Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Vysvětlí mi někdo, proč mají ty pasivní grafiky ta chladící žebra vždycky na té špatné straně? Jak se to může chladit dolů?! Nebylo to nejúčinnější chlazení právě takové, ze kterého by horký vzduch stoupal nahoru? Nechápu...
A na místo toho vzduchu co odešel nahoru se nový studený vzduch dostane jak? Úplně stejně jako v opačné pozici odchází ten teplý. Ve výsledku to vyjde prakticky nastejno. V obou případech je to stejně blbě, protože žebra by měly být umístěny tak, aby kolem nich mohl vzduch proudit vertikálně a tedy být volné na obou koncích, jak spodním tak i dolním. Prostě žebra by neměla být ani dole, ani nahoře, ale na boku!
A na místo toho vzduchu co odešel nahoru se nový studený vzduch dostane jak?Ze stran například? Ten teplý vzduch prostě stoupne a na jeho místo se studený už odněkud dostane. Když máš chladič dole, tak teplý vzduch nemá kam stoupnout a moc se tam tedy nehýbe
A na místo toho vzduchu co odešel nahoru se nový studený vzduch dostane jak?Ze stran například? Ten teplý vzduch prostě stoupne a na jeho místo se studený už odněkud dostane. Když máš chladič dole, tak teplý vzduch nemá kam stoupnout a moc se tam tedy nehýbe
Ten teplý vzduch může odejít do stran stejně jako se tam dostane ten studený v opačném gardu. Prostě ty dvě pozice fungujou naprosto stejně, když zanedbáš ten rozdíl v oběmu a ním ovlivněný odpor proudění (teplého vzduchu bude více a tedy bude muset proudit rychleji a odpor na teplé straně se tedy projevý o něco více). Prostě ať to bereš jak jak chceš, tak je skoro jedno jestli je chaldič nahoře nebo dole. V obou případech je to stejně špatně. Chladič patří na bok, aby nahoře i dole byl volný prostor.
Ježiš, ten češtin dostal na prdel. Radši už půjdu spát.
odpovídající herní mašina si v burnu jistě vezme přes 500W
Myslíš? Někdy před měsícem jsem si četl na konkurenčním HW webu testy grafických karet. Stroj (bez grafiky) celkově slabší, než vlastním já - měli tam nějaké obyčejné dvoujádro, málo paměti, nějaký green disk. Potud v pořádku, je to test GK, nikoliv celých sestav. Co mě ale šokovalo byl použitý 1200W zdroj. A v diskusi se pak každý chlubil, jak výkonnou spínanou svářečku v bedně, ehm totiž zdroj, má on.
Tak jsem se dal do měření:
Nejpodstatnější komponenty: CPU: Intel 9300Q RAM: 4xA-DATA Extreme 2GB modul HDD: nějakej samsung 500GB GPU: ATI 4890 PSU: Seasonic S12II-430
Cílem bylo změřit maximální příkon. Takže na grafiku jsem poštval osvědčený FurMark v "maxBurn" nastavení a zároveň na CPU Intel Burn Test - max. stress.
A výsledek? 378W! Víc ani watt. Jenže takovou zátěž (multicore CPU na max. GPU na max) žádná hra neudělá. O tom že hry jedou na jednom jádře jsme se bavili minule. GK také nebývá typicky vytížená na 100%, např. při zapnutém vsync je v některých starších hrách vytížení GK kolem 20%. Takže s těmi watty bych to zas až tak nepřeháněl - Davida se to ani moc netýká, ten je v tomto směru ještě rozumný, ale doporučení (na jiných HW webech) 1kW zdroje pro herní mašinu je zcela nesmyslné.
Tiskni
Sdílej: