abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 67
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.9. 21:00 | IT novinky

    RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.1.2013 21:42 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    V první větě chybí slovo (předpokládám) "vyhlášení", ale především čas.
    xkucf03 avatar 13.1.2013 21:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Díky, doplněno.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.1.2013 22:39 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    trochu OT, ale na tom tvym blogu je to logo tech Svobodnych a i kdyz nebo prave proto, ze mame tu demokracii, tak s nekym takovym bych na jakoukoliv akci jit nemohl. Kdyz to reknu hodne drsne, tak s lidma od te partaje bych nechtel stat ani ve fronte v uzenarstvi.

    Nic ve zlym.
    xkucf03 avatar 13.1.2013 22:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Strana svobodných občanů
    Můžeš to rozvést? Je to něco osobního nebo se to týká programu?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 13.1.2013 22:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    P.S. jen pro pořádek doplním: strana tu akci nepořádá ani s ní nemá nic společného; nejsem členem strany; soutěž o vstupenky pořádám.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.1.2013 23:07 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Na zdejší komunitu a SSO jsem si vzpomněl, když jsem nedávno četl článek o "informačních bublinách". ABCLinuxu je docela názorným příkladem, protože při čtení zdejších diskusí má člověk pocit, že SSO musí nutně v příštích volbách získat nejméně 20 procent. Ale zatím se tak naštěstí neděje a mimo tuto bublinu (a pár dalších) o té straně prakticky nikdo neví.
    14.1.2013 12:54 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Já bych takový optimista nebyl.
    Teď je cool a IN "volit Karla", ve chvíli, kdy pro nějakou finanční zájmovou skupinu bude výhodná SSO, budou frikulíni volit je. Nejsou přece žádné socky.
    Je to jen věc angažování profesionálů, kteří je zpracují. Tady v Čechách to dosud funguje skvěle.
    14.1.2013 19:06 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Živě si dokážu představit, jak se "finanční zájmové skupiny" tetelí blahem, když si čtou v programu Svobodných o věcech jako jsou zeštihlování státu a nižší daňová zátěž... V menším rybníku je míň kapříků, z toho žádná výhoda nekouká:)
    xkucf03 avatar 14.1.2013 20:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    A o tom to je, lobistům a zlodějům vyhovuje socialismus, protože čím víc se toho přerozdělí, tím víc toho jde rozkrást (a ještě se často podaří lidem namluvit, že se to dělá pro jejich dobro a ve prospěch chudých). Zatímco pravicová strana může podnikatelům nabídnout „jen“ to, že jim stát nebude při podnikání překážet a oni se budou moci živit poctivou prací. A dokonce i ta byrokratická zátěž v socialistickém státě se rozkradačům hodí, protože oni v tom už umí chodit, znají se s úředníky, zatímco novou konkurenci to zpomalí nebo úplně odradí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.1.2013 20:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Přesně, nemůžu než nesouhlasit.
    14.1.2013 20:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    s/nesouhlasit/souhlasit/
    14.1.2013 21:07 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    A co teprve takové soukromé školství a zdravotnictví!
    14.1.2013 21:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Není nad to vzít dva nejkontroverznější body programu nad kterými se strana neshodne ani interně a ohánět se jimi. Já s panem Machem diskusi na téma veřejného vs. soukromého školství vedl a proto vím, že se s ním dá například na toto téma pohodově hovořit.
    15.1.2013 01:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Zatímco pravicová strana může podnikatelům nabídnout „jen“ to, že jim stát nebude při podnikání překážet

    ... a oni tak nehlídáni budou moci krást furt stejně, protože z míň hlídané hromady peněz si ukousnou větší kus.

    Každá firma nad určitou velikost prdí na „poctivé podnikání“ a dělá vše, co jí stát dovolí (a nad ještě jinou velikost i to, co jí stát nedovolí, protože ho může vydírat), proto menší stát a priori není záruka menšího rozkrádání v absolutně ani relativně.

    Nepřehlednost pravidel, proti které brojíš v posledních větách, opět nemá co dělat s absolutní mírou přerozdělování, viz federální daňová pravidla v USA.
    xkucf03 avatar 15.1.2013 20:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    menší stát a priori není záruka menšího rozkrádání v absolutně ani relativně
    Menší stát (objemem přerozdělování) neznamená slabý stát (disciplína, důslednost). Představ si třeba vychovatelky na škole v přírodě :-) Jedna sebere dětem všechny věci včetně kapesného, zakáže jim většinu věcí a na všechno budou potřebovat explicitní povolení. Protože jim zakázala všechno, nikdo ji nebere vážně a reálně ji skoro nikdo neposlouchá – a to ani v těch věcech, kdy by měli. Ta druhá jim nechá relativně velkou volnost, ale bude důsledně kontrolovat důležité věci, např. aby v noci nedělaly bordel, aby nevběhly pod auto. Zatímco ta první bude řvát na pár dětí (víc jich neuhlídá), aby neběhali po trávě, že ji pošlapou, jiné děti se jí ztratí nebo je něco přejede. A majetek taky nebude v bezpečí – děti si sice nic samy nerozbijí a neukradnou mezi sebou, ale ti největší sígři vlezou do pokoje vychovatelky a seberou nebo zničí všechny věci, které jsou tu pěkně na jedné hromadě. Zatímco vychovatelka diskutuje s pár dětmi, zda jim povolit nebo nepovolit hru na schovávanou, jiné děti se poserou a pomočí, protože ještě nevystáli frontu na explicitní povolení jít za záchod. Odnesou to ti poctiví s úctou k pravidlům (stejně jako v dnešním státě).

    Dělat hodně věcí (velký socialistický stát) neznamená dělat tyto věci dobře – naopak je mezi tím spíš nepřímá úměra. Jsem pro stát, který toho bude dělat málo, ale bude to dělat dobře a vynutí si v té své úzké oblasti disciplínu a pořádek.
    Nepřehlednost pravidel, proti které brojíš v posledních větách, opět nemá co dělat s absolutní mírou přerozdělování, viz federální daňová pravidla v USA.
    Centralizace/decentralizace je zase úplně jiná otázka. Země velikosti a povahy ČR potřebuje malý silný centralistický stát. USA jsou s námi nesrovnatelné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.1.2013 23:43 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Ona se zmenšováním státu je ta potíž, že málokdy se udělá opravdu zmenšení, většinou se buď jen sníží daně bez jakéhokoliv zásahu do struktury státu a vrší se otevřené dluhy (+- reaganova éra v USA), nebo se plošně osekají nebo jinak skryjí výdaje státu a roste vnitřní dluh na infrastruktuře (to druhé sedí na klausovu éru, to první na kalouskovy škrty), nebo něco mezi tím (bushova éra v USA).

    Skutečné zmenšení státu ala Irsko je výjimka, kterou málokdo opravdu chce a tím pádem se málokdy povede.

    Poslední odstavec nebyl o centralizaci/decentralizaci, ale důkaz sporem nezávislosti složitosti pravidel na výši přerozdělování.
    15.1.2013 08:18 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Ano, přesně dle vaší představy. Tetelí se blahem nad myšlenkami naivních fanatiků o "minimálním státu" a docela se těší, jak si rozeberou třeba zdravotnictví. Takže ve chvíli, kdy usoudí, že užiteční idioti už náležitě dozráli, bude cool a IN "volit Macha". Minimálně pro 9 z 10 facebookových mamlasů.
    Jendа avatar 15.1.2013 09:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Ano, přesně dle vaší představy. Tetelí se blahem nad myšlenkami naivních fanatiků o "sociálním státu" a docela se těší, jak si rozeberou třeba zdravotnictví.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.1.2013 10:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    se s tim smiř! :-D
    Jendа avatar 15.1.2013 12:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Já pouze poukazoval na mezery v použité argumentační technologii.
    xkucf03 avatar 15.1.2013 21:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Tetelí se blahem nad myšlenkami naivních fanatiků o "minimálním státu" a docela se těší, jak si rozeberou třeba zdravotnictví.
    A co si na těch rozpadlých nemocnicích a nespokojených doktorech, kteří mají věčně málo, vezmou? Jestli chce někdo podnikat ve zdravotnictví, může už teď – ale ona to zase taková legrace není, protože když lidi platí svými penězi, více přemýšlí, co za to dostanou. Prodat jim předražené prášky nebo soukromé nemocnici předražené vybavení je celkem složité. Ale prodat jim to zaobalené do státního zdravotnictví jde mnohem snáz – lidi mají pocit, že je to zadarmo a hlavně se podařilo vytáhnout peníze od „bohatých“, kteří by jim tolik peněz, jako platí na daních, nikdy nedali (a i kdyby, požadovali by podstatně kvalitnější péči).

