Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
Už jsem se České poště nechtěl nikdy věnovat, ale prostě to co jsem viděl dnes při odchodu z domu se nedá nekomentovat.
Víte jak vypadá doručování doporučených dopisů podle České pošty? Položí se na rozvaděč vedle vchodu
.
Tiskni
Sdílej:
Pro korektnost večer zjistěte a zítra nám sem napište, jestli náhodou doručovatelka nepředala dopis adresátovi, ten ho nepodepsal a nezapomněl ho tam sám!
.
.
Balíček bych si vzal a pak bych vesele tvrdil, že jsem nic nedostal... - podpis na formuláři by chyběl nebo byl falešný a pošta by musela platitPresne tak. Tvrde do nich. Doporucene neco posilam, abych mel jistotu, ze to posta doruci. To uz to muzu sam zadarmo hodit do reky a doufat, ze to adresat najde. Nalezeny dopisy bych sbalil (pripadne se domluvil s adresatem) a zacal postu prudit, ze bych chtel ten dopis a at ukazou podpis o doruceni. Proste dokud jim nepujde hodne o prachy, tak se nic nezmeni. A kdyz zacnou zdrazovat, tak mozna prelezou hranici, kolik stoji jiny prepravni firmy (treba i na poslani dopisu) a pak konecne zacne vladnout trh.
Za ztrátu pošta hradí 500 Kč, za poškození nebo úbytek obsahu pošta uhradí škodu až do této výše
.
Ale vzhledem k tomu, že jsem momentálně nemocný, tak opravdu nemám náladu dělat cokoliv co by souviselo s chozením na poštu...
. Prostě nikdy nevíte čím vás překvapí
.
Klasický scénář - obchodní balík poslaný na adresu naší firmy. Na webu České pošty ho šlo sledovat, tak jsem ho sledoval; nejdřív tam bylo, že je expedován 5.9., tedy dnes, a po třetí hodině najednou plop! Zásilku nelze doručit, je k vyzvednutí na poště 18000.
I nasral jsem se, protože vím s jistotou, že v budově, kde sídlíme, vždycky někdo je - je tu slečna na hlavní recepci, náš Operations tým a dvacet až padesát dalších lidí; jediná šance, jak mohl pošťák neuspět, by bylo explicitně čekat, jestli si slečna na recepci na moment neodskočí. Jen pro jistotu jsem se na obou místech přeptal - samozřejmě, že ten den nikdo muže v modrém neviděl.
Zavolal jsem na hlavní poštu, tam mě přepojili na příslušnou pobočku - slečna na reklamacích byla ochotná a pokoušela se zjistit, kde se řidič daného vozu pokoušel balíček doručit a proč to nešlo, ale kdepak - v záznamech žádná informace ani o čase, ani o důvodu neúspěchu, a řidič sám nezvedal telefon. Nakonec jsme to vzdali a slečna z reklamací pravila, že naplánuje druhé dodání v pondělí s tím, že řidiči explicitně vzkáže, ať mi vysvětlí, jak je možné, že to nedodal.
Tak si rychtuju helmu, obvazy a spolubojovníky, abych byl připravený, až mi to přijde svalnatý pošťák vysvětlit.