Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílatno, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ... a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/ (pro nezasvěcené: asi největší perlou na tom "obchvatu" je v Meziříčí cesta Třebíč - Praha ... nad Meziříčím je křižovatka staré silnice, která vede víceméně přímo dolů, přes řeku a na západním konci Meziříčí ven k dálničnímu sjezdu, nicméně Praha je tam značena po obchvatu, který vede na východní konec Meziříčí, pak je třeba vrátit se přes celé město na západ, kde se připojí stará silnice, a dále ven ke sjezdu ... takže člověk najede o nějakých šest-sedm kilometrů víc a doba, kterou jede mezi domy, je větší, když jede po "obchvatu" ... v opačném směru z dálnice je to značeno po stejné cestě, tedy ještě s tím detailem, že Třebíč je poprvé značena už o exit dříve na Měřín, kudy je to sice možná o kousek kratší, leč podstatně horší silnice a samozřejmě zcela mimo celý slavný nový obchvat)
no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/No, já jsem nemyslel minulý režim, ale dobu kdy vůbec tyhle cesty vznikaly - tedy režimy ještě o nějaké to století dřív.
vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...Jistě, ale nemyslel sem jen tento konkrétní úsek, ale protože hodně jezdím i kolem Žďáru, Velmezu, apod. všímám si silnic i tam a opravdu jsem rád, že se to opravuje i tam. Otázka je kolik peněz se ztratí a jak dlouho to budeme splácet. Na druhou stranu, kvalita opravy úseku např. mezi Radostín n.Osl - Ostrovem n.O na Žďársku a Vysoké Popovice - Zastávka u B. to je doslova "nebe a dudy". Ten druhý jmenovaný úsek je fakt hrůůza.
a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/No, ona už ta výpadovka v Třebíči je perla.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
Bohuzel si presne nepamatuju, kde ta zatacka je/byla, a nazvy vesnic kolem Nameste si uz nevybavuju (jen jsem tam jezdival na leto a uz je to tak 15 let zpatky (smarja, to uz jsem tak starej?), ale jsem si jisty ze tohle neni ona - popis absolutne nesedi - ta o ktere pisu byla nejvic "vyklopena" co jsem kdy kde videl, ostra a neprehledna (v lese), s protismerem do ktereho vas vytlacovala. Nikterak nezpochybnuju vase ridicske schopnosti, ale vzhledem k prostym fyzikalnim zakonum povazuju za absolutne vyloucene vjet do mnou zminene zatacky osmdesatkou a zustat na silnici. Ale rekl bych ze mluvime o jine zatacce a ta "moje" tam mozna uz ani neni.Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně (mohu sám za sebe potvrdit ).Vzhledem k tomu, že neutrální auto je pouze teorie, takový stav stejně nenastane. Tím spíš, že drtivá většina osobáků se chová nedotáčivě a volantem se musí kroutit víc, než by odpovídalo poloměru.
my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místěNapříklad tady se to zjevně nepovedlo. Po poslední zimě byla tato silnice opravena stylem, že je plná záplat vyčuhujících 1-2 cm nad povrch. Navíc ty záplaty zjevně nejsou příliš spojeny s původním kobercem a zatéká pod ně voda. Takže za pár měsíců se utrhnou a máme to tu znovu, a v mnohem horší podobě.
Tiskni
Sdílej: