LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Už několik týdnů marně přemýšlím o tématu diplomky. Rád bych něco kolem počítačové grafiky, především OpenGL (ES 2.0) a potřeboval bych poradit.
Momentálně dělám s kamarádem aplikace pro webOS 3 (pohled na TouchPad s webOS 3 na abclinuxu) v JavaScriptu a HTML 5. Zajímám se o OpenGL, nyní čtu OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 3.0 and 3.1 (7th Edition) a už mám objednanou OpenGL® ES 2.0 Programming Guide. Chtěl bych něco udělat pro MeeGo, protože je otevřenější (na webOS zatím není ofic. SDK pro Linux). Předtím jsem v Maemo (předchůdce MeeGo) dělal bakalářku Aplikace pro mobilní platformu Maemo a tento systém už zhruba znám. Navíc Intel dokonce nabízí podporu zajímavým projektům pro MeeGo platformu (Accelerator ):
What is Intel AppUp developer program Accelerator?
Intel AppUp developer program Accelerator is a component of the Intel AppUp Application Fund. Under this program, Intel will provide funding to software developers and companies looking to speed time to market for applications that bring new user experiences to netbook and tablet consumers.
Will components also be considered for funding?
Yes, this is a new expanded feature of the Accelerator program - component development.
Will you also accept applications that are based on other mobile devices?
Yes, as long as the applications are ported over to work on Intel Atom processor-based devices
What are the criteria being considered to approve funding for apps and components?
We are looking for innovative applications and components that will bring out new user experiences, show potential for growth and have a broad consumer appeal.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Zatím mám u vedoucího předběžně schválené téma o OpenGL a WebGL - principy, porovnání výkonu. Moc se mi do toho nechce a rád bych téma spojil s mobilní platformou a mohl to později komerčně využít - vytvořenou aplikaci bych mohl použít na webOS, Android...
Jo a téma by mělo být obhajitelné, když splním tyto body:
Napadá vás nějaké téma? Nemusí to být něco konkrétního, potřebuju nakopnout. Děkuju
Tiskni Sdílej:
Crayon Physics vypadá roztomile. Na Maemo jsem pařil Numpty Physics a bylo to zábavné. Tohle téma "fyzikálních simulací" mě zaujalo a určitě mrknu, na jakých modelech jsou tyto typy her založené.
Vizualizace hudby mi přijde hodně experimentální a kreativní. Asi nemám tolik času, abych si s tím hrál.
Jsem obeznámen z formálními požadavky na diplomovou práci a je mi jasné, že v diplomce musí být smysluplný text.
Např. kdybych implementoval fyzikální simulátor, mohu psát o kolizních metodách a jiných souvisejících věcech. Rovněž bych se rozepsal o mé implementaci.
Jinak dík za názor.