abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1040 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vencour avatar 24.3.2006 15:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Velice mne potěšil vlastní otec, měl v počítači w98se, jelikož se mu podařilo něco spáchat, tak používal live cd Abclinuxu, které jsem mu tam nechal i s popsaným postupem, jak nahodit síť a co použit pro icq atd.

    Takže proti nainstalování Mandrivy se vůbec nevzpouzel, aspoň jednou se Nova (snad to byla ona?) vyznamenala, udělala bububu a já už nemusel přesvědčovat :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 24.3.2006 18:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Jeste jsi v tech kategoriich zapomel lidicky, kterym uz Windows dlouho lezly krkem, meli jich plne zuby a zaslouzi si kvalitni unixovy sytem, zalozeny na freeBSD, nicmene se jim nechce jen pocitat nastavovat, osetrovat a resit, a chteji aby to proste fungovalo, protoze maj pocitac na praci a proto presli na Mac OS X. Myslim, ze budou mile prekvapeni!

    Maly uvod, jak ovladat Vas Prvni Mac.
    Luk avatar 24.3.2006 18:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Bohužel neznám osobně nikoho, kdo v této situaci přešel na Mac OS X. Zřejmě proto, že kdo po něm toužil (nebo aspoň zná jeho vlastnosti a vyhovují mu), už ho dávno má.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2006 23:47 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Ze by Jirka Cech? I jeden je mnozina :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    xvasek avatar 27.3.2006 11:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Množina může být i prázdná a v poklidu si existovat. :-)
    24.3.2006 15:24 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Díky za ten screenshot, dám si to na pozadí :)
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    Luk avatar 24.3.2006 15:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Tady je kdyžtak ještě modifikovaná verze :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2006 23:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Tohle dostat do PC tech obeti :-) A rovnou s bootem do Ubuntiho instalaku.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    24.3.2006 15:43 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Skvely napad, jen kdyby to tak nekdo mel v rozliseni 1280x1024 - takhle to vypada straslive neautenticky :-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    25.3.2006 22:52 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    No já mam taky rozliseni 1280x1024 ... Ale dá se to..
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    Heron avatar 24.3.2006 18:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Já mám na pozadí tohle
    vencour avatar 24.3.2006 15:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Kolega si kvůli Ilyushinovi koupil wokna home, má je fakt jen kvůli té hře (a pak prý pro ještě jednu). Přijde mi to stejné, jako si další koupil kvůli Falconovi knipl a pedály.

    To už bych si radši asi kopil Cedegu, Diablo originál mam, snad by v tom i ten Spelcross šel?

    Z "dávných dob" mi zbyly skvělý omalovánky (Chadwick and sneaky eggs), běhaly jen ve w98, v 2k a vyšších už ne, třeba bych s nima i tenhle problém vyřešil?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    stativ avatar 24.3.2006 18:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Spellcross mi bezproblemove jede v dosboxu :) rychlost ale neni zrovna zavratna :(
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    vencour avatar 24.3.2006 19:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Skutečně v dosboxu? A na jaké zvukovce, grafice a příslušných ovladačích? Mně tuším padal při instalaci.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    stativ avatar 25.3.2006 12:01 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    zvukovka c-media 8738 (neintegrovana), grafika Asus N6200/TD 128MB, AGP 8x, ovladace nejnovejsi. Na konci instalace spadl program na nastaveni zvuku, ale pokud se potom spusti SETUP.BAT v instalacnim adresari spellcrossu tak zvuk nastavit jde. Bordel vetsinou dela detekce CD, pomohlo mi vytvorit si iso obraz a ten pripojovat jako CD.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    vencour avatar 25.3.2006 13:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Dík za odpověď, instalace mi taky padala. V dohledné době to zkusím (do 1-2 měsíců?)

    P.S. to Diablo mi už aspoň při instalaci běží, viz rada.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 25.3.2006 17:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Našel jsem i nodisk crack, jelikož orig cd v mechanice nejde rozchodit, padá mi to ve hře, při načítání postavy před vstupem do hry to zařve něco jako toto a vypíše takovýhle log. Takže asi pošlu report o bugu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    stativ avatar 25.3.2006 18:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    To nastve ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    vencour avatar 25.3.2006 22:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Když už mi Diablo skoro naběhlo, zkusil jsem spustit Chadwicka, ve wine nic ... ale v dosboxu jo :-D.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 26.3.2006 09:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows

    Zvukovku mam integrovanou via8237, grafarnu ati9250, ovladace snad aktualni, instalace Spelcrossu zase spadla, nastavit zvuk slo, soundblaster16 detekovany, cd nenalezeno, iso mam bud cistou datovou stopu, kdyz jsem k ni prikopiroval nagrabovane wavy, tak taky nic. VIm, ze mi to tak kdysi slo, s virtual cd. Cili patram dal.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.3.2006 10:38 KillerZEro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Spellcros jede v pohodě i přímo na WinXP
    29.3.2006 10:40 KillerZero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Pardon, nepřečet sem si původní příspěvek.
    24.3.2006 15:57 Blekota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Nevim co vsichni maji s tim ze nezaplatovana okna jsou casovanou bombou, ja je nikdy neaktualizoval a za x let jsem jeste nechytil jediny vir nebo cerva. Staci mit aspon nejak slusne nakonfigurovany firewall (at uz interni, coz neni 100%tni nebo externi) a nestahovat kazdou blbost, eventualne ji prohnat nejakou free verzi antiviru(treba avastu) ...
    Luk avatar 24.3.2006 16:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Staci mit aspon nejak slusne nakonfigurovany firewall (at uz interni, coz neni 100%tni nebo externi) a nestahovat kazdou blbost, eventualne ji prohnat nejakou free verzi antiviru(treba avastu) ...
    Jenže tohle je utopie. Kdyby nebyla, nebyl by takový MSBLASTER v roce 2003 tak rozšířený. A právě tahle potvora zneužívá díru v implementaci RPC, takže na záplatovaném systému (byť bez FW) nemá žádnou šanci. Proto systém bez bezpečnostních oprav je vždy nebezpečnější než systém plně záplatovaný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2006 18:44 kbelik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    nebyl by takový MSBLASTER v roce 2003 tak rozšířený.
    jeste ze byl, aspon mu vdecim za linux :)
    24.3.2006 16:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Víceméně souhlasim, ale na pár věcí mám trochu odlišnej názor.

    Zaprvé se zmiňovanym potupnym hlášením (který je mimochodem IMHO moc hezký, grafici z Redmondu se zase ukázali, mám jejich grafiku opravdu rád, dokáže upoutat na první pohled) se vůbec člověk nemusí potkat, protože ta aktualizace je volitelná. Pokud o ní člověk ví a aktualizace provádí ručně, nic mu nebrání jí odškrtnout a neřešit.

    A za druhé, rozhodně se nedá tvrdit, že přepsáním jedný knihovny (která se stará o ověřování pravosti) se mi do systému dostane tuna spywaru/virů atd. Spyware by se do samotný knihovny dal zabudovat jen dost obtížně a na vir dokáže drtivá většina antivirů upozornit už při ukládání souboru na disk/jeho otvírání při rozbalování nebo kopírování. Pokud uživatel antivir nepoužívá, nebo toho jeho antivir neni schopnej, je to jeho blbost. Za bezpečí dat je v prvý řadě zodpovědnej administrátor systému, což je ve většině případů i jeho jedinej uživatel. Software děravej byl, je a bude, takže tenhle nedostatek v každym případě musí kompenzovat obsluha.

    Stejně tak neplatí, že se takovej bordel do systému dostane při jakýkoliv snaze tu knihovnu získat. Jak torrent trackery, tak další inteligentní P2P sítě (např. sítě typu DirectConnect) se s tim během určitý doby vypořádaj samy - v diskusích a chatech, detekcí při nasdílení podobně závadnýho obsahu atd. Pokud dneska hledá podobnej materiál někde na nedůvěryhodnejch webech, kterejma se navíc prodírá v IE, pravděpodobně je úplně blbej a pak si troufám tvrdit, že si podobnou ránu mezi oči jen zaslouží a vůbec bych se nesnažil ho před ní chránit. Ať si každej nabije držku sám.

