Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Již naše loňská výuka architektur počítačů využila RISC-V verzi našeho simulátoru QtRvSim. Naše materiály (https://comparch.edu.cvut.cz/) ocenili i přímo na RISCV.org.
toť aktuální otázka a souhrn pár aktuálních setkání a projektů.
Když nemůžeme nabídnout návštěvníkům InstallFestu posezení workshopech v našich laboratořích, tak nezbývá, než obrazovou a datovou interakci propojit přes síť.
Krátké ohlédnutí se nad minulým během výuky v kurzu Architektury počítačů, prostor pro případné náměty a upozornění na nabízené přednášky a experimentování na letošním InstallFestu.
V sobotním příspěvku Kdo si hraje, nezlobí (se), aneb výuka architektur počítačů v krizi se chceme podělit o zkušenosti s výukou Architektury počítačů v minulém semestru a otevřít prostor k diskuzi i experimentování.
a neb jak s výukou Architektur počítačů přecházíme na nekontaktní formu.
Před začátkem semestru jsem zde sepsal úvahu o výuce předmětu Architektura počítačů (Jak učíme a jak učit architektury počítačů).
Zamyšlení kam směřovat s výukou předmětu Architektury počítačů.
Zápisek o radosti z chůze i sdílení znalostí s lidmi, kteří o ně projevili zájem.