Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Pokud sledujete zahraniční "tisk" (tedy zahraniční portály), jistě jste si již všimli, že většina své články rozděluje.
Důvod je jednoduchý - aby uživatel při čtení článku hned několikrát načetl inzertní bannery. Uvidí je zkrátka vícekrát, je vyšší šance, že na nějaký klikne. Na některých přebanerovaných portálech je šance, že o ně doslova zavadí.
Proti internetové reklamě nemám zhola nic, často na ni klikám. Jednou ze zájmu o nabízený produkt, jindy prostě proto, že čtu nějaký neziskový portál, který má hlavní příjem z reklamy (a článek se mi třeba líbil).
Některé americké portály to ovšem podle mého vkusu již přehánějí. Různé flashe rolují, vyskakují, zakrývají text. O XXL bannerech uprostřed článku či skyscraperech přes dvě obrazovky ani nemluvě. Do toho všudypřítomný Google AdWords. Relativní novinkou jsou pak reklamy přímo v textu. Musíte provádět myší doslova slalom, abyste na nějaký kontextový odkaz nenajeli.
A právě na těchto serverech používám s úspěchem funkci, kterou nabízí většina - tisk článku. Článek se vám zobrazí nerozdělený a téměř bez reklam. Skvělé, praktické a čas šetřící. Pravda, někdy vám může vyskočit dialog pro tisk, zejména v prohlížečích rodiny Firefox, ale já používám Operu a si "nevyskakuje".
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.
Tiskni
Sdílej:
to je ztrata casu a oni (i ja) to vedijo, to jsem myslel tím pliváním
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.Zadavatele reklamy nezajímá počet kliknutí, ale přínos reklamy – nejlépe kolik lidí si na základě reklamy něco koupí, v případě reklamy "na značku" třeba o kolik se zvýší povědomí o značce. Protože cena za bannerovou reklamu se většinou odvozuje od počtu shlédnutí, a zadavatele reklamy zajímá počet transakcí, jsou v celém řetězci zobrazení reklamy -> klik na reklamu -> uskutečněný obchod dva koeficienty, které zadavatele zajímají: poměr kliknutí/zobrazení (CTR) (pohybuje se v řádu jednotek procent) a poměr kliknutí/uskutečněný nákup. Vaším umělým klikáním byste zvýšil poměr první ale odpovídajícím způsobem snížil poměr druhý. To je pro zadavatele reklamy špatně – pokud klikáte na jeho reklamy a zobrazujete jeho stránky, má s vámi náklady, ale nemá od vás zisk. Krátkodobě tedy sice možná vašemu serveru prospějete, protože zvýšíte CTR, čímž se zvýší cena reklamy na serveru. Dlouhodobě mu ale uškodíte, protože v dlouhém období zadavatel zjistí, že z reklamy na tomto serveru nemá takový přínos, protože návštěvníci z něj jsou "divní" a nenakupují. Je to stejné, jako kdybyste pražské metro-deníky odebíral po desítkách. Nejprve sice budou mít větší náklad a mohou prodat dražší reklamu, ale postupem času zadavatelé zjistí, že reklama v nich nějak nefunguje – a nebudou ochotni za ni platit tolik. Prostě jako jakékoliv jiné chytračení, ani toto se dlouhodobě nevyplatí. I když je to zdánlivě pro dobrou věc.