Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »
#include <iostream>
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "Rational"
using namespace std;
int main() {
vector<XMath::Rational<int> > cisla;
vector<XMath::Rational<int> >::const_iterator ci;
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(2, 3));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(3, 4));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(1, 2));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(4, 5));
cout << "Čísla na začátku" << endl;
for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
cout << *ci << endl;
}
sort(cisla.begin(), cisla.end());
cout << "Čísla na konci" << endl;
for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
cout << *ci << endl;
}
return 0;
}
Sestupné třídění obstará funkce sort. Stačí zadat iterátory ukazující na začátek a konec seznamu, třídění se potom provede jakoby zázračně samo. Pokud nejsou použity vestavěné číselné typy, je potřeba napsat přetížené operátory porovnání.
Pro přeložení jsou potřeba dva hlavičkové soubory se šablonami, které jsou k dispozici tady.
Třídit lze i jinak – man qsort. Často je zbytečné se namáhat s psaním třídicího kódu a postačují funkce z knihovny C nebo STL.
/**
* 1. Dedit od konkretnich typu (std::vector<FileInfo*>) se moc nedoporucuje.
* Akorat tam podivne redeklarujete stadardni metody - docela bych chtel
* videt jejich definice.
*
* 2. Pokud chcete kontrolu pod g++/libstdc++ pouzijte
*
* g++ -D _GLIBCXX_CONCEPT_CHECKS -D _GLIBCXX_DEBUG -o file.o file.cc
*
* a nemusite sasit s at. Plus vam to ohlida spoustu dalsich veci.
*
* 3. Nasledujici kod jsem netestoval.
*
*/
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "FileInfo.h"
bool lt_file_info(const FileInfo* f1, const FileInfo* f2)
{
if( f1->isDots() != f2->isDots() )
return f1->isDots() < f2->isDots();
if( f1->isDir() != f2->isDir() )
return f1->isDir() < f2->isDir();
// zjistete si, co tahle funkce vraci a podle toho se
// zaridte (a co prebira - podle deklarace, kterou jste
// uvedl, gchar, ale getName vraci std::string)
return g_utf8_collate(f1->getName(), f2->getName());
}
void test()
{
std::vector<FileInfo*> file_list;
std::sort(file_list.begin(), file_list.end(), lt_file_info);
}
qsort ze stdlib.h se taky použít nedá. Asi si budu muset napsat nejakej ten quicksort sám.
tím ukazatelem na fci by nebyl problém, deklaroval bych jí jako static, problém by byl, že bych pak neměl ukazatel this a pak bych stejně nezjistil, dle čeho řadit.Omlouvám se že vám do toho lezu jako člověk co se s C++ rozloučil dávno před STL... ale podle dokumentace ten třetí parametr metody sort není funkce, ale functor (tedy objekt)! Tedy stačí udělat objekt jako potomek
binary_function, kterů bude třídit podle toho co je potřeba.
Něco je o tom psáno zde, i s příklady.
Pro jine pripady (razeni podle data) samozrejme nadefinujete jinou porovnavaci funkci a budete volat sort s jinou porovnavaci funkci. Taky muzete udelat malou hirearchii trid s virtualnim 'operator<'. Jak je ctena libost. Ale nechapu, proc si chcete vyrabet svuj vlastni sort - tim si akorat pridelate praci a nadefinovani vsech porovnani se stejne nevyhnete.
Tiskni
Sdílej: