BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.
Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.
LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Už jsem dlouho nikoho nekategorizoval, nějak se mi po tom stýská. Zejména včerejší zážitky z českých silnic mě inspirovaly k rozdělení těch, kteří se na silnici chovají jako "prasata" (skutečným prasatům, která rád pojídám v podobě řízků, se tímto omlouvám), a jejich vozidel.
Nejdřív pár definic. PrasiŘidič je člověk, většinou vlastnící řidičské oprávnění (není podmínkou), řídící motorové nebo nemotorové vozidlo způsobem, který výrazně ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu, případně i osoby, zvířata, rostliny a věci nezúčastněné. PrasiVůz je vozidlo řízené PrasiŘidičem (někdy upravené k většímu "prasení"), nejčastěji osobní automobil, nezřídka ale také třeba náklaďák, autobus, jízdní kolo apod.
Nyní PrasiŘidiče (a společně s nimi PrasiVozy) rozdělím podle typických rysů jejich chování na silnici. Reální PrasiŘidiči většinou patří do více kategorií.
Tyto kategie samozřejmě zdaleka nevyčerpávají (nejen) českou prasicí scénu, je to jen přehled toho, co já osobně na silnicích vídám nejčastěji.
Tiskni Sdílej:
Nejodvážnější z nich si nechají spolujezdcem zvednout závoru, vjedou na trať, a pak si nechají zvednout druhou závoru - i na trati s rychlostí 160 km/h.To se dá zkusit vícekrát než jednou? Hm, nesnáším lidi co zápasí s vlakem, pak to má furt zpoždění
Dvojice stojanů za sebou se dnes už moc nevidí, ale u starších pump se vyskytují pořád. Na konkrétní příklad si teď ale nevzpomenu.
Jen trochu nechápu to "bližší/vzdálenější stojan". Ony jsou ještě někde 2 stojany za sebouDva stojany za sebou jsou skoro všude... Občas ještě tihle výtečníci dělají to, že sice zastaví u toho předního, ale jakmile jim sednete na lep a natankujete u zadního, zjistíte, že si dávají uvnitř benzínky kafe a vy jste uvěznění, protože vedle vás stojí náklaďák a za váma fronta.
Dva stojany za sebou jsou skoro všude...Asi netankuji těch "správných" pump (nejčastěji: JET, Esso, Unicorn, Hypernova - tam všude je jen jeden stojan)
Btw. moc hezký blog. Ani bych se nedivil, kdyby si ho někdo "vypůjčil" ke komerčním účelům
Testy na "duševní způsobilost" dělají, ale myslíte, že už někoho vyhodili
...umocňuje "stavební a dopravně-technický stav komunikace".To mi připomíná, že bych rád věděl, jaký je rozdíl mezi nepřizpůsobením rychlosti "stavu vozovky" a "dopravně-technickému stavu vozovky" (tak je to rozlišeno ve statistikách dopravních nehod). Podle mě je totiž to druhé podmnožinou toho prvního.