    Kdybych byl mafiánská svině z oboru zdravotnictví, tak budu jednoznačně podporovat udržení (i prohloubení) socialismu, protože živit se poctivou prací a nabízením služeb v konkurenčním prostředí na trhu je podstatně obtížnější, než poskytnout nějakou tu protislužbu známému úředníkovi.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.1.2013 15:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Jestli chce někdo podnikat ve zdravotnictví, může už teď – ale ona to zase taková legrace není, protože když lidi platí svými penězi, více přemýšlí, co za to dostanou. Prodat jim předražené prášky nebo soukromé nemocnici předražené vybavení je celkem složité. Ale prodat jim to zaobalené do státního zdravotnictví jde mnohem snáz
    1. Pripadu, kdy se prodava nejake naproste sarlatanstvi za nehorazne penize je plno. Zvlaste ve zdravotnictvi je silny vliv informacni asymetrie, komise odborniku je v takovem rozhodnuti daleko kompetentnejsi nez zoufaly laik.

    2. Treba v USA je zname, ze statni Medicare plati obecne za stejne zakroky nizsi castky nez soukrome pojistovny proto, ze diky vetsi trzni sile je schopna vyjednat lepsi ceny. Proto taky mnohe zdravotni organizace meli obavy z toho ze Obamova reforma se vyda cestou Medicare a lobbovaly misto toho pro povinne soukrome pojisteni (coz nakonec bylo schvaleno).
    hlavně se podařilo vytáhnout peníze od „bohatých“,

    Ono to cesje zdravotnictvi neni zas tak solidarni vuci nizkoprijmovym - uz asi od cca 16-17 kKc hrubeho clovek plati to same, co by platil pri konstantnim pojistnem, prebytky 'bohatych' jdou hlavne na statni pojistence (deti, duchodci, nezamestnani).
    xkucf03 avatar 17.1.2013 20:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    ze diky vetsi trzni sile je schopna vyjednat lepsi ceny
    S tím souhlasím, ale není to argument pro státní zdravotnictví nebo dokonce argument proti soukromému zdravotnictví. Stejně jako fúzují firmy, můžou se i lidé sdružovat a spolupracovat (odbory, občanská sdružení, akciovky a obecně občanská společnost). Nemám nic proti kolektivním akcím (neplést s kolektivismem), pokud je to na dobrovolné bázi. Je přirozené, že se lidé sdružují a pracují na něčem společně – ale ať tak dělají, protože sami chtějí, ne proto, že jim to nařídil stát a nemají na výběr.

    Založ si nějaký svaz pacientů a vyjednej si levnější léky. Stát k tomu nepotřebuješ.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.1.2013 14:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    ABCLinuxu je docela názorným příkladem, protože při čtení zdejších diskusí má člověk pocit, že SSO musí nutně v příštích volbách získat nejméně 20 procent.
    Tak dobře bohužel nebude :-(
    14.1.2013 00:28 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Taky se můžete zapojit do naší soutěže o vstupenky a mít lístek zadarmo.
    Stačí vyplnit rodné číslo, číslo OP, velikost bot!
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    xkucf03 avatar 14.1.2013 00:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Stačí odeslat e-mail – klidně z anonymní sítě Tor – a napsat tam nějaké znamení, podle kterého pak na místě dostaneš vstupenku (třeba heslo, pod kterým si ji vyzvedneš v pokladně). :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.1.2013 08:35 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    A kdo u toho podepíše stranickou přihlášku, dostane párek a pívo...
    Jendа avatar 14.1.2013 10:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Nechápu, to fakt máš takový problém s logem SSO v pravém sloupečku tady na blogu?
    14.1.2013 10:42 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Budou tam probíhat i vaporizace?
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.1.2013 11:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    se s tim smiř
    PepaSFI avatar 14.1.2013 16:22 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    ano, nepohodlní budou odpařeni.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    14.1.2013 15:00 robert ml.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Nejhorší je, že nejde přepnout Abíčko do tmavého stylu bez přihlášení - novinka z devadesátých let v podobě cookies sem nedorazila :( Vše ostatní vem čert, koho to zajímá?
    Bystroushaak avatar 14.1.2013 17:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Příloha:
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2013 21:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    Jednoduché, nemáme důvod se namáhat s podporou něčeho takového :-) A evidentně ho neměl ani nikdo jiný.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.1.2013 08:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ceny velkého bratra 2012
    se s tim smiř! :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.