Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Já dosud používám Capture One 4 i když už je verze 5. Používám tento program již od verze 3 jelikož tehdy co se týče ceny a obrazové kvality nebyla velká konkurence.
S Bibblí jsem měl problémy. V několika po sobě jdoucích verzích mi při určitých podmínkách lezly zmršené JPEGy (rozhozené barvy).
Škoda, že Capture One není pro Linux určitě bych šel zase do něj, ale teď jsem na vážkách jestli nemám zkusit přejít ke konkurenci. Nedělají nějaký crossupgrade?
Oproti čtyřce do b5 přidali možnost doostření při výstupu. podívej se na vlastnosti ouput batch a zkus nastavit doostření tam.Doostření v output batch jsem nezkoušel, měl jsem nastavené jenom to, co je v nástrojích pro konkrétní obrázek. Jinak ostrost jsem samozřejmě porovnával až na výstupu.
jinak b5 neukazuje doostřené náhledy jako 4. ta doostřovala při jakémkoli zoom obrázku. B5 doostří pouze 100% zoom. Mluvím teď o práci s konkrétním obrázkem. ne o výstupu. Stěžovala si na to už spousta lidí v supportním fóru.Toho jsem si taky všiml. Docela by se mi líbilo, kdyby bylo možno předchozí chování zapnout (i za cenu zpomalení).
Ten určuje, jak se obrázek renderuje.
No zkoušel jsem to měnit, žádný neodpovídal Lightroomu a dost se to měnilo. Není tam nějaký Neutral? Věci jako Portrait, Event bych čekal kapku jinde.
Co se týče tý soudkovitosti, tak můj seťák není v jejich DB a žádný jiný můj objektiv tím netrpí, takže to Lens Correction v této oblasti nedzkouším. Ale asi to bude vono.
To může být způsobené Look profilem. Zkus se podívat na záložku Tone a použít jiný Look Profile. Ten určuje, jak se obrázek renderuje. Výchozí by měl být Product Reduced.Možná jsem divný, ale ani jeden mi nevyhovuje (nejmíň hrozný je asi portrait). Ale všiml jsem si, že při načítání se obrázek zobrazí v normálních barvách a teprve pak se to rozhodí.
Zkoušel jsem se na to také kouknout a žádný výrazný problém nevidím. Máš zkalibrovaný monitor? Jaký barevný prostor používáš při exportu obrázku? sRGB, AdobeRGB nebo jiný? To by také mohlo hrát roli.Monitor mám zkalibrovaný (nehledě na to, že všude jinde to vypadá normálně). Vstup mám v Adobe RGB a výstup většinou používám sRGB. Všechno mám v Bibble nastaveno (vstupní RAW má profil vložený). Ještě vyzkouším tu final verzi.
Vstupní RAW žádný profil nemá. Profily se přikládají k JPEG, TIFF ...atd. Většina RAW formátů je sice založena na tifu, ale žádný profil nemají.Aha, předpokládal jsem, že když mám zaškrtnuto embed profile ve foťáku tak se nacpe i do toho CR2 (páč to má strukturu skoro identickou se standardním TIFFem).
U konzumních přístrojů se uživatelská kalibrace nepředpokládá, akorát se část této magie odehrává ve foťáku. Nechce se mi věřit, že Bibble/Lightroom/Aperture jenom hádají podle čeho vypočítat skutečné barvy.Ony je nehádají. Přijde mi, že vycházíte z toho, že raw konvertor v těchto programech, či jak to nazveme je obecný pro jakýkoli raw z jakéhokoli přístroje. Pokud by tomu tak bylo, musí samozřejmně soubor nést informaci jak má být zpracován. Tak to ale přece není. Navíc také proč by to výrobce dělal? Ani Canon, ani Nikon ani nikdo ostatní nejsou "lidumilové" a mají primárně zájem, abychom od nich koupili víc než jen tu krabici co z ní padají fotky. Bohužel struktura formátu raw je u všech výrobců (dobře, možná ne všech ale žádnou specifikaci jsem neviděl) neveřejná a tak se můžeme jen dohadovat co uvnitř skutečně všechno je a jak to přesně vypadá. Konvertor přece pozná co je to za soubor (a z jakého přístroje)) a podle toho se zachová. To ale přece nesouvisí "jen" s interpretací barvy (ICC o ničem jiném není). Pokud by konvertor byl obecný, nebyl by u každého sw napsán dlouhý seznam podporovaných přístrojů. Ztratil by smysl.
Tiskni Sdílej: