málo. :-)

    A nový sles by snad mohl dopadnout dobře, věřím, že se vyplatí počkat, pokud moc nespěcháš.

    ^D
    20.1.2009 08:25 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Díky za odpověď. V tom případě bude asi opradu nejrozumnější napsat přímo do Novellu. To by mě zajímalo, co se dozvím :-)

    Na nové distro v zásadě nespěchám, sice je 11.1, na které teď běžím, dost divočina, hodně věcí jsem si však už poladil. Když teď vím, co s tím počítačem nedělat, tak se to dá i používat :-)

    20.1.2009 10:25 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Dej pak prosím vědět, jak to dopadlo :-)
    ^D
    20.1.2009 11:00 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Rád. Pokud se doberu nečeho rozumného, udělám blogpost. Doufám jen, že v případě českého Novellu neplatí stejné odpovědní doby jako u jiných velkých firem (např. Lenovo CR běžně dva-tři měsíce) :-)
    20.1.2009 10:35 RX88
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Rozumím tomu správně? Když už vývojář Opensuse na svém vlastním stroji raději rezignuje a nasazuje DEBIAN, mám si z toho vzít ponaučení, že bude pro můj soukromý stroj přejít na DEB/Debian/Ubuntu?

    Přece jenom, vývojář má více zkušeností než já, a jeho krok o něčem svědčí.

    20.1.2009 11:07 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Já mám 11.1 samozřejmě na obou mašinách v práci, ale přes práh domu mi to nesmí. Krabicí už jsem úspěšně podarovala kamaráda, který chudák ještě neví, do čeho jde.
    Aničko, to co píšete je velmi deprimující a bohužel to potvrzuje moji hypotézu, že Linux na desktopu se už nějakou dobu nachází v hluboké krizi, kterou přiživuje naprostá neschopnost komunit kolem něj stanovit nějaký cíl. On totiž onen vzpomínaný Debian pro tento účel moc vhodný není a ono slavné Ubuntu je chyb také plné...
    Vypadalo to nadějně, ale bohužel to teď vypadá, že již ani nikdo nemá zájem na tom, aby byl Linux na desktopu pro běžné uživatele použitelný :-(. Stav, v jakém se teď nacházejí hlavní distribuce je otřesný, každý si chce jen něco zkoušet a hrát si, nikoho nebaví věci dotáhnout opravdu do konce.
    A bůhvíjaké úmysly má s OpenSUSE Novell - mně to připadá na řízený zánik. Proč by jinak asistoval vydávání něčeho, co doslova dělá Linuxu ostudu a odhání od něj nové uživatele?
    Čte tam u vás (kromě vás osobně) vůbec někdo stesky nás uživatelů, pro které se dříve skvělá distribuce pomalu stává otravným šmejdem?
    20.1.2009 13:03 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Vypadalo to nadějně, ale bohužel to teď vypadá, že již ani nikdo nemá zájem na tom, aby byl Linux na desktopu pro běžné uživatele použitelný :-(

    Jenže já právě používám Debian proto, že openSUSE je na můj vkus už až moc pro běžné uživatele, mně ty jeho featury překážejí.

    Asi jsem se vyjádřila neopatrně. Každopádně jsem tím chtěla říct, že to, že se nám nepovedla distribuce mě přimělo zkusit Debian a uvědomit si, že je to přesně to, co jsem už dávno chtěla. Běžní uživatelé by to opravdu nechtěli, věřte mi :-)

    To, že je 11.1 ošklivá je pravda, ale žádné konspirační teorie bych na tom nestavěla. 10.1 byla ještě horší, a pak jsme vydali tři dobré distribuce. Trpělivost... prostě se to někdy nepovede, ale to se stává i v lepších rodinách.

    Čte tam u vás (kromě vás osobně) vůbec někdo stesky nás uživatelů, pro které se dříve skvělá distribuce pomalu stává otravným šmejdem?

    Když jsem tu před nedávnem zveřejnila výzvu, ať mi nespokojení uživatelé dají vědět o svých problémech s 11.1, protože jsem jako odměnu za remcání dostala od svého šéfa Andrease za úkol o tom něco zjistit a dát mu vědět, neozval se vůbec nikdo.

