abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 670 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    gtz avatar 22.3.2012 20:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Dlouhé na čtení, celkem poplatné dnešní době.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.3.2012 20:59 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    https://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones


    rule #1 Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature. ... that's all folks, tech v "koncentraku" bude relativne minimun
    22.3.2012 21:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    Revolúciu pripravujú géniovia, uskutočňujú nadšenci a ovocie požierajú podliaci...

    teraz je tretie štádium,  podliaci sa vydávajú za géniov a nadšencov

     

     

     

    23.3.2012 00:46 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Mezi lidmi vzdy budou rozdily a snahy tyto rozdily stirat jsou spatne. Vzdyt to zacina uz pri narozeni. Spravedlive je drzet se principu laissez faire ve vsech oblastech, kde se rychle ukaze trzni hodnota a schopnosti jedince.
    23.3.2012 07:43 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ibaže spoločenské rozdiely nekopírujú tie ,,prirodzené," nikde a nikdy, ide o to, dosiahnuť v spoločnosti takú mieru spravodlivosti, aby tento rozpor nebol donebavolajúci ako je to napr. tu a dnes
    23.3.2012 12:10 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    +1
    23.3.2012 07:59 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    To by samozrejme bolo logické, lenže ak by každý mohol mať detí koľko chcel alebo by si mohol dôchodok užívať dokým mu zdravie slúži, tak by sa nemohlo ako v článku strašiť eutanáziou alebo povinnou sterilizáciou. Jednoducho v nejakom laissez faire sú podobné populačné politiky zbytočné.

    Niečo také môže byť vhodné len v nejakom socializme, ktorý vždy narazí na nejaké obmedzenia počtu ľudí, ktorých si môže dovoliť živiť. V laissez faire im prinajhoršom dáš právny inštitút užívania/vydržania, možno pár charitatívnych postupov a necháš ich nech sa uživia sami, ako to ešte na začiatku minulého storočia, pred predstavením tých lacných technických hračiek, robila väčšina ľudí (a prebytky môžu, ak si odpustia lacné postupy, ktoré za to storočie vznikli, predávať vo forme bio vajíčiko a pod.)

    Lenže ľudia ako whisteblower by súčasnú nadvýrobu smerovali nie tým, ktorý sa aspoň tvária, že ju zvyšujú, ale tým, ktorý si ju podľa nej zaslúžia len preto, že sú.

    23.3.2012 14:41 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    ..ak by každý mohol mať detí koľko chcel alebo by si mohol dôchodok užívať dokým mu zdravie slúži, tak by sa nemohlo ako v článku strašiť eutanáziou alebo povinnou sterilizáciou. Jednoducho v nejakom laissez faire sú podobné populačné politiky zbytočné.

    Mať toľko detí ako kto chce (koľko sa mu prihodí) je doteraz ešte základným ľudským právom. Právo na život nemôžete len tak niekomu odobrať preto, lebo vy ste sa rozhodli, že je to tak pre ,,spoločnosť" event. pre vás osobne lepšie... Spoločnosti, kde sa toto právo obmedzuje (priamo alebo nátlakom, viď Čína)sú považované za spol. porušujúce ľudksé práva, nedemokratické.Tak chcete modernú demokraciu - alebo niečo ako ako bola demokracia v antickom Grécku?Len pre vládnucu vrstvu? Ak by došlo k tomu druhému variantu, potom je zavedenie eutanázie alebo povinnej sterilizácie( v horšom prípade i iných spôsobov zbavovania sa nadbytočných) celkom reálne... aj keď sa to dnes môže javiť pritiahnuté za vlasy.Nikto neveril tomu, že je možné to, čo sa dialo vo vyhladzovacích táboroch, ani po úterku dvoch Židov zo Slov. z Osvienčimu, ktorí predložili z toho inferna fotografie a iné dokumenty. Ak ľudia stratia schopnosť mravne cítiť, chápať rozdiely medzi ľudskosťou a neľudskosťou, ak uveria, že by sa mohlo určovať, to by sa mohol množiť a kto nie by to k tomu mohlo dospieť raz dva. Mne sa zdá, že ste si v tej pasáži trochu protirečili.

    Niečo také môže byť vhodné len v nejakom socializme, ktorý vždy narazí na nejaké obmedzenia počtu ľudí, ktorých si môže dovoliť živiť. V laissez faire im prinajhoršom dáš právny inštitút užívania/vydržania, možno pár charitatívnych postupov a necháš ich nech sa uživia sami, ako to ešte na začiatku minulého storočia, pred predstavením tých lacných technických hračiek, robila väčšina ľudí (a prebytky môžu, ak si odpustia lacné postupy, ktoré za to storočie vznikli, predávať vo forme bio vajíčiko a pod.)

    Takže pri riadení štátu štýlom ,,ruky preč"( krajný liberalizmus) bude fungovať to, o čom píšem v článku. ten prirodzený výber,-). A budú ponechaní osudu. Predpokladám že nebudú roľníčiť na pôde, ktorú medzitým skúpili špekulanti a vyňali ju z pôdneho fondu... ani na poľnoh. pôde, ktorá dnes patrí našim pánom úposlancom a politikom,ani pytliačiť v ich lesoch.Planiny sú u nás zase chránené. takže... na Madagaskar?

    Lenže ľudia ako whisteblower by súčasnú nadvýrobu smerovali nie tým, ktorý sa aspoň tvária, že ju zvyšujú, ale tým, ktorý si ju podľa nej zaslúžia len preto, že sú.

    Kto sú to ľudia ako whistleblower? A druhá časť súvetia ma zaujíma ešte viac: mysleli ste to tak, že za tváriť sa že robím by som si zaslúžila viac, ako len za to, že som? Tak s tým , myslím si, mnohí problémy mať nebudú. Tváriť sa vie kdekto;-).

    23.3.2012 17:00 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    ..ak by každý mohol mať detí koľko chcel alebo by si mohol dôchodok užívať dokým mu zdravie slúži, tak by sa nemohlo ako v článku strašiť eutanáziou alebo povinnou sterilizáciou. Jednoducho v nejakom laissez faire sú podobné populačné politiky zbytočné.

    Mať toľko detí ako kto chce (koľko sa mu prihodí) je doteraz ešte základným ľudským právom. Právo na život nemôžete len tak niekomu odobrať preto, lebo vy ste sa rozhodli, že je to tak pre ,,spoločnosť" event. pre vás osobne lepšie... Spoločnosti, kde sa toto právo obmedzuje (priamo alebo nátlakom, viď Čína)sú považované za spol. porušujúce ľudksé práva, nedemokratické.Tak chcete modernú demokraciu - alebo niečo ako ako bola demokracia v antickom Grécku?Len pre vládnucu vrstvu? Ak by došlo k tomu druhému variantu, potom je zavedenie eutanázie alebo povinnej sterilizácie( v horšom prípade i iných spôsobov zbavovania sa nadbytočných) celkom reálne... aj keď sa to dnes môže javiť pritiahnuté za vlasy.Nikto neveril tomu, že je možné to, čo sa dialo vo vyhladzovacích táboroch, ani po úterku dvoch Židov zo Slov. z Osvienčimu, ktorí predložili z toho inferna fotografie a iné dokumenty. Ak ľudia stratia schopnosť mravne cítiť, chápať rozdiely medzi ľudskosťou a neľudskosťou, ak uveria, že by sa mohlo určovať, to by sa mohol množiť a kto nie by to k tomu mohlo dospieť raz dva. Mne sa zdá, že ste si v tej pasáži trochu protirečili.

    Pokiaľ bude úlohou spoločnosti starať sa o všetky deti a pokiaľ určitá (primerane veľká) menšina spoločnosti si spraví z rodenia určitého (primerane veľkého) množstva detí naplnenie svojho života, tak bude musieť dôjsť k úprave správania tejto menšiny. Takáto úprava je možná troma spôsobmi, buď prispôsobením ich kultúry alebo silou vo forme povinnej sterilizácie alebo nejakým vynúteným znevýhodnením (IMHO v kontexte starania sa o všetky deti nelogické).

    Viac ako na demokracii mi záleží na slobode. Či tú slobodu bude garantovať demokracia alebo občan podľa antických pravidiel je vedľajšie. K nútenej sterilizácii môže dôjsť aj v demokratickej spoločnosti a život na Slovensku ma presviedča o tom, že jediné, čo našu demokraciu od toho delí je to, že tá naša demokracia je zastupiteľská.

    Niečo také môže byť vhodné len v nejakom socializme, ktorý vždy narazí na nejaké obmedzenia počtu ľudí, ktorých si môže dovoliť živiť. V laissez faire im prinajhoršom dáš právny inštitút užívania/vydržania, možno pár charitatívnych postupov a necháš ich nech sa uživia sami, ako to ešte na začiatku minulého storočia, pred predstavením tých lacných technických hračiek, robila väčšina ľudí (a prebytky môžu, ak si odpustia lacné postupy, ktoré za to storočie vznikli, predávať vo forme bio vajíčiko a pod.)

    Takže pri riadení štátu štýlom ,,ruky preč"( krajný liberalizmus) bude fungovať to, o čom píšem v článku. ten prirodzený výber,-). A budú ponechaní osudu. Predpokladám že nebudú roľníčiť na pôde, ktorú medzitým skúpili špekulanti a vyňali ju z pôdneho fondu... ani na poľnoh. pôde, ktorá dnes patrí našim pánom úposlancom a politikom,ani pytliačiť v ich lesoch.Planiny sú u nás zase chránené. takže... na Madagaskar?

    V komentári som spomínal nejakú charitu, čo veľmi v duchu prirodzeného výberu nie je. Rovnako som niečo písal o nejakom vydržaní/užívaní, v ktorom kontexte tam Madagaskar, podobne ako v predošlej vete, IMHO nepatrí.

    Lenže ľudia ako whisteblower by súčasnú nadvýrobu smerovali nie tým, ktorý sa aspoň tvária, že ju zvyšujú, ale tým, ktorý si ju podľa nej zaslúžia len preto, že sú.

    Kto sú to ľudia ako whistleblower? A druhá časť súvetia ma zaujíma ešte viac: mysleli ste to tak, že za tváriť sa že robím by som si zaslúžila viac, ako len za to, že som? Tak s tým , myslím si, mnohí problémy mať nebudú. Tváriť sa vie kdekto;-).

    Myslel som to skôr "hyperbolicky" ako doslovne. Že by s tým mnohí nemali problém mi je jasné, lenže dobré veci by podľa môjho názoru nemali závisieť na "mnohých", ale na niečom objektívnejšom.
    23.3.2012 21:15 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Nie všetkému z toho komentára som porozumela;-), ale k tej demokracii... Nuž, k tej "demokracii" z čias otrokárskej spoločnosti sa pomaly vraciame.

    Mne len nejde do hlavy, že tí, čo sa tak hrdia tým, ako zvonením kľúčmi vyhnali komunistov a nastolili namiesto totality ,,demokraciu," volajú teraz po likvidácii ľudských a občianskych práv. Súhlasne prikyvujú, keď majú byť ,,lúze", čo vtedy zaplnila námestia a nádvoria štátnych podnikov odoberané hospodárske, sociálne a kultúrne práva, vadia im dôchodcovia v mestskej doprave a supermarketoch, sú ešte protikresťanskejší, ako komunisti a nedajbože, aby si muslimovia postavili mešitu ... A u Cigánov by boli kľudne aj za nejaký spôsob genocídy.

    Tiež vidím, že soc.a kult. zaostalí Cigáni sú u nás jedným z hlavných destabilizačných prvkov - ale ich bieda a zaostalosť odráža len biedu, zaostalosť a bordel nás, Slovákov na Slovensku.Tento problém všetci zamietnu iba pod koberec, namiesto toho aby na jednej strane konečne vznikol zmysluplný ucelený program na riešenie toho problému a na druhej, aby sa začalo čeliť pádnymi argumentami prípadným nekvalifikovaným pripomienkam zo strany EU. Lenže to rozhodne nemôže byť nijaká násilná asimilácia, ani nútená sterilizácia. Tam, kde matka dáva malému decku čuchať riedidlo, je dôvod zbaviť ju práva vychovávať dieťa- ale to by sme potrebovali obrovské kapacity na náhradnú výchovu a množstvo miest vo väzení pre takých rodičov. Takže tie ,,nápravné strediská" by mali byť dlhopdobo zriadené priamo v problémových osadách( viď Lomnička, kde ide rómska starostka do basy... tam to tiež trochu z minulosti poznám). Je hlúposť, ak môže byť volený za starostiu niekto, kto nemá právne vedomie, nemá maturitu ani dokončenú ZŠ. Nedomyslený je systém pomoci rodinám s deťmi, PND, ak dieťa záškolák nechodí do školy, rodičom sú síce odobraté dávky, ale dostanú ich aj tak cez obec... Rodiča dieťaťa ktoré neplní povinnú šk. dochádzku zavrú iba výnimočne- exemplárne potrestajú jeden prípad zo stoviek, lebo nemajú všetci kde sedieť a pobyt vo väzení je drahá záležitosť.

    Charita nepomôže. To je iba prvá pomoc v krízovej sit.( a navyše mám dojem, že také dary sa započítajú do rodiny ako príjem a o to sa im zníži soc. dávka, ak ju poberajú(?) )Deti sa musia začať vytrhávať z toho prostredia...nejako tak, že v tom kontrakultúrnom prostredí, kde žijú, bude pre ne vytvorené alternatívne prostredie - také ,,na pol ceste" čo by ich pomaly približovalo k majoritnej spol. a dominantnej kultúre( ktorá ide tiež dolu vodou;-)).

    23.3.2012 11:21 lucorp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    laissez faire je zle. Po uplynuti viacerych generacii absolutne neukazuje trznu hodnotu jednotlivca, ale trznu hodnotu rodu/dedica. Neumoznuje rovnake prilezitosti a zaciatocne podmienky kazdemu.
    23.3.2012 13:22 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Nesouhlasim. Pred chvilkou jsem se dozvedel, ze budu mit noveho potomka. Jsem stastny a doufam, ze ja sam budu tak dobry, aby se moji potomci s nikym na trhu prace merit nikdy nemuseli.
    23.3.2012 14:58 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Gratulujem Vám, loki, ale zároveň je mi tak trochu ľúto tých mužov, ktorí si takto na seba v dnešných časoch nakladajú takú obrovskú zodpovednosť. Aby sa potom celý život strachovali, že stále nie sú dosť dobrí, aby tá ich rodina bola v bezpečí.

    Teraz sa mi to nechce hľadať, aby som to presne odcitovala, ale americké výskumy horných 10 000 (tej vyššej vyššej triedy, ktorá vzišla zo šľachtických franc. a angl. plantážnikov) kedysi ukázali, že deti z tejto najvyššej vrstvy, ktorá bola veľmi uzavretá,boli nakoniec, i napriek svojim možnostiam, menej úspešné ako deti z nižších vrstiev, ktoré vynakladali oveľa väčšiu snahu a boli i dravejšie pri predieraní sa na miesto hore.( Tým najnižším vrstvám pravdaže väčšinou bránili na tej ceste ťažko prekonateľné kultúrne a finančné bariéry).Takže sa ukázuje, že patriť do rodiny, ktorej predkovia zabezpečili miesto na výslní a majetok dosť veľký na bezstarostný život nie je pre tých potomkov až také terno.
    23.3.2012 16:12 lucorp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    kolko nadejnych vedcov skoncilo v najnizsich vrstvach a namiesto toho aby svoj talent vyuzili v prospech ludstva bol premarneny na to, aby vobec prezili...
    23.3.2012 18:01 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To je vidieť aj v iných oblastiach, nielen vo vede... nové impulzy, energia, nové nápady prichádzajú zdola... tam hore ich potom už len zabalia a predajú. Napr. som videla pár dokumentov o chudobných afrických alebo indických deťoch... sú nesmierne vynaliezavé, nemajú žiadne hračky, športové vybavenie... a oni si ho vyrobia svojpomocne z materiálu aký je poruke.Za ich drevené bicykle by pri šikovnom marketingu;-) možno niekto utŕžil na Západe pekný balík.
    AraxoN avatar 23.3.2012 01:23 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Podľa mňa to vidíš príliš čierno. Príležitosti tu stále sú, len je jednoduchšie sa vyhovárať, než sa ich chopiť. Ak sa Ti chce čítať, výborná kniha je Miro Veselý: Ako dosiahnuť úspech.
    23.3.2012 07:42 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    ;-) to všetko sú len variácie na tieto vtákoviny

    AraxoN avatar 23.3.2012 08:53 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To neznamená, že sa tam občas nevyskytne nová myšlienka. Čítal som aj Carnegieho. Miro Veselý mi príde lepší, pretože je to zo slovenských reálií a myšlienky sa nestrácajú v preklade, pretože to písal priamo po slovensky.
    23.3.2012 11:43 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    http://miro-vesely.sk/

    To je tento? ;-) Aj muži už začínajú mať vážne  problémy s anorexiou... Ja týmto ľuďom posadnutým tým, ako zapôsobiť a presadiť sa hovorím imidžiari. To ,,praktické využitie" psychológie na ,,cieľavedomé a zámerné pôsobenie na ľudí," na sebapresadenie a vytváranie pozitívnych haló efektov pokladám za jej zneužívanie - tieto jej reklamné aplikácie mi nič nehovoria. Po 89. sa dostala na trh kopa týchto zaručených návodov na získanie spol. úspechu a životné šťastie. Je až smiešne,. ako slepo sú niektorí ľudia ochotní nasledovať týchto ,,poradcov" - vždy si spomeniem na tých podvodníkov z Huckleberyho Fina s tým falošným elixírom, čo nakoniec skončili poliati smolou a oblepení perím.

    Skúsili ste si vypnúť zvuk, keď vám nejaký takýto ,, špecialista" udeľuje rady do života? Tí ukecanejší ( Šipeky;-)) niekoho možno zmagoria verbálne, ale neverbálne prejavy sa vedome ovládať nedajú, tie vnímame podprahovo a veľmi dokážu ovplyvniť dojem z verbálnej komunikácie. Niekto má pre to cit vyvinutejší, niekto tie signály prijíma ťažkopádnejšie. ,,Komunikačné zručnosti" v zmysleš  zámerného za-pôsobenia na niekoho, koho si chceme získať na svoju stranu neúčinkujú na každého a už vôbec nie dlhodobo.Ono sa totiž ten prvý dojem, aj keď ovplyvní do istej miery ďalšie vnímanie, po odlúpení vonkajšieho pozlátka začne vyparovať- a ostane len rozčarovanie a sklamanie. Možno i hnev na seba, že človek naletel...

    AraxoN avatar 23.3.2012 12:23 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Tuším, že moje rady tu nie sú vítané. Tak Ti prajem všetko dobré a idem robiť niečo vďačnejšie. S pozdravom, AraxoN
    23.3.2012 14:06 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Tuším, že moje rady tu nie sú vítané. Tak Ti prajem všetko dobré a idem robiť niečo vďačnejšie. S pozdravom, AraxoN
    Ďakujem za prianie. Nebolo tak myslené, ako si to asi vzal. Mám len iný názor.Nech sa v užitočnej práci darí.
    23.3.2012 07:52 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    modrookí, špinaví blonďáci, 185 cm, IQ 130 a vyššie.

    A kurva! Jsem odhalen.
    23.3.2012 09:51 Brindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    cos ukrad?
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 10:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Háček je v tom, že modrookost je recesivní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 15:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    No a? Veď hnedookí budú držaní za opevnením.))
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 15:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Mno, nevím, jak si představuješ kvalitu.
    V novom svete sa prirodzený výber postará o to, že prežijú najmä tí najkvalitnejší jedinci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 15:27 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    sarkasticky)
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 15:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Bych spíš řekl, že dost blbě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 15:52 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    I kdyz mame s whistleblower rozdilne nazory, musim rict, ze vami zmineny fakt (snad pravdivy), je pro pochopeni toho, co chtela autorka sdelit, zcela postradatelny. Zkuste se na dane tema podivat s nadhledem...
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Hranice mezi sarkasmem a fantasmagorií je tenká. Vždycky jsem se domníval, že humanitně zaměření jedinci by měli mít (když nic jiného) aspoň do jisté míry literární nadání. To zde bohužel postrádám -- nebo ho nedovedu identifikovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 16:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ;-) neviem z ktorej lit.-teoretickej príručky si vyčítal,že by sa to malo nejako vylučovať,ale tá hranica dokonca nemusí byť a často nebýva vôbec žiadna, práve naopak

    a s tým humanitným zameraním a liter.nadaním tiež nemáš pravdu, i keď by niektoré verbálne prejavy študentov prvých ročníkov prírodovedných odborov nasvedčovali, že niektorí takto zameraní jedinci nemajú žiadne nielen literárne nadanie, ale celkovo zaostávajú v emocionálnom a sociálnom vývine
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 17:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Logika některých myšlenkových pochodů mi zůstává utajena. Pokud nějaká existuje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 17:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Podobne, ako mne ostáva utajená vtipná pointa niektorých komentárov. Jediné, čo odtajnia sú svaly na mozgových závitoch a túžba vystaviť na obdiv svoj vlastný ostrovtip pred spoluhráčmi v jednotných tričkách.
    23.3.2012 18:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Logika myšlienkových pochodov

    1.Humanitná orientácia neznamená automaticky literárne nadanie. Medzi humanitne orientovanými je pravdepodobne práve toľko literárne neschopných ako aj medzi orientovanými prírodovedne alebo technicky.(Viacerí slovenskí básnici a spisovatelia = napr. technici alebo aj matikári.)

    2.Práve tak, ako neplatí, že humanitná orientácia je automaticky predpokladom literárneho talentu(keď už je inak podľa teba úplne nanič), neplatí, že by prírodovedne orientovaní so svojou logikou dokázali automaticky rozpoznávať literárne alebo iné umelecké kvality a správne dešifrovať obsah literárneho alebo i. umeleckého diela.( Ktoré má popri noetickej funkcii hlavne funkciu estetickú;-)).

    3.Pozorovaním niekoľkých jedincov prírodovedného zamerania v adolescentnom veku a tesne po ňom som dospela k hypotéze, podľa ktorej sú ich vysoké sebavedomie a arogancia podporované skupinou, vyznačujúcou sa nielen spoločnými symbolmi a rituálmi - viď.tričká, pivové zrazy a pod.Vyznačujú sa spoločnými postojmi a zameraním na rovnaké ciele útokov vedúc niečo ako Gombíková vojnu.

    4. Na základe pretrvávajúcich prejavov ich správania som usúdila, že ich psychosociálny vývin výrazne zaostáva za ich nimi mimoriadne vysoko oceňovanými počítačovými spôsobilosťami.
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 19:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Implikace je jen jedním směrem a o ekvivalenci jsem dosud ani nezavadil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 20:31 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    zato ja narážam v týchto diskusiách často na obrepcie
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 20:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    obrepcie

    Tohle slovo neznám. Google a Bing jsou na tom stejně.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 21:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    O oborech formálních, přírodovědných a technických jsem se ani nezmínil.

    Zajímalo by mě, co chce člověk humanitně zaměřený dělat bez literárního nadání (neboli ta implikace je podle mého [výroku] opačná, nikoliv jak podsouváš), protože s tvrdými fakty si moc nevystačí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 21:53 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To je tvoj osobný subjektívny a ničím nepodložený postoj.

    Vezmi si napr. takého folkloristu. Etnológa.Zbiera (arte)fakty.Popisuje zvyky, obyčaje,rituály, rôzne praktiky, porovnáva, kalsifikuje, kategorizuje...Zovšeobecňuje, vyvodzuje závery. Môže napísať odbornú esej. Na to zvláštny literárny talent nepotrebuje.Ty samozrejme povieš, načo je komu nejaká folkloristika.Nie je z nej žiaden konkrétny, hmatateľný úžitok, žiaden finančný prínos- iba ak náklady.To je to tvoje videnie. Máš inak uspôsobený ten orgán, ktorým vnímaš svet.Niekde sa stala chyba;-).Z môjho hľadiska.

    Tu o niečo nižšie si spokojne mädlí ručičky ten planý škriatok ,,terapeut." Možno ťa pozve na pizzu.
    pavlix avatar 23.3.2012 22:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Vezmi si napr. takého folkloristu. Etnológa.Zbiera (arte)fakty.Popisuje zvyky, obyčaje,rituály, rôzne praktiky, porovnáva, kalsifikuje, kategorizuje...Zovšeobecňuje, vyvodzuje závery. Môže napísať odbornú esej. Na to zvláštny literárny talent nepotrebuje.
    Spíš by bez literárního talentu nic kloudného nenapsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.3.2012 22:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Napsal, ale číst by se to nedalo.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.3.2012 22:24 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Myslím, že keby si bol folklorista, aj ty by si to zvládol.
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Nebál bych se, že pavlix neumí psát. ~_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 22:34 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Všetci máme iné kritériá, prečo si myslíš, že tie tvoje kritériá by mali byť rozhodujúce?
    Fluttershy, yay! avatar 24.3.2012 10:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Protože já mám vždycky pravdu. ~_~
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.3.2012 13:18 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Protože já mám vždycky pravdu. ~_~
    Už to sloveso mám vyjadruje vlastnícky vzťah... a vlastníctvo je v tejto kapitalistickej demokracii posvätné a nedotknuteľné.Takže sa ti nemôžem nedemokraticky miešať do toho, ako s tým majetkom naložíš. ( Nenašla som vhodný výstižný smajlík, len ,,autor je vlkodlak,"ale počkám až na spln.)
    pavlix avatar 24.3.2012 13:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Už to sloveso mám vyjadruje vlastnícky vzťah...
    Doporučuju nastudovat trochu češtiny, zjistíš, že „mít pravdu“ neznamená něco vlastnit. Ono je to ve slovenštině jinak? Angličtina tuhle konstrukci třeba nepoužívá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.3.2012 15:30 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    mne nemusíš vysvetľovať, čo sú pomocné slovesá;-)
    24.3.2012 15:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    pavlix avatar 24.3.2012 10:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Jen si kopni.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.3.2012 10:39 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Jen si kopni.
    To robíš ty, pavlix, kopol si si už minule a teraz pokračuješ spolu so svojim druhom z klubových zrazov, divím sa, že nedoletel ten z blowjob operatorom, alebo nejaký zanietený historik, ktorý by začal rozoberať, ako som ešte stále vo vojnovom stave s USA, alebo niekto, kto by mi dodatočne prišil komunistickú minulosť a zodpovednosť za teror v 50. rokoch... Tak totiž fungujú tie vaše ,,argumenty." Hej, a ešte by ste ma radi skúčšali zo ,,Základov logiky"... No, mám tu nejakú VŠ učebnicu, už som v tom onehdy listovala, ale rozhodla som sa, že vystačím zatiaľ s tým, ako myslím. Som s tým vcelku spokojná.
    pavlix avatar 24.3.2012 11:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Vlastně jsem rád, když si do mě kopneš. Alespoň se vyčerpáš na mě a neodnese to někdo se slabšími nervy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.3.2012 12:47 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Vlastně jsem rád, když si do mě kopneš. Alespoň se vyčerpáš na mě a neodnese to někdo se slabšími nervy.
    Ak to tak naozaj vnímaš, potom by si mal pouvažovať, či vnímaš správne. Vážne sa nad sebou zamyslieť. Pretože v reálnom živote môžeš naozaj takouto chybnou interpretáciou situácií ľuďom ubližovať.

    Niekoľkokrát si prehlásil,aké je všetko čo poviem(resp. napíšem) bezobsažné, hlúpe,pre teba nezaujímavé, ako ,,neovládam štylistiku," ,,chýba mi talent" na čokoľvek, ako ti na mojom názore a vyjadreniach nezáleží.Odsúdil si môj charakter, obvinil si ma zo všetkých možných morálnych pokleskov,snažil si sa spochybniť moju osobu všetkými možnými narážkami(napr. posmievanie sa žiakovi, ktorý má akné;-), to už bol skutočne vrchol, i keď to obrazné pomenovanie nebolo ani pôvodne odo mňa a požičala som si ho, lebo dobre vystihuje príčinu niektorých reakcií v diskusiách, na čo upozornil predo mnou už iný ich účastník,ktorého by si si asi netrúfol označiťza hlúpeho a zlého.)

    Z tvojej klávesnice padlo podzrenie z demencie,vytiahol si na mňa všetky svoje tromfy a ten posledný teraz má byť moje označenie za agresora, pred ktorým chceš hrdinsky brániť potenciálne obete.Videl si, kto tu k tebe a davkolovi nadšene tlieskal -a minule si obdržal podporu a zožal potlesk z tej istej strany.To už nie je žiadna náhoda.

    Nenapíšeš jediný protiargument k obsahu toho, čo píšem ja v článku alebo v komentároch( ako inak, veď to obsah podľa tvojho tvrdenia ani nemá!)- jediné, čo sleduješ svojimi diskusnými príspevkami sú osobné útoky a provokácie.

    Budem sa držať rád ako čeliť pokusom o šikanovanie a budem otvorená: snažíš sa presne o to, čo som napísala dolu v reakcii na Dagove vyjadrenie k tomu, o čom je táto diskusia. Je jedine o tom, ako zhodiť a zadupať do zeme whistleblower. Je to zlomyseľný a zákerný útok, ktorý si racionaliztuješ následne ako ochranné opatrenie v záujme ,,tých so slabšíími nervami." Pretože ak by si si to tak pekne nezdôvodnil, musel by si zistiť, že je to podlé a zbabelé.
    pavlix avatar 24.3.2012 13:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    TL;DR
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.3.2012 15:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    robíš si doktorát z trollovania?
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Amen.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 22:36 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    noc)))
    Amen.
    Anjelíčku môj strážničku?... Tak teda dobrú !
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 22:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Zase podsouváš.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 22:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Čo konkrétne?
    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 22:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ty samozrejme povieš, načo je komu nejaká folkloristika.Nie je z nej žiaden konkrétny, hmatateľný úžitok, žiaden finančný prínos- iba ak náklady.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 23:00 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    Mal si takú otázku, ak sa nemýlim, čo môže robiť taký humanitne zameraný, ak nemá literárny talent... Zároveň si tam niekde v zátvorke vyjadril pochybnosť, že by na niečo inak( keby nemal literárny talent)vôbec bol. Takže opäť ten pokus o získanie výhody... Nadnes s touto hrou končím. Je to ako hra s vlkmi.

    Fluttershy, yay! avatar 23.3.2012 23:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To spolu nesouvisí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.3.2012 23:17 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    #_#

    :-)
    23.3.2012 17:22 :-E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Uvidím na podzim, mohl bych zkusit domluvit další várku triček KU.
    23.3.2012 15:57 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Bych spíš řekl, že dost blbě.
    Nikto ti nebráni prezentovať sa.
    23.3.2012 19:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Slinta a myšlenka? Stejně nemožné jako literární talent. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.3.2012 20:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Zajímavé psaní. zatím se v tom snažím zorientovat.

    Ten vývoj bude zajímavý, zatim to vypadá že mnoho lidí změní názor jak se zařadí do jiné kategorie. Směřujeme k uspořádání, kde bude velmi málo bohatých a zbytek bude chudý. Tím ale bude jednodužší udržet lidi v klidu. Stačí (už se děje) označit za viníky chudnutí střední vrstvy nejchudší vrstvu a status s udrží.
    23.3.2012 21:26 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    keď Thorby načal tému ,,neprispôsobivých" zaujímal by ma názoir toho Vášho známeho duchovného na tie riešenia)).
    23.3.2012 21:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Myslíte v téhle diskusi? No, já až Pavla někde chytnu po netu... :)
    23.3.2012 21:57 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    V tejto diskusii asi ani nie. ;-)...
    24.3.2012 09:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ne, ty diskuse začínají být jenom pokřikování a egomasturbace. V lepším případě. V horším vyřizování si nějaký starých křivd. Těch několik co sem chodí skutečně diskutovat v tom zmizí. Začínám uvažovat že začnu blokovat, ale to je pak takový divný.

    Spíš si pujdu to svý ego honit někam jinam. ;-)
    24.3.2012 09:58 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    No áno, veď to je aj cieľom, obkľúčiť, blokovať a dosiahnuť ignoráciu podozrivého ,,neprispôsobivého" jedinca. Chlapci v tričkách, či im ich ješitnosť dovolí alebo nedovolí priznať si to, vedome alebo polovedome slúžia ako nástroj na malú kyberšikanu. Účinné býva nájsť najprv v cieľovej skupine vodcovský typ, niekoho, kto je pre radových členov autoritou.Vidím za tým akosi stále vysmiateho žoviálneho gurmána, schuti si pochutnávajúceho na pizze a následne krátky výcvik na lane grátis. Z nezištných pohnútok.
    23.3.2012 21:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Po 9 letech ve čtvrtek opustil terapetickou skupinu člověk, který byl na začátku, před těmi 9 lety 26 letá alkoholická troska. Navíc s diagnostikovanou roztroušenou sklerosu. Chtěl chodit do skupiny. Měl jsme na něj tyhle požadavky.

    1) Budeš chodit včas 2) Budeš platit včas a řádně 3) Budeš abstinovat 4) Když sem chceš chodit. Najdeš si práci! 5) Budeš dodržovat léčebný režim, ale protože momentálně práce neschopný nejsi. Budeš tedy dělat, co s eti poskytne peníze na základní obživu a skupinu.

    Tohle všechno splnil. Nejen on. Ale i další, počítají s e za ty roky na stovky. Někteří chodí déle, někteří méně. V těch devíti letech změnil dvě zaměstnání. Z prvního zaměstnání ho vyhodili, pro příliš vlastní názory. V tom druhém své názory lehce zkorigoval, postupupoval, stal a je jím dodnes, vedoucím pobočky pojišťovny. Oženil se, znám jeho ženu, jeho děti. Postavil , tedy zreknstruoval dům. Další trosku. Takže nejen rekostrukce těla, ale i domova. Po devíti letech konstatoval, že mnohé, co jsem na něm na začátku v důvěře v jeho schopnosti dodržet chtěl, co s mu mnohdy nelíbilo, dohadoval se nejen se mnou, ale i se skupinou, mu prospělo, pomohlo a změnil se. Jsem antisociální, pokud tvrdím, že většina takových lidí je prostě schopna se o sebe postarat, jen se na ně musí vyvinout tlak? Ať si ti znalci sociální problematiky odpoví sami. Nebo jsou sociální ti, kteří se pořád chtějí o někoho starat. Dávat dávky. Ten jeden člověk není sám, takových za léta, co dělám tuhle práci jsou stovky. On je jen jeden z mnoha takových.

    Pokud bych dal na ty znalce typu daga, dada, slinty, a dalších podobných, "psychologů a ekonomů" byli by ti lidé, včetně tohop člověka, o kterém jsem mluvil, na ulici, "neschopni se o sebe postarat." Ano jsou mnozí, kteří skutečně nemohou, ale těch je mnohem méně, než těch, co mohou. U těch, kteří uvěří ve svou svobodu, roste jejich sebeúcta, jejich sebevědomí, jejich sebekázeň a další posílené self. Takhle se dá pracovat s mnohými skupinami těch "zavržených a neschopných." Takže když si kope dad do "dlaždiče," je mi jen k smíchu, stejně jako slinta, která tu kopíruje různá multikulturální moudra a chce býc levicová. Jistě, protože ji to a takovým dalším nad těmi "neschopnými," které ti lidé udrží v e svém područí, díky přesvědčení o své převaze, dá nad nimi moc. Jo jo. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.3.2012 22:20 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    My na Slovensku to už máme za sebou. Teraz sa už tie rozdiely iba prehlbujú a je naozaj smutné, aký to má dopad napr. na deti.Úplne sa stráca motivácia o niečo sa snažiť. Predvčerom mi dievčatá v škole rozprávali o obchodníkovi s bielym mäsom, ktorý tu lovil mladistvé dievčatá v okolitých obciach.,,Holanďan"- ale podľa mena nebude ryšavý a pehavý. Vraj už sedí.Všetky ho poznajú a skoro každá pozná niekoho, koho vyviezol ,,za prácou." Drogových dealerov tu chytajú niekoľkokrát do roka.Tých malých.Zo Slovenska je oficiálne v Rakúsku 16 000 žien, ďalšie tisícky v Nemecku( opatrovanie). Doma nechali deti a tie zlyhávajú v škole. Vedia, že ak aj nejakú skončia, práca nebude...
    24.3.2012 21:26 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    To by chcelo nejaké čísla a nie pocity, pretože podľa indexu Gini patrí Slovensko medzi najrovnostárskejšie krajiny sveta (verím tomu, že môže existovať niečo výpovednejšie, ale chcel by som to vidiet).

    To, že Holanďan s tamojším priemerným príjmom je na tom lepšie ako Norika Mojsejová nie je o prehlbujúcich sa rozdieloch na Slovensku, ale o tom, že môžeme slobodne cestovať do bohatších krajín, ktoré mali to šťastie, že v nich nebudovali komunizmus a v súčasnosti majú menej socializmus než my.

    25.3.2012 10:49 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Tomu verím, že patríme medzi najrovnostárskejšiew krajiny:), pretože veľká väčšina obyvateľov Slovenska žije na približne rovnakej úrovni.Tesne okolo hranice životného minima.Teda nášho. V porovnaní s ostatnou Európou hlboko pod ňou.

    O Holanďanovi bola reč v súvislosti so ,,zamestnanosťou"- zabezpečoval mladistvým a maloletým ,,prac. príležitosti" v zahraničí.:) Resp. pôsobil v oblasti toho ,,cestovného ruchu"- umožňoval im ,,slobodne cestovať" do zahraničia.
    24.3.2012 12:21 Juraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Strasne nezmysly toto. Oddelovat cast ludi murom je v prikrom rozpore s inteligenciou, a castokrat je to prave priznakom degeneracie (ako u slachty ktora zdegenerovala v dosledku toho ako funguju geny). Som presvedceny ze naozaj inteligentne elity dokazu udrziavat rovnovahu v spolocnosti jemnejsimi prostriedkami. Na zabezpecenie svojej bezpecnosti sa "elita" vzdy musi vzdat casti svojich prijmov, a je lepsie ich prerozdelovat cez dane a socialne programy nez platit si sukromne vojsko...u nas, a dokonca aj v Rusku sa to po velkej rabovacke predsa len pomaly hybe tymto smerom, v Rusku sa ti najagresivnejsi jednoducho navzajom vyvrazdili, u nas je to chvalabohu jemnejsie.
    24.3.2012 13:01 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Som presvedceny ze naozaj inteligentne elity dokazu udrziavat rovnovahu v spolocnosti jemnejsimi prostriedkami.

    Kto je u nás medzi tými elitami? Kto mal informácie a konexie, keď začala Klausova privatizácia? Kto sa pretlačil do politiky? Príklad: veľký a bohatý podnik tu neďaleko. Keď bolo tesne po revolúcii a pripravovala sa privatizácia, vrcholový manažment si z peňazí štátneho podniku zaplatil školenia, aby bol na tú privatizáciu pripravený. A následne sa rozhodujúcim podielom na akciách zabudoval vo vedení podniku, ktorý sa stal jeho súkromným majetkom. Následne prešustroval čo mohol, prelial si peniažky na súkromné kontá a priviedol podnik takmer ku krachu. Zo skoro 2000 zamestnancov ostali asi 3 stovky. Potom predal akcie Ukrajincom či Novým Rusom. Všetko to boli bývalé nomenklatúrne kádre. Oni sú do smrti za vodou. Tí ľudia, čo sa ocitli na úrade práce a boli rôznymi spôsobmi dotlačení k predaju akcií hlboko pod cenu sú pod ňou. nepovedala by som, že by tie elity- bývalí nimenklatúrnici , eštébaci a vexláci patrili k elite národa.
    24.3.2012 21:29 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Privatizácia v Česko-Slovensku bola celkom exemplárnym príkladom zlyhania viditeľnej ruky štátu. Len ťažko možno očakávať, že to ten istý štát bude schopný nejako riešiť. Nanajvýš tak nejakú almužnu, čo dokáže zaviesť aj najhlúpejší ľavicový politik, ale to samozrejme žiadne pracovné miesto nevytvorí.
    25.3.2012 10:39 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ja som naozaj zvedavá, ako chce Fico so svojou väčšinou v parlamente zabezpečiť rast zamestnanosti v podmienkach, ktoré so svojimi spolustraníkmi (a s kleptokraciou z ostatných politických strán) spoluvytvoril.Bude to mať chlapec ťažké, aby obhájil svoj politický program v praxi bez zadlžovania.Keď skončia kórejským a iným vydieračom daňové prázdniny, bude treba z niečoho vyplácať ďalšie podpory. Ale stále verím, že sa tí politici nejako poučia na minulosti. Ja osobne by som chcela na min. vnútra Lipšica.
    gtz avatar 25.3.2012 19:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    svojou väčšinou v parlamente
    stejně jako u nás, poslanci berou roční náhrady kolem 1.5M a pak se všichni strašně diví kdo to vynesl ven. Dokud nebudou brát zcela normální plat a ne to co dnes berou tak se asi nezmění. I pro naše i ty vaše je vstup na tuto scénu jen další příležitost jak přijít k penězům a hrát si na malou domů.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 20:18 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Keď si tí naši chceli vyplatiť nehorázne ročné domeny, zatiaľčo obyčajným ľuďom stále opakujú, ako musíme šetriť, na jednom fóre niekto uverejnil všetkých ich 150 e-mailov. Tak som všetkým 150 poslala protestnú petíciu podpísanú mojím jediným skutočným menom a adresou;-)).Niečo podobné som urobila za čias UV.Odvtedy som taká nasratá nebola, až koncom minulého roka. Okamžite mi chodili odpovede- ich dobre platení asistenti aspoň mali čo robiť.Keby sme ich zakaždým zasypali e-mailami, nie iba pár jednotlivcov, ale aspoň tisícky ľudí, možno by sa chytili za nos... Tie odmeny si nevyplatili, tých pár protestov, čo dostali do NR ich asi neodradilo, snáď sa dodatočne zahanbili... neviem. Bohužiaľ, neverím, že by sa ľudia dokázali spojiť a neskôr sa neukázalo, že majú rôznorodé ciele a ten, ktorý proklamujú ako spoločný sa v tom stráca...Mňa 89. rok práve v tomto sklamal.Každý akoby bol chcel cestovať voľne na Západ len preto, aby mohol navštíviť ich obchodné centrá...

    Takže ja sa odvtedy o politiku nezaujímam;-).
    25.3.2012 20:24 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Pokiaľ by z toho nič nepozeralo (nejaký prúser), tak by sa záplava emailov vyriešila presne tak isto ako teraz. Teda presnejšie, dnes sa odpovie a odignoruje, po novom by sa neodpovedalo a odignorovalo. Pre obyčajného človeka žiadna zmena :)
    25.3.2012 20:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ...Dokonca mám pocit, že Kaliňák odpovedal osobne, (na rozdiel od iných),bol to taký ten jeho štýl... a ešte jeden zo SaS, ale ten tie odmeny obhajoval,a ako dnes v jednom rozhovore povedal Kocáb v duchu takého nasprostastého neoliberalizmu)).Nemohli by neodpovedať- ale možno by si navýšili početr asistentov, aby to stíhali...))

    Som skeptická len v tom, či majú ľudia dostatočne ujasnené, čo vlastne chcú. Aj tu je vidieť, že o demokracii sú predstavy rôzne deformované.
    gtz avatar 25.3.2012 20:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    U nás to byly jen náhrady k platu poslance (nevím jestli jsou to odměny) a ty odměny byly v plné výši vyplacené. Max. roční náhrada se pohybovala až kolem 1.8M. A byli tam lidé, kteří pobírali 200K měsíčně za ubytování i když jsou někde kousek od Práglu.

    Už to říkám stále dokola ty náhrady byly napříč spektrem politických stran. A o tom kolik nějakých dalších odměn se ani nemluví ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 20:47 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Náhrady si samozrejme vyplácajú... a majú aj tri dobre platené posty v zastupiteľských orgánoch všetkých stupňov a zovšade berú plat... Fico sľuboval resp. načrtával, že by aj pri troch mandátoch mohli brať iba jeden, tak uvidíme, čo z tej jeho predstavy ( veľmi sympatickej)) , ostane. Tiež si myslím, že keby nemali také nehorázne náhrady za všetko možné a ten príjem by bol skromnejší,nebolo by až také lukratívne byť poslancom,dostalo by sa tam viac schopnejších ľudí, ktorí majú poctivejšie ambície.Ale asi som nie som dostatočne realistická.
    gtz avatar 25.3.2012 20:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ano já myslel hlavně náhrady, odměny za jinou u nás myslím nejsou, spousta z nich je, ale v radě nějakých polo-státních organizacích a tam se platy a odměny moc nezveřejňují. Ono by stačilo zveřejnit v hrubých číslech odměny asistentů apod. co jsou na ministerstvech a bude vymalováno. Ale jak se říká na každou sviňi se někde vaří voda. Viz ty kauzy co jsou u nás dnes ohledně té přažské strany přátel modrých krkavců.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 21:24 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    U nás zakázali zamestnancom vo voľnom čase privyrábať si v oblasti, v ktorej podniká zamestnávateľ. U nich ,,konflikt záujmov" nevadí. Bolo krátke obdobie, keď sa zverejňovali na pracoviskách kritériá a aj výška odmien. Teraz je to ,,tajné." Prečo sa to asi stalo prísne chráneným osobným údajom si nie je ťažké domyslieť. Pracujúci, ktorí neustále počúvajú, prečo sa im musia zmraziť platy a prečo nie je na odmeny, prečo sa musia deliť o prac. miesta alebo byť prepustení by asi nepochopili, prečo tí, ktorí majú kompetenciu a zodpovednosť vytvárať také podmienky, aby ich zamestnávateľské organizácie a štát neboli na pokraji krachu, o príjem neprichádzajú.

    gtz avatar 25.3.2012 21:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    U nás se nezmrazují, jen se udělá porada, řekne se, že firma nemá prachy a na nějakou dobu lidi dostanou 50% platu. Když se to někomu nelíbí tak táhni. A to asi bude ještě hůře.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 21:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To poznám, z 90. rokov. Mali sme 4 malé deti a muž bol celé mesiace na 60% platu,a nakoniec aj tak skrachovali.Dnes nechápem, ako som to ustála. Preto si viem predstaviť, aká to musí byť katastrofa pre rodiny s deťmi- najmä ak musia platiť nejaké hypotéky( čo som ja napr. nemusela).Vtedy sme ešte navyše aspoň trochu dúfali, že sú to iba prechodné ťažkosti... Takže sa to ľahšie prekonávalo.
    gtz avatar 25.3.2012 22:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Dnes je to o to brutálnější, že práce je málo. A dnes jak je Vám někde kolem 47 -> tak máte hodně velký problém najít něco nového. Dnes si nikdo nedovolí říct něco nahlas, ženské v kanclech, provozech na sebe bonzují jen aby ta ona měla plusové body pro případné propouštění. Zaměstnavatel nějak neřeší zda dostanete výplatu 15 nebo 20 a když se ho zeptáte tak Vám jen odpoví "tak běžte na Vaše místo čeká dalších 100 lidí"
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 23:41 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Vy ste nezažili Slovensko po tej transformácii a za Mečiara. Tie prvé roky to u Vás vyzeralo pomerne ružovo. Takže si myslím, že teraz prežívate šok a sklamanie.

    V tej fabrike čo som minule spomínala tiež vraveli nespokojencom, že na ich miesto čaká 100 ľudí. Prepustili starých pracovníkov, ktorí sa tam vyučili a odrobili aj desiatky rokov. Sledovali ich skrytými kamerami a pri najmenšej zámienke ich donútili k rozväzovaniu prac. pomeru dohodou, aby sa vyhli hromadnému prepúšťaniu, odstupnému a prípadným prac. práv. sporom. Lenže mladí im za také peniaze tú ťažkú robotu v tých podmienkach dlho nevydržali a tiež chýbali skúsení pracovníci.Tak začali starých lákať späť...Lenže tí, čo sa ešte mohli uchytiť inde, vonku,už ani nemali záujem.
    gtz avatar 26.3.2012 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Zažil jsem ho, jezdil jsem tam na servis (Blava) a i tam mi hodně lidí povídalo jak je to celé nějak špatně. U nás už toto je nějakou dobu (od krize) a táhne se to dodnes. A nyní bude ještě hůře, protože vláda chce šetřit ber kde ber.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.3.2012 19:00 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Práve som pozrela Ficovu tlačovku - no, zatiaľ boduje, vraj majú v pláne znížiť počet poslancov NR že vraj možno na 100 zo 150,zmeniť volebný zákon,asi zrušia rovnú daň, čo by sa stredných vrstiev, ak nejaké máme;-), týkať nemalo, sľubujú, že zrušia ustanovenie zákona, podľa ktorého poslanec môže naraz poberať 2 platy, lebo staronový poslanec má nárok na plat odo dňa zvolenia, hoci ešte ani nezložil sľub - a dostane aj plat ako ,,odchádzajúci" poslanec, a týka sa to aj vládnych činiteľov, ktorý prechádzajú za poslancov do NR...že by ich chudoba, do ktorej doviedli Slovensko spolu s ostatnými polit. stranami, konečne prinútila vstúpiť si do svedomia? Možno pochopili, že ďalšie prázdne predvolebné sľuby by im už neprešli, že ľudia už toho majú dosť... Chce sa mi veriť, že to tak bude.

    Sympatické je aj to, že sa vraj nebudú držať pri menovaní do vládnych funkcií a do št. správy straníckej príslušnosti, ale odbornosti a jedno gesto už urobili v prípade min. vnútra.

    Uvidíme aj čo spravia s nedoriešenýmmmi kauzami z čias Mečiara...
    26.3.2012 19:03 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    pl. ktorí( asi už fakt demencia;-))
    gtz avatar 26.3.2012 23:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Otázka je zda na to bude mít dostatek poslanců, aby provedl takové kroky. U nás bych zrušil senát, je tu k ničemu stejně nemůže o ničem rozhodnout.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 26.3.2012 23:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    OMG.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2012 07:05 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    áááá... zaplaťpánboh, že ťa vidím, davkol, toto si niekto z vás (j..k,d..l, p..x. b..s - moje tipy:))zabudol po poslednej vzájomnej diskusii v mojom blogu na txt.cz, tak poctivo vraciam kam to patrí ... ak to nie je tvoje, odovzdaj niektorému z menovaných po vylúštení doplňovačky
    27.3.2012 07:06 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    gtz avatar 27.3.2012 20:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Takové malý další rybníček. A k jeho vypuštění asi nedojde, přece si kapři rybník nevypustí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2012 21:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Senát má mít funkci kontrolní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2012 21:34 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    sa vám do toho nechcem starať... ale nakiehobeťaha sú vám dve komory v takom malom bydle...u nás v chalúpke by veru bolo zo 50 darmožráčov aj z tej jednej komôrky vypratať, už z hygienických dôvodov... zrna je málo a hlodavce premnožené;-)
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2012 22:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Implementace je věc druhá. Ale to neznamená, že se kvůli dojebané implementaci má dojebat i celkem slušná specifikace.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 28.3.2012 06:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Senát jako kontrolní orgán je fakt jen orgán. Nic jiného. I když senát vrátí sněmovně nějaký zákon co se stane? Sněmovna obyčejně na jeho náměty SERE a vždy senát opakovaně přehlasuje. A prezident to jen podepíše. Proč tam tedy je? Aby se vyhodily peníze za jejich volby, jejich udržení tam apod. Senát nás ročně stojí hodně peněz a není za ním vidět nic kloudného. Takže vyputit ten rybník.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.3.2012 08:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Senát jako kontrolní orgán je fakt jen orgán.
    impotentný... len symbol niečoho, čo nie je... ))

    U nás tiež kdesi ktosi básnil o dvojkomorovom parlamente- bohato stačí tá jedna a kľudne by sa vošla aj do oveľa menšej budovy. Boli by aj menšie náklady na jej prevádzku;-).
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 09:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Na co parlament, stačí osvícený diktátor...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.3.2012 10:21 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Vedela som, že sa podsunie diktátor;-)

    Keby bol osvietený, tak by až tak nevadil;-). Machiavelli. Ale ja nie som utopista.
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 10:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    [sarcasm sign]
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 28.3.2012 20:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    že ty máš někoho známého v tom rybníku? Ten rybník je dle mne zcela na nic (za svou existenci neudělal nic jen čerpají peníze z našeho rozpočtu)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 20:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 28.3.2012 21:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Senát u nás vznikl proto aby byl protiváhou možného špatného rozhodnutí sněmovny. Tedy specifikace. Implementace je ten paskvil, který je dnes. Proč máme mít 83 senátorů když o ničem nemohou rozhodnout? I když na něco řeknou "NE", tak sněmovna jejich "NE" v klidu přehlasuje. Takže je to jen 83 lidí pobírajících horentní sumy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Návrh se ze senátu vrátí do sněmovny (pokud možno s připomínkami), což znamená (1) zdržení, (2) potenciální začlenění připomínek. Už to je nezanedbatelné. A není náhodou vhodnější místo hurá rušení senátu upravit podmínky vracení zákonů? Např. pokud by se nárazově dostali do parlamentu radikálové, ale senát byl zrušen, neexistovalo by _žádné_ síto či zpětná vazba.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 28.3.2012 22:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Připomínky jsou skoro vždy vetovány sněmovnou a že se to dostane o měsíc později na podpis k prezidentovi to myslím nemá žádný vliv. I když popíší stohy papírů pak z toho není vidět nic dobrého. Takže senát považuji stále za odkladiště politiků nic jiného. A defacto je nerozpustitelný tedy oni by mohli říct "nikdy neopustíme tuto planetu a tento lid"
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 22:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Což ovšem nic nemění na mém komentáři.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 28.3.2012 22:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Nemění to nic. Prostě jsou jen špatně nastavená pravidla. Kdyby to bylo tak, že senát by ty zákony musel schválit tak bych proti nim neměl nic. A kdyby se toto aplikovalo tak si myslím, že by se obě komory snažily něco kloudného udělat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 28.3.2012 22:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    oprava
    A kdyby se toto aplikovalo tak si myslím, že by se obě komory snažily něco kloudného udělat.
    A kdyby se toto aplikovalo tak si myslím, že by se obě komory snažily něco kloudného dělat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.3.2012 23:44 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    U nás sa mnohí prikláňajú k názoru, že by sa mal dnes jediný volebný obvod rozdeliť na viaceré( 3-8) a súčasne znížiť počet poslancov parlamentu.

    ,,Riešením je ..., zvýšenie počtu volebných obvodov, napríklad na osem. Strany by museli hľadať osobnosti, ktoré by dokázali osloviť občanov a vyhrať voľby....rozdelenie Slovenska na viacero obvodov by mohlo poškodiť menšie strany. ...Ale to je minimum v porovnaní s tým, že by sme dostali do parlamentu lokálne elity a strany by nemohli s poslancami zametať ako dnes. "

    http://m.webnoviny.sk/slovensko/politologovia-sa-prihovaraju-za-viace/482912-clanok.html

    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2012 23:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Jsem zastáncem zastáncem zrušení obvodů ve volbách do orgánů na celostátní úrovni.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.3.2012 00:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Prečo?

    Argument za, ktorý sa často uvádza je, že dnes na to, kto sa dostane na kandidátku majú rozhodujúci vplyv ústredné stranícke aparáty ...A tam sa tiež kvôli výberu na výhodné pozície podpláca, rozhodujú konexie a protekcie.

    Nerobím si ilúzie, že by tie regionálne orgány boli zložené z lepších ľudí, ale predsa len, poslanec zvolený vo volebnom obvode by bol v parlamente viac sám za seba a nebol by v pozore pred straníckou centrálou.Nebol by kontrolovaný stran.vedením, ale voličmi svojho volebného obvodu.
    Fluttershy, yay! avatar 29.3.2012 00:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ti lidé mají beztak vesměs minimální spojení s regionem -- zpravidla ve funkci působí primárně v hlavním městě. Rozhodují také na jiné úrovni než lokální, regionální příslušnost by neměla hrát roli.

    Omezení regionem naopak omezují výběr kandidátů voliči (třeba já si u nás při volbách do Senátu prostě nevybral).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.3.2012 08:18 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Dobré protiargumenty...tiež mi napadli.

    Ale ako dostať do politiky osobnosti, ktoré by boli nezávislé a ich nominácia by nezávisela od straníckych aparátov, ktoré sa často roky umelo udržiavajú na špičke len preto, že ani vnútrostranícka demokracia príliš nefunguje.A na druhej strane samozrejme ako kandidáti na poslancov sú mediálne ,,zviditeľnovaní", t.j. majú zadara reklamu a tým oveľa väčšiu šancu na ,,zakrúžkovanie", ktoré u nás môže kanmdidáta posúvať hore - dolu po kandidátke.

    Každý volebný systém má pre a proti.Dobrý asi neexistuje;-).Teraz by malo ísť hlavne o to, čo najviac na voľbách a volených orgánoch( a na štátnej byropkraciii) ušetriť.))
    Fluttershy, yay! avatar 29.3.2012 18:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Když se volí primárně strany, nikoliv kandidáti, situace se jen tak nezmění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.3.2012 21:07 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    tiež si myslím

    máme to krúžkovanie, vďaka trucu voličov sa dostali do parlamentu Obyčajní ľudia... ale že sú medzi nimi osobnosti, to sa tvrdiť nedá...

    askonáhle z nejakého spontánneho hnutia vznikne organizovaná skupina, je to v prdeli))
    27.3.2012 21:37 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    P:S. trochu megalomanské))
    24.3.2012 13:16 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Copak, soudružku i s jejími levicovými katastrofickými scénáři a literárními schopnosti už zase neberou vážně? Chudinka málá. :-) Ale ať se nebojí, přijde dad a pasáček prasat, ti ji bebí pofoukají. Možná i "filozof" dag se nad ní smiluje.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.3.2012 14:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Všechny pokusy vyšlechtit dokonalého člověka skončily špatně. Všechny izolované "elity" skončily degenerací. Takže ti blonďáci by dopadli nemlich stejně, najust snahám a propočtům.

    To ale neznamená, že to tak zase neskončí, žejo.
    24.3.2012 16:21 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Demokratická spoločnosť je spoločnosť otvorená...je v nej vysoká sociálna mobilita, ale tá nie je možná bez vyrovnávania šancí - bez rovnosti šancí. A základným predpokladom toho je právny štát, spravodlivosť - vymáhateľnosť ústavne zaručených práv, rešpektovanie dôstojnosti človeka - aby mal každý aspoň štandardné možnosti vo všetkých smeroch, aby si výhody neuzurpovala len jedna úzka skupina, pri tej rastúcej žiadostivosti čoraz užšia...To je ideálny stav, a je mi jasné, že žiadna spoločnosť nie je tak dokonalá, ale aspoň sa tomu ideálu snaží priblížiť.

    Nechápem, ako môže niekto jedným dychom hovoriť o svojom demokratickom presvedčení- a zároveň popierať základné princípy, na ktorých tá demokracia stojí.
    24.3.2012 16:31 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Tak to já taky nevim. Asi to s tim demokratickým přesvědčením nebude tak horký. Demokracie nám není vrozená, ta se dá jenom naučit.
    24.3.2012 16:57 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ... mi napadlo, že starého psa novým kúskom nenaučíte;-).

    Takže sa vlastne niet čo diviť, že sa vyskytuje dosť málo tých presvedčených, keďže boli vycvičení na tie bývalé pomery.A oni potom to, čo si nadrilovali, odovzdali ďalej.Ešteže bolo a je vždy pár takých, ktorí sú na akýkoľvek tvrdý výcvik nevhodní a ani cukor ani bič na nich neplatí.Tak si vravím: vďaka za to.
    24.3.2012 21:40 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    Prepáč, ale to je hlúposť. Demokracia je o tom, akým spôsobom sa riadia tzv. veci verejné, nie to, čo to tie veci verejné sú.

    Demokraticky prijaté rozhodnutie, ktoré chce väčšina spoločnosti vnútiť menšine je demokratické preto, že bolo prijaté väčšinou, nie preto, že spĺňa akési socialistické potreby o nutnosti vytvárať sociálnu mobilitu prerozdeľovaním (a preto, keď sa niekto chce vymaniť z chudoby, povieme mu, že jeho práca musí mať určitú minimálnu hodnotu a z tej minimálnej hodnoty sa mu len na daniach ukradne 50%... také náklady vo forme spotrebnej dane na motorové oleje, elektriku, clo, náklady na byrokraciu, predražovanie pozemkov regulovaním výstavby, predražovaním stavieb dotovaním hypoték a skorumpovanými stavebnými úradmi a pod radšej nepočítam, lebo ak by som povedal, že bez toho by človek mal 10násobne väčší --reálny-- príjem, tak mi neuveríš. Jednoducho typická socialistická logika, chudobe zavesíme na nos, že nám ide o sociálnu mobilitu, ale v duchu toho (?) Reaganovho výroku dotyčného chudáka v momente, keď s tým niečo skúsi spraviť, zdaníme).
    25.3.2012 07:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    No promiň, ale tohle co píšeš taky až tak není pravda. V definici demokracie je totiž i ochrana práv menšin a jednotlivců. Například.

    Pak tu máme demokracie, v jedné jsem prožil třicet let života, kde lidé skutečně zvolí ty co jsou pak u moci, jenže proč a jak. Otázka zda jsou demokratické volby, kdy proti sobě stojí penězi, odborníky na propagandu a manipulace vyfutrovaná strana a proti ní spolek schopných a slušných, ale mocí neobdařených, zato zábranami obdařených jedinců, zda je vlastně tohle demokratické, to je otázka zavánějící rouháním, ale něco na ni je.

    Ty daně jsou výsledkem oné demokracie a práce zvolných zástupců... no... zrovna, že. Z těch miliard vybraných na daních a přirážkých a poplatcích zrovna na nějakou sociální mobilitu jde mizivé procento. Platíme si spíš ty zloděje ve velkém.

    Jestli jde stát dokonale řídit z nějakého centra nebo naopak jestli když se to nechá, tak ono se to nějak samo srovná? Já bych řekl že oba extrémy jsou extrémní hovadiny, ale jako demokrat i takové názory připouštím. :))))
    25.3.2012 10:17 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To je definícia našej "západnej" demokracie.
    25.3.2012 11:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Hej. A jakou demokracii teda myslíš? Demokracie jako diktatura většiny? Nebo jako diktatura vítěze? Neřikám že to nejde, navíc pod ten termín se schová leccos. Ale jako obyvatel této země v tomto čase prostě používám slovo demkracie v zavedeném významu. Tim ale netvrdím že dobře činím :)))) Určitě jde sehrát jinou "jazykovou hru".
    25.3.2012 12:17 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    V zavedenom význame môže ísť o demokraciu tak, ako ju chápe súčasné právo (odporúčam prečítať si preambulu ústavy ČR, kde sú demokracia, občianska spoločnosť, ľudská dôstojnosť atď. uvedené samostatne) alebo vo význame takom, v akom ho prežívame (odporúčam prečítať si tento tvoj komentár z tejto diskusie).

    Rôzne iné intelektuálne predstavy nemajú bez explicitného uvedenia význam, pretože rôzni intelektuáli majú rôzne predstavy (počnúc minarchistami cez kadejakých pravičiarov, socialistov a končiac komunistami).

    25.3.2012 12:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ten odkaz nějak nefunguje Metere. Nějak jsem nepochopil co chceš teď říct, krom toho že máš pravdu. No samozstatně, a? Asi něco. Ale to je fuk, jedu se koupat do potoka a hned tak se nevrátím, pápá!
    25.3.2012 12:43 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Fix. Príjemné kúpanie želám.
    25.3.2012 12:50 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Koľko °C má váš potok? u nás je jeden veľmi studený, neviem, či stihol rozmrznúť, ale voda je tam aj v lete ľadová... v tom druhom by sa možno už dalo čvachtasť... keby tam bolo dosť vody. Tam sme sa naučili plávať ale dnes je tam voda po členky.A už som v ňom videla po návalových dažďoch okrem gauča aj časť zdochnutej kravy.Okrem plastových fliaš.))
    25.3.2012 12:55 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ... po slovensky by to oslovenie znelo: Metre... alebo Metro;-)
    25.3.2012 12:51 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    V preambule definícia demokracie nie je. Skôr v predslove( Gašparovič))- signifikantné).
    25.3.2012 11:12 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Čo konkrétne je hlúposť?

    Zdá sa mi, že trochu dávaš dohromady veci, ktoré až tak spolu nesúvisia.

    Demokracia predpokladá hlavne občanov, ktorí chápu jej podstatu, ,,naučili sa ju," vedia, aké hodnoty sa musia rešpektovať, aby mohla byť dodržaná. V nápravnom zariadení medzi zlodejmi, podvodníkmi a vrahmi, ktorí nemajú vypestované svedomie by napr. nefungovala. Tam musí byť zavedený tvrdý režim,obmedzujúce pravidlá a autoritatívne vedenie s prísnou hierarchiou. Mali by sme si položiť otázku, či sme na demokraciu dosť vyspelí.

