Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Tak tuším včera vyšiel očakávaný nový fglrx driver od AMD/ATI. Rozhodol som sa teda k malému testu výkonu v 3D hrách.
Včerajšia zpráva ma tak vyrušila, že ma to donútilo narýchlo si nainštalovať openSuSe 10.2 (aby som si zbytočne nerozhasil vyladený Arch Linux, okrem toho som kcel opäť po roku vyskúšať kvalitu môjho prvého distra). Takže na začiatok, ako sa pri správnom teste patrí, zhrniem konfiguráciu:
glxgears 7799 frames in 5.0 seconds = 1559.350 FPS 11045 frames in 5.0 seconds = 2208.862 FPS 11027 frames in 5.0 seconds = 2205.261 FPS 11044 frames in 5.0 seconds = 2208.662 FPS 10973 frames in 5.0 seconds = 2194.464 FPS zoberme priemer posledných štyroch výsledkov: 2204,31225 FPS fgl_glxgears Using GLX_SGIX_pbuffer 2198 frames in 5.0 seconds = 439.600 FPS 2291 frames in 5.0 seconds = 458.200 FPS 2287 frames in 5.0 seconds = 457.400 FPS 2303 frames in 5.0 seconds = 460.600 FPS 2298 frames in 5.0 seconds = 459.600 FPS zoberme priemer posledných štyroch výsledkov: 458,95 FPSQuake 3 arena obsahuje celkom ľahko spustiteľné demo s benchmarkom. Rozhodol som sa vypnúť zvuk, kvôli presnejším výsledkom. Zaistí nám to jednoducho takýto príkaz na spustenie kvejka
./quake3.x86 +set s_initsound 0Nastavenie zhruba:
FOUR.DM_68: 135 FPS
Sauerbraten som spustil z príkazového riadku s týmito nastaveniami:./sauerbraten_unix -w800 -h600 -b24 -z24 -a0 -v0 -s1 -f3Zvolil som jednoduchú statickú scénu v úvodnom deme. Všimnite si chybné renderovanie tieňa pod štítom.
Tak to by bola prvá sada testov. Následne po preinštalovaní na novú verziu 8.41.7 som testy zopakoval s rovnakým nastavením. Výsledky:
glxgears 14438 frames in 5.0 seconds = 2887.455 FPS 14430 frames in 5.0 seconds = 2885.897 FPS 14427 frames in 5.0 seconds = 2885.357 FPS 14435 frames in 5.0 seconds = 2886.888 FPS 14436 frames in 5.0 seconds = 2887.024 FPS zoberme priemer posledných štyroch výsledkov: 2886,2915 FPS Zlepšenie - nový ovládač podáva 130,9% výkonu ovládača 8.40.4 fgl_glxgears Using GLX_SGIX_pbuffer 3006 frames in 5.0 seconds = 601.200 FPS 3077 frames in 5.0 seconds = 615.400 FPS 3074 frames in 5.0 seconds = 614.800 FPS 3069 frames in 5.0 seconds = 613.800 FPS 3073 frames in 5.0 seconds = 614.600 FPS zoberme priemer posledných štyroch výsledkov: 614,65 FPS Zlepšenie - nový ovládač podáva 133,93% výkonu ovládača 8.40.4Quake 3 arena s rovnakým nastavením dosiahol 200,3 FPS, čo je prvé naozaj zaujímavé zrýchlenie, konkrétne 148,15% výkonu predchádzajúceho ovládača. Naozaj pekná práca ATI/AMD. Absolútnou bombou je test v hre Sauerbraten. Všetko najlepšie objasní screenshoot.
Inými slovami boost na 339,13% (viac než trojnásobné zrýchlenie). To je už čo povedať. Taktiež renderovanie tieňa pod štítom je v poriadku.
Zhodnotenie
V tomto rýchlom teste nového fglrx drivera verzie 8.41.7 som sa zameral hlavne na výkon v 3D hrách. Mojím cieľom neblo komplexné testovanie kompatibility a zabugovanosti, to prenechám na iných. Každopádne počas krátkeho cca 8h používania, som nezaznmenal žiadne pády alebo zamrznutia.
Čus Srigi.
Tiskni
Sdílej:
. The AMD Proprietary Linux driver version 8.41 is recommended for the ATI Radeon™ HD 2000 family only. AMD recommends users of cards other than the ATI Radeon™ HD 2000 family continue to use the currently posted drivers for that product available for download on http://ati.amd.com/ Future releases will return to a unified driver supporting all product families. How this affects users: Using this driver on any of the following products may result in stability issues on non-Workstation products. This driver will not work with any ATI FireGL™ or ATI FireMV™ products.
Jinak to vypadá dobře, jen tak dál.
).