abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 222 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.1.2006 02:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Pomůže jim, když na svůj dotaz v diskuzi dostanou velmi strohou odpověď RTFM?
    Pomůže :-) man byl jeden z prvních příkazů (složitějších než cd,ls,rm,mkdir), co jsem se naučil. Bylo to hned po gcc/g++ :-)
    Cubic avatar 8.1.2006 02:24 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.

    vim ze mě by treba v zacatku rtfm nepomohlo, protoze pouzivani man a google neni samozřejmost,např. současní spolubydlové jsou ve druháku na strojarne a musim je učit, že když chtej neco zjistit musi pouzit google, a jde to ztuha, seznam je prece cesky :-/

    navic ja jsem treba ten typ co sel od grafiky ke konzoli, takze nejake prikazy do radku..pche :), u tebe to vypada primy postup

    David Watzke avatar 8.1.2006 02:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Jak se díváte na začátečníky kteří se chtěli svézt na vlně popularity linuxu a přitom neumí ani přimountovat disk s fat32 pro zápis? Má cenu jim odpovídat v diskuzích na otázky, na které jsou stovky manuálů a návodů? Pomůže jim, když na svůj dotaz v diskuzi dostanou velmi strohou odpověď RTFM? Má si to každý vybojovat od začátku sám, čímž se provede pěkná selekce a komunitě zbydou jen ti nejsilnější?
    No, já Linux nechtěl kvůli vlně popularity, ale proto, že jsem se doslechl o tom, jak je super. Potom ještě o shellu a to se mi hodně zalíbilo. Pak Klax KDE (liveCD) mě úplně uchvátilo. Tenkrát 3.4 RC 1. No a tak přijel kluk, co mi o Linuxu vyprávěl a nainstaloval mi ho. Pomohl mi se rozchozením všecho. Pak mi hodně pomohlo AbcLinuxu a myslím, že už tak hoznej nejsem... i když občas jo. Viz můj předposlední zápis v blogu. Takže myslím, že záleží na tom, jestli se chce začátečník něco naučit, jestli chce "kreknout Cedegu", nebo jestli chce být jako xplesa. RTFM většinou nepomůže. Ad vybojovat sám: Třeba já bych to nezvládl.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Cubic avatar 8.1.2006 02:31 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    ucelem samozrejme nebylo hodit vsechny zacatecniky do jednoho pytle, ale motivace pri pokladani dotazu neni poznat, uz jsem se parkrat pristihl ze si pri precteni otazky rikam "probuh uz i takove typy" ale pak si musim vzpomenout na sebe a zkousim se rict "dej mu sanci", navic vubec umet polozit spravny dotaz je umeni ktere se musi zvladnout
    8.1.2006 09:36 kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    ja se k linuxu dostal jakozto milovnik a sberatel operacnich systemu. prvni /neuspesny, instalator vytuh/ pokus byl mandrake 8.2. Pak prisel 9.2, 10.0, 10.1 a ted mam 10.2. Ve vmware jsem uz zkusil qnx, beos, soaris, freebsd a os/2 a par dalsich. Jedine windows a linux mam ale na disku trvale instalovany. Ja porad musim zkouset neco novyho, pomalu posilhavam po debianu, mandrake /ted uz mandriva/ ma plno malych nedostatku, dependency hell uz sem taky poznal. K tem zacatecnikum - kdyz vim tak poradim, ale kdyz si na to clovek prijde sam tak ma vetsi radost a uvizne mu to reseni hloubs v pameti /kolikrat sem se na neco ptal na forech nebo jinde a nez dorazila odpoved tak sem to vyresil/.

    To je asi tak vse, jen kdybych mel vic pc a aspon jedno s procesorem nad 1ghz tak by byla vetsi radost s tim delat ;)
    8.1.2006 12:03 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Mate OS/2? To ma zaujima...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    8.1.2006 02:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Pokud má začátečník někoho, kdo se "o něj" stará, tak mi je ukradený. Když si chce sám sobě dělat admina, tak se musí učit. V každém OS se musí učit, nikde se nic neděje samo.

    RTFM pomůže pouze tomu, kdo se chce učit, je to jen usměrnění a rada ať si přečte manuál.

    Má si to každý vybojovat od začátku sám...

    Dnes už to je o ničem. Každej má výběr z několika knih, je dostupný Internet, exituje Abclinuxu... :-) Ta doba, kdy v okolí nebyl nikdo se znalostí Linuxu/UNIXu a připojení do Internetu bylo kabelové je dávno pryč.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Cubic avatar 8.1.2006 02:39 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    vetsina ne-li vsichni co zkousej linux jdou od ms windows a microsoft dosahl toho ze si lidi mysli ze to jde! samo
    navic byly doby, kdy jsem nevedel co rtfm znamena, kdybych musel zjistit jeho doslovny vyznam zrovna ve chvili kdo ocekavam pomoc protoze jsem neco potentockoval tak by me to docela na*ralo ikdyz bych vedel ze si za problem muzu sam ;-)
    8.1.2006 06:20 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Jestli něčeho Microsoft dosáhnul na úrovni myšlení uživatelů, tak je to jen to, že uživatel nemyslí vůbec, systém si svoje věci vyřeší sám a pokud je to možný, nechá ho pracovat. To samo o sobě neni špatný, ale v praxi to znamená, že neznalej uživatel u počítače nepřemejšlí vůbec a kvůli chybový hlášce "V tiskárně neni papír. Vložte papír a stiskněte OK" volá technika. To už tak dobrý neni, imho je to otřesný. A když si tyhle návyky takovej člověk přinese do systému, kterej za něj neudělá ani tu černou práci (např. v podobě autodetekce hardwaru a instalace ovladačů), je ztracenej. A neni snadný takovýmu člověku vysvětlit, že chyba je v něm, vždyť ty úžasný Windows to přece dělaj samy!
    8.1.2006 09:45 kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    jo, taky sem sel od windows, ale rozhodne me win nenaucili ze by slo vsechno samo, to opravdu ne. Ten slavny plug&play mi treba nikdy nenainstaloval zadnou zvukovku /ani prehistorickou na kterou win ovladace meli/ tak aby fungovala. Muselo se dycky zasahnout a nespolehat na "umelou inteligenci" sytemu ze to udela za me - udela, ale blbe. Porad na neco shanet ovladace a programy a v linuxu uz je to po instalaci, nemusi se porad resit viry a jinej sajrajt a restart kvuli kazdy blbosti /instalace, update/.

    Ale souhlas, bezny uzivatel windows si muze myslet ze fungujou sami /nekdo jim je nainstaluje, chvili jim to tak nak funguje a pak jim to zas prijede dat do kupy a nemusi vedet a ani vetsinou nevi co maj v pc za hw a sw, divi se proc jim na p223mmx nepojedou novy hry a kdyz jim reknu ze nemaj ani 3d akcelerator tak nevi co to je, ale to uz odbocuju./.
    8.1.2006 12:42 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Upřímně řečeno když jsem poprvé instaloval Linux, tak pro mně internet byo tabu. Tuším, že to byl RH 6.2 z nějakého časopisu a strašně jsem se divil, že je to zadarmo ;-) Ani se mi to nepovedlo nainstalovat, protože to po mně chtělo vytvořit oddíly / a swap a já nevěděl co to po mně chce :D Po roce jsem to zkusil znovu, protože mi to vrtalo hlavou a dosáhl jsem přihlašovací tabulky XDM kde jsem nevěděl co zadat, protože jsem nevěděl, že existuje uživatel root :D (nesmějte se, ale je to pravda) --Takže opět neúspěch. Časem jsem to zkusil znovu (i s pokořením loginu) a od té doby jsem zjistil co je to hledání v dokumentaci. Dnes můžu říci, že Windows používám pouze na hraní her, právě píšu z vlastně vyrobeného systému LFS dle svých představ, mojí síť pohání také LFS server a mám úchylku cpát co nejmenší Linux do nejmenších počítačů. Spousta kamarádů mi nerozumí a nazývají mně tučňákem ;-) Ikdyž toho v Linuxu znám spousty, stále je toho hromada, co můžu objevovat a to mně sakra baví. Tím se chci dostat k tomu, že jsem pro pomáhat začátečníkům, ale že Linux je pro ty, kteří mají zájem a ochotu se vzdělávat. Pokud tomu tak není, nemá cenu pro ně vyvíjet nějaké síly.
    Cubic avatar 8.1.2006 14:07 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Spousta kamarádů mi nerozumí a nazývají mně tučňákem
    napodobne, zvlast kdyz si ted vezmu triko co jsem si vyzadal k vanocum, je na nem jedno zviratko z antarktidy :-) na druhou stranu mam dost kamaradu co mi rozumi :)
    stále je toho hromada, co můžu objevovat a to mně sakra baví.
    moje krevní skupina :-)
    8.1.2006 15:44 lochy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Vidím, že spousta lidí tu měla podobný start jako já. Začínal jsem s RH 7.0 a zatím skončil u FC4.
    Ale nevim jak vy, ale ja mám kolem sebe spoustu lidi co pouzivaji PC, ale rozhodně nejsou schopni nainstalovat ovladače ve windows a samotný OS už vůbec ne. V poslední době (po připojení těchto uživatelů) k internetu se jim jejich windows postupně hroutí a to třeba i měsíc po čisté instalaci včetně aktualizovaného antiviru. Ovšem když naistalujete takovému uživateli GNU/Linux a ukážete mu jak na net, nastavíte poštu, tiskárnu, předvedete něco na psaní a vypálení fotek, tak k takovému počítači přijdete za rok a on pojede jako po instalaci (hlavně nedávat heslo roota :-) Mám s tím vlastní zkušenost a objednávku na další tři instalace v nejbližší době... většinou po neblahé zkušenosti s virem.
    OndraZX avatar 8.1.2006 18:00 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Moje Linuxova historie

    1999 - instalace RedHat 5.2 - po instalaci jsem si pomyslel neco o Linuxovych blaznech a vratil jsem se k Windows. Navic totalne zblbnuty clanky o Linuxu - prvni co jsem v Linuxu delal je ze jsem kompiloval jadro - sami si predstavite jak to dopadlo

    2000 - Corel Linux - tehdy mne to chytlo - Linux se mi zacal libit - byla to jedna z prvnich Linuxovych distribuci, ktera nejen fungovala, ale i pekne vypadala. Ve firme jsem rozjel Samba server na SuSE - coz byl v te dobe dost risk - Linuxem jsem se zabyval jen cca 1/2 roku.

    2001-2002 - Linux se stava primarnim systemem na mem domacim PC - vetsinou jsem mel SuSE - nekdy Mandrake. Kdokoliv si dovolil neco rict neco proti Linuxu - cerveno mezi ocima a vyhlaseni valky - proste byl ze mne totalni Linuxovy fanatik.

    2003-2004 - Stale se lepsim - prechazim na Slackware - kompiluji baliky co to da. Mezitim instaluji kazdou Linuxovou distribuci co mi prijde do ruky. Naistalovat/zjistit ze se mi nelibi/smazat. Ve firme uspesne pouzivam Samba server na Slackware. - Z mych ww stranek o Sambe mam velkou odezvu. Planuji ve firme prechod na linuxove desktopy

    2005 - malo casu a uz mne to tak nebavi - potrebuji distribuci co naistaluji a budu pouzivat - nechce se mi v tom uz hrabat. Pouzivam SUSE 9.2 a 9.3 - verze 9.3 byla prvni distribuce co jsem opravdu jen nainstaloval max. 1 hod konfiguroval (i s aktualizaci) a zacal pouzivat. Ve firme jsem na nove PC koupil Windows XP + OO.org + Firefox. - ono cca 3000,- KC za OEM Windows firmu nezabije - a na rovinu - mi Windowsy funguji a problemy nemam - uzivatele mam pekne vycvicene co smi a co ne. Na terminalech ve vyrobe pouzivam Linux

    2006 - cim dal tim vice bootuji do Windows - jako Linux mam Ubuntu, ale blbne mi tam par veci a nemuzu (a nechce se mi) prijit cim to je. Nejake flamewary na abclinuxu mne totalne nechavaji chladnym. Zjistuji ze s nazory pana Plesingera souhlasim - nejvice mi vadi ze Linuxova komunita nedovede uznat ze Linux ma krome svych vyhod i sve velke nedostatky - ale pred par roky bych to taky nepriznal. Ve firme budu Sambu stehovat na novy server - pouziji Debian - Linuxovou distribuci kterou jsem nesnasel (vadila mi fanaticka komunita kolem ni >>> Debian rulezz)

    Zaver:

    Porad jsem Linuxovy fanda a zajimam se o nej. Ale uz ho tak nezeru - proste mne to prestalo bavit. Potrebuji Linux pouzivat a ne se v nem hrabat.
    Cubic avatar 8.1.2006 18:34 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    musim rict ze si vasi stranku pamatuji z roku 2002 diky screenshotum desktopu na SuSE, uplne jsem se nad nimy rozplyval :)
    s nazory pana Plesingera souhlasim - nejvice mi vadi ze Linuxova komunita nedovede uznat ze Linux ma krome svych vyhod i sve velke nedostatky
    Taky s nekterymi souhlasim. Jen by je nemusel opakovat stale dokola, je to unaujici. A nerekl bych ze cela komunita neprizna nedostatky, treba tady na abclinuxu je spousta rozumnych lidi kteri jsou si nedostatku vedomi, se vsi skronosti se mezi ne pocitam protoze nektere z nedostatku musim taky obcas resit
    8.1.2006 19:17 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    nejvice mi vadi ze Linuxova komunita nedovede uznat ze Linux ma krome svych vyhod i sve velke nedostatky - ale pred par roky bych to taky nepriznal.
    Ktera linuxova komunita nechce uznat, ze linux ma i nedostatky? Zrejme se pohybujete v nejake jine linuxove komunite nez ja. Ja se v naproste vetsine bavim s lidmi, kteri maji dost rozumu na to, aby nezavirali oci pred nedostatky. Nebo ze by to ve vasem pripade bylo "podle sebe soudim tebe"?

    A ze jsou v linuxove komunite i lide naivni s cernobilym myslenim? Ti jsou ale v kazde komunite. Proc prave o linuxove komunite by to melo neco vypovidat?

    A pokud vas smim nasledovat a napsat, co ME nejvice vadi... me osobne nejvice vadi generalizace.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    8.1.2006 19:30 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Tak nějak a souhlasím s tebou. Normální člověk potřebuje počítač používat a ne se v něm hrabat. Linux používám a doporučuji, ale jen na serverové (router, http, ftp, smb, ...), nebo jednoúčelové stroje (výpočetní mašiny s komerční aplikací jako je Fluent, nebo Nastran, Patran, Dytran).

    Je opravdu moc hezký že práce na konzoli se zdá několika lidem príma a možná že je i rychlejší, ale lidí používajících a preferujících grafické prostředí je daleko víc. (Kolik je uživatelů, ... ?)

    TotalCommander a jemu podobní programy který leží Microsoftu v žaludku, protože nic lepšího neudělali a udělat nechtějí. Skoro každý koho znám ho používá a instaluje jako první aplikaci hned instalaci Windows.

    Motif je minulostí a možná je to škoda. Používanost u komerčních aplikací a rychlost o něčem svědčí. Dávám šanci GTK+ a GTKmm, protože umožňuje bez větších problémů a kravin s licencema tvorbě uzavřených komerčních aplikací. Novel a Redhat si asi myslí něco podobného. Pokud bude dostatek komerčních uzavřených aplikací i pro Linux, bude používanější, uživatel bude mít větší možnost volby a důvod proč Linux používat.

    Dvoupanelový commander napsaný pro GTK+ a naprosto dokonalý jako je TotalCommander, nebo jako malovátko Gimp. To by bylo, co. Snad to Novel dodělá.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Cubic avatar 8.1.2006 19:59 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.

    normalni clovek to muze taky pouzivat, kdyz mu to ovsem nekdo administruje, napr. mi rodice: totalcommandera nepotrebujou, staci ze krusader umi kopirovat a mazat, prikazovou radku v zivote nebudou potrebovat a pokud jsem ja ochoten investovat max 3h do nastaveni pocitace s linuxem spis nez 3k kc do oem licence winXP tak neni coresit

    otci funguje scanner, tiskarna, pripojeni fotaku, OO.o write

    matce karty, OO.O Calc

    oboum internet a posta

    rekni mi proc by ho nemeli pouzivat?
    nejsou normalni? myslim ze ne, jsou jako spousta dalsich lidi

    ale nechapej me spatne, kdyby tam ten skener nesel nebo by nefungovalo neco co by potrebovali tak tam proste SUSE neni

    doufam ze se to nezvrhne opet ve valku proti tobe, chtel jsem diskuzi o necem jinem nez o cem pises ty a ja na to odpovidam

    8.1.2006 20:28 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Tvým rodičům a mnoha dalším Linux určitě stačí. Mě by taky stačil, ale, ... . Doma mám počítač vlastně jen pro rodiče a neteře, jinak jsem na koleji a tam mám jinou mašinu. Chtěl jsem jim tam dát Linux nastavit a neřešit, ale vyskytlo se pár problémů. Občas dostanou v Mekáči nebo v Hypru nějaký CD s hrama a vysvětluj jim, že to tam nefunguje, nebo jen něco, nebo jen nějak a je to pro ně složitý a že to jsou úplný kraviny. Dětem??? Nemožný. Tak jim tam dal Windouws a taky i pro to, že jsou pro něj aplikace i od třetích stran. Ovšem maj tam i Gimp, Inkscape, Dia, OpenOffice a něco si na tom šmrdlaj.

    Mě by Linux stačil a v práci by jsem ho taky mohli používat, ale aplikace a podpora je to hlavní co firmu zajímá a né cena operačního systému, svoboda a zdojáky.

    S Linuxem a programama pro něj už nějaký pátek pracuju. Vím a znám jak to celé funguje, co je na tom dobré, zdali se to vyvíjí a co tam vůbec není. Taky jsem kompiloval a psal návody. Podle mě je to jen jako zábava a koníček. Fungující realitu pro normálního uživatele vidím jinde.

    Snad jsem tím nikoho neurazím, ale psát o tom jak instaluju Suse a Windows, jaký v tom vídím rozdíly a co mi na tom vadí, nebo že něco neumím, smažu si tím disk a vinu hodím na někoho jinýho, nebo jak někdo nepozná že nemám Windouws ale Linux a umím něco napsat a ono mi to něco plácne, to asi nebudu.

    Jinak hezký.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.1.2006 08:55 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.
    Takze, za 5 let jste vyzkousel RH 5.2, Corel, Slackware, SuSE 9.2/9.3, a ted Ubuntu. To je co rok, to distro. A divite se, ze uz Vas to nebavi? Tak to clovece nedelejte. Nainstalujte si jedno distro (nenavideny Debian) a vykaslete se na stale rekonfigurace. A nebo si poridte Windows a hotovo. Hlavne se nesnazte delat z VASEHO problemu neco jineho.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    stativ avatar 8.1.2006 19:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostor pro vyjádření

    RTFM funguje, pokud dotycny je ochoten se neco naucit

    Ja jsem se na vlne Linuxu nevezl(aspon si to myslim). Ten napad jsem dostal, kdyz jsem si uvedomil, ze pouzivam gimp, OpenOffice, Vim, Emacs v Cygwinu a rekl jsem si ten linux musi bejt hustej system kdyz v nem jsou takovyhle supr programy zadara a co vic, mam k nim zdrojaky. Na zacal jsem shanet(par mesicu trvalo, nez jsem sehnal mandrake)

    Odpovidat na otazku nekdy ma cenu, nekdy nema. Nejhorsi jsou otazku typu POMOC!!! pred chvili to fungovalo a uz ne bez dalsich udaju. Stydim se, ze jsem obcas takovy byl taky.

    Nejde o to "vsechno si vybojovat sam", ale o "osamostatneni" se. Schopnost si poradit alespon se zakladnimi problemy atd... Pomocna ruka tu nemusi byt porad a co potom?

    PS. Vsechny tyto vyplody jsou me subjektivni nazory takze je nikdo neberte vazne ;-)

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.3.2006 12:42 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cubic's linux history aneb byl jsem taky linuksák II.

    Dospěli jsme ke stejnému poznání - "...můj mandrake se nechoval tak, jak bych chtěl ... tak jsem skončil u Gentoo". V mojem případě Mandriva a oklikou přes Suse ke Gentoo

    Ještě bych rád dodal, že to STRAŠNÉ Gentoo se mi začíná STRAŠNĚ líbit. Kdoví kde skončím já?!?!? Zatím to vypadá na Windows, nebo psychinu :-) Doufám, že se tahle situace brzo změní a skončím u Gentoo (pokoj č.12) :-)

    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.