    Navíc bych si dovolil upozornit na fakt, že se drtivá většina dnešních virů (pomineme-li fakt, že se v poslední době klasický viry napadající soubory prakticky neobjevujou) zabejvá mnohem efektnějšíma útokama, než jsou pokusy o destrukci systému, kterej se dá za hodinu přeinstalovat. Zajímaj je e-maily, obrázky a dokumenty obecně, protože ty se bez zálohy rozhodně tak snadno obnovit nedaj. A uživatele mnohem víc naštve ztráta dokumentů, než ztráta času při obnovování a zabezpečování děravýho systému.
    Luk avatar 24.3.2006 19:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    ta aktualizace je volitelná. Pokud o ní člověk ví a aktualizace provádí ručně, nic mu nebrání jí odškrtnout a neřešit.
    Ano, to je pravda. Ale 9 z 10 uživatelů WinXP, které znám, tuto aktualizaci již v systému má.
    rozhodně se nedá tvrdit, že přepsáním jedný knihovny (která se stará o ověřování pravosti) se mi do systému dostane tuna spywaru/virů atd
    Netvrdím, že se něco takového stane. Ale riziko v tom je, a v tomto případě zcela zasloužené :-D
    Pokud dneska hledá podobnej materiál někde na nedůvěryhodnejch webech, kterejma se navíc prodírá v IE, pravděpodobně je úplně blbej a pak si troufám tvrdit, že si podobnou ránu mezi oči jen zaslouží a vůbec bych se nesnažil ho před ní chránit. Ať si každej nabije držku sám.
    S tím souhlasím. A takových lidí není málo. A tu držku si nabijí, i když je člověk předem několikrát důrazně varuje. No co, kdo chce kam...
    drtivá většina dnešních virů (pomineme-li fakt, že se v poslední době klasický viry napadající soubory prakticky neobjevujou) zabejvá mnohem efektnějšíma útokama, než jsou pokusy o destrukci systému, kterej se dá za hodinu přeinstalovat. Zajímaj je e-maily, obrázky a dokumenty obecně, protože ty se bez zálohy rozhodně tak snadno obnovit nedaj.
    Nedá se říct, že by dnešní viry atd. byly nějak obecně nebezpečnější než dřív, spíš naopak. Naopak se mnohem snadněji a rychleji šíří, a mohou šířit i informace, která by nikdo neviděl rád běhat po světě. Tak činil např. i červ W32/Badtrans-B, který mi přišel v lednu 2002 z Národního bezpečnostního úřadu ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 24.3.2006 19:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Ano, to je pravda. Ale 9 z 10 uživatelů WinXP, které znám, tuto aktualizaci již v systému má.

    Není problém odinstalovat a pak zaškrtnout, že tuto aktualizaci nechce.

    Luk avatar 24.3.2006 21:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Odinstalovat lze pouze zobrazovací část. Vlastní kontrolní komponenta se ze systému takto odstranit nedá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2006 17:04 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Tedy stručně řečeno - i když s nelegálním užíváním SW (včetně OS) nelze souhlasit, ani kontrola prováděná tímto způsobem nezabrání "pirátění"
    Asi by bylo lepší napsat něco jako nesouhlasím, nebo celou větu rovnou vypustit. V žádném případě neplatí nelegální <=> špatné.
    24.3.2006 17:12 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Na téhle větě jsem se při čtení taky zarazil. Úplně mě rozhodila a bylo po pohodovém čtení. Tohle přece nikdo, kdo má alespoň trochu citu pro češtinu, nemůže napsat.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 24.3.2006 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Ta věta je úmyslně provokativní ;-) Vím moc dobře, že to bude číst dost lidí, kteří na nelegálním používání SW (jakémkoli nebo třeba jen k nevýdělečným účelům) nic špatného nevidí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2006 18:34 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Já to vyřešil už před půlrokem tak, že jsem ze skupiny WAREZ přešel na POUZE Linux. Důvod? Podařilo se mi nahradit všechny Win aplikace Linuxovými (po několika letech hledání a čekání) a taky proto že nemám peníze (a snad ani nechci) na licenci od Microsoftu. Výsledkem je to, že mám Archlinux, a jsem maximálně spokojený....
    24.3.2006 22:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    A čím řešíš CAD?
    24.3.2006 22:46 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    nejspis neresi :)
    Dalibor Smolík avatar 25.3.2006 23:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    třeba takhle
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.3.2006 20:29 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    VariCADem
    Prcek avatar 25.3.2006 00:03 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    funkce verze Pro stejně hlavně domácí uživatelé vůbec nepotřebují

    No s tim bych si dovolil nesouhlasit - pokud clovek chce s tim systemem nejak rozumne pracovat, tak jedine ve verzi Professional. Nejsem zadny sitovy administrator ani vyvojar, ale ty nastroje/funkce co chybi ve verzi Home oproti Pro by mi fakt chybely. Nastesti mam kopii WinXP z programu MSDNAA od nasi fakulty, takze se mi nic o nelegalnosti nezobrazuje :-)

    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Luk avatar 25.3.2006 01:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    pokud clovek chce s tim systemem nejak rozumne pracovat, tak jedine ve verzi Professional.
    Typický uživatel (dosud) nelegální instalace WinXP nechce rozumně pracovat. Chce pařit hry, surfovat po webu, prohlížet si fotky, přehrávat filmy a hudbu, občas vyplodit nějaký ten dokument apod. To všechno jsou věci, na které Home bohatě postačuje.

    Nehledě k tomu, že pro verzi Pro horuje hlavně ten, kdo si ji nekoupil (a většinou ji má nelegálně). Ano, auto za milion je většinou lepší než auto za půl milionu - ale právě proto stojí ten milion :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 27.3.2006 11:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Hmm, kromě plnohodnotného přihlášení do domény (a jiné správy uživatelů) jsou Home a Pro prakticky stejné. Home navíc umí přistupovat i do počítačů v doméně - jenom se častěji píše jméno a heslo, ale pro nouzový přístup to bohatě stačí. Ty máš doma doménu?

    Pak tady máme offline složky (což je blbost které potěší, ale kdo to používá?), vzdálenou instalaci (k čemu doma???), zabezpečení dat s využitím EFS (neznám nikoho, kdo by to měl), vícejazykové rozhraní (?), IIS (což může být pro někoho důležité, ale stejně je to dost omezené - jenom 10 paralelních připojení), vzdálená pocha (dá se řešit přes VNC), dynamické disky ( :-) ) a podpora dvou CPU, což beru jako druhý rozumný argument, ale pouze pro mizivou skupinu lidí, protože Microsoft bere jako procesor patici, takže na všech X2 HyperTrading procesorech to bude fungovat.
    25.3.2006 12:59 Alieno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kategorizace uživatelů nelegálních Windows
    Ja osobne presel z Windows na Linux kvuli slabsi stabilite Windows, tedy pokud jste pravidelne kazdou chvilku netahali aktualizace, coz s WiFi a 128/64 kbps pripojenim je problem. System pak neni na rozumnou praci a hledani s vyuzitim internetu, nepouzitelny (minimalne ne tak, jak bych chtel). Proto se mi staval obcas/pravidelne pad a nasledny reinstal (s nim spojene opet aktualizace). Odnesli to i nejake ty klavesnice a pak jsem dosel/vzpomnel, ze mam nekde zahrabanou livecd linuxu :D zkusil a zaujala. Pak mi kamarad donesl Aurox 10.1 a po nasledne instalaci mi krom her (ktere pozdeji resila cedega) nechybelo nic. Mel jsem zde kompilator, mel jsem zde OpenOffice, mel jsem zde gimp. Co vic si pro bezne uzivani prat ? Nedavno jsem si uvedomil pri rozhovoru s jednim uzivatelem, ktery velmi nadaval na Windows (win jsem branil tim, ze zas tak hroznej neni), ze jsem vlastne zmenil nazor az po instalaci Linuxu. Pred Velkym treskem na mem pc (instalace Lin), byl windows to nejvetsi zlo ale nevidel jsem jinou cestu. Nahle se objevilo svetlo (aurox) a vse se zda byt lepsi, 1/2 roku bez probemu a bez nutnosti reinstalace, byl dukazem. Pak jsem zkusil dalsi a dalsi distra. Troufam si rict ze az diky teto zmene (prechodu) jsem schopny racionalne reagovat nad hloupe prispevky typu: "windows je nejvetsi suxx" chladnou hlavou ...

    Windows ma sve pro a proti, ale me Linux vyhovuje :D (mam rad aktualne nainstalovane gentoo a jeste vic miluji EMERGE :D)
    "Nevim jiste co vsechno vim, ale vim ze nevim vse!"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.