abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 254 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / CAD / X / x

    x

    10.11.2005 21:57 | X | poslední úprava: 6.7.2006 21:10

    x        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 10.11.2005 22:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Ne, není to sranda. Je to trapné. Vlastně ani nevím, proč na to reaguji :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.11.2005 22:07 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Chtěl jsem vám jenom ironicky říct proč se domnívám že je špatné používat uzavřené kódy. Tedy LGPL toto umožnuje? A nebo ne? :-)
    10.11.2005 22:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Uf, tak to se mi ulevilo :-)
    10.11.2005 22:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Uf, tak to se mi ulevilo :-)
    10.11.2005 22:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Myslim si ze "pruzeni" Usamy muze mit svou pointu. Na rozdil od pruzeni JXP.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    vencour avatar 10.11.2005 22:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)

    Otevřený kód je zárukou, že použité řešení neupadne v zapomnění (jak doufám), pomáhá urychlovat technologický pokrok.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.11.2005 22:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    10.11.2005 22:30 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše nic moc
    Nic moc...

    xplesa je lepší.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    10.11.2005 22:45 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    Sakra. Musím se zlepšit! :-)
    10.11.2005 23:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    Napiš si rozhraní pro moduly JXP Bloggeru :-)
    11.11.2005 01:07 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic moc
    No, chybi tomu trochu stavy a mladyho masa. Ale to se da snadno a rychle napravit. Nac vymyslet znova kolo... ;-)
    11.11.2005 02:21 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    No, ja nevim. Zamyslel se nad tim nekdo z vas? Ja osobne Stallmana a jeho bandu nejak nechapu a z pozice komercniho vyrobce je podle mne otevreni kodu silenost. A zrovna tak, jako ze nekdo bude chtit pracovat za mensi mzdu, jako by mohl mit u konkurence za stejnou praci. To pak skutecne hranici s nabozenstvim. A Bill ma taky pravdu, ze na nejake podstatnejsi, prulomove inovace je potreba urcity, vetsi kapital, financni motivace zamestancu a hodne jejich casu. Free software ted v urcitych, klicovych oblastech porazi Microsoft a jine firmy jenom kvuli cene.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 08:07 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    No vidim ze vubec nechapete smysl. Nejde tady o nejakou licenci, ale cely obchodni model. Cilem je otevrenim kodu prispet k jeho kvalite a rozvoji. Spolecnosti pak mohou vydelavat na poskytovani podpory, atd... A uspesnejsi budou ti, kteri nabidnou lepsi sluzby a ne ti, kteri se pomoci uplatku nebo jinych nekalych praktik dostanou do monopolni pozice.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 09:56 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Ne, komunizmus nechapu. Sdileni kodu, ktery patri vsem a vlastne nikomu neni nic jineho. Sluzby? Vydelat na sluzbach se v danem pripade neda, zeptejte se lidi, kteri se na prodej svobodneho software specializuji, tedy chteli specializovat. A proc by mel nekdo investovat do vyvoje miliony, ktere mu zadny z uzivatelu nevrati? Pro dobry pocit?
    Jiří P. avatar 11.11.2005 12:14 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    tak se podivej na Red Hat nebo Trolltech! Myslis, ze to jsou nejaci mali chudaci kteri nevi do delaji? Podivej se na jejich hospodarske vysledky. Ti si teda nemysli, ze by se jim jejich investice nevyplatily...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 10:07 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    [...]z pozice komercniho vyrobce je podle mne otevreni kodu silenost.[...]

    dostat od vyrobce otevreny kod povazuji jako uzivatel za vyhodu a budu volit takoveho dodavatele, ktery mi zdrojaky doda. Samozrejme akceptuji, ze tyto zdrojaky pouziji pouze pro vlastni potrebu a nedam je k dispozici tretim. Nedilnou soucasti takove smlouvy je bohuzel casto situace, ze musim akceptovat pote nejake runtime-licence, coz mi sice vadi, ale zivot neni take koncert na prani...
    11.11.2005 10:01 honza
    Rozbalit Rozbalit vše nasledujici nesmysly skutecne boli
    v diskuzi se objevilo nekolik perel, ktere nelze nechat bez povsimnuti. cituji:

    Otevřený kód je zárukou, že použité řešení neupadne v zapomnění (jak doufám), pomáhá urychlovat technologický pokrok.

    nebo

    Cilem je otevrenim kodu prispet k jeho kvalite a rozvoji.

    Je to skutecne mozne, ze vetsina diskutujicich jeste nema ani stredni skolu. Co se na tech dnesnich skolach deje. Nemluvi se vubec o standartizaci? Nikdy nikdo neslysel slovo norma? Jak je mozne, ze nekdo napise takove hovadiny?
    vencour avatar 11.11.2005 10:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Jak normy a standarty? Dyt uz jsou jak dlouho ... a nekdo s uzavrenym kodem si to zmrsi, poupravi k obrazu svemu a prodava si to, uz po svem. Neslucoval bych to, co se uci na skolach, s tim, co se deje potom v zivote, s cim je clovek konfrontovan. Tak proto radsi otevreny kod.

    Ja ti dam, ze diskutujici nema ani stredni skolul!!!!

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.11.2005 10:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    <rejp> Mas uplnou pravdu, perly jako standartizace skutecne boli... :-) </rejp>
    vencour avatar 11.11.2005 10:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Doprčic ... standard ... to jsem ale napsal standardně :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 12:22 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Samozrejme, ze otevrene standarty jsou velikym motorem open source. Jen mi to zrovna neprislo na mysl jako prvni.

    Opravdovou brzdou ale jsou lide jako ty, kteri hned zacnou ostatni napadat a hadat se o slovicka, protoze zrovna nesdili stejny myslenkovy kontext.

    Mimochodem-me vzdelani je vyssi nez vysokoskolske.

    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    11.11.2005 12:27 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Dalsi.... Chjo.
    11.11.2005 13:45 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    jedno mame spolecne, pro vsechny ty, kteri jiz vi, jak se pise standard jsme debilkove, protoze my to jeste nevime a proto se nemuzeme radit k takovym univerzalnim genium.

    Nicmene si nemyslim, ze se hadame o slovicka. Situace s free software a GPL atd. je ale dnes tak daleko, ze jsem toho nazoru, ze je treba zacit nazyvat veci pravymi jmeny. A k tomu bohuzel patri i to, ze se nezdrzujeme balenim vyrazu do pozlatka a ze pouzivame event. provokativni vypovedi.

    Nejdem mi ani tak o otevrene formaty jako spise o otevrene zdrojove kody a z toho odvozenou hypotezu, ze tyto otevrene kody zlepsuji a urychluji vyvoj. Nevim kdo na to prisel, ale v jinych odvetich tomu tak definitivne neni. Spise naopak, neni mi znamo, ze by se napr. vyrobci automobilu obcas sesli, kazdy by vytahl sve vyrobni vykresy a spolecne by se zamysleli, jak na to. Ne, zcela jiste to necini. A presto nemuzeme rici, ze by v oblasti automobilu nedochazelo k vyvoji. Nekdo by mohl namitnout, ale kdyby se ti vyrobci pravidelne schazeli, tak by se u ten vyvoj urychlil. Ale bylo by tomu skutecne tak? Jake jine nedozirne nasledky by to melo? (za domaci ukol si to laskavy ctenar promysli)

    Samozrejme, ze je problematicke aby tohle chapali fyzikove (Stallman je fyzik), preskoleni ucitele, geologove a jini, kteri se dnes pohybuji v oblasti IT - ale lide se strojni prumyslovkou by to pochopit mohli. A od tech ocekavam, ze vyse uvedene hypotezy odsoudi.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 14:13 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Tady nejde jen o nejake otevirani kodu atd., ale tyka se to vsech odvetvi. Vzdyt problematika patentu je take neochota sdilet myslenky, poznatky a vysledky prace. Prikladem dusledku takoveho uvazovani je to, ze kvuli patentu na lek proti ptaci chripce muze umrit spousta lidi. A to neni zdaleka ojedinely pripad. Staci se jen rozhlednout kolem sebe a zamyslet se...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    vencour avatar 11.11.2005 15:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli

    Já to chápu takhle: je budoucnost lidstva v sjednocení? Tak tohle tomu pomáhá. Čili v jednom společenství, sdílejícím (obecné) ideje (...), spolupracujícím a zapomenuvším na malichernosti. Prostě v té společnosti BY to tak fungovalo, vývoj - jako u sw s otevřeným kódem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří P. avatar 11.11.2005 17:27 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    zni to sice utopicky, ale v podstate by to nejak takhle mohlo smerovat... ;) Kazdopadne se to pomalu deje (a Internet jako otevrene medium tomu vyznamne pomaha). Uz treba i to, ze se pomalinku zacina sjednocovat jazyk... (myslim tim samozrejme pouziti Anglictiny).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    Marián Kyral avatar 11.11.2005 21:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nasledujici nesmysly skutecne boli
    Jen abychom se brzo nemuseli začít učit čínsky :-)
    12.11.2005 15:37 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    skoda. tohle se Vam nepovedlo. vypadalo to na zajimavou diskusi.

    hodne lidi okolo linux a IT uvazuje za svou existenci o nejakem uvolneni sveho ci jineho software.

    neni to jednoduchy proces. a nekdy to ani nejde.

    co se tyce nejakeho mensiho systemu si to troufnu. co se tyce bankovniho systemu, co delam, treba ne.

    produkt by na sebe mel vydelat. musite ho hodne zabezpecit pred uvolnenim. nekdy mate i ruzne smlouvy. fakt to neni jednoduche.

    zkuste si vzit nejaky vetsi projekt a uvidite. chce to praxi.

    ono to vse k nejakemu opensource smeruje. dneska uz je na dost mistech samozrejmosti dodavat aplikaci se zdrojaky.

    ono ty vypada, ze na opensource hodne lidi parazituje. svym zpusobem to nekdy muze byt nekdy pravda. ale to, ze nasadim nekde kus reseni jako opensource a kus jako closed source, tak tim opensource-reseni prospeju. muze se vylepsit ci zaplatit kus dalsich veci. a tento vedlejsi efekt doporucuji neopomijet.

    ono ne vzdy jde delat revoluci. nekdy vas muze i revoluce znicit.

    svoboda neni jenom o tom, ze mate pouze svobodne reseni. nekdy bohate staci, ze se muzete rozhodnout o reseni.

    asi hlavnim meritkem u software je funkcnost. a na tu bych se zameril. pokud dany soft funguje vzhledem k Vasim pozadavkum a je za prijatelnou cenu, tak klidne pouzit closed-source reseni. a o tom to take je. o te funkcnosti a cene. kdyby bylo hodne veci kvalitnich a za rozumnou cenu, tak by mozna ani opensource nemel potrebu vznikat.

    neberte to, jak ze Vam tu borim idealy. chce to fakt praxi. idealni se dostat k zakazkam u strednich firem a pochopite, co vlastne ti zakaznici chteji.

    pavel kysilka
    13.11.2005 12:15 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám rád uzavřený software! :-)
    Kdyby Linus vydal svoji 0.1 verzi jako freeware bez zdrojaku, nikdo by to nezacal pouzivat, nikdo by mu neprispel a dneska by sedel v nejakym kanclu a matlal jeden blbej frontend k databazi za druhym. Nestek by po nem ani pes.

    Kdyby RS neprisel s GNU, zivil by se nasazovanim frontendu k databazim, byl by ted v duchodu a nestek by po nem ani pes.

    Kdyby tys nenapsal tenhle blogspot a nedal ho bezplatne ke cteni, sedel by si pres vikend v kanclu, matlal blbej frontend k jeste blbejsi databazi a nestek by po tobe ani pes :-P
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.