abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Nová verze

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, byl vydán ve verzi 1.1 (YouTube). Po roce a čtyřech měsících od předchozí verze 1.0. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Společnost OpenAI oznámila [𝕏], že ukončí aplikaci Sora pro generování krátkých videí pomocí umělé inteligence. Podrobné informace a harmonogram pro aplikaci a API budou brzy zveřejněny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | IT novinky

    Evropská směrnice NIS2 přináší nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti, které se promítají také do správy doménových jmen. Do českého právního řádu je směrnice implementována prostřednictvím nového zákona o kybernetické bezpečnosti. Jedním z praktických důsledků této legislativní změny je posílení požadavků na dostupnost a správnost kontaktních údajů držitelů domén. Správce registru domény .cz, sdružení CZ.NIC, je v

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1149 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Ucim se PyQT ;]

    26.8.2005 10:38 | Přečteno: 1958× | blbosti

    Tak jsem se rozhodl, ze zdokonalim sve znalosti programovani, a zacal se ucit QT v Pythonu. Popremyslel jsem, co mi v distribuci chybi, abych dosel k zaveru, ze je to spravce souboru jako je Total commander ve windows ;]. Nerikam, ze MC neni skvely program, ale okynka jsou okynka ;D

    Puvodne jsem si chtel jenom zahrat s QT, ale nakonec me hratky prerostly v celkem pouzitelnou aplikaci (aspon pro me ;]). Chtel bych tomu udelat nejaky web atd., ale nevim, jestli to ma vubec vyznam ;], protoze nevim, jestli by o takovy program byl vubec zajem...

    Krome prochazeni filesystemu,spousteni a vytvareni souboru, zmen prav k souborum/adresarum to umi jeste komprimovat a dekomprimovat ;] a prohlizet archiv, aniz by se rozbalil... na dalsich featurach tak prubezne delam, kdyz je potrebuju ;]


    Otazecka na zaver ;] Pouzivali byste neco takoveho? ;]        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.8.2005 10:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ne
    Pouzivali byste neco takoveho?

    Ne, ale může tě uklidnit, že nepatřím do skupiny lidí, pro které je tento sw napsán.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    26.8.2005 10:44 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše proč ne
    minimálně bych to vyzkoušela, nějakou takovou aplikačku hledám, i když uznávám, že mc je mc :-)
    To je síla televize...
    26.8.2005 10:49 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proč ne
    jojo ;] mc je mc ;] Ja chtel hlavne vyzkouset PyQT ;] a dokazat si, ze v tom neco zvladnu naprogramovat ;]
    26.8.2005 10:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše no...
    Pokud se podíváš i jen na poslední stranu mého blogu, zjistíš minimálně dva podstatné důvody, proč rozhodně ne :-)
    Copak toho není dost?
    26.8.2005 10:49 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    S tvym nazorem sem pocital ;D
    26.8.2005 10:54 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    ještěže máme tu možnost volby, že? ;-)
    To je síla televize...
    26.8.2005 10:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Možnost volby je v mém případě asi jen PyGTK :-)
    Copak toho není dost?
    26.8.2005 10:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    ;D
    26.8.2005 12:34 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    To je poprvý co od Tebe vidím jiného smajlíka než toho přiblblého hranatce :-)
    26.8.2005 12:37 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    to je sila zvyku.. mi se ty hranate proste dobre pisou.. ;),ale klidne budu psat normalni ;)...
    26.8.2005 14:10 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Ale no tak, to byl vtip :-) jen to vypadá dost nezvykle, když jsou za každou větou, síla zvyku? To znám:)
    26.8.2005 14:14 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Ja vim ;] prece bys mi nenadaval ;D... nekdo rika za kazdou vetou pi**, nekdo dela hranate smajliky ;]
    26.8.2005 15:41 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Nenadával, je to přeci ;] originální smajl :) takový hluboký, někdo často říká "jde o to, že...", když se s někým dohaduje (eh, sebekritika? :-))...
    26.8.2005 10:48 rst
    Rozbalit Rozbalit vše file manager
    Proc ne, urcite bych se na to podival.
    26.8.2005 11:11 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Proc ne
    Také bych se na to rád podíval...
    26.8.2005 11:18 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše proc QT?

    Ahoj,

    pod QT existuje velice dobrý a použitelný Krusader, ale veliky nedostatek kvalitnich commanderu je pod GTK 2.x. Myslis ze by to slo preportovat na GTK?