    No neměla bych se na to příště už vykašlat taky? :-D
    ^D
    20.1.2009 15:16 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Ano. 10.2 a 10.3 docela šly. 10.3 používám dodnes a lituji, že ji někdy v září, říjnu skončí podpora. 11.0 je poznamenána nasazením nedodělaného PulseAudia a tedy příšernou otravností chyb co se zvuku týče(nedejbože máte - li v PC třeba 2 zvukové adaptéry). Pokud ale člověk používá KDE 3.5, nemohu říci, že by to bylo vysloveně zlé. Nicméně proti 10.3 už šlo o změnu k horšímu.
    Váš šéf by neměl podřízené otravovat zbytečnostmi, protože má k dispozici Bugzillu s atributem "Severity", kde je naprostá většina problémů již popsána. Co horšího - byla popsána v mnoha případech již dlouho před vydáním ostré verze, což je na pováženou - ta verze neměla být podle mě s těmi hrubými a na první pohled viditelnými chybami nikdy vydána anebo jde o nějaký vyšší záměr na jehož pochopení můj prostý a staromilský mozek prostě nestačí.

    Stručně a obecně k 11.1 to opravdu nejotravnější na co jsem narazil já (je tam toho jinak mnohem více, ale není to tak vidět - nas.aný uživatel už ty další chyby buď bere jako folklór nebo se k nim ani nedostane, protože OpenSUSE 11.1 prohodil oknem):
    - nedodělané KDE4 jako hlavní desktopové prostředí
    - odfláknutá "implementace" jinak skvělého KDE 3.5 (česká lokalizace nepochopitelně neúplná, padající Digikam a další., podivné fonty v některých aplikacích.....................)
    - podivuhodné zacházení s přístupovými právy ke speciálnímu souboru vypalovaček - výsledek - pro obyčejného uživatele prostě např. K3B vypalovačku vůbec nevidí
    - nefunkční USB Bluetooth adaptéry
    - podivné chování modulu Yastu pro nastavení Samby - nelze přidat uživatele
    - stále otravující a život znepříjemňující Pulse Audio
    20.1.2009 19:54 Radek | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    Když jsem tu před nedávnem zveřejnila výzvu, ať mi nespokojení uživatelé dají vědět o svých problémech s 11.1, protože jsem jako odměnu za remcání dostala od svého šéfa Andrease za úkol o tom něco zjistit a dát mu vědět, neozval se vůbec nikdo.

    Možná je dobře, že ta výzva zapadla -- zbytečně by zatěžovala mail-servery. Zatím jsem na 11.1 neviděl pozitivní komentář. ;-)

    Spíš jsem si říkal, jestli by namísto prodlužování vývojového cyklu nepomohlo zpopularizování SHIP_STOPPER flagu v bugzille. Začít by se dalo třeba tak, že by jej mohli používat i testeři z komunity.

    20.1.2009 20:10 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    A tak já bych právě stála o ty dobře podložené negativní komentáře...

    ...a používání flagů v naší bugzille má dost důkladnou politiku :-) Kdo je nepoužívá správně, bude opraven :-)
    ^D
    20.1.2009 20:39 Radek | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    A tak já bych právě stála o ty dobře podložené negativní komentáře...

    Mají to být konkrétní zkušenosti a problémy s 11.1, nebo kritika vývoje openSUSE, počítačů, světa a vůbec? A kam se má směřovat?

    ...a používání flagů v naší bugzille má dost důkladnou politiku :-) Kdo je nepoužívá správně, bude opraven :-)

    Hmm, je ta politika zdokumentovaná ještě jinde než v Bugs/Definitions? O SHIP_STOPPER je tam totiž jen krátký návod k použití. A když je přitom poopravení to nejhorší, co se člověku může stát...

    Možná by stálo za úvahu dát v době vydání RC do bugzily takový ten "barevný rámečkek pod menu", ve kterém by mohlo stát: "We would like to remind all testers of the possibilty to propose SHIP_STOPPER flag." ;-)

    20.1.2009 21:59 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Mají to být konkrétní zkušenosti a problémy s 11.1

    Něco takového jsem měla na mysli.

    Hmm, je ta politika zdokumentovaná ještě jinde než v Bugs/Definitions?

    Nevylučuju to, ale o veřejném dokumentu zatím nevím.

    Každopádně, řídit se tím návodem asi úplně stačí, on už si to coolo dořeší.
    ^D
    21.1.2009 04:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Kdo je nepoužívá správně, bude opraven :-)
    Popraven? :D
    21.1.2009 07:48 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1

    "Když jsem tu před nedávnem zveřejnila výzvu, ať mi nespokojení uživatelé dají vědět o svých problémech s 11.1, protože jsem jako odměnu za remcání dostala od svého šéfa Andrease za úkol o tom něco zjistit a dát mu vědět, neozval se vůbec nikdo."

    To mi nejako uniklo. Daj sem link, prosim ta. Mam tip, co ma irituje.

    21.1.2009 07:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Link na co? Na aniččin e-mail? :-) http://www.anicka.net/kontakt
    20.1.2009 14:51 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Aničko, to co píšete je velmi deprimující a bohužel to potvrzuje moji hypotézu, že Linux na desktopu se už nějakou dobu nachází v hluboké krizi, kterou přiživuje naprostá neschopnost komunit kolem něj stanovit nějaký cíl. On totiž onen vzpomínaný Debian pro tento účel moc vhodný není a ono slavné Ubuntu je chyb také plné...
    Vypadalo to nadějně, ale bohužel to teď vypadá, že již ani nikdo nemá zájem na tom, aby byl Linux na desktopu pro běžné uživatele použitelný :-(. Stav, v jakém se teď nacházejí hlavní distribuce je otřesný, každý si chce jen něco zkoušet a hrát si, nikoho nebaví věci dotáhnout opravdu do konce.
    Dle mého názoru je debian o moc vhodnější na desktop než ubuntu. Viz problém s Gnome 2.24, kvůli kterému trvalo Debianu déle přidat Gnome 2.24, kdyžto Ubuntu ho tam hodilo hned i s chybami: http://np237.livejournal.com/22014.html (zdroj) a http://www.0d.be/debian/debian-gnome-2.24-status.html. Takže na desktopu Debian testing/unstable/experimental pro zkušené uživatele, pro normální stable+backports (když je potřeba něco novějšího - babička si vystačí se stable :-) ).
    Josef Kufner avatar 19.1.2009 21:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Audio CD obsahuje filesystém stejný jako gramofonová deska... tedy žádný. Takže to vůbec není žádná chyba, že to nejde mountnout, protože když není co mountovat,...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.1.2009 22:26 opensuse nikdy více....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Tak si kolikrát říkám, používá a testuje to opensuse někdo? Takovéhle fatální chyby co obsahuje, to snad nepotřebuje komnetář. Jak vyjde Ubuntu 9.04 migruju okmažitě z opensuse na Ubuntu, protože tam už je opravena chyba, kterou řeším v bugzille novellu 2 měsíce, výsledek nikde a už mě to přestává bavit. Nasazení nedodělaného KDE4 jako výchozím prostředím hovoří za vše. Bláhově jsem si myslel jak bude KDE 3.5.10 v opensuse vyladěné, ale kdepak to už nemá smysl ani komentovat.
    Fluttershy, yay! avatar 20.1.2009 00:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Nasazení nedodělaného KDE4 jako výchozím prostředím hovoří za vše.

    Není pravda, vedle KDE4 je tam Gnome, Xfce a staré KDE (jako asi v jediné nové velké distribuci).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 20.1.2009 09:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    Jasně, kdyby se opensuse pořádně testovalo, na audio CD by se najednou objevily souborové systémy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2009 15:53 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zprovoznit automount audioCD v Opensuse 11.1
    "filesystem" tam sice neni, ale pouziva se na to takovy VFS, kde se pak jednotlive soubory reprezentuji jako audiosoubory v ruznych formatech. V KDE mi to takhle funguje.

    Nejjednodusi zpusob jak konvertovat audioCD do oggu nebo mp3.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.