O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
Uz jsem se dusevne smiril s tim, ze pokud si ten ridicak chci skutecne udelat, budu muset nastoupit na road test. Dokonce se mi podarilo domluvit si vypujceni auta, ktere si musim vzit s sebou.
Road test probiha takovym divnym zpusobem. Alespon pro nekoho, kdo je zvykly na evropsky system autoskol. V Americe totiz autoskoly prilis neleti (to tvrdi Amerikani), protoze jsou drahe a nezaplatitelne. Patri k dobre vuli rodicu naucit svoji ratolest ridit auto. Popripade lze ukecat starsiho kamarada a nebo doufat, ze vas vytrenuje zamestnavatel.
Na Aljasce muzete ridit uz od 14 let na tzv. "instruction permit" pod dohledem 21lete osoby, ktera ma prislusne opravneni. Od 16 do 18, pokud jste alespon roku vlastnili ten "permit", muzete ziskat docasny "ridicak", se kterym muzete normalne jezdit, ale nesmite vozit cestujici (nejsou-li to vasi sourozenci) a nesmite jezdit od 1 do 6 rano (nejedete-li do prace). Od 18 uz muzete ziskat normalni ridicak, o ktery mi prave jde.
Na onen "road test" si potom musite privezt vlastni auto, ve kterem budete test absolvovat. Inspektorat poskytne testera. Vzhledem k jejich systemu, kdy asi predpokladaji, ze vsichni zajemci o ridicak uz auto maji a k testu je doveze jejich zakony zastupce, se tento system zda logicky.
Nicmene, je-li vam skoro 30, nemate-li auto, a neznate nikoho, kdo ho ma a na test je ochoten vas odvezt, nemate skoro moznost si ridicak udelat. Pujcovna vam auto bez ridicaku nepujci a ridit stejne nemuzete. Kocourkov. Nastesti se mi podarilo premluvit jednoho znameho ridice z parku. Pujci auto a dalsi kamos me zaveze. Hura.
Abych nemusel opakovat, musim se poradne pripravit. Uz jsem absolvoval testovaci jizdu po jednom opustenem useku dalnice (asi 30 mil). Pujcene auto je bily (asi 15 let stary) Oldsmobile Bravada. Oproti me Felicii Kombi je to takova kravka. Tezko se bude couvat do rady stojicich vozidel (zde parallel parking). Ale snad to pujde. Ridit automatiku neni az takovy problem, jak jsem cekal, jenom mi vadi dve veci: 1. Kdyz zaradim, auto se zacne samo rozjizdet, takze musim porad stat na brzde. A pry se na krizovatce nevyrazuje. Proste se stoji na te brzde. 2. Kdyz je potreba rychle brzdit, automaticky dupnu tam, kde by mela byt spojka, ale neni. Snad se mi to podari do toho testu odstranit. Nerad bych, aby me kvuli poslali k sipku.
Tiskni Sdílej:
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
k autům s automatem: Kdyz jsem v rámci prácvwe (TAXI) ridil auta s autoimatem, dycky jsem sidal levou nohu bokem a ridil jen pravou.
BTW...pral bych tem nstruktorum sedet ve S120cokoli :o)) Bali by se tak, ze by jakekooi zkouseni okmazite odvolali :o)))))
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
Panebože to je zase ostudy. A to sem šel původně na jedno ... :o)