Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Protože se projekt slibně rozjel, založil jsem jej na sourceforge hlavně kvůli svn.
Oddělil jsem data od enginu. Rozchodil základní doplňování pres tabulátor. Dnes jsem implementoval load/save - funguje na *nixech i windows. Příběh je již dohratelný, chybí jestě jeden quest a pak samozřejmě intro(textový úvod). Pomocí enginu již vzniká remake další hry Přidal se ke mě další vývojář, má rozpracován lepší parser a tab completion a má spoustu dalších nápadů Aktuální engine lze i s datovým souborem nalézt v svn. Se sourceforge se zatím učím, takže to co je v downloadu není to nejaktuálnější. Nějak nevím od jakého čísla mám začít verzovat, napadá me tak 0.5 možná, protože engine funguje a funcionalitu už základní má.
Testujte, hlašte chyby, pište náměty...
Update: již i pod Windows funguje doplňování přes tabulátor - readline pro Windows
Tiskni Sdílej:
> rozhlédni se Cože? > kdo jsem ??? > kdo jsem? Co? > kde jsem? Co? > co vidím Lituji, tomu nerozumím. > kde jsem Cože? > vezmi Lituji, tomu nerozumím. > co mám Ehm? > jdi ??? > jdi dolu Co? > pomoc Lituji, tomu nerozumím.- Nejak mi na slovenskej klavesnici nefunguje ů proste ho to nenapise pritom ale tu normalne funguje. - Clipboard nic moc. Imho by to chcelo normalny textbox na vstup - pozadie by to chcelo dlazdicovatelne (tileable)
> vezmi koš Beru... To nemůžeš sebrat! > proč? Žádný předmět 'č'.- ako prve by som ale pridal nejaky loger toho co uzivatelia zadavaju, z toho sa naucis najlepsie ako to ovladat a dalej rozvijat
Testujte, hlašte chyby, pište náměty...
Já bych testoval, ale času se nedostává
Kiosek u nádraží.
Můžeš jít jen na západ.
> z
Jdu...
Traceback (most recent call last):
File "ES.py", line 1400, in module
playGame( plyr, zastavkaJ )
File "/home/vasek/Desktop/rrr/EmgetonStory/engine.py", line 863, in playGame
cmd.command( p )
File "/home/vasek/Desktop/rrr/EmgetonStory/engine.py", line 260, in __call__
self._doCommand(player)
File "/home/vasek/Desktop/rrr/EmgetonStory/engine.py", line 291, in _doCommand
rm.moveAction(self,player,nextRoom,rm)
File "ES.py", line 1371, in moveKiosek
if nextRoom == krizovS and rm == kiosek and petka not in rm.inv and piskoty in player.inv:
NameError: global name 'petka' is not defined