Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Stručný návod pro převod LibGlade.xml na GtkBuilder.xml, který nemusí pokrývat vše co se může při konverzi pokazit.
Glade 3.8.x umí pracovat s LibGlade i GtkBuilder, je určen pro GTK+2. Naproti tomu novější verze jsou určené pouze pro GTK+3. Debian Wheezy bohužel obsahuje pouze verzi pro GTK+3, Bug #638478: allow installing both glade 3.8 and 3.10.
Nejprve si otevřeme LibGlade.xml v Glade 3.8.x, poté uložíme projekt jako GtkBuilder.xml a při ukládání nezapomeneme přepnout radiobutton na GtkBuilder.
U všech widgetů, které využívají property "adjustment", ztratíme toto nastavení. Můžeme to napravit zavoláním následujícího skriptu, kterému se předají dva argumenty reprezentující dva výše uvedené XML soubory. Z LibGlade.xml se načte property "adjustment" jednotlivých witgetů, přidá se k odpovídajícím widgetům z GtkBuilder.xml a výsledek se vypíše na stdout.
$ ./g2b_gtkscale.py LibGlade.xml GtkBuilder.xml >output.xml
#! /usr/bin/env python2.7
# -*- coding: utf-8 -*-
import sys
from lxml import etree
class G2B_GtkScale:
def __init__(self, lib_glade_xml, gtk_builder_xml):
lib_glade_doc = etree.parse(lib_glade_xml)
self.lib_glade_root = lib_glade_doc.getroot()
parser = etree.XMLParser(remove_blank_text=True)
gtk_builder_doc = etree.parse(gtk_builder_xml, parser)
self.gtk_builder_root = gtk_builder_doc.getroot()
# LibGlade
# <widget class="GtkHScale" id="NAME">
# <property name="adjustment">-255 -255 255 1 0 0</property>
# </widget>
# GtkBuilder
# <widget class="GtkHScale" id="NAME">
# <property name="adjustment">NAME_ADJ</property>
# </widget>
lib_glade_elts = self.get_elements(lib_glade_doc, "widget")
gtk_builder_elts = self.get_elements(gtk_builder_doc, "object")
for key in lib_glade_elts.keys():
adjs = lib_glade_elts[key].text.split()
prop_adj = gtk_builder_elts[key]
self.glade2builder(key, adjs, prop_adj)
print etree.tostring(self.gtk_builder_root, pretty_print=True, \
xml_declaration=True, encoding="UTF-8")
def get_elements(self, doc, name):
result = {}
elements = doc.findall(".//%s" % name)
for element in elements:
eclass = element.get("class")
eid = element.get("id")
if (eclass in ["GtkHScale", "GtkVScale", "GtkSpinButton"]):
for subelt in element.findall("property"):
name = subelt.get("name")
if (name == "adjustment"):
result[eid] = subelt
return result
def glade2builder(self, eid, adjs, prop_adj):
# <object class="GtkAdjustment" id="NAME_ADJ">
# <property name="lower">0</property>
# <property name="upper">100</property>
# <property name="step_increment">1</property>
# <property name="page_increment">10</property>
# </object>
oid = "%s_ADJ" % eid
elt_adj = etree.SubElement(self.gtk_builder_root, "object")
elt_adj.set("class", "GtkAdjustment")
elt_adj.set("id", oid)
#value, lower, upper, step_inc, page_inc, page_size = adjs
props = ["lower", "upper", "step_increment", "page_increment"]
idx = 1
for prop in props:
elt_prop = etree.SubElement(elt_adj, "property")
elt_prop.set("name", prop)
elt_prop.text = adjs[idx]
idx += 1
prop_adj.text = oid
#print etree.tostring(elt_adj, pretty_print=True)
def main():
if (len(sys.argv) != 3):
print "Usage: %s LibGlade.xml GtkBuilder.xml" % sys.argv[0]
sys.exit()
G2B_GtkScale(sys.argv[1], sys.argv[2])
if __name__ == '__main__':
main()
Podrobněji jsem se tím nezabýval, soustředil jsem se pouze na převod svých projektů. Třeba to bude užitěčné i někomu dalšímu. Pokud máte nějakou připomínku, nápad či dotaz, na toto téma, pište do diskuze.
Na základě podnětu diskutujícího chrono uvádím druhé řešení, ke kterému není třeba Glade.
libgtk2.0-dev: /usr/bin/gtk-builder-convert
Výše uvedený distribuční skript nastavuje u nově vytvářených GtkAdjustment id na adjustment1 až adjustmentN. Já chci, aby toto id reprezentovalo id widgetu, ke kterému GtkAdjustment patří, tj. přidá se k němu suffix "_adj".
Řeší to drobná úprava distribučního skriptu gtk-builder-convert
Tiskni
Sdílej:
# aptitude install libgtk2.0-dev $ gtk-builder-convert LibGlade.xml GtkBuilder.xml
Děkuji za připomínku, i Pythonovský skript gtk-builder-convert řeší property "adjustment", ovšem nastavuje u GtkAdjustment id na adjustment1 až adjustmentN, takže se v tom člověk ztratí. Já nastavuji id na základě názvu widgetu, ke kterému patří tj. NAME_ADJ.