abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (19%)
     (22%)
     (17%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 285 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.3.2005 10:11 Dataman
    Rozbalit Rozbalit vše Pomalé, paměť
    Nikdy nejde o to napsat co nejméně znaků. Důležitější je spíše optimalizace. Rekurzivní funkce ti zabere spoustu paměti. Schválně, jak ti bude u funkce strlen trvat, než sjede dvacet tisíc znaků a kolik ti zabere paměti. Ta moje ti paměti bude zabírat pořád stejně, ta tvoje ji bude neustále krást.
    int strlen(char *a){
      int i=0;
      while(*a)
      {
        ++i;
        ++a;
      }
      return i;
    }
    
    Luk avatar 26.3.2005 11:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalé, paměť
    Přesně tak. Rekurzivní funkce se hodí prakticky jen jako cvičení, jako ukázka, že to jde. Ale jsou vždycky pomalejší než totéž udělané iterací, navíc spotřebovávají paměť na zásobníku a ten navíc při "větším" počtu vnoření přeteče. Platí známé pravidlo, co jde udělat rekurzí, jde udělat iterací.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.3.2005 16:34 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalé, paměť

    ech.. samozřejmě. úloha zněla ale "nejméně znaků", nikoli nejvýkonnější. Prostě toto není otázka z reálného světa, a nemá smysl se ptát jestli úloha "najděte nejkratší řešení" má smysl, stejně jako nemá smysl mnoho lidské činnosti.

    já vím že rekurze je v tomto případě úplná blbost. Nicméně musíš uznat, že pomocí rekurze je to řešení kratší než jiná, běžnější řešení.

    26.3.2005 11:15 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše strcpy()
    char *strcpy(char *d, const char *s) 
    {
      char *ret = d;
      while ((*d++ = *c++))
        ;
      return ret;
    }
    

    P. S. K ,,sestřesení'' kódu do jedné řádky se uchylovat nebudu :-).

    P. P. S. Obě funkce se obvykle implementují v asembleru, ,,výkonný kód'' je na i386 tvořen pomocí jedné prefixované instrukce (+ nějaký ten vstup do funkce, cld a leave).

    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    26.3.2005 12:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Ad P.P.S. Obvykle už ne. Obvykle je slušný kompilátor (gcc) implementuje přímo a dokáže optimalizovat in-line.
    26.3.2005 19:48 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Obecně souhlasím -- je pravda, že mikrooptimalizace se stále více nechávají na kompilátoru, ale existující implementace těchto základních knihovních funkcí na to obvykle nespoléhají. V glibc jsou tyto jednoduché funkce napsané v asembleru pro všechny možné architektury, plus je tam jedna generic implementace v čistém C.

    Jak tak na to koukám, v glibc jsou i ,,jemnější'' verze pro i486, i586 atd., které jsou implemetované v asembleru bez prefixových instrukcí (což je asi na procesorech s RISCovými rysy rychlejší).
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    26.3.2005 20:04 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Špatně jsem si to přečetl tvůj příspěvek, máš samozřejmě pravdu. Ale to není v rozporu s tvrzením o implementaci knihovních funkcí strlen() a strcpy(), i když je pak třeba optimalizovaný kód nepoužívá :-).
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    27.3.2005 16:44 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    ježda. samozřejmě. jenže tohle řešení má 35 platných znaků.. moje má 33 ;) proto jsem ho dával do blogu, protože je kratší než tahle klasika
    26.8.2010 22:08 Jan Turoň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejkratší implementace strlen a strcpy
    tahle je taky zajímavá :-)
    int strlen(char *str) {
      int i=0;
      for(;*(str+i);i++);
      return i;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.