Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Aspon vidite, ze nejvetsi privilegia ma to co je uplne na h***o.
zábor soukromého majetku lze udělat jen po dohodě s majitelem a zase s platbou za omezení. Tak je to zcela běžné u těchto sportů.To sice možná ano, ale pokud pořadatel uzavřením silnice nějaký objekt fakticky odřízne od světa tak majiteli pokud vím nic platit nemusí.
co kdyby si nějaký podnikatel u Vás pronajal louku a tu pronajal na nějaký festNo, takový fest by mě omezil možná tak hlukem (ale dodržování hlukových limitů by snad měla hlídat hygiena).
Jinak je opravdu vidět, že článek vznikl ve stavu akutní nasranosti a na nějakou objektivitu nebyl čas. Třeba ta část o soukromém majetku ... vždyť Tě na to záhonu může srazit klidně i kamion za normálního provozu. Evidentně si chtěl bít psa, který Ti štěkal pod oknem ... a hůl se najde vždycky, že ....Tady se pravděpodobně naráželo na to, že pořadatelé si kromě silnice (za jejíž pronájem, věřím, alespoň občas normálně slušně zaplatí) nárokují jakési ochranné zóny. Pokud Tě sejme na zahrádce kamion za normálního provozu, tak to ten řidič uzná jako čistě svoji chybu. Pokud Tě tam sejme závodník rallye, tak budou mít organizátoři kecy, že říkali, že se pojede rallye a že tam nemáš zalévat jahody, aby nedošlo k neštěstí a budou se snažit ze zodpovědnosti vyzout. Koneckonců, po většině neštěstí v rallye se něco takového dočteš: neměli tam co dělat, vyhazovali jsme je. Jakoby si snad kromě silnice pronajali organizátoři padesát metrů lesa na obě strany (o čemž vážně pochybuji).
ještě doplním k tomu hluku: Na vzdálenost 500m přes trojitá okna to asi slyšet je, ale pokud to je slyšet jako obtěžující hluk tak doporučuju ty okna reklamovat u výrobce.Předpokládám, že tam ty okna jsou také pro ilustraci síly. Ono komu by se chtělo sedět v pěkném počasí za oknem, že…
… Jo a na případné škody jsou pořadatelé samozřejmě pojištěni a občas mají vliv třeba na takové věci jako zařízení jinak nedosažitelné opravy silnice.Platit by samozřejmě měli pořadatelé vždy.
Informování lidí bydlících podél trati má na starosti obec a dělá to starosta, který konání RZ musí schválit že. Normálně to probíha tak že obejde vesnici a se všemi se domluví a lufťákům na které má adresy píše dopisy. Takže bych možná brečel u svého starosty. Nebo možná Váš starosta nemá tu správnou adresu.
Ani by ty dopisy psát nemusel stačí když to vyvěsí na úřední desce, přesto vím že se tak většinou děje.
zavřít ve 22.00 hodProč? Pokud je to uvnitř tak to nikoho neruší.
Důsledně kontrolovat, aby se nenalévalo nezletilým a aby opilí návštěvníci nesedali za volant.Souhlas - a zrovna včera tu byla nedaleko diskotéka. Asi 50m od bývalé sokolovny, kde se konala stála PČR a dávala každému, kdo projel dýchnout :) A nalévat nezletilým na diskotékách si už málokdo riskne.
Případně preventivně vyndat ventilky, vypustit duše..To je ovšem kardinální blbost.
A velmi smutný pohled na auto zapasované ve stromě, většinou narvané mladými lidmi vracejících se z diskotéky, pro něž je často toto rallye poslední... Je to příliš časté, víkend, kdy se nehoda v této souvislosti nestane, je spíše vyjímečný.Ano - ale oni se rozhodli, že budou řídit pod vlivem, nebo pojedou s opilým řidičem. Pokud se chtějí zabít, je to jejich věc - pokud při tom nesejmou někoho dalšího.
PS: Tu v Praze je taková "lahůdka", a sice diskotéky na parníku. Pazvuky se šíří po Vltavě a hluk se rozléhá ozvěnami na kilometry daleko, kudy zrovna plují. Na noční klid se nehledí.No, když jsem v Praze, bydlím v Nuslích. Takže tady nemůžu sloužit.
Kéž by to tak bylo...No, co jsem se ptal, většinou to tu funguje tak, že každý dostane náramek jedné barvy, pokud je starší 18 let, mladší dostanou jiný. No, a barman se podle toho řídí (samozřejmě, je možné, že kamarádovi nalije, ale to už provozovatel neovlivní).
Tiskni
Sdílej: