Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
#include <iostream>
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "Rational"
using namespace std;
int main() {
vector<XMath::Rational<int> > cisla;
vector<XMath::Rational<int> >::const_iterator ci;
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(2, 3));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(3, 4));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(1, 2));
cisla.push_back(XMath::Rational<int>(4, 5));
cout << "Čísla na začátku" << endl;
for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
cout << *ci << endl;
}
sort(cisla.begin(), cisla.end());
cout << "Čísla na konci" << endl;
for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
cout << *ci << endl;
}
return 0;
}
Sestupné třídění obstará funkce sort. Stačí zadat iterátory ukazující na začátek a konec seznamu, třídění se potom provede jakoby zázračně samo. Pokud nejsou použity vestavěné číselné typy, je potřeba napsat přetížené operátory porovnání.
Pro přeložení jsou potřeba dva hlavičkové soubory se šablonami, které jsou k dispozici tady.
Třídit lze i jinak – man qsort. Často je zbytečné se namáhat s psaním třídicího kódu a postačují funkce z knihovny C nebo STL.
/**
* 1. Dedit od konkretnich typu (std::vector<FileInfo*>) se moc nedoporucuje.
* Akorat tam podivne redeklarujete stadardni metody - docela bych chtel
* videt jejich definice.
*
* 2. Pokud chcete kontrolu pod g++/libstdc++ pouzijte
*
* g++ -D _GLIBCXX_CONCEPT_CHECKS -D _GLIBCXX_DEBUG -o file.o file.cc
*
* a nemusite sasit s at. Plus vam to ohlida spoustu dalsich veci.
*
* 3. Nasledujici kod jsem netestoval.
*
*/
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "FileInfo.h"
bool lt_file_info(const FileInfo* f1, const FileInfo* f2)
{
if( f1->isDots() != f2->isDots() )
return f1->isDots() < f2->isDots();
if( f1->isDir() != f2->isDir() )
return f1->isDir() < f2->isDir();
// zjistete si, co tahle funkce vraci a podle toho se
// zaridte (a co prebira - podle deklarace, kterou jste
// uvedl, gchar, ale getName vraci std::string)
return g_utf8_collate(f1->getName(), f2->getName());
}
void test()
{
std::vector<FileInfo*> file_list;
std::sort(file_list.begin(), file_list.end(), lt_file_info);
}
qsort ze stdlib.h se taky použít nedá. Asi si budu muset napsat nejakej ten quicksort sám.
tím ukazatelem na fci by nebyl problém, deklaroval bych jí jako static, problém by byl, že bych pak neměl ukazatel this a pak bych stejně nezjistil, dle čeho řadit.Omlouvám se že vám do toho lezu jako člověk co se s C++ rozloučil dávno před STL... ale podle dokumentace ten třetí parametr metody sort není funkce, ale functor (tedy objekt)! Tedy stačí udělat objekt jako potomek
binary_function, kterů bude třídit podle toho co je potřeba.
Něco je o tom psáno zde, i s příklady.
Pro jine pripady (razeni podle data) samozrejme nadefinujete jinou porovnavaci funkci a budete volat sort s jinou porovnavaci funkci. Taky muzete udelat malou hirearchii trid s virtualnim 'operator<'. Jak je ctena libost. Ale nechapu, proc si chcete vyrabet svuj vlastni sort - tim si akorat pridelate praci a nadefinovani vsech porovnani se stejne nevyhnete.
Tiskni
Sdílej: