abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 12:00 | Komunita

V srpnu loňského roku společnost Oracle oznámila, že Java EE (Enterprise Edition) bude uvolněna jako open source. O měsíc později bylo rozhodnuto, že tato open source Java EE bude přejmenována a předána Eclipse Foundation. Nové jméno bylo oznámeno v únoru letošního roku. Z Java EE se stala Jakarta EE. Eclipse Foundation včera oznámila dosažení dalšího milníku. Zdrojové kódy aplikačního serveru GlassFish jsou již k dispozici v git repozitářích Eclipse Foundation (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Komunita

LTS (Long Term Support) podpora Ubuntu 12.04 LTS (Precise Pangolin) skončila po 5 letech od jeho vydání, tj. v dubnu 2017. V březnu 2017 ale Canonical představil placenou ESM (Extended Security Maintenance) podporu, díky které je Ubuntu 12.04 podporováno do dubna 2020. Dnes Canonical potvrdil ESM podporu také pro Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr), jehož LTS podpora skončí v dubnu 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (YouTube, GitHub). Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 6.0.0 byla vydána verze 7.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, clang-tools-extra a LLD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu. Zrušena byla podpora Pythonu 2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do pátku ownCloud conference 2018, tj. konference vývojářů a uživatelů open source systému ownCloud (Wikipedie) umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přednášky lze sledovat online. Videozáznamy jsou k dispozici na YouTube. Při této příležitosti byl vydán ownCloud Server 10.0.10. Z novinek lze zdůraznit podporu PHP 7.2. Vydán byl také ownCloud Desktop Client 2.5.0. Vyzkoušet lze online demo ownCloudu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 00:11 | Pozvánky

Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.

xkucf03 | Komentářů: 0
18.9. 16:11 | Komunita

Vývojáři relačního databázového systému PostgreSQL oznámili, že schválili svůj Code of Conduct (CoC) aneb kodex chování vývojářů PostgreSQL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 40
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (20%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 374 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník

Další dárce orgánů

24.4.2005 16:13 | Přečteno: 2288× | Ostatní

Dárců je sice hodně, ale já se k nim neváhám přidat, aneb v pátek jsem úspěšně složil zkoušky pro získání řidičáku.

Zaprvé si musím zanadávat na "kvalitu" otázek v testech. Je jich tuším celkem 757. Nic bych neviděl na tom, že máte čtyři možnosti a musíte vybrat jednu až čtyři správné. Tak to chodí i jinde. Značně horší je ale jazyková stránka věci.

Věty jsou formulované zbytečně složitě a spíš než znalost pravidel, testují jazykové schopnosti uchazeče. Obvykle jsou k vidění několikanásobné zápory a vedlejších vět více, než je zdrávo. Mnohdy si musíte otázku číst několikrát, jinak ji nepochopíte.

Vypadá to asi takto:

"Nepoplave-li kapr nahoru po proudu, není nutno, aby za předpokladu, že je samec, u sebe neměl pádlo, což se netýká kaprů s červeným zbarvením."

Dost dobře si nedokážu představit, jakým (legálním) způsobem získá řidičák nějaký Číňan, který skoro neumí česky a je rád, že na stánku nemusí vydávat paragony, protože je po něm nikdo nechce.

Otázek se ve skutečnosti používá cca 250, už jsem viděl i učebnici, kde byly otázky, které budou na testech, zakroužkovány. Tu jsem ale neměl k dispozici, protože mi ji sice kamarád ukázal, ale nepůjčil. Řekl, že ji donese další den. No a samozřejmě ji nechal doma :-)

Komu by se ale chtělo učit takové množství látky. No co nadělám, řekl jsem si. Za tři dny jsem ty otázky do sebe nahrnul - ve čtvrtek jsem nad tím seděl přes osm hodin, docela záběr. Mělo to ale požadovaný efekt a testy jsem udělal na plný počet bodů, 65. Řekl bych, že cílem ale asi není umět otázky s odpovědmi nazpaměť...

Další částí byla ústní zkouška o techice údržby auta. Tu jsem docela zvládl. Komisař si mě ale pěkně vychutnal, když zjistil, kde studuji... Buď tam studoval sám, nebo tam má syna. Kde by asi jinak vzal narážky na to, co mě měl naučit ten a ten kantor. Kdybych byl holka z učňáku, taky by se asi choval jinak.

Nejvíce je pochopitelně obávaná testovací jízda v době trvání 30 minut. Neznám moc lidí, co by ji zvládli napoprvé a proto jsem se jí taky docela bál. Nakonec ale nebylo čeho. Slunce svítilo, nebylo teplo a i když byl pátek, tak nebyl ani nijak šílený provoz. Výsledkem mého snažení byla věta komisaře "Ještě klobouk na hlavu, slámu do bot a můžete jít jezdit.". Uznávám, že jsem jel extra opatrně a pomalu, ale zase lepší, než jet rychle a někde se vykosit. Žádné přestupky, jenom si vzpomínám na jedno najetí na chodník, když jsem odbočoval a přede mnou už jedno auto stálo. Zastavil jsem za ním a to se mu asi dvakrát nepozdávalo, tak řekl "proč za ním stojím, že se tam ještě vejdu". No a jak človek ještě nemá ten odhad...

Ještě dodám, že se to celé událo v Brně, jízdy jsem dělal kolem Konečného náměstí v okruhu asi jednoho kilometru.

       

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

24.4.2005 17:18 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Par poznamek
Doplnim par poznatku k testum:

1. Cilem vseho snazeni je pri soucasnych blbe navrzenych testech a) zjistit, ktere otazky muzou byt u testu b) tyto si projit, a odpovedi tech nelogickych se naucit na zpamet.

Bod a) lze vynechat, bod b) pokud mate zajem udelat napoprve bez zavahani asi ne. Nektere otazky jsou fakt podivne a logicky se mi na fakt nedarilo prijit.

Navic soucasne testovani neni IMHO motivujici k vlastnimu precteni vyhlasky, ridicak jsem delal pred vice nez rokem a u cteni vyhlasky jsem opakovane usnul, takze jsem to vzdal :).

BTW: v CR uz nejaky ten patek plati, ze pokud NECHCETE byt darce organu, musite to dat navedomi (tj. opt-out). Takze jsi mozny dobrovolny darce organu nejaky ten casek :) (alespon AFAIK).
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
24.4.2005 17:31 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše testy
Delal jsem RP jako jeden z prvnich, kdyz prisly tyhle novy otazky. Tak nejak jsem se na to vyprdl, precetl jsem si 2x vyhlasku a s tim jsem udelal na plnej pocte :-) Otazky k technicke strance aut jsem neresil, nebylo co (tata driv byval automechanik a prece nejsem blbej :-)

Jizdy byly prima, na rychlodraze jsem to rozjel a jednu vesnici projel na 90. Komisar sice prskal, ale vzal moji vymluvu, ze zpomalenim na 50 bych omezil provoz a pravdepodobne nekoho ohrozil tim jak by se me vsichni snazili predjet :-)

Taky jsem delal jizdy na motorce a ty jsem si uzil. S ucitelem jsem se nemohl moc rozjet, protze se bal abych ho nevyklopil. Zato s komisarem jsme jeli na rychlodrahu Pardubice-Hradec Kralove a pekne jsem tu motorku protahl. Az na ty pitomy otazky, tkere jsem si musel cist 2x abych spravne odpovedel, byl ridicak docela prima odreagovani od skoly.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
24.4.2005 18:33 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: testy
No ja bych to "prima odreagovanim" zrovna nenazval, ale aspon jsem zjistil, ze mi necini naucit se v podstate nazpamet 65 stranek A5 :-) Az jsem se tomu sam divil.

Kdyz ti stacilo si tu vyhlasku 2x precist tak mas asi dost dobrou pamet. To s tim usinanim muzu jedine odkyvat ;-)
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
24.4.2005 20:17 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
Rozbalit Rozbalit vše Testy pameti+schopnosti cteni
Ja bych nad tim hul nelamal, protoze uplne stejne debilni otazky jsou v testech odborne zpusobilosti u zbrojaku, to same pro kapitany ricnich plavidel (podle predpisu u nas), velitele letadla, letecky personal...

To je dane tim, ze to na ministerstvech (vnitra, dopravy) delaji porad jedni a ti sami urednici.
24.4.2005 20:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše che
Tak koukám, že jsem měl zkoušky nějaké podezřele pohodové... Otázky jsem se sice taky šprtal, ale žádná ústní část o technických věcech se nekonala a navíc...

... moje praktická zkouška, to byla tedy fraška (a stejně tak všech ostatních, kteří ji tam ten den dělali). Nastoupil jsem do auta, vyjel z řady a objel blok (tzn. za celou dobu jízdy jsem zatočil pouze 4x a to ještě pokaždé doprava). Parkovat zpátky po mně nechtěl, aby ten další nemusel vyjíždět... Celé to bylo odbyté asi tak za pět minut, včetně nasedání i vysedání.

