abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.6.2010 19:29 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Nejsem developer, ale admin, presto bych to rekl takhle. Ve one-man projektu je asi jedno, jak si budes delat commity, klidne muzes delat celej vyvoj bez verzovaciho systemu a revidovat rucne pomoci rsync do adresaru.

    Nicmene ve vice lidech, pokus bys mel nadrizenyho, tak by te asi pekne zjebnul. I kdybych si sam pro sebe vyvijel, tak bych rozhodne ukladal pravidelne, v nejakych logickych celcich.

    Mel bys mozna nastudovat, jak se pracuje s verzovacima systemama, ze to neni jenom na zalohy.

    - pravidelny commit umozni presneji sledovat zmeny, at uz tobe, nebo ostatnim. Muzou sledovat, co jsi zmenil, jak jsi to zmenil, pripadne ti i komentovat tvoje zmeny a treba te i upozornit na chyby nebo jenom nevhodnou konstrukci.

    - muzes si udelat vlastni vyvojovou vetev, takze trunk zustane porad stary, ale ty delas vyvoj ve vlastni vetvi. Kdyz je nejaka cast prepsana a funkcni (a neni zavisla na dalsim kodu), muzes pouze tyhle upravy prenest z vyvojove vetve do trunku a uzivatele uz muzou testovat novy kod a ty muzes prepisovat dalsi casti.

    - pokud budes pravidelne commitovat a budes poctive psat komentare, muzou se ti lip hledat nejaky chyby: bude ti to padat v nejakej casti, budes vedet, co to je za cas, podle logu commitu a komentaru najdes, co jsi tam jak menil a mohl bys tak lip najit chybu. Kdyz budes mit jeden velkej commit, budes muset porovnavat original kod s novym a budes muset proste projit celej usek kodu.

    Krome vetvi muzes tvorit taky tagy, ktere budou znazornovat nejakej release (udelas nekolik commitovanych zmen a nejaka cast kodu bude stabilni, tak vydas celej projekt v nejakej verzi). V subversion jsou branche a tagy simulovane kopirovanim, ale svuj ucel to plni.

    Rozhodne doporucuju delat commit casteji, ale do vyvojove vetve.
    21.6.2010 20:38 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Nemusíš mi vysvětlovat základy používání systémů na správu verzí. Repozitář na SourceForge spravuje Bredysoft a já mám jen tu jednu větev. Lokálně jedu na GITu a kdyby bylo po mém, tak bude v GITu i hlavní repozitář, takže by s pracovními větvemi nebyl problém. Jenže hlavní repozitář je v SVN a nevidím důvod, proč v GITu prasit větve po vzoru SVN, když na tom stejně budu dělat sám.
    22.6.2010 02:05 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Tak si to můžete dát na github nebo někam jinam, ne ?
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    22.6.2010 09:40 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    To sice můžu, ale když ten projekt neforknu a nepřestanu commitovat na SourceForge, tak stejně nakonec skončím u lineární historie. Nejjednodušší by bylo přejít na GIT přímo na SourceForge, jenže to by musel schválit Bredysoft.
    stativ avatar 25.6.2010 19:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil

    Mám menší problém, asi bug. Můžu to hodit do bugzilly pokud bude třeba.

    Skeldal jsem si zkompiloval na 64 bit Archu (díky za rychlou opravu). Změnil jsem DATA_PATH v unix/init.cpp na /usr/share/skeldal. Do DATA_PATH jsem nakopíroval soubory* podle tvého předchozího návodu ale teď mi při spuštění jen krátce problikne okno a vypíše se:

    [lukas@orochi ~]$ skeldal 
    
    Nemohu precist konfiguracni soubor "/home/lukas/.skeldal/skeldal.ini".
    
    skeldal: ../skeldal/libs/memman.cpp:423: virtual size_t File::read(void*, size_t): Assertion `_file' failed.
    Aborted

    * instalačku jsem musel sosat z uloz.to, protože odkaz od napoleon games hází 404.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.6.2010 20:14 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Tohle nebude bug, spíš chybějící soubor. Pusť skeldal pod GDB a až spadne, nech si vypsat backtrace. Z toho se dá poznat, který soubor chybí.
    stativ avatar 25.6.2010 20:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    #0  0x00007ffff6e2b565 in raise () from /lib/libc.so.6
    #1  0x00007ffff6e2c9e6 in abort () from /lib/libc.so.6
    #2  0x00007ffff6e24145 in __assert_fail () from /lib/libc.so.6
    #3  0x0000000000449b90 in File::read (this=<value optimized out>, buf=<value optimized out>, size=<value optimized out>) at ../skeldal/libs/memman.cpp:423
    #4  0x000000000044980d in ReadStream::readUint8 (this=<value optimized out>) at ../skeldal/libs/memman.cpp:184
    #5  0x000000000044982f in ReadStream::readUint16LE (this=0x7c5420) at ../skeldal/libs/memman.cpp:189
    #6  0x0000000000429226 in SpellList::load (this=0x6afc80, stream=...) at ../skeldal/game/magic.cpp:280
    #7  0x000000000042cfd2 in kouzla_init () at ../skeldal/game/magic.cpp:2352
    #8  0x000000000043a310 in init_skeldal () at ../skeldal/game/skeldal.cpp:994
    #9  0x000000000043aab6 in main (argc=<value optimized out>, argv=<value optimized out>) at ../skeldal/game/skeldal.cpp:1708
    Chce to načítat soubor KOUZLA.DAT, který mám v MAPS.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 25.6.2010 20:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Příloha:
    Kdyby něco tak v příloze je i seznam všech souborů, co jsem nakopíroval.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.6.2010 21:07 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Víš kde je problém? DATA_PATH musí končit lomítkem. Podívej se na Sys_Init() jak se ty cesty generují.
    stativ avatar 25.6.2010 21:19 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Á, to je ono! Díky moc!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.6.2010 20:19 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Jenom pro jistotu dodám, že názvy souborů jsou case sensitive a musí být velkými písmeny. Výjimka jsou jen přípony hudebních MP3 souborů (název souboru velkými, přípona malými).
    8.7.2010 17:21 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Super, zkompiloval jsem, spustil, vešel do skřetích jeskyní, začal souboj, všem jsem dal, ať kouzlí fireball, a když se začala vykreslovat animace, spadlo to a vypsalo toto:
     skeldal: game/magic.cpp:302: TKOUZLO& SpellList::operator[](unsigned int): Assertion `_spellData && idx < _size && "Invalid spell index"' failed.
    Aborted
    
    Jsem na amd64, stačí toto jako bugreport, nebo je třeba víc?

    A mimochodem ,lze to spusti ve fullscreenu?
    12.7.2010 11:07 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Potřeboval bych k tomu backtrace. Spusť Skeldal pod GDB a až spadne, nech vypsat backtrace a ten mi pošli.
    12.7.2010 11:26 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Tohle? (formulář si stěžoval, že značka value není povolena, tak [value stojí za "<"value)
    skeldal: game/magic.cpp:302: TKOUZLO& SpellList::operator[](unsigned int): Assertion `_spellData && idx < _size && "Invalid spell index"' failed.
    
    Program received signal SIGABRT, Aborted.
    0x00007ffff6de7a75 in raise () from /lib/libc.so.6
    (gdb) backtrace
    #0  0x00007ffff6de7a75 in raise () from /lib/libc.so.6
    #1  0x00007ffff6deb5c0 in abort () from /lib/libc.so.6
    #2  0x00007ffff6de0941 in __assert_fail () from /lib/libc.so.6
    #3  0x000000000042e426 in SpellList::operator[] (this=[value optimised out>, idx=[value optimised out>)
        at game/magic.cpp:302
    #4  0x000000000042e560 in get_spell_teleport (num=4025) at game/magic.cpp:324
    #5  0x0000000000430f3d in thing_cast (num=4025, postava=0, sector=6, victim=0xffffffffffffffff, noanim=96 '`')
        at game/magic.cpp:2281
    #6  0x0000000000429e36 in inv_quaf (id=[value optimised out>, xa=[value optimised out>, ya=161, 
        xr=[value optimised out>, yr=[value optimised out>) at game/inv.cpp:1107
    #7  human_click (id=[value optimised out>, xa=[value optimised out>, ya=161, xr=[value optimised out>, 
        yr=[value optimised out>) at game/inv.cpp:2297
    #8  0x000000000040a350 in find_in_click_map (ms=0x6c06c1, pt=0x66fb26, pocet=6, evtype=0x7fffffffde8c)
        at game/clk_map.cpp:557
    #9  0x000000000040a633 in ms_clicker (msg=[value optimised out>, usr=[value optimised out>) at game/clk_map.cpp:598
    #10 0x000000000044d24f in enter_event (tree=0x6c06e8, msg=0x7fffffffdef0) at libs/event.cpp:245
    #11 0x000000000044d7df in send_message (message=[value optimised out>) at libs/event.cpp:426
    #12 0x0000000000456631 in Sys_ProcessEvents () at sdl/input.cpp:109
    #13 0x000000000044d8b0 in do_events () at libs/event.cpp:528
    #14 0x000000000045894d in Task_WaitEvent (event=4025) at unix/task.cpp:46
    #15 0x000000000043e37f in enter_game () at game/skeldal.cpp:1066
    #16 0x000000000043f3a4 in game_big_circle (enforced=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1424
    #17 0x000000000043fb16 in load_saved_game (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>)
        at game/skeldal.cpp:1537
    #18 start (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1581
    #19 main (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1681
    
    12.7.2010 15:30 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Velikost tabulky kouzel už jsem opravil. Index 4025 je ale pořád mimo. Co za předmět jsi zkoušel použít když to spadlo?
    12.7.2010 16:07 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Léčivý lektvar, který jsem nalezl v té chajdě hned na začátku. Poprvé jsem tu chybu spustil fireballem, ale lektvar to pak spouštěl rychleji.
    12.7.2010 16:10 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    A po poslednim commitu mi to nepadá už ani s jednim.
    12.7.2010 19:04 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    Fullscreen se plánuje, ale až hodně daleko v budoucnu. Na dnešních monitorech by 640x480 vypadalo příšerně a zatím mám důležitější věci na práci než strkat do SDL backendu nějaký přepočet obrazu na větší rozlišení. Až bude Skeldal bez problémů dohratelný a poběží i na big endian platformách, ještě jednou překopu renderovací jádro a s trochou štěstí udělám i OpenGL backend, který bude umět fullscreen.
    13.7.2010 15:56 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák na Rovenlandu ještě nezabloudil
    No já nevím, teď jsem to zkusil ve wine (mimochodem to začalo prý od rc5 fungovat) a na fullscreen ve 1050x1680 to vypadá úplně v pohodě - ale nevím teda, jestli tam wine (respektive wine) nedělá nějaké nečisté triky. Samozřejmě nechci nijak naléhat, určitě jsou důležitější věci, jenom mi nepřijde, že by to vypadalo příšerně.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.