Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
Héč, já sem na cestě do Warszawy...
Chodil jsem na FJFI ČVUT -- dvě staré budovy (odhadem začátek 20. století) a jediné, co se dalo vytknout, byly chybějící zásuvky v přednáškovkách (celkem pochopitelně). Aktuálně chodím na FIT do supermoderní budovy (dostavěná předloni), kde je to jeden fail vedle druhého. (A mimochodem: v přednáškovkách je jedna zásuvka na přibližně čtyři místa).
Ticho tam. Aspoň 90 % kreditů musím získat ze studijního plánu. Navíc si můžu rozšířit obzory a dělat něco, co mě zajímá i mimo obor (nevím, jak bych stíhal současně studovat tři obory, Japonská filologie je totiž "dvouoborová"). Jak by mimochodem souvisel (jinde povinný) tělocvik a cizí jazyk s oborem? Ostatně v doporučených volitelných předmětech máme úvod práva. A když bych si zapsal "IT předměty" vyučované na fyzice, to by bylo také těžko stravitelné. Blah blah.
,dnes v glog. svete ozaj nevyhnutné bez ohľadu na odbor, rozširuje to možnosti u každej kvalifikácie,základy práva alebo politológie, príp. aj všeobecné dejiny tiež patria k všeob. základu, ktorý človek potrebuje k životu
ale ja to aby bolo jasné nehodnotím subjektívne negatívne, mne by sa to byť štuent tiež páčilo a určite by som si zapísala nejaký taký predmet..jeden z mojich potomkov si ostatne vybral po bakal. stupni odbor kt. hraničí s mnohými vedami o človeku a tak si kompenzoval aspoň čiastočne túžbu nazrieť všade, kde je to zaujímavé
... dodatočne som si spravila DPŠ
.Len dúfam, že si to s učiteľovaním rozmyslí,nech idú pekne za tie peniaze a za to morálne spoločenské ocenenie učiť všetci tí vedátori, ktorí aj po jednom semestri už vedia presne, kto je tupý a tupejší
.
A tebe prajem, nech ti to študijné nadšenie vydrží až do úspešného konca.
Najprv si položte otázku, kto prachy má. Naozaj tí, ktorí si ich zaslúžili za svoje schopnosti a spoločenský prínos a majú deti, ktoré zdedili geneticky a sociálne predpoklady pre to, aby študovali(v reči mnohých zazobancov získavali certifikáty a tituly)? Ďalšia otázka: Je isté, že súkromné školy by boli kvalitnejšie? Zaplatiť si papier potvrdzujúci dosiahnutie nejakého "vzdelania" sa dá bez probémov aj dnes. Tretia otázka- koľko máte detí?( odpoveď dobrovoľná
)
Téma sa opakuje, ale opakovanie je matka... ako vraví Dag
Cilem skolstvi je generovat vzdelanost, ale ty penize mohou byt pro tu skolu prijemny side effect, vime?
Ne. Cílem našich politických špiček je zavést "spoluúčast" a odříznout školy od stávajícího příjmu, tedy je odkázat na tu "spoluúčast". Soukromé školy jsou v našich podmínkách vesměs orientované na zisk, nikoliv vzdělávání a výzkum.
Ale ruku na srdce, potrebuje nase zeme tolik bakalaru, kteri ze skol vyjizdeji jak z fabrik? Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?
Ten problém je ale někde zcela jinde! Nebo si myslíš, že z té střední školy vypadnou už "hotoví" a schopní se uplatnit? Prd, nezaměstnaní by byli. Tímhle se oddálí nezaměstnanost a zvýší pravděpodobnost, že za těch několik let se "vyhotoví", nehledě k tomu, že v průběhu času se požadavky na kvalifikaci zvyšují (různé systémy jsou složitější nebo více optimalizované oproti dřívějšku). Tady je zcela jiný problém než mnoho bakalářů, kteří neplatí za školu. Tady je (bude) problém, že chybí řemeslníci a kvalifikovaní pracovníci v technických/přírodovědných oborech. To se ale nezmění zavedením školného, to měla změnit mj. státní maturita.
Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?
Vzdělání nikdy není zbytečný výdaj. Naopak, výdaje na vzdělání a vědu jsou ty nejrozumněji investované prostředky do budoucnosti.
Casem jsem zjistil, ze kdyz neumim argumentovat takovym zpusobem, abych nevypadal jako kokot, tak je lepsi nepsat 
Jeste jsi mlady..
Skolni system v USA je doslova tragedie. Chran buh, jestli to TOPka a ODSka doopravdy zavedou.
Collage Conspiracy http://www.youtube.com/watch?v=VpZtX32sKVE Zabavnej dokument 
Hoja hoj, tak gratuluji k úspěchu. Každopádně, mám pár kometářů ;)
Ještě jednou děkuji, přeji úspěšné absolvování zbytku a kometuj (ať už je to cokoliv ^,^).
Neboj, těžší část tě teprve čeká ;)
Jak jsem avizoval, budu vyzvídat. Výzvy jsou motivující.
Jo, spousta lidí vyletí... Limit přihlášených údajně není omeze, prý nabízí vzdělání každému. Každopádně v prváku nás bylo cca 100, ve druháku 7.
Heh, až tak? Každopádně Perverzní Prasárny dalo ze čtyř pokusů (vždy přihlášených asi 25 lidí) jenom 35 liduchů. Zbývají dva pokusy a bezpochyby jsou v tom loňští neúspěšní. Tohle je celkem masakr.
Lidi na katedře jsou fajn, fakt odborníci na svém místě
+1
Ano, je v ní tepleji, ale uznej, že se velmi těžko koriguje teplota v místnosti, kde máš 20PC s Xeonama nebo 16Maců, kde ti jednou sedí 30 lidí a za dalších pět minut 2 lidi. Není to žádná sranda. Teplo alespon motivuje udělat v letnáku zkoušky co nejrychleji, abys tam nemusel chodit ;)
Jo a do toho valí na plné kule topení. Zkušenost z masoxové učebny. Nebo zasvítí slunko (zkušenost z té vedlejší tuxové).
K čemu potřebuješ širké schody? Jestli se ti hlavní nelíbí, choď bočním :D
Ucpávají se (mimochodem, to popraskané sklo je taky chuťovka). Boční zvážím.
K zásuvkám, IMHO nejsou v aule potřeba. Aula je aula, maximálně na přednášky, kde ti je NTB prakticky k ničemu. Uznej, že v počítačových učebnách je zásuvek dost. Já osobně na přednáškách NTB nepotřebuju, a když jej tam mám, tak se nedokážu soustředit na přednášku. Kdo se bez něj neobejde, nechť si tu prodlužku vezme.
Však jsem taky tahal tu 10m příšeru a skoro všichni okolo za to byli vděční. Jenže to bychom se dobrali k tématu skříňky. Já zásuvku potřebuju, protože mám mizernou baterku (na pětihodinovou přednášku) a na papír píšu pomalu a odporně, takže se nedokážu soustředit na přednášku. Thinkpad s tabletem a skripty/slajdy v PDF byl epic win.
Jo jsou tam, taky mi moc nesedí, ale šak máme přístup i do vedlejších učeben, kde je dualboot.
Jo, ale zrovna jsem tam neměl PP1. Thinkpad opět saves the day.
Vážně dost záleží na přednášejícím/cvičícím.
No jo, jenže s tou evaluací to je tak, jak to je (ve STAGu jsem našel jen nicneříkající staré statistiky — a na fóru chcíp pes).
S nezesynchronizováním máš absolutní pravdu, chtělo by to na tom zapracovat.
Upřímně: přemýšlel jsem nad tím a jednoduché sjednocení mě nenapadlo. Třeba Boole se dělá v UDITu trochu jinak než v UDI a opakování je matka moudrosti. Třeba sloučení UP1 a ALM1 by asi taky nebylo ideální (zvlášť když Picard dělá reklamu na M$ VS). Takže jsem si to spíš napsal jako takový postesk někdy v půlce semestru do deníčku.
Gratuluju, nechápu, jak jsi mohl v půlce zkouškového zvládnout všechny zkoušky. Jsi nadčlověk? Těžká závist.
S těmi povinně volitelnými předměty souhlasím. Člověk jednak čuchne k něčemu co ho zajímá a kredity navíc jsou příjemným bonusem. Máme také některá PVP mimooborová a oceňuju to, že si můžeme vybrat.
IIRC, 4+4 hodiny analyzy, 2+2 hodiny linearni algebry, 4+2 hodiny fyziky, a zbytek nejakych 6-8 hodin volitelnych predmetu.
Tiskni
Sdílej: