abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 520 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Kategorizace PrasiŘidičů a PrasiVozů

    4.6.2005 14:21 | Přečteno: 2598× | Ze života | poslední úprava: 4.6.2005 14:23

    Už jsem dlouho nikoho nekategorizoval, nějak se mi po tom stýská. Zejména včerejší zážitky z českých silnic mě inspirovaly k rozdělení těch, kteří se na silnici chovají jako "prasata" (skutečným prasatům, která rád pojídám v podobě řízků, se tímto omlouvám), a jejich vozidel.

    Nejdřív pár definic. PrasiŘidič je člověk, většinou vlastnící řidičské oprávnění (není podmínkou), řídící motorové nebo nemotorové vozidlo způsobem, který výrazně ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu, případně i osoby, zvířata, rostliny a věci nezúčastněné. PrasiVůz je vozidlo řízené PrasiŘidičem (někdy upravené k většímu "prasení"), nejčastěji osobní automobil, nezřídka ale také třeba náklaďák, autobus, jízdní kolo apod.

    Nyní PrasiŘidiče (a společně s nimi PrasiVozy) rozdělím podle typických rysů jejich chování na silnici. Reální PrasiŘidiči většinou patří do více kategorií.

    Tyto kategie samozřejmě zdaleka nevyčerpávají (nejen) českou prasicí scénu, je to jen přehled toho, co já osobně na silnicích vídám nejčastěji.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.6.2005 14:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše WTF?
    Nejodvážnější z nich si nechají spolujezdcem zvednout závoru, vjedou na trať, a pak si nechají zvednout druhou závoru - i na trati s rychlostí 160 km/h.
    To se dá zkusit vícekrát než jednou? Hm, nesnáším lidi co zápasí s vlakem, pak to má furt zpoždění ;-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 4.6.2005 14:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF?
    Někdy to i vyjde. Viděl jsem auto z nějakých drůbežáren, které přesně takhle projelo - a 3 vteřiny po jeho průjezdu se na přejezd vřítil vlak.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 14:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF?
    No, vlastně jsem si vzpoměl na nádražáky, jejichž patrně oblíbenou zábavou je přebíhat koleje třicet metrů před přijíždějícím rychlíkem (který sice samozřejmě brzdí, ale…). Jenom si vždycky říkám, že by stačilo trochu zakopnout… Blbci.
    Copak toho není dost?
    5.6.2005 21:55 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF?
    30m, brzdi?

    Zabrzdne vzdalenosti vlaku (se kterymi se pocita pri navrhu stanic, prejezdu...) se pocitaji v tisicich metru! (80km/h -- 1200m!!!)
    Luk avatar 7.6.2005 18:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF?
    Kdyby ten "frajer" zakopl, samozřejmě bude na několik kusů. Thingwath to samozřejmě nemyslel tak, že na těch 30 m zastaví (to z 80 km/h nezastaví ani běžné auto).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 15:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše zapomenutá kategorie
    Ještě jsi zapomněl na kategorii, která by se dala asi považovat za širší označení hodící se i na některé řidiče tebou zmiňované (např. spídr). Jde o tzv. zm*dy. Omlouvám se za ten výraz, ale bohužel asi neexistuje výstižnější.

    Vyznačují se především prováděním následujících sviňáren:
    • předjíždění front po tramvajových kolejích
    • podjíždění ucpané dálnice po odstavném pruhu
    • nebezpečné myšky v hustém provozu -- někteří dokonce po vydařeném a obzvláště nebezpečném a/nebo podlém manévru bliknou blinkry: "poděkování" - což je však absurdní, protože postižený je nikam nepouštěl - většinou jej naopak ohrozili a donutili jej brzdit/uhnout.
    • parkování na místech vyhrazených pro invalidy
    • zajíždění k bližšímu stojanu u benzínové pumpy, ačkoliv vzdálenější je také volný - takže ostatní musí čekat, místo aby tankovala dvě auta naráz
    • (platí především pro nákladní auta) jízda těsně u středové čáry, což znemožňuje bezpečné předjíždění
    Luk avatar 4.6.2005 15:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Máš pravdu. Jen trochu nechápu to "bližší/vzdálenější stojan". Ony jsou ještě někde 2 stojany za sebou (nepamatuji se, že bych to v posledních letech někde viděl).

    Ještě k pumpám: Většina aut (u nás) má otvor nádrže zprava. Takže typický obrázek u pump je ten, že z levé strany oboustranných stojanů jsou dlouhé fronty, zatímco zprava je volno (zřejmě málokdo přišel na to, že je hadice dost dlouhá). To by ještě nebyl ten hlavní problém - horší je to, že když vytvářejí ty fronty, tak se pak často ke druhé straně stojanů nedá projet a člověk musí zbytečně čekat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 15:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Ona ta hadice většinou dost dlouhá není nebo má příliš silný samonavíjecí mechanismus. Takže tankovat na špatné straně lze pouze za cenu totálního zprasení se, čímž se člověk stane prasiřidičem do slova a do písmene…

    Dvojice stojanů za sebou se dnes už moc nevidí, ale u starších pump se vyskytují pořád. Na konkrétní příklad si teď ale nevzpomenu.

    Luk avatar 4.6.2005 16:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    No nevím, běžně tankuji na "opačné" straně (proč bych čekal, že...) a problémy s tím nemám. Jedinou trochu kratší hadici jsem zažil u Hypernovy, ale i tam se natankovat dalo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 16:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Tri stojany za sebou ma treba benzinka ARAL za Brnem (Rohlenka). Takze dve mista na tankovani prazdna a za prasetem fronta ... .
    4.6.2005 15:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Jen trochu nechápu to "bližší/vzdálenější stojan". Ony jsou ještě někde 2 stojany za sebou
    Dva stojany za sebou jsou skoro všude... Občas ještě tihle výtečníci dělají to, že sice zastaví u toho předního, ale jakmile jim sednete na lep a natankujete u zadního, zjistíte, že si dávají uvnitř benzínky kafe a vy jste uvěznění, protože vedle vás stojí náklaďák a za váma fronta.
    Luk avatar 4.6.2005 16:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Dva stojany za sebou jsou skoro všude...
    Asi netankuji těch "správných" pump (nejčastěji: JET, Esso, Unicorn, Hypernova - tam všude je jen jeden stojan) :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 17:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Já už jsem na "správné" pumpy rezignoval. Dříve jsem třeba i vyhledával levnější, ale teď už na to kašlu. Samozřejmě, že pokud vím o třech benzínkách v okolí a mám pojem o jejich obvyklých cenách, tak vezmu u té nejlevnější, ale jinak už mi to za to nestojí. I když to mají dražší třeba o korunu, tak při plné nádrži to vyjde na 50,- -- a ačkoliv bych nepohrdl padesátikorunou, kdyby ležela na zemi, u benzínek už se nenervuju...

    A co se stojanů týče... v okolí mého bydliště jsou dva Agipy, Aral, nounejmka a Shell - a všude jsou stojany dvojitě. Proto o tom asi tak uvažuji.
    Luk avatar 4.6.2005 17:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    U Agipu a Shellu jsem snad ještě nikdy netankoval. Cenu sice nijak zvlášť neřeším (a třeba u zemědělců netankuji, i když jsou bezkonkurenčně nejlevnější), ale když je skoro vedle sebe Esso s cenou 26,50 a Benzina 27,70, kam asi zajedu? Vůbec si říkám, proč je Benzina tak drahá, a přesto u ní pořád tolik lidí tankuje...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Teď jsem byl na dlouhé cestě po Itálii a tam se tomu tankování u Agipu člověk nevyhne :-).
    6.12.2007 22:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zapomenutá kategorie
    Treba pouzivat auto, ktore ma otvor nadrze na "spravnej" strane :)
    4.6.2005 15:24 iZaak | skóre: 2 | blog: ECHO_Echo_echo_cho
    Rozbalit Rozbalit vše Telefénista
    Ještě bych doplnil Tele (fonistu). Tele se pozná podle jízdy bez držení a škrabání se mobilem v uchu. K ovládání blinkrů a podobně se mu už samozřejmě nedostává končetin...
    Vím, že nic nevím... Ale pracuju na tom.
    4.6.2005 16:24 Triton
    Rozbalit Rozbalit vše A ještě 2 kategorie ...
    • sváteční jezdec - vlastní vozidlo už 10 let, ale vypadá jak nové, protože má najeto jen 50km. Vyjíždí pouze na Dušičky, příp. na narozeniny/svatby/pohřby v rodině. Netuší na co jsou zpětná zrcátka, jak je to s přednostmi na křižovatkách, co jsou to jízdní pruhy. Je pro ně typická nerozhodnost a špatný odhad.

    • kloboukáři, čepičáři - zásadně po zasednutí za volant nesundavají pokrývku hlavy, protože se v tomto novém prostoru necítí dobře a uvolněně. Sice jezdí častěji než "sváteční jezdci", ale v ostatním jsou jim velmi podobní. Smrtelná kombinace je radiovka + plnovous.

    Btw. moc hezký blog. Ani bych se nedivil, kdyby si ho někdo "vypůjčil" ke komerčním účelům :-)

    Luk avatar 4.6.2005 16:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě 2 kategorie ...
    Tihle bývají nejčastěji současně pomalíci nebo pětasedmdesátníci :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 16:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě 2 kategorie ...
    Dušičkáři vyjíždějí dvakrát do roka: na dušičky a na velikonoce. Těžko říct, jestli je nebezpečnější řidič, který jezdí dvakrát do roka, nebo auto, které jezdí dvakrát do roka, ale kombinace je naprosto vražedná. A když jsou ve zmíněných termínech takových kombinací silnice plné, je nejlepší zabarikádovat se doma a vyčkat…
    4.6.2005 16:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě 2 kategorie ...
    Jinak deset let je hrubé podcenění, většinou to bývá od dvaceti výš (ona se ta Škoda 105/120 už nějaký pátek nevyrábí). Na sídlištích se pak takovým navíc říká Bartáček (podle filmu Zítra to roztočíme, drahoušku; ta postava se sice jmenuje Novák, ale to by nikomu nic neřeklo…), protože jejich oprašované (ne)vozítko permanentně blokuje parkovací místo - obvykle to přímo před vchodem.
    John DOE avatar 5.6.2005 11:45 John DOE | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě 2 kategorie ...
    Pokrývka hlavy má zase tu výhodu, že koukneš a vidíš s kým máš tu čest.

    Ještě tu nikdo nezmínil dva kamiony vedle sebe, stažený okna a kecaj. To, že je za nima kolona aut je nezajímá, pak se není co divit, že někomu rupnou nervy a vezme to po odstavným pruhu. Jízdu v odstavným pruhu tímto nehájím, sám bych si to nedovolil, na to jsem moc velkej srab.
    4.6.2005 19:27 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše nova kategoria
    Mozno este mrkac:

    Vozidlo: Kamion Zablika svelami na protiiduce vozidlo a zacne predbiehat. Hlavne takto predbieha v neprehladny zakrutach a usekoch, kde je predbiehanie zakazane, cim donuti protiiducich zastat (kto by sa chcel zrazit s kamionom).

    Inac kamionistom by som dal robit testy na dusevnu sposobilost a verim tomu, ze 99% by ich nepreslo.
    10.6.2005 08:50 Vojta Pichl | skóre: 20 | F-M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nova kategoria
    Občas mám pocit, že ani 99% řidičů MHD by neprošlo. Věřím že mají plné zuby mažoretek, ale mají to být profíci...
    Fuky avatar 10.12.2006 01:56 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nova kategoria

    Testy na "duševní způsobilost" dělají, ale myslíte, že už někoho vyhodili ;-)

    4.6.2005 19:31 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše a
    Inak jazdu dialkovym autobusom by som provnal k adrenalinovemu sportu. Je lepsie nepozerat co vodic autobusu (predtym kamionista) robi, ako nebezpecne predbieha s plnym autobusom aby o kilometer dalej zastal na zastavke o 20 sekund skorej.
    Luk avatar 4.6.2005 19:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a
    Nedávno jsem četl rozhovor s jedním náruživým cyklistou (snad i závodníkem). Jeli s manželkou na kolech někde na kraji Prahy, když je autobus MHD předjel tak, že při tom svým bokem jeho manželku srazil do příkopu. Cyklista se přesvědčil, že není příliš zraněná, a jal se bus pronásledovat. Předjel ho dokonce (a snažil se ho zastavit), málem se však stal jeho obětí (řidič na něj najížděl). Tak si na něj počkal na nejbližší zastávce a tam mu rozkopl světlo. Teprve pak řidič vůbec začal nějak reagovat, otevřel přední dveře a vystoupil ven. Vůbec nepřipouštěl, že by udělal nějakou chybu...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 21:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Kvalita silnic
    Občas bezohlednosti některých řidičů "suprově" umocňuje "stavební a dopravně-technický stav komunikace". Občas jezdím trasu Brno - Znojmo, silnice je rovná jako čára, má krátké horizonty a povrch v dezolátním stavu. Za hustého provozu je to chuťovka... :-/
    Luk avatar 4.6.2005 22:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita silnic
    ...umocňuje "stavební a dopravně-technický stav komunikace".
    To mi připomíná, že bych rád věděl, jaký je rozdíl mezi nepřizpůsobením rychlosti "stavu vozovky" a "dopravně-technickému stavu vozovky" (tak je to rozlišeno ve statistikách dopravních nehod). Podle mě je totiž to druhé podmnožinou toho prvního.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.6.2005 23:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita silnic
    Je to celkem jednoduché - dopravně-technický stav jsou poloměry zatáček, šířka, počet pruhů, jak daleko vidíš atd. a stavební stav je stav povrchu vozovky.
    Luk avatar 5.6.2005 00:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita silnic
    Neptal jsem se na "dopravně-technický stav" a "stavební stav" (tohle je mi samozřejmě jasné), nýbrž na "dopravně-technický stav" a "stav".

    Stav vozovky je totiž souhrn vlastností popisujících vozovku v nějakém časovém okamžiku, kdežto dopravně-technický stav je podle mě podmnožina tohoto souhrnu. Takže nechápu, proč se to ve statistikách nehod dělí právě takhle.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.6.2005 00:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita silnic
    Nepřečetl jsem si pořádně otázku. Nevím, logicky je to jak říkáš, ale víš jak to vypadá, když jdeš na ouřady s logikou. ;-)
    4.6.2005 21:41 jirka | skóre: 21 | blog: pepa
    Rozbalit Rozbalit vše zapoměl jsi
    na dárce orgánů jezdící po jedné stopě rychlostí převyšující 200km/h. :-)
    Pavel Stárek avatar 4.6.2005 22:43 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše A ještě bych přidal
    kategorii Aviatik - tedy ty, co řídí ty strašné, páchnoucí, pomalé a nejlépe ve strašném technickém stavu vozidla značky Avia, nejlépe tak 15-20 let stará. To je taky něco, když to potkám na silnici. To bych nejradši nějakým RPG rovnou "odpařil" ze silnice.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    4.6.2005 22:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě bych přidal
    A navíc jsou zvyklí zásadně nevypínat motor, takže když závozník zastaví před obchodem, aby dovnitř dorůdloval pár balíků se zbožím, vždy se ulice plní modrým dýmem...
    Luk avatar 4.6.2005 23:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě bych přidal
    To dělají proto, že kdyby motor vypnuli, už by se jim to pak nepovedlo nastartovat :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.6.2005 11:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě bych přidal
    Když takové vidím, vždycky přemýšlím, proč vlastně každé dva roky musím platit za kontrolu emisí, jestliže tou kontrolou může projít i tohle… Pak je taky na těchto náklaďácích vidět zajímavý paradox: čím pomalejší vozidlo (na dálnici), tím méně zřetelné má obrysovky a tím menší pravděpodobnost, že by někdy řidič zapnul zadní mlhovku…
    Luk avatar 5.6.2005 14:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A ještě bych přidal
    Je to zajímavé, ale emisemi i technickou kontrolou bez problémů procházejí:
    • staré náklaďáky a autobusy
    • staré osobáky v příšerném stavu
    • votuzidla (i se začerněnými světly)
    • votunidla (jasně, není problém na tu chvilku ten Powerbox vyndat)
    Donedávna se to někdy vyřizovalo i v hospodě, pak se začly dělat kontroly, teď jsou na STK snad dokonce kamery, ale švindlíři si stejně své metody najdou...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.6.2005 14:03 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše A co kategorie cyklistu?
    Mezi nejhorsi z rad cyklistu patri tzv. naskakovaci. Definice naskakovace
    - vek: 50+
    - pohlavi: zpravidla zenske
    - chovani: klickovani po celem jizdnim pruhu pri rozjezdu

    Problem je s nimi predevsim pri rozjezdech na krizovatkach, kdyz stojite za nimi. Pri zastaveni pred krizovatkou seskoci ze sveho velocipedu, aniz by zabrzdili. Pri rozjizdeni se rozjizdi stylem kolobezka a nasledne zacnou prostrkavat vnitrni (odrazeci) nohu k pedalu na druhe strane. To je kriticky okamzik! Rychlost klesa na kritickou uroven a naskakovac vangluje po celem jizdnim pruhu. Pak mohutne zabere a snazi se srovnat svuj slapostroj. Teprve nyni je bezpecne jej predjet.
    Luk avatar 5.6.2005 14:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co kategorie cyklistu?
    Mám vyloženě obavy z cyklistů z kategorie "tmáři". Někteří jako by systematicky pracovali na svém dokonalém zamaskování. Světla žádná (ani tu příšernou blikačku, kterou tak nemám rád), odrazky žádné (zadní, přední, na pedálech, v drátech...), oblečení tmavě šedé...

    Úplně nejhorší je, když takový cyklista vyjede za tmy v mlze. To už je vyloženě sebevražda.

    Jak bych si představoval nočního cyklistu: pořádné světlo vpředu (dobře seřízené), pořádné koncové světlo (NE blikačka), odrazky (všude, kde mají být), oblečení výrazných barev (nejlépe reflexní).

    Dalším postrachem jsou maskovaní noční chodci - i ti by se nad sebou měli zamyslet...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.6.2005 17:06 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co kategorie cyklistu?
    Proc se vzdy bezpecne poznaji cyklistky na dalku netusim, kazdopadne jsou jeste porad lepsi nez idioti, kteri nepochopili proc neni dobry napad jezdit na koleckach vedle sebe. Nicmene na cyklysty jsem si uz za ta leta svuj zpusob nasel, ono brutalni podrazeni, odhodlany vyraz ve tvari a lehce skakajici plechovka dela svoje :-). Pak se poslusne odklidi ze stredove cary vsichni vedle sebe i do prikopu... V lete to resim jednoduseji, staci stazena okenka a silny hlas.

    Blikacky nesnasim, to neni videt nikdy. Take jsem se zamyslel, jestli jsou vlastne svepravni nebo pouze nepremysli, kdyz si mysli, ze jednu ledku uvidi clovek na 100 metru nebo jeste lepe kdyz na nej posviti obycejnymi svetly. Ale brnensti cyklisti a ozralove na kolejich me vyskolili proc je za tmy dobre pouzivat (pokud teda naproti nebo prede mnou nikdo nejede a kolem silnice neni dostatecne osvetleni) i ve statlu dalkove. Opacnym extremem je sice tata, na svem votuzikole ma pomalu odrazek, ze pripomina ufo, ale zase je alespon viditelny z dalky. Dobre udelane kolo je sice fajn, ale problemem jsou bocni odrazky. Ve spajchnach jsou vylozene na <> pac tam vylozene zavazi (do doby nez se konecne ulomi) a kolikrat jsou mimo silnic pekelne nebezpecne. Mozna by je chtelo presunout nekam na ram. Dalsim zazrakem jsou odrazky na slapatkach, sice se na nich baziruje ale jednak se rady ulamuji a dale stejne z dalky nejsou videt. Me by se spise libila opravdu poradna odrazka vzadu i vepredu. Aby bylo kolo dobre videt.

    Jinak myskarum bych kolikrat nejradeji otevrel dvere nebo po nich hodil hodne silne kladivo. Krome toho, ze jsou nebezpecni naprosto kazdemu v sirokem dalekem okoli me jeste s*rou tim, ze jsou naprosto nepostizitelni. Kdyz te predjedou a vlitnou na brzdy (jak ma kazdy ve zvyku -- predjede a hned brzdi, protoze metr pred nim je odbocka kterou chce jet) a ty do nich vrazis, je to tva chyba ze jsi nedodrzel bezpecnou vzdalenost. Svestky se s tim holt nes*rou, v lepsim pripade je to tvrzeni proti tvrzeni a v horsim, pokud jedes sam, tak mas smulu :-(. Ritolizkam mam zase kolikrat sto chuti vypnout pred ocima zapalovani aby si to poradne vyzrali, mozna by to pomohlo ale takovy sebevrah nejsem.

    A stejne se asi nema cenu rozcilovat, dokud spolenost bude arogantni a netolerantni (ridic nadava na kolare a na chodce, kdyz jede na kole nadava na ridice a chodce a kdyz jde pesky tak zase nadava na kolare a ridice) tak se stav na silnici nezlepsi. A ono to neni jen na silnici, i napriklad v lesich se prohaneji arogantni hovada na horskych kolech rychlosti jak na dalnici, clovek pred nimi nestaci uskakovat (pokud jde nahodou s deckem nebo psem tak uz tuplem ne) a hovada se zenou jako by se nechumelilo, taktak ze se vejdou do zatacek a jeste si drze brzdi... Proste hruza :-(.
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    6.6.2005 17:09 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co kategorie cyklistu?
    Eh, s/drze brzdi/drze zvoni. Tihle sironi na sve votuzidla brzdy asi zasadne nemontuji, takze brzdit ani nemohou...
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    6.6.2005 17:30 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Jeste jedna kategorie
    Jeste jsi zapomel na jednu vyraznou kategorii PrasiSvidral :-). Ten se vyznacuje tim, ze zasadne jezdi autem po care mezi pruhy a kde muze, tak zavazi. Se svym votuzidlem si to hrne na plny, a kdyz prijede na parkoviste tak pro zmnenu na plnou brzdu odzkousi ABS a auto necha tam, kde se zastavi (zarazi). Verny sve svidralske tradici nejlepe v poloze, kde na kolmem stani v poloze sikmo neomylne zabira 2 nebo 3 parkovaci mista kolem. A samozrejme, pokud nejaky masochysta zaparkuje vedle svidrala normalne a auto vyrovna, tak si muze byt jisty, ze bude mit z jedne strany vozidla novy nater...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.