abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 359 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    volba dis

    15.3.2006 14:11 | Přečteno: 1340× | poslední úprava: 15.3.2006 14:48

    volba dis

       ABCLinux opět rozjíždí anketu oblíbenosti distribuce. Co je to, co chce zjistit? Je to opravdu oblíbenost distribuce? Nebylo by zajímavé zjistit nějakou komplexní informaci o tom, co uživatel Linuxu používá a preferuje?

       Myslím si, že by bylo dobré odpoutat se od pouhého handrkování se o to, jaká distribuce je nejlepší, ale zkusit se na tuto problematiku podívat malinko komplexněji. Jaký je můj oblíbený operační systém. Oblíbenost operačního systému bych definoval takto: To co je pro mě oblíbené, to mám na svém počítači nainstalované. Přeci si nenainstaluji, nebo si nenechám od kamaráda nainstalovat něco, co nechci. Za sebe můžu říci, že na svém počítači mám Windows XP, Slackware a Ubuntu. Velká část lidí také pracuje na počítačích, které patří někomu jinému a na kterých může být operační systém, který na svém počítači nainstalovaný nemají. Za sebe mohu říci, že v práci mám k dispozici Windows XP a HP-Unix. Další varianta je operační systém, který používají vzdáleně. Opět za sebe, připojuji se ke dvěma počítačům, na kterých je Slackware a FeeBSD. Jako poslední variantou bych považoval live systém. Jediný live systém který používám je Winternals.

       Který z těchto systémů je můj oblíbený? Ten co mám na svém počítači zaručeně, ten které používám jako live systém také, ovšem u systémů používaných v práci a ve škole si nejsem jist, řekl bych že spíše jde o pracovní nástroj a u systémů ke kterým se připojuji vzdáleně bych označil za oblíbený, pouze pokud bych je instaloval a zároveň používal já, nebo bych byl jeho správcem.

       Nastává zde problém. Pokud by byla chuť a vůle zjistit skutečnou oblíbenost operačního systému u uživatelů Linuxu, v nabídce by se krom Linuxových distribucí měli objevit i *BSD distribuce, OpenSolaris,*DOS, Windows*, *Unix a možná že ještě něco. Kámen úrazu je zdejší nesnesitelnost slova Windows. Pokud by ale lidé odpovídali maximálně pravdivě, mohli by se z výsledků vyčíst zajímavé závěry. Kromě odpovědi na nejoblíbenější distribuci Linuxu by se člověk dozvěděl třeba to, kolik uživatelů Linuxu používá na jednom počítači kromě Linuxu i jiný operační systém a jaký. Jaké distribuce jsou natolik komplexní, že uživatel nemá potřebu mít na počítači jiný operační systém. Jaké distribuce jsou spíše experimentální a uživatelé mají vedle nich i jiné systémy.

       Zbývá si jen odpovědět na otázku, zdali tyto informace vůbec chci vědět.

           

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Chci znát kromě nejoblíbenější distribuce i jaké jiné operační systémy Linuxáci používají?
     (75 %)
     (25 %)
    Celkem 55 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.3.2006 14:27 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Kámen úrazu je nesmyslnost jakýchkoliv výsledků. Ale to platí i o prostém dotazníku na distribuci.
    15.3.2006 14:27 prd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Tedy nemám nic proti "anketě o nejoblíbenější operační systém", ale jsem rozhodně proti tomu, aby nahradila "anketu o nejoblíbenější linuxovou distribuci" :-)
    xvasek avatar 15.3.2006 15:43 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Přesně tak!
    15.3.2006 14:33 lodyhatec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Nejoblíbenější je přece "z definice" Linux, takže nechápu co chcete řešit :-).
    15.3.2006 14:53 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Používám pouze Linux From Scratch. Windows 98SE a XP sice mám také, ale 98SE jsem nespustil už hodně dlouho (jsou poněkud rozbitá :-)), Windows XP pak celkem nedávno, abych zjistil, zda-li v nich funguje můj nový 20" LCD. Nebo abych zjistil, jestli v nich jdou dělat pevné a symbolické odkazy. Nebo jen vyzkoušet, jestli funguje ten program ke scanneru, který je jen pro Windows. Občas v nich i tisknu s nižší hustotou toneru (šedě). A pak samozřejmě ve škole. Protože ale máme jen naprosté minimum univerzálně použitelných počítačů (většina je zaměstnaná obsluhou různých měřicích zařízení nějakem programem pro MS-DOS či MS Windows), na kterých jsou zase Windows, stává se to také zřídka, i když pravidelně (při měření). Naštěstí jde (s ohledem na dobu, kterou strávím v Linuxu) o naprosto zanedbatelný čas.

    P.S.: Občas se potkám s Debianem na školním serveru a taky s mnou instalovaným Slackwarem u kamaráda. :-)
    15.3.2006 15:01 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    LCD 20"... Tyjo tak koukám že jsi taky maximalista jako svina... Taky koumu pořádnej stroj pro plnohodnotný Desktop (jestli zbydou prachy jdu do 20")... :-) Jo jinak dík za minule info. Až bude stroj tak se do toho hned pustim (a taky až dopišu deb. gacr... :-(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.3.2006 15:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Já jsem si včera hezky rozjel Solaris 10, i ty ovladače nVidia tam jedou perfektně :-) Takže já se rád jiným systémem pochlubím...
    15.3.2006 16:04 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Jo, ja se taky vzdy rada pochlubim svoji kocickou. Na GUI OS X jen tak neco nema .o))
    ^D
    Cubic avatar 15.3.2006 16:12 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Oblíbenost operačního systému bych definoval takto: To co je pro mě oblíbené, to mám na svém počítači nainstalované. Přeci si nenainstaluji, nebo si nenechám od kamaráda nainstalovat něco, co nechci.
    me ta definice moc nesedi, nekdo je "nucen" mit naistalovany operacni system aniz by ho povazoval za svuj oblibeny, dokonce to muze byt i tak ze by ho naistalovany radsi ani nemel, ale "musi" kvuli nejakemu softu ktery na jinem OS nebezi, a je jedno jestli to je windows, linux nebo dos
    15.3.2006 16:34 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
       Pokud by to byl problém, mohlo by se to přejmenovat z oblíbenosti operačního systému na operační systém používaný na vlastním počítači. Ohledně operačního systému na vlastním počítači nechápu, proč by si někdo instaloval něco co nechce používat, i když extrém se dá vždycky najít. Připomnělo mi to problém s opuštěním ICQ. No jo, ale oni ostatní ho používají a tak já musím taky. Kdybych ho používat nechtěl, tak ho prostě nepoužívám a nechám ostatní, ať se podle toho zařídí. Je to na mém počítači pro moje potřeby. Práci a školu nepočítám.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Cubic avatar 15.3.2006 16:57 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Připomnělo mi to problém s opuštěním ICQ. No jo, ale oni ostatní ho používají a tak já musím taky.
    to jsi me spatne pochopil, jde jen o me vlastni potreby, tohle sem pletes zbytecne
    Kdybych ho používat nechtěl, tak ho prostě nepoužívám a nechám ostatní, ať se podle toho zařídí. Je to na mém počítači pro moje potřeby.
    sam tu casto uvadis ze na linux nejsou nektere komercni, profesionalni programy...klasicky CAD... to ale pak znamena pokud potrebuju nejaky takovy program pouzivat musim mit (mnou treba neoblibeny) OS ktery mi to umozni
    pocitac pouzivam k tomu abych na nem neco delal, pokud mi to jeden OS neemoznuje tak musim pouzit jiny, nehlede na sympatie

    jinak mam ale pocit ze tohle vlakno dost o nicem :-)
    15.3.2006 17:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
       Já osobně nemám vůči žádnému operačnímu systému odpor a nemůžu říct, že bych ho ze zásady neměl rád až bych kvůli tomu nepoužíval. Na druhou stranu nevím, kdo a co by mě mělo donutilo k tomu, abych si na vlastní počítač nainstaloval to, co tam mít nechci. Učil jsem se v několika CADech několika FEMech a vždycky jsem měl možnost pracovat ve studovnách. Tak mě napadlo že většinou by šlo o odpor uživatele Linuxu vůči Windows. Přeci by si někdo, kdo preferuje OpenSystém nenainstaloval Windows a komerční CAD. Sice školy poskytují možnost připojit se na místní licenční server a nebývá to pravidlem.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 17:08 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis

    Informapro ortodoxního.. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 klíííd.. ortodoxního Plešingera:

    Informace pro ortodoxní Linuxáky:
    Obrázek jde blokovat.
    
    nelze blokovat! prosím obrázek!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    15.3.2006 17:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Jo a prosimtě nemáš tu fotku ve větším rozlišení? Vytisknul bych si ji a házel do ní šipky. Dost by mě to uklidňovalo a věřím, že by to bylo všeobecně ku prospěchu.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    15.3.2006 18:02 Martin D.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Obrazek sice blokovat jde, ale ty nehorazny urazky tam zustanou - pokud te tu nekdo nazyva idiotem ci snad nejakym sprostym slovem, stale te urazi min, nez ty nas. To jen tak pro poradek.
    stanger avatar 15.3.2006 20:38 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Nevim proc se na abclinuxu.cz v ankete vyrazneji zabyvat jinymi systemy nez linuxem, takovou anketu by meli udelat jinde.
    16.3.2006 08:34 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Ano, to je jádro pudla. Tohle totiž pan Plešinger nikdy nepochopí. A může se mu to říkat horem, dolem...
    Nemám rád NVidii!
    16.3.2006 13:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Výsledky hlasování říkají něco jiného.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 16.3.2006 16:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
    Výsledky hlasování říkají, že AbcLinuxu není zaměřené na Linux?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.3.2006 17:42 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: volba dis
       Výsledky hlasování říkají, že by většina uživatelů Linuxu chtěla vědět a řekla by, jaký operační systém mají spolu s Linuxem nainstalovaný?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.