Zašel jsem si naproti do minilabu nechat udělat fotku, odevzdal jsem ji a za půl hodiny jsem odcházel s řidičákem.
24.4.2005 20:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
Ach jo, já budu řidičák dělat asi letos a když tak slyším co je s tím sr***… Jestli mi to za to vůbec stojí.
Copak toho není dost?
24.4.2005 21:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
No stoji-nestoji... Rek bych, ze pro zamestnatni je to nutnost.

A navic, kdyz mate k dispozici auto, je to mnohdy i docela pohodlne.
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
24.4.2005 22:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
No já vím. Pokud by šlo jenom o to co já chci, tak bych na to zvysoka kašlal a ani o tom nepřemýšlel.

A pohodlnost nevím. Neřeknu kdyby se dalo auto kdykoliv zmenšit do kapsy a dál o něm nepřemýšlet, vytáhnout ho jenom vždycky když je potřeba.
Copak toho není dost?
Valoun avatar 25.4.2005 15:55 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
Takze bys chtel proste PDA, aneb PiDiAuto?
25.4.2005 17:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
No jasně :-) A ještě bych chtěl, aby to auto vážilo pětset tun, abych se nemusel bát vjet na přejezd a rozdat si to s rychlíkem :-)
Copak toho není dost?
24.4.2005 21:51 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
Co jsi to za rocnik? 1910? :-)

Ne, s timhle se ted delaji straslive obstrukce. Ja mam RP rok + chlup a jezdil jsem 30 min. po Praze. V unoru, za deste. V patek odpoledne. Taky jsem to tenkrat dostal jako jediny ze skupiny 20 lidi, co psali testy (no, bodejt, v 22 jsem uz mel najeto km po zapadakovech... ale to je jina).
24.4.2005 21:57 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: che
Vypada to, ze na to ma asi taky dost vliv ten komisar. Nedokazu si ale predstavit nejaky lidi z venkova, co tam objizdi JZD a pak jedou pres pole do sousedni vesnice, kdyz prijedou do nejakyho vetsiho mesta...
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
24.4.2005 21:49 Pmx
Rozbalit Rozbalit vše Dárci
Dárci orgánů jsou spíše cyklisti :)

Ad úspěšnost - já zase znam jen málo lidí, kteří to neudělali napoprvé. To trochu závisí i na použité autoškole ;) Když se na to člověk nevybodne (což za ty prachy udělá jen úplnej vítekdo), tak je to všechno v poho.
25.4.2005 16:25 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárci
"což za ty prachy udělá jen úplnej vítekdo"

stovka v dnesni dobe neni tolik penez a prave tolik stoji AFAIK dalsi pokus, navic opakujete jenom to, kde vyletite.
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
29.1.2006 20:34 HS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárci
Cyklisti jsou proti motorkarum bezpecni. Pravi darci organu jsou tzv mesti motorkari , kteri si pochvalujou motorku , jak s ni krasne proklickuji zacpou a na miste jsou za 5 minut misto 15 .
25.4.2005 12:33 kavol
Rozbalit Rozbalit vše jiný kraj jiný mrav :-)
no já zírám, jak se ty zkušenosti liší :-)

já jsem si teda vyhlášku (*) četl jen jednou, paměť žádnou zázračnou nemám, a přesto test nebyl problém (sem tam jsem nevěděl nějaké konkrétní číslo apod., ale za našich časů se to dalo vzít vylučovací metodou, špatné odpovědi byly jasně špatné) - nechápu kriply, s prominutím, kteří se musí šprtat přímo testové otázky

(*) btw, koukám, že je tu spousta spáčů, kteří nezaznamenali, že nám z vyhlášky už udělali zákon ...

co se týče praktické části, já pro změnu taky nevím o moc lidech, co by řízení nezvládli; spíš šlo takové pitominky jako "Vy jste si nevšimla té značky?" - "Byla tam stopka." - "No?" - "Vždyť jsem skoro zastavila ..."

"že jsem jel extra opatrně a pomalu, ale zase lepší, než jet rychle a někde se vykosit." - FUD :-) ... jsou situace, a není jich zrovna málo, kdy pomalu jedoucí auto je významně nebezpečnější ... měl jsem teď v pátek pevné nervy a nechal jsem ženskou řídit celou cestu domů; zvlášť z Brna na Olomouc, kde je to takové kopcovaté a plně naložená Felda tam jentak nezrychlí, to bylo celkem deptající, neboť vysvětlit jí, že chce-li předjíždět, není vhodné za předjížděným autem zpomalit, nýbrž naopak zrychlit, bylo nad moje síly (míněno bez použití násilí ;-)) - no, taky někde slyšela, že pomalu = bezpečněji :-(

ad Pmx - o těch cyklistech je to bohužel pravda :-( - včera večer jsme jich potkali asi šest a ani jeden nebyl osvětlený - resp. jeden měl pod prdelí blikátko, které jsem postřehl asi ze tří metrů, když jsem se na to soustředil a samozřejmě už dávno jsem ho viděl ve vlastních světlech a chabém pouličním osvětlení ... pitomá odrazka, která stojí pár korun, váží pár gramů a vrátí víc světla, než co vydají tři ušmudlané LEDky s věčně docházející baterií, je zřejmě zbytečný luxus :-(
25.4.2005 16:25 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: jiný kraj jiný mrav :-)
"(*) btw, koukám, že je tu spousta spáčů, kteří nezaznamenali, že nám z vyhlášky už udělali zákon ..."

:) pamatoval jsem si, ze se to bylo pred nejakym tim patkem upraveno, ovsem jsem to napsal presne obracene. Pres prvnich stran jsem se prece jenom uspesne prokousal (nepocitam znacky; ty byly docela zajimave, protoze jsem tam nektere videl poprve v zivote).
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
25.4.2005 17:57 xbrut
Rozbalit Rozbalit vše nechapu....
nechapu lidi, co se ucej testy. ja bych se tolik otazek nikdy nazpamet nenasrotil. navic je to zbytecny.

osobne sem si jednou precetl vyhlasku (cca 2 hodiny) a test sem napsal na 57 (na osobak je potreba 56), takze naprosta pohoda.
I am communicating to you from my quarters aboard the Asgard ship Biliskner.
Valoun avatar 25.4.2005 20:43 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
Rozbalit Rozbalit vše Spatna pamet
Ja uz si teda moc nepamatuju, ale delal jsem snad jeste stary otazky, samozrejme na 100%. Zato jizdy jak remen (Praha). Startovani v prudkym kopci, jizda pres Kooh-i-noor, Pankrac, Nuselak, kolem dopravaku a pres kruhace, parkovani v druhe rade atd ... Pri prvnich jizdach jsem dokonce skoncil v Pankracky vozovne. Prvni dva policajti rvali ze jsem vsechno totalne posral, ze jezdim rychle a ja nevimcojeste (vyhodili ostatne vetsinu lidi). Posledni mi to dal, ale prohlasil, ze s tim jezdim jak s hnojem, ze to v Praze nemuzu.

Ale co nadelam. Auto jsem nikdy k zivotu nepotreboval, a ridicak po mne chteli jen ve Finsku, kdyz jsem si pujcil sneznej skutr.
Bohumír Zámečník avatar 16.5.2005 23:22 Bohumír Zámečník | skóre: 19 | blog: bohous
Rozbalit Rozbalit vše Řidičák
Tak to já jsem dělal papíry taky celkem nedávno - 27. dubna. Autoškola byla naprosto v pohodě (narozdíl od vyprávění spolužáků, kteří to dělali jinde). Celou knížku jsem si přečetl hned prvních pár dní na začátku, pak trochu po měsíci a pak kompletně den před zkouškou. Když jsem večer po několika hodinách opakování končil, říkal jsem si, že mě už nemůže v těch otázkách nic překvapit.

Další den byl docela zajímavý, maličko nervů, ale vyspal jsem se dobře (což se o většině ostatních dnů říci nedá). Při testu jsem sice u jedné otázky mírně váhal, ale napsal jsem to na plný počet. Pak dlouhém čekání na ústní zkoušku z technické části. Tu jsem měl na rozdíl od ostatních během několika málo minutek. Bylo to naprosto primitivní.

Pak jěště několik hodin počkat na jízdy. Jel jsem totiž jako poslední z pěti lidí. Při jízdě jsem jel dost opatrně a komisař (taky docela veselý chlapík) mi nakonci řekl, že jsem jel skoro jako s hnojem. Pak na úřad, vyplnit žádost, vysedět frontu... a čekat 20 dní. Už by to mělo být každým dnem hotové. Tak už se těším, až zas po těch 3 týdnech usednu za volant. Chce to praxi.
"Dobrý den pane, nevíte, která bije?!"

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.