    26.8.2005 11:30 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Tak jsem hodne rychle proletel tutorialy k PyGTK... Na prvni pohled to vypada podobne jako PyQT, ale u GTK mi chybi sw jako qt-designer, kde si navrhnu vzhled aplikace, ulozim do .ui a pak prevedu na .py... Tohle je hodne potrebne ;], protoze placat se s umistenim widgetu ve zdrojaku je na nic...
    Jestli o necem takovem nekdo vite, tak napiste ;] Ja sem se o vyvoj pro GTK nejak moc nezajimal, protoze GTK/GNOME mi k srdci neprirostlo... ;]
    Jdu jeste zkusit neco vygooglit...
    Jardík avatar 26.8.2005 11:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Glade?
    Věřím v jednoho Boha.
    26.8.2005 11:41 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 11:52 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 12:03 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Dekuju vam obema ;]
    26.8.2005 12:03 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    rado sa stalo :-)
    26.8.2005 11:39 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 14:59 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Pomerne povedeny commander pod GTK je TuxCommander.
    26.8.2005 11:19 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše total commander
    Určite by som sa na to pozrel a keby to malo funkčnosť Total Commandera, určite by som to aj používal. Osobne by som ale privítal viac sparťanský a menej cukríkový vzhľad :)

    Prajem veľa zdaru

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    26.8.2005 11:32 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: total commander
    Dik za pripominku ;] Jsem chtel, at to vypada "mile" ;] To s tim vzhledem promyslim ;]
    26.8.2005 15:32 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: total commander
    jo jo, tak pod tohle se chci... s dovolenim... podepsat.

    I kdyz i tenhle vzhled mi nepripada spatny; ale neco cistejsiho a jednodussiho by bylo supr.

    A jestli na tom budes dal delat, tak bych to urcite rad sledoval a zkousel.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Jardík avatar 26.8.2005 11:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Malá připomínka
    Kdepak jsou znaky jazyka českého? Proč tam nemáš háčky a čárky? V Qt je možnost vytvořit QString z Utf8. Nevím, jak je na tom python, ale v C++ icluduješ QString a poté voláš QString::fromUtf8( char *uft8string )
    Věřím v jednoho Boha.
    Jiří P. avatar 2.9.2005 13:45 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malá připomínka

    konverze z utf-8 na unicode v plain Pythonu:

    unistr = unicode(strco, 'utf-8')
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    26.8.2005 11:48 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Par poznamek...
    Mel bych par komentaru k designu (dle screenshotu): - MENSI ikonky - moznost zrusit ty ikonky uprostred mezi panely - ikonku namisto "X" v levem rohu aplikace (blbost, ale potesi :)))) - nelibi se mi 2 velikosti fontu v komprimaci (chapu, ze kdyz mas vic souboru, tak ze se to hodi, ale spis to bych resil nejakym tlacitkem, ktere otevre dalsi okno s kompletnim seznamem souboru)

    Rozhodne bych se inspiroval u Salamandera (www.altap.cz) - ten pouzivam na Windows prave kvuli jeho "cistemu" rozhrani...
    26.8.2005 12:16 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...

    ok ;] tak ikony nahradim menu ;] a pod to dam nejaky toolbar s "pouzivanejsimi" prikazy ;]...

    jeste uvazuju o tom GTK ;]... Na krusader to ani nahodou nema.. a umet PyGTK i PyQT taky neni spatne... ;]

    26.8.2005 13:21 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...
    Radsi bych to poradne vychytal pod PyQT a pak premyslel nad portaci... Jo - a super by byl nejaky "simple" mod, kdy se vypnou vsechny menu a tak a zustanou jen 2 okna se soubory a dole stavovy radek pro zobrazovani infa o aktnualnim souboru/adresari (vlastnik/velikost etc.)
    26.8.2005 13:25 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...
    Dik za radu... uz to celkem predelavat podle navrhu v diskuzi, takze uz to ani moc nevypada tak, jak je videt na screenech ;]
    pol128 avatar 26.8.2005 12:32 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Pekne to je
    Je to ozaj peknučké. Môžem sa po to nejako dostať?
    26.8.2005 12:51 ###
    Rozbalit Rozbalit vše eee
    Určitě ne, moc ikonek, moc barviček, to neni nic pro mě. :(
    26.8.2005 12:59 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eee
    ikonky a barvicky se "omezuji" ;] po tehle diskuzi ;]
    26.8.2005 13:18 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eee
    tak až Ti z toho vyleze konzolová aplikace, tak to určitě ze zvědavosti vyzkouším :-)
    Josef Kufner avatar 26.8.2005 12:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Klavesnice
    Dá se to plně a nějak rozumě ovládat z klávesnice?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.8.2005 13:00 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    Ano... Jde to jako klasicky Midnight Commander s tim rozdilem, ze pro prejmenovani je klavesa F2 (jako u win) a pro "presouvani" (mv), je klavesa F6.. jinak stejne...
    26.8.2005 14:03 Ivan Vyoral | skóre: 4 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    A nešlo by udělat něco jako skiny pro klávesnici? Skin TC, skin mc atp., aby si každý mohl nastavit rozložení kláves, tak jak je zvyklý + vlastní nastavení. Teda, jestli nechci moc.
    26.8.2005 14:13 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    Dobra idea ;] Popremyslim nad tim... daji se delat i vlastni vzhledove skiny... staci si to naklikat v qt-designeru..., takze neni problem si cely program udelat podle sebe (v mezich normy, samozrejme) ;]
    Viliam Púčik avatar 26.8.2005 13:44 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Jasne
    Jasne, ze by som to skusil. Je to sice este len vo vyvoji, ale casom sa (takmer) vsetko zdola :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.