abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (10%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (10%)
     (0%)
     (20%)
     (30%)
     (30%)
    Celkem 10 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 12:54
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.4.2016 16:08 Ota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    tabulku v Calcu (Excelu), která mi i sama dělala nějaké kontroly (mimochodem jeden kolega byl pojednou šokován tím, že mi ta tabulka sama kontroluje na základě datumů FIFO, tj. jestli nemáme v provozu suroviny s vyšším datem spotřeby než na skladech) a barvila buňky.

    tak to uz ses ted 'Senior It Engineer'
    paul2no avatar 5.4.2016 16:56 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Njn, ale opravdu většina kolegů (ne-li všichni) na to koukali jak na nějakou mimozemskou technologii. Stalo se mi dokonce i toto: jistý kolega po mě chtěl udělat takovou složitou věc - měl v Excelu asi 30 čísel, a od každého z těch čísel potřeboval odečíst 10 000 a ze zbytku pak spočítat 1,3 %. Já nad tím tak bádal a pořád si říkal že v tom musí být nějaký háček, protože tohle je prostě až příliš triviální. Naklikal jsem to potom tam před ním během půl minuty v kanceláři, on na to tak koukal a pak jen povídá: "Hmmm, a já bych to počítal na kalkulačce po jednom."

    A člověk by přitom řekl, že takové věci se učí už na základní škole.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    pavlix avatar 7.4.2016 14:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    A člověk by přitom řekl, že takové věci se učí už na základní škole.
    1) Jenže od kdy?

    2) Jenže jak a kdo to učí?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    paul2no avatar 8.4.2016 08:56 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Ten člověk je o dva roky mladší než já, takže by to opravdu měl umět.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    5.4.2016 16:21 selajam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    PHP
    naprogramoval
    Vyber si jedno z toho.

    Ale jinak samozřejmě gratuluji :-)
    paul2no avatar 5.4.2016 16:49 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Dobře, tak tedy spáchal v PHP.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Petr Tomášek avatar 7.4.2016 12:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    PHP
    naprogramoval
    Vyber si jedno z toho.
    Proč probůh? Programovat se dá klidně i ve visual basicu, když na to přijde...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.4.2016 16:29 Kooala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Nejak mi chybi informace, kolik ti za to plati. Ze ty to delas zadarmo?
    paul2no avatar 5.4.2016 16:49 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Platí mi variabilní složku za to, že ty FIFO checklisty dělám. Za to, že jsem si vytvořil (v rámci cvičení/učení se) vlastní nástroj, abych si usnadnil práci, jsem nedostal nic.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    5.4.2016 18:40 Iglo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Jasne penize by byli prijemny bonus, ale i takhle je to Win situace, ulehcil si praci a neco noveho naucil/procvicil.
    14.4.2016 08:06 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    No, aby jste časem nedopad tak, že nový šéf řekne: "Za tebe to dělá počítač, máš to za 5 minut, budeme ti platit jen těch 5 minut a mazej na další práci."
    pavlix avatar 14.4.2016 08:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Firma to pak zacvaká v konzultantských sazbách, až bude chtít nějakou úpravu. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.4.2016 04:05 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Do dnesnich dnu se za to ...
    Do dnesnich dnu se za to stydim, ale rikam si, ze ze svych dani jsem si sve studium jiz bohate zaplatil.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    Rezza avatar 5.4.2016 17:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    No ty fransizy me stvou z jedineho duvodu - tam uz si platby resi kazdy sam a neberou stravenkovou kartu :(. Ze je stravenkova karta blbost neresme, je to lepsi, nez stravenkove papirky.
    Jendа avatar 6.4.2016 07:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Mně přijdou lepší papírky. Nejde přímo do NSA kdy jsem kde nakupoval a můžu je distribuovat v rodině (teď určitě někdo vymyslí, že tím pádem používám stravenky nelegálně).
    6.4.2016 09:27 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Papírky jsou taky dobré v tom, že je třeba můžeš dát bezďákovi místo peněz a máš (měl bys mít) jistotu, že to jen tak neprochlastá.

    Stravenky se nesmí někomu dát? Neštudoval jsem podmínky použití...
    Václav 6.4.2016 17:47 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Ne tak docela. Když víš kde (a bezdomovec alkoholik jistě ví), koupíš za ně leccos. Já za ně třeba v době kdy jsem kouřil bez problémů kupoval cigára.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.4.2016 07:06 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Jasně, proto píšu "měl bys mít". Taky znám hospodu, kde na ně projde i pivko. Ale tam jsme stálí zákazníci...
    5.4.2016 18:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Gratuluji k ziskanym zkusenostem. Mel bych jen dva postrehy.

    1. Opatrne na firemni procesy a jejich porusovani. Zamestnanec ma delat praci tak, jak urcil zamestnavatel, a vsadim se, ze na vasi pozici nebude stanoven vyvoj vlastniho nastroje a jeho pouzivani, coz plati samozrejme i v pripade, ze zamestnancuv pristup je efektivnejsi. Firemni procesy se nedelaji jen tak a vy jako zamestnanec nemate a nemuzete mit dostatecne sirokou perspektivu na to, abyste se takto mohl rozhodovat z vlastni vule kvalifikovane. Neberte to prosim nijak negativne. Na jinych pracovnich pozicich v jinych firmach by vasi aktivitu a chut zlepsovat procesy jiste ocenili.

    2. Nenastal jiz ten pravy cas prenechat mcjob nekomu jinemu a poohlednout se po necem v IT? Nejake uplatnitelne schopnosti jiste mate a ze sve prace jste zvykly mluvit a jednat s lidmi, coz muze byt velke plus.
    paul2no avatar 5.4.2016 20:16 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Žádné firemní procesy (standardy) v tomto nejsou, ty jsou na to, jak správně (v jakém pořadí) pokládat maso 10:1 na gril. Tohle si dělá každý sám, podle toho jak nejlíp dovede.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    5.4.2016 20:29 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Pokud mate toto konani povoleno, i kdyz se tomu tedy divim, pak je vse v poradku. Jinak vam doporucuji zacit premyslet nad zmenou prace, protoze zjevne mate na vic. ;-)
    vlastikroot avatar 6.4.2016 01:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    A nebo je to ten spravny zacatek jak se v dane firme dostat vys.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Rezza avatar 6.4.2016 11:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Jeho firma nedavno hledala CEO, ne? Nebo s nim aspon mela problem. Kazdopadne neni spatne byt ve firme ten lepsi a ve velke nadnarodni korporaci to muze znamenat slusny karierni postup. Zvlast, u takovych, kde se stridaji lidi jak na bezicim pasu a verni se casto oceni. A nebo to proste jen nechce a chce mit klidnou hlavu.
    6.4.2016 10:42 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Jen at zustane hezky u grilu. Nekdo musi delat i tuhle praci, vsichni nemohou korzovat s lejstrem po kanclu.
    Bystroushaak avatar 6.4.2016 11:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Bojíš se, že by tě mohl nahradit?
    6.4.2016 19:13 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Jisteze to nekdo musi a take bude delat. U dotycneho mam vsak pocit, ze by mohl snadno delat neco lepsiho.
    21.4.2016 03:53 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Pokud mate toto konani po...
    Pokud mate toto konani povoleno, i kdyz se tomu tedy divim, pak je vse v poradku.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    Bystroushaak avatar 6.4.2016 11:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Žádné firemní procesy (standardy) v tomto nejsou, ty jsou na to, jak správně (v jakém pořadí) pokládat maso 10:1 na gril. Tohle si dělá každý sám, podle toho jak nejlíp dovede.
    Na tohle si dávej bacha. Taky jsem s tím měl trochu problémy, když jsem začal psát podobné krátké neoficiální, ale užitečné aplikace pro potřeby teamu v o2. To že o pravidlech nevíš ještě neznamená, že to neexistují (asi stěží je někdo bude vysvětlovat fritovači hranolek).

    Zaměstnavateli většinou nevadí, když podobnou aplikaci vytvoříš, ale už se může cukat, když jí chceš používat z jeho sítě, na jeho zařízeních a tak. Z pohledu IT to často bývá nightmare, člověk vytvoří v dobré víře excell, který používají všichni v teamu na sdíleném disku, pak to sežere makrovirus a všichni, kdo si to z toho sdíleného disku stáhnou chytnou cryptolockera, který sežere firemní data po celé síti a chce výkupné.

    Viz třeba Servodata: Stínové IT může ohrozit celé firmy, nebo České O2 rozjelo obří akci, reformuje IT systémy za stovky milionů.

    Neříkám, že mám něco proti, jen si dej bacha, abys pak nenarazil a nebylo z toho firemní drama.
    6.4.2016 19:12 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    +1
    6.4.2016 08:27 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    To by me zajimalo pro jaky retardy delas.

    Kde jsem delal ja vzdy ocenili kdyz jsem prisel se zlepsenim.
    6.4.2016 10:32 pochybnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Pise v MS firemni postupy na ochranu starych bugu a nekompatibilit, protoze neni mozne, aby zamestnanci svevolne setrili konkurenci clovekoroky venovane na jejich odhalovani a obchazeni obskurnimi cestami.
    21.4.2016 20:32 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Neukoncil jsem to, protoz...
    Neukoncil jsem to, protoze to nebylo jiste. Konkurence. At si je tam resi, je to jejich problem. Ja do jejich zeme nechci, chci zustat a zit doma. Protoze je to neco uplne jineho.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    6.4.2016 10:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    To by me zajimalo pro jaky retardy delas.
    IMHO on bude self-employed, ale jinak souhlas :-D
    6.4.2016 19:11 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Muj prispevek nebyl myslen zle. Chtel jsem jen poukazat na pripadne problemy, ktere vyplynou z jeho porusovani internich procesu. Proto jsem mu take radil, aby zmenil praci na takovou, kde jeho chut veci zlepsovat nalezite oceni. Jinak zamestnanec ma delat to a takovym zpusobem, co je mu narizeno. Pokud by prisel za svym nadrizenym a rekl, ze pouzitim jeho aplikace lze usetrit cas, pak by bylo vse v poradku. Kdyz to vsak svevolne zacne pouzivat, pak je to spatne. Duvody zde byly jiz v diskusi zmineny.
    To by me zajimalo pro jaky retardy delas.
    Zamestnany uz davno nejsem, i kdyz i takovou fazi zivota mam za sebou. Jinak si mne najimaji firmy na provedeni urcitych veci, ktere by se ti ale asi nelibili a prisli by ti nelidske a necitelne. Moji klienti, ktere ty sam nazyvas jako retardy, mi za to plati relativne slusne. Krome toho se take venuji rodinnemu podniku, kde si vybijim svou kreativitu. ;-)
    Václav 7.4.2016 07:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    To skoro (zároveň v kontextu toho co dost často píšeš) zní jako analýza efektivity procesů a práce, normování a takové srandy. (což na jednu stranu splňuje i to že to někomu přijde nelidské, na stranu druhou, podnik ve kterém jsem dělal to potřeboval jako sůl a při správném provedení by to ulehčilo i naprosto zbytečně přetíženým zaměstnancům)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 6.4.2016 11:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Je fajn vidět, že jsi se nezastavil. Doporučuji přidat víc programovacích jazyků, začít dělat doma opensource a do roka / dvou můžeš sehnat podstatně lepší práci (platově, podmínkama atp..). To říkám z vlastní zkušenosti.
    Josef Kufner avatar 6.4.2016 23:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Pak ani není třeba shánět. Práce přijde sama.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Rezza avatar 7.4.2016 11:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje první aplikace k něčemu
    Ale proste evidentne nechce a vyhovuje mu tohle. Takze nema smysl premlouvat ho. Mozna i trochu zavidim, ze to dokaze delat :).
    21.4.2016 02:24 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Treba se ale mylim a dnes...
    Treba se ale mylim a dneska bych misto s autem jezdil na kolobezce. Je spravne, ze kdyz budu osoba bez prijmu, ze budu platit takto malo? Osobne bych take preferoval jit na pivo. Ja chci cvicit, ale u nas na venkove neni posilovna. Pokud chceme pravni spolecnost, musime trvat na ucte k majetku a moznosti si vlastnicka prava hajit.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.