    Pamätám si, že po 89. sa dosť teoretizovalo o tom, ako sa budú posilňovať komunity a v nich znova zafunguje sociálna kontrola, spontánne demokratické mechanizmy. Boli toho plné učebnice.Pochybovala som, že by to u nás ešte mohlo zafungovať - možno keby sme vymazali tie roky od začiatku industrializácie s jej soc. dôsledkami. Ale to už predsa nebolo možné, iba ak vo sne. Asi sme stále v anomickom štádiu- keď staré už neplatí a nové sa ešte nevytvorilo.

    Ale práve preto je potrebné o tom čo je to tá demokracia diskutovať.
    25.3.2012 11:49 Meter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti

    Tak potom ako sa nazýva systém, v ktorom sa rozhoduje na základe hlasovania väčšiny? Mňa napadá iba jediné slovo, demokracia.

    Prečo by demokratické hlasovanie nemohli rešpektovať zlodeji, podvodníci alebo vrahovia? Veď za prvé, samotná existencia štátu je ospravedlňovaná z (podľa mňa zlého) dôvodu Homo homini lupus est, tj. že tú autoritu/hierarchiu/pravidlá potrebujú všetci a za druhé, tí samí zlodeji, podvodníci a vrahovia sa v konečnom dôsledku do svojho dolapenia (ak ich vôbec dolapia) budú podieľať na demokracii.

    25.3.2012 12:43 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    no , ak vezmeme pôvod slova demos, krató tak je to vláda väčiny... ale nie je to tak jednoduché

    vláda väčšiny bola aj za Slovenského štátu... celý národ miloval Tisa a teda aj HSĽS... v týchto d)noch máme okrúhle výročie... začiatok transportov ( 25. 3. - október 1942). Okrúhle.
    24.3.2012 14:29 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Heuréka ! Takhle to ale fungovalo za každého "režimu" a bude tomu tak i do budoucna, protože to vyplývá z přirozeného chování člověka.
    ... mali sa snažiť vtedy, keď sa o tom rozhodovalo – keď sa ešte dalo rozkradnúť bývalé ,,spoločné vlastníctvo", beztrestne podvádzať a lišiacky podrážať konkurentov, alebo hoci zadarmo vyštudovať.
    Dost jednostranný a zkreslený pohled. Vím o nemalém počtu lidí, kteří zbohatli na základě píle, organizačních dovedností a obchodního talentu a nepotřebovali se schylovat k nekalým praktikám jako krádež, podvod nebo parazitování na veřejných rozpočtech nebo majetku.

    Bohužel ti s náskokem mají stále rostoucí nároky na sebeuspokojení a nikdy se nezastaví před kritickou hranicí, která vede k nové recyklaci (války, revoluce, rozpady národních ekonomik, …) .

    Střezte se ideologů, kteří ignorují tento přirozený vývoj a snaží se ovlivnit a prosadit "spásné" řešení uspořádání společnosti. Vede to jen k prohloubení nerovnováhy, která se pak o to krvavěji vrací zpět.

    24.3.2012 15:09 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    To, že to fungovalo takto za každého režimu a že ide o tzv. ,,prirodzený vývoj" má znamenať, že je to vlastne v súlade s akousi ,,prirodzenou morálkou"- že je to tak v poriadku a treba tomu ponechať voľný priebeh. A naopak, nie je v poriadku tento ,,prirodzený vývoj" sa snažiť nejako ovplyvniť a hľadať nejaké ,,spásne riešenia" takého usporiadania spoločnosti, ktoré by neviedli k rozpadu národných ekonomík, k následným revolúciýám a krviprelievaniu? Ja som zase presvedčená, že si treba dávať pozor na ideológov, ktorí vydávajú za ,,prirodzený vývoj" nehanebné okrádanie a podvádzanie a nezastavia sa ani pred tými vojnami a krviprelievaním. V konečnom dôsledku.
    24.3.2012 19:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Ja som zase presvedčená, že si treba dávať pozor na ideológov,

    Správně soudružko, je potřeba dávat pozor na všechny tobě podobné, co mají plnou hubu demokracie a jen šíří nenávist
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Marcela* avatar 24.3.2012 19:05 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    ..aneb nejasná zpráva o konci světa :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    25.3.2012 10:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa z budúcnosti
    Tak nějak :))
    21.4.2012 03:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Správa z budúcnosti

    22.3. 17:50 | Přečteno: 1063× | škola | poslední úprava: 22.3. 17:44 Internetové fóra sú také malé okienko do ľudskej hlavy. Ak je to to miesto, kde sídli duša človeka. Niekedy tie diskusie vnímam aj sluchovo... Počujem šepoty, doliehajúce zo všetkých strán, ich tenké stružky sa postupne zlievajú do mohutnejúceho jednotného šumiaceho prúdu. Prevládajú sykavky. Čo hovoria tie priškrtené hlasy, je nerozoznateľné.

    Ale keď zaostrím zrak, vidím, že najviac hovoria o peniazoch. O meradle všetkých hodnôt. O tom, čo si kúpili, kúpia alebo čo by si kúpiť chceli, aby sa mohli splniť ich predstavy o šťastí.V kurze je najmä digitálna technika s nepreberným množstvom vecičiek na hranie najmä pre mužov, ale aj iné produkty, neodmysliteľne patriace k životnému štandardu, ktorý by chceli tí pomyselne sa derúci medzi vyvolených dosiahnuť.

    Lenže tu nastáva problém. Pri súčasných spotrebných nárokoch sa ujde len niektorým. Takže je nutné podľa niečoho ľudí roztriediť na tých, ktorí si tú kvalitu zaslúžia, a na ostatných, na ktorých sa neujde.Takým kritériom môže byť spoločenská užitočnosť, t.j. produktívnosť, vytváranie reálnych hodnôt.

    Ale čo je reálna hodnota? Ako ju odmerať?

    Najlepšie ziskom, peniazmi. Máš čo ponúknuť, dokážeš vytvoriť produkt, ktorý sa dá dobre predať – a máš to! Peniaze sú tou mierou, ktorou sa symbolicky vyjadrí tvoja trhová hodnota. Potom, keď uznáš za vhodné, niečo pustíš i tým, ktorých služby potrebuješ. Povedzme, že tí ešte budú môcť mať akú – takú kvalitu svojho života, i keď nedosiahne tvoj luxus. Potom sú tu ďalší, väčšina, čo nemá čo ponúknuť. Možno z času – na čas bude i ona využiteľná; na práce, ktoré sú natoľko nepríjemné, že sa jej niekedy i ujdú. Ale keďže potreba takýchto jednoduchých prác nie je až taká veľká, koľko je uchádzačov o ne ako o jediné zdroje obživy, bude tomu zodpovedať aj ich nízka cena.

    Ak sa chceli tí podľudia dostať medzi elitu, aby si mohli užiť život, mali sa snažiť vtedy, keď sa o tom rozhodovalo – keď sa ešte dalo rozkradnúť bývalé ,,spoločné vlastníctvo", beztrestne podvádzať a lišiacky podrážať konkurentov, alebo hoci zadarmo vyštudovať. Keďže im však ,,nebolo dané," nech sa teraz starajú sami! Odteraz budú už výhody dedičné; deti tých úspešných budú mať jednoducho náskok, ktorý len tak ľahko hocikto z toho suterénu nedoženie.

    Hlavne tú lúzu udržať niekde za múrmi haciend, v bezpečnej vzdialenosti od príležitostí, ktorých by sa mohli chopiť, a vytlačiť tak z tej hornej hŕstky niekoho už etablovaného. A usalašiť sa nebodaj na jeho mieste.

    Dohája s rovnosťou šancí, solidaritou a s vertikálnou mobilitou! Aby tak ešte tí z haciend na to museli prispievať zo svojich daní! Každý nech si vyskakuje tak vysoko, ako si to môže dovoliť – nech si nerobí nároky na kvalitné vzdelanie, na podiel na kultúre, na kvalitu vzduchu, výživy, pitnej vody, bývania, zdravia ten, čo nie je pre spoločnosť vyvolených užitočný! A s odčerpávaním zdrojov málo užitočnými alebo neužitočnými treba urobiť koniec. Zaviesť reguláciu počtu odčerpávačov - eutanáziu, povinnú sterilizáciu, internovanie spoločensky rizikových skupín niekde na vzdialených strážených planinách, kde si s nimi poradia počasie, hlad a epidémie.

    V novom svete sa prirodzený výber postará o to, že prežijú najmä tí najkvalitnejší jedinci. A tí si budú navzájom vymieňať svoje preukázateľne prakticky užitočné produkty a služby. Ich stále rastúce potreby budú čoraz plnšie a plnšie uspokojované. Budú si asi podobní, takmer identickí – modrookí, špinaví blonďáci, 185 cm, IQ 130 a vyššie. Dokonale adaptovaní na svoju druhú prírodu. Názorovo jednotní.

    Za podmienok tejto rovnosti a homogénnosti bude konečne možné zaviesť ozajstnú demokraciu a nastoliť poriadok, z ktorého budú vylúčené všetky menejcenné asociálne a kriminálne živly.

    Tie ostanú tam vonku, v tom veľkom koncentráku za bránami pevností...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.