abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 67
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.9. 21:00 | IT novinky

    RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.2.2011 14:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Dělal jsem na helpdesku Atlas.cz v době kdy prožíval svou největší expanzi (od podzimu 2000 do jara 2001). Byla to cenná zkušenost, bez níž bych asi nedělal to co dělám. Hlavní ponaučení které jsem si z té doby odnesl - nejlepší cesta do pekel je s Microsoftem ;-).
    Jakub Lucký avatar 13.2.2011 14:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jedna věc je zmiňované neštěstí, když člověk svému problému rozumí a hel(l|p)desk tomu rozumí míň... To je kolikrát slušné peklo a v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...

    Ale i to poskytování podpory je kolikrát zážitek. Chápu to rozčílení těch lidí, kteří musí odpovídat na otázku, na kterou je odpověď napsána opravdu důrazně a kdokoliv, kdo chce tu odpověď jen trochu znát, tak si to zjistí pohodlněji sám (Jak se používá ten Déja Dup?)

    Pohybuju se v různých organizacích a jako Iťák přece (a to jsem to nikdy nestudoval a v žádné z těch organizací, kde se pohybuju jsem nikdy IT nedělal) umím všechno a tak poskytuju (neplacenou) podporu na všechno, co počítač kdy jen vidělo, nebo má v sobě trochu křemíku... A občas to umí být fakt frustrující, radit do Finska nebo Německa jak nastavit router, či se pokoušet přes SMS/ICQ debugovat OpenVPN z italské wifi do české firmy... Nejvíc frustrující je na tom ta bezmoc získat rozumnou zpětnou vazbu. "Hodilo to chybu", "nic to nedělá", "vyskočilo mi takové okýnko, co s ním?" jsou obvyklé věty a ani při nejlepší vůli s tím nejde dělat nic jiného, než zase pokládat otázky jako "Co je tam napsáno?" a dostat odpověď "Já nevím, už jsem to odklikla"... Ale nejvíc frustrující, být profesionál, musí být pro mne v poslední době časté: Něco nefunguje a nelze to vyřešit na dálku a je nutno setkat se osobně. Na setkání se usadím za počítač a vše funguje jak má. Protože to dělám pro kamarády, tak si posedíme na kafe, pokecáme a jede se dál, ale být profesionál, kterému mezitím někde stojí práce, tak to bych se asi zbláznil...

    A tak je postoj k supportu dost ambivalentní. Sice chápu těch asi tisíc důvodů, proč být na této pozici naštvaný a vyřízený, ale na druhou stranu si tu práci vybrali sami a dobrovolně (a vesměs za ní berou přijatelné peníze), tak ať se chovají profesionálně a místo křičení na zákazníka mají někde kamrlík s boxovacím pytlem...

    (uff, to jsem se zas rozepsal...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.2.2011 22:51 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    ...v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...
    Částečně nesouhlasím, s Vodafounem mám jen dobré zkušenosti, i když pár operací jim trvalo déle než jsem očekával. Na druhou stranu s kyslíkářema mám jen špatné zkušenosti.
    Jakub Lucký avatar 16.2.2011 23:25 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jo, s Vodafone jsem tu zkušenost asi neměl... ale v O2 je to zážitek na celý život, ale jednou se mi povedlo tu první lajnu obejít. Dost rychle jsem ze sebe sypal slova jako traceroute, ICMP, gateway, DNS apod...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    xkucf03 avatar 17.2.2011 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Ach jo :-(
    Vážený zákazníku,

    dovolte, abychom Vás tímto informovali o našem rozhodnutí ukončit poskytování služeb připojení k internetu společností VOLNÝ, a.s.

    Nemusíte se ale ničeho obávat, o své připojení nepřijdete. Závazek poskytovat Vám službu připojení k internetu bude na základě uzavřené dohody převeden na nového poskytovatele Telefónica O2 Czech Republic, a.s., který Vám bude službu nadále poskytovat.

    Parametry vaší služby zůstanou nezměněny a cena Vám bude snížena.

    Navíc se můžete těšit na řadu výhod v podobě služeb zdarma k O2 Internetu, zvýhodněných cen na další služby od O2 a výhod ze členství v O2 Extra klubu.

    K převodu dojde v období od 16. 3. 2011 do 30. 7. 2011. O konkrétním datu Vás budeme písemně informovat v dostatečném předstihu. Dnem převodu se stanete zákazníkem společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.

    S tímto datem dojde i ke změně smluvních podmínek. Součástí Vaší nové smlouvy se stanou dokumenty: Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací, Provozní podmínky pro poskytování služby O2 Internetové připojení, Ceník služby elektronických komunikací – O2 Internetové připojení a Reklamační řád. Tyto smluvní dokumenty naleznete na stránkách www.o2.cz v sekci Péče a podpora, Dokumenty ke stažení.

    Pokud s uvedenými změnami nebudete souhlasit, máte právo nejpozději do dne převodu službu u společnosti VOLNÝ, a.s. bez sankce vypovědět.

    Do doby, než dojde k Vašemu převodu, se se svými zákaznickými požadavky i nadále obracejte na kontaktní centra společnosti VOLNÝ, a.s.

    S pozdravem,

    VOLNÝ, a.s.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 17.2.2011 22:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Gratuluju k CenzorFonice...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 18.2.2011 02:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Bude IWF CensorshipChecker, nebo si seženeš nějakého ISP?
    Jendа avatar 18.2.2011 02:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jo, už jsem si přečetl zápisek.
    13.2.2011 15:35 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Z toho plyne ponaučení, že hlupáci nejsou jen mezi uživateli, ale i na technické podpoře, zejména v těch prvních liniích – je to prostě levná námezdní síla, která bystrostí často neoplývá a slouží hlavně k tomu, aby odpověď přišla včas (podle SLA), ale na její kvalitě zas tak moc nezáleží.
    Vystihl jsi to dobře. První lajna má typicky za úkol:
    • zvedat telefony
    • řešit rutinní problémy "BFU" (resetování hesla, nastavení Outlooku, odpojil se mi kabel, ztratila se tiskárna, kde je ten Intranet?, ...)
    • je-li problém složitější, vytáhnout z uživatele informace potřebné k roztřídění a přiřazení specialistovi z "druhé linie"
    • hlídat SLAčka
    Na to pochopitelně stačí "levná pracovní síla", čas odborníků je drahý - a proč s ním plýtvat na zvedání telefonů a banality.

    Zejména v "normálních" firmách, kde nadpoloviční počet service callů tvoří právě takovéhle banální záležitosti, to vede k nemalým úsporám. Navíc specialisti, kteří řeší ty "složitější" problémy, jsou typicky součástí té samé servisní organizace, čímž odpadají problémy "komu předat".

    Pro IT firmu je takový přístup z pochopitelných důvodů o něco problematičtější:
    • BFUček s problémy "pro první lajnu" je podstatně méně (v typickém engineeringu se omezují na asistentku ředitele)
    • zejména při kombinaci outsourcingu první linie a in-house podpory není pro první lajnu vždy zcela triviální rozpoznat, komu mají incident předat k řešení (viz tvůj případ :))
    • často jeden konkrétní systém stejně "obsluhuje" jeden specialista, a jeho vyvolávání přes servisní organizaci stojí spoustu času a nervů (a v konečné řadě i peněz) - první linie má své procesy a na nějaké "zavolej panu ABC, ať nahodí DEF na XYZ" odmítá slyšet...
    Mimochodem - pěkný příběh ze života. Říkal jsem si od začátku, že mi to něco připomíná...

    Zaskoč někdy ke mně, dáme kafe a já ti budu vyprávět smutné příběhy o ISD PPDC a o tom, jak se zavedením centrálního service desku zlepšila průměrná obslužnost IT problémů zaměstnanců jedné nejmenované nadnárodní firmy... :)
    Luk avatar 13.2.2011 15:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Chybí tam volba „Ano, dělal jsem to a klidně bych to dělal znovu“.
    Na školení nám řekli, že help desk (spíš hell desk) máme outsourcovaný a sedí v Londýně.

    Pořád lepší než helpdesk outsourcovaný do Indie. Protože na takové helpdesky se pak nabírají Indové přímo z ulice, kteří o problematice v životě neslyšeli. Volání/mailování na takový helpdesk je pouze ztrátou času.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 13.2.2011 17:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    To bylo nedávno na Rootu jako blbinka ;-).
    13.2.2011 20:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    :-D, vědel jsem, že to někdo nalinkuje.
    Jakub Lucký avatar 14.2.2011 12:51 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Nejde než nalinkovat i CollegeHumor video
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2011 15:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Koothrappali :-O
    Jakub Lucký avatar 14.2.2011 13:02 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Indové z ulice těžko, protože Indové z ulice neumí anglicky, maximálně Hindi a to by sis asi moc nepokecal... Ale to že to není žádná sláva, o tom žádná...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    otasomil avatar 13.2.2011 18:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?

    Ono je neco jineho delat helpdesk jako zamestnanec a neco jineho "za flasku rumu" po vecerech.

    Mnozi helpdesk pracovnici jiste daji za pravdu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.2.2011 19:42 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Pěkně jsi to napsal. Já bych jenom dodal, že mám pocit jakoby všichni okolo považovali za svoje neupiratelné právo něco plodit na počítači a byly přesvědčení, že když to zvládne Tonda od vedle, tak proč bych já taky nemohl psát ty dokumenty ve Wordu? Prostě s tím dělá každej kdo má do (|) díru a pak to holt vypadá jak to vypadá. Naštěstí většinou nejde o život ale jenom o peníze a tak to nikdo moc neřeší.
    13.2.2011 21:15 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    JJ, opravdu pěkný článek. Sám na hepl desk občas volám, většinou při řešení problémů s ERP. To je samozřejmě jiná situace, tam už jsou samozřejmě odborníci. Podle mých zkušeností dost pomáhá, když ty lidi osobně znáte.

    Pro pobavení ještě přikládám historku, kterou jsem slyšel o interním hepl desku jednoho zdravotnického zařízení kdesi u Opavy:

    Telefon....

    Dobrý den, tady nemocnice .... IT oddělení..

    hlas ve sluchátku chvíli cosi naléhavě sděluje..

    Aha, takže vám nefunguje tiskárna, že. A chcete si o tom popovídat ??

    ...........

    Tak se mi to zalíbilo, že jsem to musel vyzkoušet i na našich uživatelích. Doporučuji.
    13.2.2011 22:18 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Môj známy, ktorý pracuje v "2. línii" podpory, hovorí, že nikdy never užívateľovi. Sem patria prípady, ked užívateľ do telefonu odprisahá že mu dané konto ešte do minulého piatku išlo a pritom v systéme vidno že tam už veľmi dávno nebol prihlásený a podobné pikošky zo života...
    14.2.2011 10:35 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Nicméně mi přijde zajímavé, že ani zkušenost z práce na helpdesku nepomáhá lidem při hlášení jejich problému.

    Lidi z helpdesku neustále nadávají na nedostatečné informace o problému (např. chybí IP adresa nebo jméno stroje, ze kterého to zkouší), ale sami tímto problémem trpí - skoro vždy mi nahláší "mě to nefunguje"...
    pavlix avatar 14.2.2011 18:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Moje odpověď není mezi možnostmi, protože je "Ano, jednou za čas" (když dělám záskok).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.