abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 19:46 | Nová verze

dnsdist, specializovaný balancer pro DNS provoz, dosáhl stabilní verze 1.2.0. Tento software vyvíjí komunita kolem PowerDNS a neměl by uniknout pozornosti nikomu, kdo provozuje vytíženější rekurzivní DNS servery. Balancer je vhodný k obraně před DDoS útoky, je skriptovatelný v LUA, disponuje konzolovým rozhraním a má spoustu dalších zajímavých vlastností.

… více »
BigWrigley | Komentářů: 0
včera 15:22 | Nová verze

Byla vydána verze 9.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze možnost ověřování GPG podpisů u commitů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.8. 16:22 | Nová verze

Byla vydána verze 0.11.0 softwaru pro statistickou analýzu dat GNU PSPP (Wikipedie), svobodné alternativy k proprietárnímu softwaru IBM SPSS Statistics (Wikipedie). Vedle několika vylepšení a oprav chyb jsou řešeny také 2 bezpečnostní chyby CVE-2017-10791 a CVE-2017-10792. O týden později byla vydána verze 1.0.0 přinášející pouze aktualizaci překladů. Proč verze 1.0.0 a ne například 0.11.1? Dle vývojářů jsou důvody následující:

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 10:35 | Komunita

Na blogu Oracle se objevila zpráva o tom, že plánovaná verze Java EE 8 bude uvolněna jako open source (referenční implementace a compatibility kit). V současné době je uvolněna jen Java SE (standard edition) pod licencí GPLv2 v podobě OpenJDK (Open Java Development Kit), kterou začal v roce 2006 uvolňovat Sun.

Max | Komentářů: 4
21.8. 23:55 | IT novinky

Google na YouTube oficiálně představil Android 8.0 Oreo. Přehled novinek v příspěvku na blogu věnovaném vývojářům.

Ladislav Hagara | Komentářů: 34
21.8. 16:44 | Zajímavý článek

Po téměř 3 měsících od vydání třetího čísla publikoval Michal Špaček na svých stránkách čtvrté číslo newsletteru věnovanému bezpečnosti, bezpečnému vývoji převážně webových aplikací a bezpečnosti uživatelů. Jedná se současně o číslo poslední: "Nepíše se mi to lehce, a trvalo to, než jsem to ze sebe dostal, ale tohle je poslední newsletter v této podobě. Ani jsem ho nestihl pojmenovat a už jsem ho zabil. Nezbývá mi tolik času, abych každou událost, novinku a změnu v prohlížeči detailně popisoval tak, jak bych v newsletteru chtěl, mrzí mě to".

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
21.8. 07:00 | Nová verze

Byla vydána diaspora* ve verzi 0.7.0.0. Jedná se o svobodný software, který slouží jako osobní webový server pro poskytování služeb sociální sítě (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu a na GitHubu. Sociální síť diaspora* byla před pěti lety předána komunitě.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.8. 06:00 | IT novinky

Společnost Hardkernel stojící za jednodeskovými počítači ODROID představila na YouTube minipočítač určený pro domácí cloud ODROID-HC1 vycházející z ODROID-XU4. Minipočítač s kovovou krabičkou, do které stačí vložit 2 a půl palcový disk, lze koupit za 49 dolarů. ODROID-HC1 je stohovatelný.

Ladislav Hagara | Komentářů: 40
20.8. 16:22 | Nová verze

Byl vydán DB Browser for SQLite (sqlitebrowser) ve verzi 3.10.0. Nejnovější stabilní verze této grafické nadstavby nad relačním databázovým systémem SQLite (Wikipedie) přináší například integraci s DBHub.io, tj. platformou pro sdílení SQLite databází. Podrobnosti na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.8. 08:00 | IT novinky

Andy Rubin, spoluzakladatel společnosti Android, jež byla v roce 2005 koupena Googlem, nyní CEO společnosti Essential Products, oznámil předprodej chytrého telefonu Essential. Telefon se začne rozesílat 1. září. Cena telefonu je 699 dolarů. Cena telefonu současně s 360° kamerou s rozlišením 4K byla stanovena na 749 dolarů. Kameru, v budoucnu i další příslušenství, lze k telefonu připojit pomocí konektoru s magnety.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (2%)
 (18%)
 (76%)
Celkem 377 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    TI Stellaris Launchpad - Intro

    7.11.2012 04:27 | Přečteno: 997× | Linux | poslední úprava: 7.11.2012 10:17

    Když jsem se dozvěděl o hračce jménem Stellaris Launchpad od TexasInstruments, bylo rozhodnuto - to prostě musím mít!

    O co jde

    Ve zkratce se jedná o vývojovou desku s 32bit mikrokontrolérem LM4F120H5QR od TI. Ve zkratce:

    Přes prázdniny běžely předobjednávky za hezkých 5USD/ks (limit 2ks), dnes tam jsou ty desky za 13USD (limit 10ks). 13USD je už trochu víc, ale když to člověk porovná s Arduinem Due (v oficiálním obchodě 40EUR a je jen o trochu lepší než Launchpad) nebo Arduinem Uno (v oficiálním obchodě za 20EUR, na DealExtreme za 17USD přičemž to je jako srovnávat Davidovu Vectru a Rolls Royce.

    Problémy

    A to bych to nebyl já, abych nenarazil na první problém ještě před tím, než tu desku budu držet v ruce. Ne, nejedná se o podporu Linuxu nebo tak něco - to by mělo chodit bez problému.

    Problém je v tom, že TI k Launchpadu dodává jakousi sadu knihoven - StellarisWare. A dá se očekávat, že většina projektů to budě nějakým způsobem používat. No, a když mi to snad zítra (vlastně už dneska) přijde, tak bych na to mohl kouknout, žejo... Otevřu si odkaz se soubory, vyberu StellarisWare. my.TI login - no dobře, vyplním, přihlásím. A vyskočí na mě kouzelný formulář U.S. Government export approval

    Copak po mě chtějí? Jméno, email, firmu/školu, předpokládaná kategorie použití a "a brief abstract of how this software will be used". Super, od toho to je vývojová deska, abych to zjistil, ne? Horší je ale následující čestné prohlášení, které kopíruji doslova:

    (a) I understand that this Software/Tool is subject to export controls under the U.S. Commerce Department’s Export Administration Regulations ("EAR").

    (b) I am NOT located in Cuba, Iran, North Korea, Sudan or Syria. I understand these are prohibited destination countries under the EAR or U.S. sanctions regulations.

    (c) I am NOT listed on the Commerce Department’s Denied Persons List, the Commerce Department's Entity List, the Commerce Department’s General Order No. 3 (in Supp. 1 t o EAR Part 736), or the Treasury Department’s Lists of Specially Designated Nationals.

    (d) I WILL NOT EXPORT, re-EXPORT or TRANSFER this Software/Tool to any prohibited destination, entity, or individual without the necessary export license(s) or authorization(s) from the U.S. Government.

    (e) I will NOT USE or TRANSFER this Software/Tool for use in any sensitive NUCLEAR, CHEMICAL or BIOLOGICAL WEAPONS, or MISSILE TECHNOLOGY end-uses unless authorized by the U.S. Government by regulation or specific license.

    (f) I understand that countries other than the United States may restrict the import, use, or export of the Subject Product. I agree that we shall be solely responsible for compliance with any such import, use, or export restrictions.

    I / We hereby certify that we will adhere to the conditions above.

    I / We do not know of any additional facts different from the above.

    I / We take responsibility to comply with these terms.

    I / We understand we are responsible to abide by the most current. versions of the Export Administration Regulations and other U.S. export and sanctions laws.

    Hezké, co?

    Nevím jak pro ostatní vývojáře/čtenáře, ale tohle je pro mě deal breaker. Seznam zakázaných zemí? Seznam zakázaných osob a firem? Děkuji, nechci. Navíc, pokud bych vyrobil nějaký software, který StellarisWare používá, můžu ho buď distribuovat bez knihovny - a pak každý uživatel musí projít tímhle schvalovacím procesem (a navíc i registrací na TI webu), nebo ho budu distribuovat s knihovnou a pak musím mít licenci od vlády USA a otravovat uživatele stejným formulářem.

    A jede se dál

    Potom, co jsem zjistil, že je StellarisWare natvrdo napálená v ROM v čipu, tak jsem se rozhodl to zkusit - přece jen by to mohlo ušetřit cenné kilobajty. Odsouhlasil, stáhnul a rozbalil. A ukázkové příklady mají docela dobrou licenci:

    ... Texas Instruments (TI) is supplying this software for use solely and exclusively on TI's microcontroller products. The software is owned by TI and/or its suppliers, and is protected under applicable copyright laws. You may not combine this software with "viral" open-source software in order to form a larger program.

    Naštěstí to vypadá že samotné drivery jsou pod BSD licencí.

    P.S.: Až budu mít příležitost si s tím trochu pohrát, aktualizuji zápisek o moje postřehy.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mirec avatar 7.11.2012 08:03 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    To sú hajzli. Napriek tomu by som do toho asi šiel.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Pavel Vymetálek avatar 7.11.2012 08:13 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    StellarisWare je opravdu dobrý kus softu, ale tohle je opravdu otravné...

    Další "problém" vidím prozatím v tom, že to nemá podporu v openocd, resp. ten jejich ICDI (InCircutitDebugInterface). Není v tom FTDIčko, jako bývalo v ostatních kitech. I když prý TI poslalo specifikace vývojářům openocd.
    7.11.2012 09:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Další "problém" vidím prozatím v tom, že to nemá podporu v openocd, resp. ten jejich ICDI (InCircutitDebugInterface). Není v tom FTDIčko, jako bývalo v ostatních kitech. I když prý TI poslalo specifikace vývojářům openocd.
    Nějaké patche už jsou
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Pavel Vymetálek avatar 7.11.2012 09:37 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Super, asi používám jiný git (openocd.git.sourceforge.net) repositář, do kterého to ještě neprobublalo :-) Díky za info.
    ZmaTkar avatar 8.11.2012 21:06 ZmaTkar | skóre: 18 | blog: ZmaTkar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Pro programování lze použít i Code Composer Studio. TI má Linuxový port a funguje to dobře, jen je třeba podporu ICDI zapnout viz http://e2e.ti.com/support/microcontrollers/stellaris_arm_cortex-m3_microcontroller/f/471/p/189657/680486.aspx#680486
    Punk's not dead ...
    7.11.2012 08:41 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Ten formulář můžeš klidně vyplnit samýma pomlčkama, není tam žádná validace, a co se týče toho Export Approvalu, tak tím si Ti spíš jen kryje záda, kdyby náhodou jeho procesory našli....někde. Reálná vymahatelnost je na nulové úrovni.

    Osobně jsem s tím žádné morální problémy neměl :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.11.2012 09:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Skutečně? Před pár měsíci jsem od TI něco potřeboval do práce, řeklo mi to, že musím počkat na schválení, a toho jsem se už nikdy nedočkal.
    7.11.2012 09:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    V tomhle případě jo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 7.11.2012 18:53 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Tak ty budeš krást software?!

    Ne, fakt by mi vadilo, kdyby mě někdo začal popotahovat za to, že jsem ten SW použil v rozporu s licencí. Pro nějaké domácí bastlení budiž, ale jakmile to chceš publikovat, už to není taková sranda - hlavně když na druhém konci sedí firma jako TI se stovkou právníků.
    tf_train.py:93: global_step=110749, loss=1.4074e+17
    8.11.2012 20:03 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    No netuším kde jsi vzal to kradení softwaru, já jen napsal že to _jde_ obejít. Ani nemám zkušenosti přímo s touhle jejich knihovnou, já to vyplňoval při stahování jejich Code Composeru, který je mimochodem v ceně oficiálních TI JTAGů, nebo Carrier Boardů.

    Navíc, ještě jsem popravdě nenarazil na mikropočítačové knihovny, které by byly reálně použitelné do nějakého komerečního projektu, vždycky je to takový poslepovaný bastl a musí se to přepsat pořádně. :-)
    Jendа avatar 9.11.2012 10:53 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    No netuším kde jsi vzal to kradení softwaru
    Oni ti chtějí poskytnout SW jenom když Obamovi dáš číslo bot a implantuješ si do mozku jeho čip. Ty jsi tohle neudělal, proto nemáš právo jejich SW používat.
    tf_train.py:93: global_step=110749, loss=1.4074e+17
    9.11.2012 12:42 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Ty jsi tohle neudělal
    Kde bereš tu jistotu? :-D
    7.11.2012 11:46 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Ahoj, mam dotaz. Na co se da takova vecicka vyuzit v domacim prostredi (hadam, ze na to si to kupujes)? Predstavuju si, ze si to nejak naprogramujes a ono to pak neco ovlada. Nebo je to vylozene jen hracka?
    Jendа avatar 7.11.2012 18:54 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Ano, prostě MCU s hromádkou GPIO. Můžeš tím ovládat jaderný reaktor, urychlovač, CT, letadýlko, inkubátor…
    tf_train.py:93: global_step=110749, loss=1.4074e+17
    7.11.2012 12:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro
    Podla mna ide o to, ze su tam nejake sifrovacie funkcie a ich export z USA je zakazany do niektorych krajin.
    Limoto avatar 8.11.2012 17:18 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TI Stellaris Launchpad - Intro

    Tos nemohl napsat, když to bylo za $5 (nebo to aspoň nezmiňovat)? Protože teď mě to přijde strašně drahý :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.