Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).
Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.
Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.
Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.
Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.
Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.
Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.
Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).
Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.
I když vypne dálkový, tak oslňuje.no, jestli vono to nebude spíš tím, že většina těchhle kokotů má světla vyklopený co nejvejš jim to ovládání umožní ...
1+1(přední sedadla)LOL, bylo by smutný, kdyby šlo o zadní sedadla
naklapeci svetla museji mit vsechny automobily od roku 1993. automaticky naklapeny vsechny co presahuji stanoveny svetelny tok(napr. xenony)
osobne nechapu, jak mohou nekoho oslnovat xenony. tyto moderni svetla totiz oslnuji min, nez stare neserizene lampiony na kdejake jednooke sade uz jenom z toho duvodu, ze to automatika reguluje. spravne serizene svetlomety nikdy nemuzou oslnit, i kdyby mely vykon temelinu.
na minule prazdniny jsem si koupil kram, ktery mel svetla pro denni sviceni hned vedle mlhovek. proste takovy lampicky, ktery jen svitej a pritom sem se setkal s reakcema, jak ty mlhovky kazdyho oslnujou. pritom sem mlhovky za ty tri mesice ani jednou nepouzil. ale svetlo vypada jak mlhovka == kazdyho oslnuju a jsem pirat silnic. je to zabavne sledovat, hlavne od blbu, co si museli na svou schade po otci namontovat zadni mlhovku a jsou schopni ji pripojit na brzdovy svetla misto samostatneho okruhu.
synteticke oleje nemaji problem s cenou, to je otazka penezenky a inteligence kupujiciho. nejvetsi problem je ten, ze syntetiky narozdil od mineralu rozpusteji usazeny bordel v kanalcich. pokud je motor od zacatku na syntetice, nicemu to nevadi. avsak pokud si do motoru, co najezdil dveste tisic na mineralu nalejete syntetiku, ucpe se vam okamzite prinejmensim filtr, mnohdy i ty kanalky a motor je kaput.
pripadal sem si ze jedu porad na potkavackyPozor ještě na jednu věc. Když někdo porovnává tzv. čirou optiku (zrcadlovou) oproti "klasickým světlům" (tj. tomu, co měly škodovky až do Octavie 1), často zapomíná na fakt, že při zapnutí dálkových je situace podstatně odlišná. U starých světel s H4 obvykle vlákno potkávaček zhasne (reflektor by dvojitou tepelnou zátěž nesnesl), kdežto u nových světel, která mají potkávačky a dálkové odděleny, zůstane žárovka svítit - a osvětluje tu bližší část vozovky. Proto je světla více. Zrcadlová optika má sice poněkud lepší rozložení světelného toku, ale na celkovém osvětlení se to tolik neprojeví.
spis jsem ocenil moznost napriklad neoriginalniho diluS neoriginálními díly jsem skončil. Po špatných zkušenostech s výfukem a vnějším zrcátkem jsem si řekl, že se to opravdu nevyplatí. Na pohled ty díly vypadají stejně, ale z hlediska životnosti to byla bída.
Myslím, že v těch článcích je dostatetčně vysvětleno, že dneska tohle dělení nemá smysl a řídit se můžeš akorát podle viskozní specifikace.Tohle samozřejmě vím. Jenže jsem se dostal do jakési terminologické nouze, takže jsem operoval s nevhodnými pojmy. A právě proto jsem odkázal na patřičná místa, kde to odborník dostatečně vysvětluje.
Tiskni Sdílej: