abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (48%)
     (12%)
     (23%)
     (17%)
    Celkem 60 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    freshmouse avatar 17.10.2006 17:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    ... koffr, televize Nova, Praha.

    ;-)
    eXces avatar 17.10.2006 17:18 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Judas Priest ruleeez!!
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    17.10.2006 17:33 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Breaking the law, breaking the law !!! :-D
    17.10.2006 18:24 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou

    United, united, united we st....

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    17.10.2006 17:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Vyfrézovat. :-D Pěkný zápis.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.10.2006 18:13 $m0k3r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    imho na bolavy krk jsou nejlepsi mentolove marlbora...
    17.10.2006 22:01 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    mno nevim jestli mentolky na to nejak zaberou spis to jenom zhorsi, to bych radsi veril te zlute startovacce
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    Josef Kufner avatar 17.10.2006 19:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Pravě jsi mi připoměl, že jsem si cestou ze školy koupil jablečnou kapsu... du jí sežrat :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    prometeus avatar 17.10.2006 19:49 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Vo vikendu jsou komunalni volby, za CSSD kandiduje vesnicky obchodnik s alkoholem, provozovatel herny a diskoteky, mlatici bezbranne slecny zamestnankyne. Pokud by byl zvolen, povoli si hned zahradku u sve smradlave putiky primo na historickem namesti. Typicky socialni demokrat (hajzl). Nejvice OSVC je na kandidatce KSCM. Predevsim bolsevicky vekslak, ktery se po revoluci pretransformoval na taxisluzbu a vozi opile patnactilete parchanty prave z vidloteky toho socialniho demokrada. Hnus.

    To mate este dobre. To zas nasi pravicovi parchanti kritzuju lavicu, ze uz tolko nespomina chudobu, k tranformacii ktorej tak vydatne prispeli. Najnovsie statistiky tvrdia, ze po 8. rokoch vlady pravice ma 50% obyvatelstva existencne problemy ;)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    Luk avatar 17.10.2006 20:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Co se týká komunálních voleb, je v našem městě vidět zajímavý jev. Většina místních politiků (dříve) za ČSSD tuto stranu opustila a přesunula se jinam - částečně k Zeleným (jedna ještě nedávno členka ČSSD už je za ně v parlamentu), částečně Železnénu (NezDem), někteří do SNK-ED a zbytek pak do těch spolků a stran, co sdružují "nezávislé kandidáty". Je vidět, jak pevně zastávají své názory a postoje :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    nooneanymore avatar 17.10.2006 20:54 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Krysy opouštějí potápějící se loď jako první... :-)
    17.10.2006 21:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Další vyznavač pivních řečí. Jděte oba do.

    Vtip je potřeba udělat i za tu cenu, že naházím špínu na někoho, o kom vím úplné.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 17.10.2006 21:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Jenže vtip je v tom, že většinu z těch lidí osobně znám. Vím, co celá léta dělali na radnici i jinde, v jakých stranách začínali, kam se přesouvali, jak vypadaly volby starostů, jak se přidělovaly a kontrolovaly veřejné zakázky, co kdo v jakou dobu říkal a jak potom konal nebo nekonal. A vím tedy, koho nebudu volit a proč. To není házení špíny, to je jen prostý popis existující situace.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.10.2006 21:38 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Evidentně tu někdo můj komentář nepochopil. Asi krátká paměť.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 17.10.2006 21:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Přesně tak. A strany jako kdysi US (tehdy ještě bez DEU), později ED a dnes také Zelení jsou právě tím místem, kde se pak takoví lidé koncentrují.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    belisarivs avatar 17.10.2006 21:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    So long and thanks for all flamebaits.

    Jedina vyhoda ODS je, ze nebyla 8 let u mocia lidi zapomneli co vzvadeli a mlada generace zase o necem takovem nevi a chce byt in a nadavat na nemakacenka a podobne.

    Takovychto zvastu jsem si uz precetl. A porad me zarazi, kde se ta vulgarita a nenavist v priznivcich ODS bere (ted nenapadam nikoho konkretniho tady, jenom licim svou zkusenost z for jinde). Taky netusim kde je napadaji takove veci, ze s ODS nam bude lip a jak je ODS proti komunistum a tak.

    Ano, CSSD toho hodne podelala, ale ja ted rikam, dejte jim moc na 8 let jak CSSD a budete na ne nadavat stejne. A za to bych dal ruku do ohne. Je to vse stejna pakaz. Jenom jinak pojmenovana.

    Nechtel jsem sem tahat politiku, ale tohle jsem uz potreboval ventilovat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Když je to stejná pakáž, tak nevol. Snadná pomoc. Ledaže by jedna pakáž byla přecejen menší pakáž než jiná...

    Co se 90. let týče... Říkat: "ODS kradla tu a támhle..." NE ODS, ale někteří její členové. Pro ODS jakožto stranu bylo nevýhodné mít pověst "zlodějů". V každé straně jsou lidé, kt. se nechovají správně. A mimo to: transformuj si ekonomiku... Když převádíš milion ovcí na jinou louku, tak prostě musíš počítat s tím, že někdo ti nějakou vezme nebo že některá se zatoulá. I když transformace měla spoustu chyb, tak nebyla zase tak špatná, dost věcí se podařilo (rychle a bezbolestně).

    A ještě dodatek: neuznávám JAKOUKOLI kritiku JAKÝCHKOLI (současných) politiků od toho, kdo nebyl volit (vyjma těch, kt. nemohli, např. ze zdravotních důvodů (sice je možné si nechat donést přenosnou (volební) urnu, ale znáte to...)).

    Volič ODS.
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Ještě bych to rád novelizoval :-):

    1. Politici jsou odraz společnosti. Politici kradou, lidé kradou. Lidé kradou, politici kradou. Máme to, co si zasloužíme.

    2. Já osobně vidím častěji agresivní voliče ČSSD než ODS. Ale záleží na tom, s kým se bavíte (a kde).
    Luk avatar 17.10.2006 22:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Nejagresivnější jsou (z voličů stran přítomných v parlamentu) voliči KSČM. Oni by to nejradši seřezali, vymlátili, vystříleli, nahnali do dolů atd. Proto si také volí do sněmovny někoho takové poslance, jako je Josef "The Thrasher" Vondruška. Ale nelze to paušalizovat, znám řadu skalních voličů KSČM, kteří jsou přitom docela pohodoví lidé.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Já mám zkušenost, že voliči Strany jsou klidní a mírumilovní lidé. Jen prostě pořád věří na Lenina...
    Luk avatar 17.10.2006 22:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Jen prostě pořád věří na Lenina...
    ...a jeho rudý teror ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.10.2006 08:36 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    ad 2. Na kterych forech je to k videni?
    Ja se obcas divam na ko(ni)mentare na idens a neviditelne cube tam by prave z nesnasenlivych "volicu" ODS (osobne pochybuji, ze 90% z nich ma volebni pravo) jeden blil. Mozna i druhej ... :-(
    freshmouse avatar 18.10.2006 14:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Nejedná se jen o internet. Sice osobně znám jen několik voličů ČSSD, ale většina z nich je připravena kdykoli střílet! Samozřejmě jsou takoví i někteří voliči ODS (a konec konců všech stran), ale pokud vezmeme v úvahu, že znám, dejme tomu, 20krát více voličů ODS než ČSSD, ale celkový součet agresivních voličů je vyšší u ČSSD...

    Co se internetu týče, tak, když je mi smutno, otevírám diskuze na Novinkách.
    prometeus avatar 18.10.2006 15:15 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Trochu ciernobiele videnie nie? Pripada mi to ako hodnotenie skinov anarchistami a naopak. Ved kazdy pozna iba par jedincov z druheho tabora a to hlavne tych agresivnejsich... Ako inak, ked sa poznaju iba pri vzajomnych konfliktnych stretoch... Keby si vymenili vonkajsie znaky, ktorymi sa odlisuju, nic by sa tym nezmenilo...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    freshmouse avatar 18.10.2006 15:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    To není černobílé: vždyť jsem ani neřekl názor, jen jsem popsal situaci tak, jak skutečně je (kdo řekne, že i toto vidím černobíle, ať si to přečte tak dvakrát třikrát a dá si sprchu). Kromě toho o pár příspěvků výš říkám, že záleží na prostředí, kde se člověk pohybuje...
    Heron avatar 17.10.2006 22:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Přesně tak. Mám pocit, že za kritikou začátků devadesátých let stojí hlavně KSČ, která chtěla porevoluční režim zdiskreditovat, což se nakonec naštěstí nepodařilo.

    Transformace kompletně státní ekonomiky na soukromou se neobejde bez chyb a Čalofovi, Pythartovi, Klausovi vlády se těch chyb přirozeně musely dopustit, ale nebylo to vůbec tak zlé, jak dnes někteří říkají.

    Btw: Sledujete v poslední době Paroubka? Nezdám se vám, že trochu ubral ze svého buldozerského vystupování? Že by to souviselo s Doleželem a paní náměstkyní, kterou právě Paroubek přivedl do úřadu? Teď by rád spolupracoval i s Topolánkem, jen aby měl možnost zmařit vyšetřování těchto věcí ukazujících na hnijící ČSSD.
    Luk avatar 17.10.2006 22:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Nemám až tak pocit, že by Paroubkovo umírnění souviselo s těmi aférami. Spíš zjistil, že svým stylem způsobil znatelný pokles preferencí ČSSD a že by se mu to mohlo šeredně vymstít (třeba hned na nejbližším sjezdu strany).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    + zjistil, že ani on vládu nesestaví (s většinovou podporou). A když mu 100% hlasů neslíbili ani komunisté... On ji vlastně nikdo nesestaví. Volby jsou jen otázkou času.

    Ale i přesto je jeho pozice předsedy ČSSD neotřesitelná (zatím). Špidla byl loutka, Gross pako... Docela uznávám Zemana, ať už byl jakýkoli. V tuto chvíli nevidím pro ČSSD lepší variantu než Paroubka.
    Luk avatar 17.10.2006 22:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Ale Škromach už se na to třese. Jeho rétorika tomu odpovídá - sice výslovně nekritizuje Paroubka, ale ani ho nepodporuje á la Sobotka. Chce současně udržet Paroubkovu přízeň a k tomu získat podporu i u těch členů ČSSD, kteří už mají Paroubka plné zuby.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Škromach a Sobotka se na to třesou oba. Škromach je "takový ten hodný chlapík" (opak Paroubka) a Sobotka je "ten, co nese Prsten". A Sobotka je jeden z nejpopulárnějších politiků u nás.

    Všichni jmenovaní pánové mají stejné kvality (nebo nekvality).
    Luk avatar 17.10.2006 23:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    U Sobotky si to nemyslím. Kdyby o to tolik stál, už mohl být předsedou dávno. Stačilo se v grossovské agónii včas chopit vesla. Mám pocit, že Sobotkovi současná místopředsedovská pozice vyhovuje víc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 17.10.2006 23:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Uvidíme, jak se to vyvrbí. Každopádně si myslím, že u lidí má víc šancí než Škromach.
    17.10.2006 22:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Pythart podle vzoru pyča? To je dost přesné.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Po vzoru Pythagoras. Ona se pracovní deformace dost projevuje. :-D
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 08:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Tato slova vytesat do kamene.
    A ještě něco: každý je úplatný a každý se rád chytí příležitosti. Je třeba vybudovat takový systém, kde by korupce neměla živnou půdu: zjednodušit státní aparát, zprůhlednit výběrová řízení, větší pravomoce soukromým podniktelům a firmám a podpořit existenci malých a středních firem. Právě v konkurenčním prostředí, kde stát příliš nemůže rozhodovat za lidi, je té korupce méně. Nikdy ji nevymýtíme, ale leccos by se dalo účinně omezit ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 18.10.2006 14:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Taky tesat do kamene. :-)

    Korupce bude, dokud bude čím korumpovat. Ať jsou to barevné papírky s čísly, ať jsou to drahé látky nebo cenné kovy.

    Korupci lze přibrzdit jediným způsobem: kontrolou potenciálních uplácejících / uplácených. V podstatě je to postaveno na tomhle: "Ať sousedovi chcípne koza." Prostě jiní budou dohlížet na to, aby nikdo neměl o kozu (resp. užitek z korupce) navíc. Provedení tohoto modelu je zhruba takové, jaké jsi popsal.

    Co se týče malých a středních firem, tak se nedomnívám, že by pomohly zastavovat korupci, spíše by se korupce rozmělnila (z velkých firem, které by se relativně zmenšily, na ty menší). Malé a střední podniky jsou ale důležité ze zcela jiných důvodů...
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 15:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Kontrolou uplácejících/uplácených toho moc nevyřešíme. Ten kontrolor by taky rád .. :-). Jde spíš o vyspělost společnosti, která tyto jevy moc netrpí. Korupce je tím větší, čím mají úřady větší pravomoc. Povolování toho či onoho, spousta razítek. Složitá a neprůhledná výběrová řízení, neprůhledné spoluvlastnictví státu ve velkých firmách. Ve zdravém, konkurenčním prostředí (kde střední a menší firmy existují), rozhoduje konkurenceschopnost a cena, tam prostor ke korupci moc není.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 18.10.2006 15:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Kontrolou uplácejících/uplácených toho moc nevyřešíme. Ten kontrolor by taky rád .. :-)
    Jo, ale pak je tu ještě kontrolor kontrolora. A potom kontrolor kontrolora kontrolora. Atd. To je samozřejmě pouze obrazné: myslel jsem tím průhlednost různých obchodních situací. Ale jako příklad to funguje.

    Další cestou je korupci legalizovat. Pokud by prostě mohli uplácet všichni, nikdo by nebyl zvýhodněn! :-) (A taky by to ztratilo kouzlo. :-))
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 16:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Legalizace korupce? Ano!
    Například bych si chtěl pořídit hezkou SPZ (např. 3A 333 333), musím prostě někoho uplatit. V řadě zemí si lze koupit SPZ za pěkný peníz, ale legálně. A je po korupci. Např. v Indianě zrušili povinné technické prohlídky. Důvod: většina těch aut vůbec technickou stanici stejně neviděla ... a peníze šly někomu do kapsy. I když konkrétně se zrušením TK nesouhlasím, obecně to tak nějak funguje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 18.10.2006 16:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Doufám, že jsi to pochopil jako vtip! :-)
    Luk avatar 18.10.2006 16:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Sakra, reagoval jsem pozdě :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 18.10.2006 17:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Teď tu byl!!
    Luk avatar 18.10.2006 16:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Úplně učebnicový příklad jsou úplatky ve zdravotnictví. Dnes např. neexistuje legální možnost, jak přijít ke kvalitnějšímu a lepšímu materiálu, než je ten standardní.

    Někdo jde třeba na operaci s cévami a vkládají mu do nich stenty. Stenty existují jednak "obyčejné", a potom "speciální", které jsou potaženy zvláštním protisrážlivým povlakem. Lepší jsou ty druhé (ne o moc, ale jsou), jsou ovšem dražší. Proto se indikují jen v malém procentu operací, jinak se používají obyčejné. No, a kdyby někdo chtěl ty lepší, má v tuto chvíli jen dvě možnosti - buď se smíří s tím, že to prostě nejde (protože lékař rozhodl, že je to pro něj zbytečné). Anebo šoupne doktorovi úplatek. Lékař najde někaký důvod k indikaci lepších stentů, pacient dostane to, po čem touží - a jediný, kdo ostrouhá, budou veřejné rozpočty.

    Toto je právě oblast, kde by se dala korupce poměrně snadno vymýtit. Kdyby byla možnost (a ona už dokonce nějakou dobu byla, než ji zrušil tzv. zákon poslankyně Fischerové, schválený hlasy ČSSD a KSČM) si na toto připlatit, šlo by to udělat legálně bez uplácení.

    Mimo zdravotnictví je také spousta míst, kde by byla likvidace úplatků snadná. Třeba přidělování registračních značek na auta. Určitě si každý všiml, že kdo chce nějaké "zajímavé" číslo (třeba něco jako 2W2 4444), není problém to zařídit - stačí jít tomu štěstíčku trochu naproti :-D Kdyby se mohly značky vybírat na základě poplatku (jako je to možné v řadě zemí), stát by na tom vydělal a nějaké úplatky by ubyly.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 16:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    A přesně tady mám dojem, že sociální demokracie chce cílevědomě zlikvidovat tyto oficiální podnikatelské aktivity a tváří se, že je stranou pro lidi. Vždyť je vše zadarmo! Ve skutečnosti právě zde je živná půda pro korupci, která ale oficiálně není, že.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 18.10.2006 17:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Co pořád máte s těmi SPZ? Chápu, že někdo chce mít "pěkné" telefonní číslo, protože se pak lépe pamatuje (pro případ, že by ho někdo chtěl vědět -- například nějaká slečna ;-)), ale k čemu si pamatovat SPZ...? Jó, ledaže by někde v obchoďáku hlásili něco takového: "Prosíme majitele červeného ferrari, které stojí dvacet centimetrů od vstupních dveří, aby s automobilem okamžitě odjel, jinak bude auto odvezeno na vrakoviště..." Ano, v takových případech je dobré znát svoji SPZ. Ale jak často se vám to stává? :-)

    Připomíná mi to honbu za 6místným ICQ UIN. Někde v Rusku se tyhle UIN dokonce dražily. :-D
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 23:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Nemyslím tím SPZ číslo. V některých zemích je možné mít značku "FRANTA" nebo název firmy a jedničku pro šéfa, dvojku pro náměstka atd. Je to věc prestiže a v USA jsem to viděl velmi často, mají to i v Rakousku a jiných zemích. Stát na tom může dost vydělat. Místo soukromých kapes úředníků.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 19.10.2006 00:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Ono to u nás už (dokonce několikrát) bylo v plánu zavést. Ale vždycky se našel nějaký důvod, proč to nezavedli. Skoro to na mě působí dojmem, že za to mohl tlak lidí, kteří ty značky přidělují a přišli by tak o velice výnosný zdroj příjmů z úplatků.
    v USA jsem to viděl velmi často, mají to i v Rakousku a jiných zemích
    Mám pocit, že Slovensko to za Dzurindovy vlády také zavedlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 19.10.2006 08:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Skoro to na mě působí dojmem, že za to mohl tlak lidí, kteří ty značky přidělují a přišli by tak o velice výnosný zdroj příjmů z úplatků.
    A teď jsme přesně u toho, co jsem na začátku chtěl říci. Není to jen u značek, platí to obecně - neochota cokoliv v této oblasti systematicky řešit. A při rozložení sil v parlamentu si nemyslím, že by se to mohlo v dohledné době změnit ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 18.10.2006 09:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Když je to stejná pakáž, tak nevol. Snadná pomoc. Ledaže by jedna pakáž byla přecejen menší pakáž než jiná...

    Ja volit pujdu. Uz jenom proto aby muj hlas nedostali komanci.

    Asi takhle. Ja bych ODS volil rad, v podstate s nima sympatizuju a jsem orientovany tak pravo stredove, ale jeji zastupci soucasni se mi nezamlouvaji a ti minuli na me dojem neudelali.

    CSSD toho taky mraky pohnojila, ale i tak se mi zda, ze to neni takova hruza.

    A par ovci? Zapomel jste na Ceskou obchodni flotilu, pana chm chm prezidenta Vaclava "jen vic takovych Kozenych" Klause, LTO apod. ...

    A v LTO jela cela vlada. Ne nekteri, ale vsichni.

    A ještě dodatek: neuznávám JAKOUKOLI kritiku JAKÝCHKOLI (současných) politiků od toho, kdo nebyl volit (vyjma těch, kt. nemohli, např. ze zdravotních důvodů (sice je možné si nechat donést přenosnou (volební) urnu, ale znáte to...)).

    To jsem rad. Ja taky ne. Ja chodim volit pokud mozno vzdy.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luk avatar 18.10.2006 12:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    A v LTO jela cela vlada. Ne nekteri, ale vsichni.
    Důkazy? Silně pochybuji. Problém s LTO se táhl několik let a za tu dobu se řada ministrů vyměnila. Není příliš pravděpodobné, aby bylo tolik ministrů ze 4 politických stran do něčeho takového namočeno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    eXces avatar 18.10.2006 12:44 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Prý není to taková hrůza! To já si myslím něco úplně jiného:-) ČSSD toho pohnojila hodně - třeba to, že jsme nedostali tolik peněz z EU, kolik jsme mohli dostat. Ale hlavně styl vlády ČSSD se notně podobá cikánskému způsobu života - aneb z ruky do huby. A to není nic pro mě.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    freshmouse avatar 18.10.2006 14:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Z ruky do huby, to je každého věc. Spíš mi ale vadí styl, jakým způsobem by se ty peníze na tu ruku měly dostat a hlavně: od koho by byly...
    eXces avatar 18.10.2006 17:22 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Mluvil jsem o vládě a tudíž primárně o tom, jak hospodaří s penězi nás všech. Co si dělá ministr se svýma prachama je mi jedno, vadí mi zbytečné rozhazování a nemyšlení do budoucna.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    freshmouse avatar 18.10.2006 14:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Hmm, já myslím, že to jsou jen ty ksichty pro veřejnost. Ministři, předsedové stran, někteří poslanci, pár senátorů... Jací jsou řadoví členové, nechci raději moc vědět.

    ... řekněme, že strana ABCL. má skvělý volební program a skvělé lídry. Ty ji zvolíš, protože znáš ten program a ty ksichty pro veřejnost. Nicméně jádro strany bude třeba to nejzkorumpovanější -- a ty o tom ani nebudeš vědět.

    Volil jsem program, volil jsem schopnosti. Vždy budou nějací lidé, co mi budou vadit. Tak to chodí. :-)

    Co se týče LTO a dalších věcí... Nejsem v tuto chvíli schopný vynášet nějaké soudy, nicméně... Je to o možnostech. U moci byla ODS, a tak toho někteří její členové a jejich přítelé využili. Ale já se ptám: kdyby byla u moci ABCL., využila by toho? Bezesporu ano. Jak je vidět, vláda ČSSD (čti: aktuální lidé u moci) se taky obohacovala ne zrovna v mezích zákona, jen měla menší možnosti, než byly tehdy za ODS. Kdyby je měla, využila by je. V každé straně se najde někdo, kdo si jde jen nakrást, tomu se nevyhneme... A další věc: myslíte si, že by, pokud by tehdy vládla jiná strana, tehdejší zloději nekradli? Ano, kradli. Bez závislosti na politickou příslušnost!
    Luk avatar 18.10.2006 16:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Hmm, já myslím, že to jsou jen ty ksichty pro veřejnost. Ministři, předsedové stran, někteří poslanci, pár senátorů... Jací jsou řadoví členové, nechci raději moc vědět.

    ... řekněme, že strana ABCL. má skvělý volební program a skvělé lídry. Ty ji zvolíš, protože znáš ten program a ty ksichty pro veřejnost. Nicméně jádro strany bude třeba to nejzkorumpovanější -- a ty o tom ani nebudeš vědět.
    U komunálních voleb je to trochu jinak. Tam člověk ví, koho přesně volí, aspoň v menších obcích. Takže se pak klidně může stát, že volí někoho úplně jiného než do parlamentu - právě proto, že ti řadoví členové strany mohou mít úplně jiné názory a chování než stranické špičky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 18.10.2006 17:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Zrovna včera jsem PŘESNĚ o tomhle přemýšlel (dokonce o zápisku do weblogu).

    To citované jsem řekl o parlamentních volbách, ale to je jedno. Každopádně: kolik % lidí zná "své" kandidáty? Dobře, v malých obcích třeba ano, ale kdo ve větších městech?
    18.10.2006 17:53 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Já třeba neznám žádného svého komunála :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 18.10.2006 18:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    To je ovšem chyba :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.10.2006 22:06 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    a proto volim ODS, chce to zmenu pac CSSD toho tady podelala docela dost a s Paroubkem v cele to vidim taky hodne bidne ten jenom CSSD utopi ...
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    18.10.2006 00:40 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Co se tyce komunalnich voleb tak tady nikdo nenabidne nic horsiho nez ja. O prizen v boji o 7 kresel v obci se uchazi 6 stran. Lidri jsou ti sami lide, jenom doslo k paru posunum vynucenou politickou situaci i lovem dobrovolniku na nevolitelna kandidatska mista. Lidr komunistu je vehlasny mistni podnikatel, za kterym kdyz prijdes na urad jako clen pracujici tridy, tak ti strucnou odpoved, ze mu nemas zavazet, protoze on je tu jenom pro podnikatele. KSCM vzdy doplnue kandidatku duchodci, kteri maji malou sanci oslovit dostatecny pocet volicu na to, aby uspeli, takze je tu krasne videt vyznam teto strany. Polaci ( hnuti Coestiencia ) je kapitolou sama pro sebe. Prakticky je me tato strana odporna narodnostnich duvodu ( kdo zije v pohranici vi ), nechci tu verejne zachazet dopodrobna. CSSD - UV i v tom nejrozhadanejsim obdobim oproti MV byl jednotny. Ti se poziraji mezi sebou, takze je uspech, kdyz se podari protlacit do zastupitlstva 1 kandidata. Lidovci - ukazkova prehlidka nejvetsich obecnich zadkolezcu. Lidr je mistni podnikatel mj. v oblasti multimedii ( majitel obecni televze ), ktera tak uspesne leze do zadku soucasne politicke garniture ostatni kandidati se me nezdaji az tak silni na to, aby mohli byt zvoleni. Po dlouhe dobe je tu znovu ODS, kterou zalozil jeden odpadlik z KPT. Jinak je to sber mistnich podnikatelu naklonenych obecnimu uradu + jejich priznivcu. A to nejlepsi nakonec. Hlavni stranou je mistni Klub polickych turistu, kteri letos kandiduji jako nezavisli. Hlavni lidr je strarosta a senator. Mistni podnikatel, ktery podnikani oficialne predal na syna jenom aby platil mensi dane. Arogantni , vzdy je zalezly kdyz potrebujete a kdy nepotrebujete, tak je az priliz aktivni ( samozdrejme na opacne strane ). Strasne drzi pri polacich ( coz me prijde v obci jako strategicke ), ale zapomina dodavat, ze jak bylo polakum nejhur, jeho otec kolaboroval s nemci. Nebo minule strasil antikomunismem ( nejvetsi favoritkou minulych senatnich voleb byla jedna komunistka ), ale zapomel dodat ze na dole byl elitnim svazakem. Porad slibuje, ze je tu pro lidi, ale jak ho potrebuje moje invalidni teta, tak neni k zastizeni, a kdyz si s nim podari sjednat schuzku, tak na ni neprijde. Toho grazla mame plne zuby a i kdyz stejny nazor zastava hodne lidi v obci, bohuzel nemame ve volbach jak ric. Na druhem miste kandidatky je jeho verny prisluhlik s CSc, ale bez vlastniho nazoru, coz je velky nedostatek. Treti na kandidatce je ambiciozni byvaly lidr nezavislych, ktery uz k tomu uradu take cichl vice nez je zdravo. A jestli se vam to jeste nezda malo, staci se podivat kdo kandiduje do senatu. Byvaly qagent STB, mistni podnikatel, byvaly mistostarosta vedlejsiho mesta, ktere spolu se svym partakem dokonale ovladali. Proste dva spolupracujici diktatori. Ted jim odzvonilo ( CSSD je mezi sebe nechtela, pote co uz se povedlo slibne rozpracovat neco, aby zkoncili v kriminale ). Ve sve volebni kampani slibuje, ze nam ma co nabidnout. Slibuje, ze bude pracovat pro nas a hlavne ze se vzda imunity, kterou tak nutne potrebuje. To urcite . Po vzoru sveho predsedy ( Vladimir Zelezny ) se diky ni vyhne neprijemnostem stihani a nadale bude hrabat ve velkem..... Neverim, ze tady nekdo predlozi horsi nabidku komunalni politiky.
    freshmouse avatar 18.10.2006 06:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Není to náhodou Kubiceho zpráva 3? :-D
    19.10.2006 17:58 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Ver, ze doopravdy neni. Je to jenom muj znuseny nazor na komunalni politiku.
    belisarivs avatar 17.10.2006 21:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    No, az na to Marlboro celkem souhlasim. Takovy francek od kuracky je vazne k zbliti.

    Mam to otestovano a rikam jedine: "Nikdy vice."

    Jinak ja na stesti mam dost rozumu abych s cigarama nezacal, protoze vim, ze nemam vuli s nima prestat.

    Co znam kuraky, tak zadny nerikal, ze je to super, ale skoro kazdy rikal at to radsi ani nezkousim. Tak asi tak.
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 17.10.2006 22:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Stejné zkušenosti, souhlas.
    18.10.2006 09:04 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    koffr je kral!
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2006 11:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se mi ted honi hlavou
    Judas Priest se mi libi cim dal tim vice.
    Právě poslouchám Deal with the Devil :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.