abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 3
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
19.1. 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
19.1. 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
18.1. 13:44 | Zajímavý projekt

V říjnu loňského roku úspěšně skončila kampaň na podporu chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji tohoto telefonu. Místo plánovaného SoC i.MX6 by měl být použit úspornější i.MX8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.1. 12:33 | Zajímavý projekt

V květnu loňského roku měl na YouTube premiéru krátký animovaný film Agent 327: Operation Barbershop. Blender Animation Studio včera zveřejnilo alternativní konec tohoto filmu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.1. 05:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 237 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 21 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 18 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 25 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 6 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 20:55 | Komunita

Linux ve VirtualBoxu nebude potřebovat Přídavky pro hosta (Guest Additions). Budou součástí linuxového jádra. Ovladač vboxguest by se měl dostat do Linuxu 4.16. Ovladač vboxsf by měl následovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1349 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    Průvodce hrou Simutrans

    23. 2. 2004 | Bohdan Milar | Hry a zábava | 17564×

    Výpravčí odmávl a plně naložený vlak se vydal na dlouhou cestu do přístavu, zatímco poslední nákladní automobily opouštěly perón, na který dopadalo světlo zapadajícího slunce.

    Za sebou mám další dlouhý den a já doufám, že uhlí dorazí včas. Moje firma ještě žádného klienta nezklamala, zboží i pasažéry vždy dopravila bezpečně a včas. Teď ještě uložit a jde se domů.

    Instalace

    K instalaci potřebujete dva balíčky, které mají dohromady asi 1,5 MB. Ty si můžete stáhnout z internetové stránky projektu www.simutrans.cjb.net.

    Přihlaste se do shellu jako root. Adresář simutrans z balíčku simubase-verze.zip zkopírujte (např. v Konqueroru nebo mc) např. do adresáře /opt. Soubor simutrans z balíčku simulinux-verze.tar.gz nakopírujte do /opt/simutrans.

    Potom nastavte práva adresáře /opt/simutrans tak, aby hru mohli spouštět všichni uživatelé. Toho dosáhnete například příkazem chmod 755 /opt/simutrans. Dále nastavíme práva dvěma podadresářům, aby si všichni hráči mohli ukládat své herní pozice a obrázky ze hry. Provedeme to příkazem chmod 777 /opt/simutrans/save /opt/simutrans/screenshot.

    Spuštění

    Hru spustíte tak, že se v okně s příkazovou řádkou nejprve přepnete do adresáře /opt/simutrans a poté zadáte příkaz ./simutrans. Pokud na druhém řádku vynecháte parametr -res 5, spustí se hra v celoobrazovkovém režimu.

    cd /opt/simutrans
    ./simutrans -res 5

    Po zdárném spuštění a zobrazení uvítacího dialogu se objeví hlavní menu a dialog pro výběr jazyků. Mezi nimi je i položka Cesky, která výstižně naznačuje, že lokalizace je zatím bez diakritiky a není úplně kompletní. V menu si můžeme vybrat, zda načíst dříve uloženou pozici nebo začít novou hru. Ve druhém případě můžeme nastavit některé parametry nového světa.

    Cíl hry

    Cílem je dle autorů vybudovat funkční dopravní síť, která propojí různá města a průmysl. Druhotným cílem je co nejvíce zbohatnout. Je třeba mít také na paměti, že počítač ovládá pět virtuálních protihráčů. Hra skončí neúspěchem (bankrot), pokud se hráč zadluží (dostane se do mínusu) a dluh během tří měsíců herního času nesplatí.

    Ovládání

    • Kurzorové klávesy a číslicová klávesnice slouží k posunu po krajině.
    • PageUp zvětšuje a PageDown zmenšuje náhled.
    • Pro zesvětlování/ztmavování se používá + a -.
    • Esc zavře všechna otevřená okna.
    • Seznam dalších funkcí přiřazených různým klávesám lze zobrazit stisknutím jakékoli nepoužívané klávesy (např. 5).

    Po terénu se pohybují dva kurzory myši. Klasická šipka ovládá ikony na horním panelu a obsah otevřených oken. Obrázek zvoleného nástroje (lupa, kolej, ...) potom určuje místo, kde se má stavět, bourat apod. Když na cokoli kliknete lupou, zobrazí se vám o tom podrobné informace.

    Začátek hry

    Území zatím sestává z několika izolovaných měst, průmyslu rozesetého po krajině a vodních ploch s ropnými vrty. V této fázi není osobní doprava lukrativní. Doporučuji proto začít s přepravou nákladů.

    To, který důl nebo továrna komu své výrobky dodává, zde nezáleží jen na technologické návaznosti (surovou ropu berou v rafinerii, nikoli v knižním velkoobchodu), ale i na kontraktech mezi jednotlivými subjekty, které stanovil počítač. Těch se lze dopídit kliknutím lupy na příslušnou provozovnu. Z informačního okna se dozvíme, co se zde produkuje (Vyroba) a kdo to koupí (Spotrebitel). Vedle každého spotřebitele je tlačítko >>. Pokud jej stisknete, přesunete se k příslušnému podniku. Zpět se dostanete kliknutím na obrázek původního podniku v okně.

    Přehled horní lišty

    • Možnosti hry - parametry, ukládání a načítání pozice, nová hra, konec.
    • Mapa.
    • Zobraz detaily - přepne nástroj na lupu.
    • Zvýšit zemi/snížit zemi - vybagruje nebo naopak udělá násyp. Dá se použít k drobným úpravám terénu.
    • Postavit železnice - stavba tratě, depotu, nádraží (bahnhof), návěstí, trolejí, přejezdů, tunelů.
    • Postavit silnice - stavba vozovek, depotu, zastávek, přejezdů, tunelů. Postavit doky - stavba depotu a přístavu.
    • Postavit poštu.
    • Zničit/odstranit - bývá často dražší než stavba.
    • Mosty - 2 železniční, 1 silniční.
    • Značka.
    • Nástroje sklonu - experimentální funkce pro lepší úpravy terénu.
    • Založit nové město - pozor, tato legrácka přijde na 5 000 000,-!
    • Pauza.
    • Seznam stanic/Seznam vozidel.
    • Finance - základní přehled za aktuální a minulý rok.
    • Snímek - uložení screenshotu (do adresáře screenshot).

    Budování dopravních cest

    Ovládání je hodně intuitivní, proto nastíním jen základní pravidla.

    Železnice

    Stiskněte t nebo klikněte na ikonku železnice v horním panelu a vyberte první ikonu. Nejprve je totiž nutno položit koleje. U výrobce i spotřebitele musí být vybudovány železniční stanice. Ta musí zasahovat do okruhu tří políček od podniku. Stanice může sestávat z více sousedících polí. Každé pole může obsloužit dva vagóny.

    Pro vypuštění vlaku na trať je nutný ještě depot. Ten lze postavit jen na konci tratě. Když na něj potom kliknete lupou, zobrazí se okno, v němž můžete stavět vlaky, stanovovat jim jízdní řád a pouštět je na trať. Vlaky tažené něčím, co má v názvu "přední lokomotiva" musí být ukončeny "zadní lokomotivou", kterou najdete v záložce s vagóny. Již vypuštěnému vlaku můžete měnit jízdní řád po té, co na něj kliknete lupou. Vagóny lze měnit jen v depotu. Tam vlak pošlete tak, že mu depot zařadíte do jízdního řádu.

    Dopravu na kolejích je možné řídit návěstími (signály). Nástroj k jejich stavbě najdete pod ikonkou železnice. Při prvním kliknutí postavíte obousměrné návěstí. To je vhodné pro oddělení dvou jednokolejných větví tratě. Při dalším kliknutí na již stojící návěstí se toto změní na jednosměrné, potom na opačné jednosměrné a na potřetí zase zpět na obousměrné. Jednosměrky mají výhodu při stavbě vícekolejných tratí. Ty je nutno řešit prostě paralelními jednokolejkami s řízením směru pomocí signálů. Další výhodou návěstí je jejich funkce působit jako hranice při elektrifikaci tratě.

    Obrázek 1: Ukázka dvoukolejné tratě
    Obrázek 1: Ukázka dvoukolejné tratě

    Silnice

    Při stavbě silnic můžete využít již existující silnice ve městech. Místo železničních stanic se pro nákladní dopravu staví nakládací prostory a pro osobní autobusové stanice. I pro autodopravu je nutné postavit depot. Pro vypouštění náklaďáků a autobusů a stanovování a změny jejich jízdních řádů platí obdobná pravidla jako pro vlaky.

    Voda

    Vodní plochy lze využít dvojím způsobem - přeprava čehokoli z břehu na břeh nebo obsluha ropných vrtů uprostřed vody. Depot můžete postavit kdekoli na vodě. Při stavbě přístavu je nutné kliknout na svažující se břeh. Při sestavování jízdního řádu pro lodě se kliká na vodní plochu těsně před přístavem.

    Přestupní uzly

    Lidé i náklad mohou cestou ke svému cíli využívat návaznost mezi jednotlivými linkami bez ohledu na typ dopravního prostředku. Přestupovat mohou i několikrát. Je nutné si ale uvědomit, že výchozí stanice začne dodávky nabízet až v okamžiku, kdy bude kompletně vybudována trasa k cíli. Tím myslím nejen stavbu cesty, ale i nákup vozidel a stanovení jejich jízdního řádu.

    Přestupní uzel vybudujete tak, že postavíte nádraží, autobusovou zastávku, nakládací prostor nebo přístav, který tím dostane jméno. Další nádraží, autobusovou zastávku, nakládací prostor nebo přístav musí být postaven tak, aby přímo sousedil s polem, na kterém již stojí pojmenovaná stanice. Tím pádem druhá stanice již nové jméno nedostane, ale stane se součástí přestupního uzlu pod jménem původní stanice. Další stanoviště stejných i jiných typů přepravy lze k uzlu kdykoli přilepit.

    Obrázek 2: Příklad funkčního uzlu
    Obrázek 2: Příklad funkčního uzlu

    Mosty a tunely

    Tyto konstrukce vám umožní překonat vodu nebo konkurentovu trať či jen ušetří nutnost stoupání a klesání. Důležité je pochopit princip jejich stavění. Musí být vždy přímé. Délka není omezena, jen s ní samozřejmě roste cena. Silnice nebo trať musí být dovedena až k místu, kde má most nebo tunel začínat. Z místa, kde má končit, musí pokračovat další silnice nebo trať. Pro stavbu tunelu nebo mostu, který má bez změny výšky překlenout údolí, musí být cesta ukončena na svahu. Jinak nepůjde tunel postavit a most by byl zvednutý. Lze stavět mosty též z roviny k úpatí kopce. Na straně úpatí kopce musí cesta končit ve svahu, jinak nedojde k jejímu napojení na most!

    Obrázek 3: Příprava pro stavbu mostů a tunelu
    Obrázek 3: Příprava pro stavbu mostů a tunelu

    Obrázek 4: Zadní most vpravo není na svém horním konci spojen se silnicí!
    Obrázek 4: Zadní most vpravo není na svém horním konci spojen se silnicí!

    Tipy a triky na závěr

    Když chcete stavět koleje přes les a nevidíte terén pod stromy nebo když vám výškové domy ve městech brání ve výhledu, stiskněte kombinaci kláves, která běžně vede k napsání znaku uvozovky (").

    Stavíte-li delší trať nebo silnici a potřebujete je mít rovné, stiskněte kombinaci kláves, která běžně vede k napsání znaku křížek (#).

    Pokud se vám zdá 150 000 peněz pro začátek málo, upravte si řádek starting_money = 15000000 v konfiguračním souboru simuconf.tab. Nepřidávejte si ale moc, jinak hra ztratí svůj půvab.

    Klady

    • Komplexnost zpracování, která bude zdá se dále prohlubována.
    • Čeština.

    Zápory

    • Stále jsou vypouštěny jen experimentální verze s příležitostnými chybami.
    • Nedokonalá lokalizace, manuál jen anglicky.

    Pozn.: Článek vyšel také v měsíčníku Linux+.

           

    Hodnocení: 30 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2004 07:26 Dan Horák | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše 2 poznamky
    - Simutrans neni OpenSource, zdrojaky nejsou k dispozici

    - pro spusteni v okne definovane velikosti se pouzije parametr "-screensize XxY" misto "-res 5", kde XxY (napr. 816x540) je ruzne od 640x480, 800x600 apod, kdy se pusti ve fullscreen modu
    23.2.2004 09:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše 2 poznamky
    ad Open Source: díky za upozornění. Opraveno.
    24.2.2004 23:44 Tomáš Kubeš
    Rozbalit Rozbalit vše Zprávy
    Zde uvedené informace nejsou úplně nejnovější (to však není autorova chyba). Poslední oficiální verze, recenzovaná, je .82.xx, ta by měla být velmi stabilní.

    Vývoj však popostoupil mnohem dál. Momentálně jsme již u verze 84.2.3, která mimo jiné umí české znaky, podporu mangementu linek (jeden řád pro více vozidel), ZOOMu! (pageup+down) obsahuje spousty grafů a další vymoženosti - prostě pořádný kus nové práce.

    Dále je možné ke hře stáhnout novou grafiku, která se vyznačuje používáním 128x128 pixelových rastrů (standardně hra používá 64x64) a tím, že je od základů předělená. Jeden by Simutrans nepoznal.

    Nejnovější informace o hře a nových verzích naleznete na http://www.simugraph.com/forum a domovská stránka nové grafiky je http://128.simutrans.com.

    Tomáš Kubeš
    25.2.2004 09:41 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Zprávy
    Článek byl psán do časopisu Linux+ v prosinci 2003.
    25.2.2004 14:08 PaJaSoft
    Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
    Snazil jsem se hrat pomerne neuspesne oficialni build na podzim lonskeho roku (a byl jsem maximalne trpelivy). Podotykam, ze mam za sebou uspesne propareni desitek hodin u RailRoadTycoona (1-3), Transport Tycoona (vcetne upraveneho), vsech moznych jinych Tycoon her (vcetne treba Capitalism 2) apod. - vzdy jsem byl nakonec s hernim systemem a AI kamarad. Co mne vsak na Simutransu odradilo (a libila se mi komplexnost, i BUGy bych odpustil, padani bylo vesmes deterministicke) byl nevyvazeny model cen (vydelku) predevsim za dopravu vs. provozni naklady. Podarilo se mi treba udelat i maly komplexni dopravni system urcite kategorie (raw materialy, zpracovatel(e),prodavaci (goods)), dopravoval jsem do lukrativnich mist, vsichni makali na plno, vlaky nestaly a necekaly na zbozi, presto vzdy dosly penize a to jen proto, ze provoz lokomotiv mesicne stoji takovy penize ze jsem zkrachoval. Samozrejme, ze jsem nekoupil drahou masinku a 2 vagonky, ale umerne jsem to vyvazoval nakladni automobilovou dopravou, na druhou stranu, ale koupit 20 nakladaku, aby stacily odvazet/privazet neni taky moc inteligentni (ani v konecnem dusledku levnejsi). Presto se mi nikdy nepodarilo dostat aspon do vyvazeneho stavu. Kde delam chybu?
    26.2.2004 07:31 Brumla
    Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
    Kdyz jsem zacal tuhle hru hrat (nekdy kolem verze 0.80), tak jsem mel stejny problem - udelal jsem par vlaku, nasadil je na lukrativne vypadajici linky a i kdyz vsechno jelo na 100%, tak jsem drel bidu s nouzi. Jedinym lekem bylo priblizit se trosku vic realite - aby vlak vydelaval, musi mit aspon 9 vagonku (tj. nadrazi aspon na 5 ctvercu), pak je to ok a penize se hrnou :-)
    "Naseruť jim dříve do rypáků, než abych ustoupil z Vyšehradu...!" (Zikmund Lucemburský, říjen 1420)
    To je hezke, takto ve velkem jsem taky kdysi zacinal...:-) Z "moderniho" Transporta jsem zvykly na megalomanstvi...

    Jenze - vlaky sice mohou mit vagony ruzneho typu, problem je, ze prumysl je rozeset tak, ze je to na nic. Kdyz pouzivam 100% zaplneni, vse je OK, jenze pokud vybudovani trati s jednou masinkou, ktera ma cenu kolem 30.000 a provozni cenou kolem 3 (coz je jedno z nejlevnejsich) vcetne nadrazi a vagonu stoji kolem 60-100 tisic a prijem (nikoli vydelek) jedne otocky vlaku (ktery pendluje permanentne, protoze zdroj je vydatny) je kolem 100-200 - otocka (napr. ropa, uhli). Spocitejte si, za jak dlouho se pri realnem zisku z te trati (za nekolik desitek minut behu hry nejaka tisicovka) tato investice vrati a muze se budovat dal... - samozrejme mohu nastavit miliardy a pak by se budovalo... Navic nevim, proc neni implementovano docela logicke, ze mam drahou masinku, ta strka vagonky - nemluvim zrovna o tom, ze bych vagony odstavil na nadrazi a s masinou jel jinam a dopravil zbozi a zase se vratil (realny stav - mame docela dost vlaku, malo masin - jsou drahe, ktere je posunuji), ale alespon o stavu jako je v RailroadTycoonu - mohu naplanovat vice destinaci a z kazde muze vyjizdet jiny mnozstvi a typu vagonu - tim bych dosahl optialnejsiho stavu. Mam obavu, ze i kdyz udelam na vydatnem zdroji velky vlak, ze zisk bude maly - presto vyzkousim (a zkrachuju:->).

    Ty velky vlaky muzou byt fine, ale pak se ucekaji v nadrazi a mesicni "provoz na prazdno" i pri malem poctu vlaku jde do tisicu... - obcas najdu dul nebo jiny "raw", ktery ma "vykon" 1000 jednotek, ale je to vyjimka a zpracovatel je zpravidla na opacne strane mapy - pak by vlak byl automaticky ve ztrate, protoze zisk se rozpusti po ceste...

    Jak resite dopravu komodit, pro ktere neexistuji vagony ani auta? Vcera jsem zkousel jak 84.2.0 (128) tak 84.2.3., presto nejsem schopen prevezt z mlynu mouku (flour) (grain vozim) - zkousel jsem vagony na sypky material, ale to je pro uhli atd.

    Dalsi - jaky "dosah" ma pusobnost nadrazi? Nikde jsem to nevycetl, ale mam pocit, ze to souvisi i s terenem, kdyz jsem o uroven vys a 1 policko od dolu, vlak bude infinitivne cekat, jsem-li vsak na urovni a klidne dal, nadrazi se plni.

    Vycetl jsem, ze nejlukrativnejsi je ocel, druha ropa/benzin. I to jsem zkousel, ale jestli jsem vydelal o trosku vice...:-) Je pravda, ze kolejnice jsou za relativni pakatel, coz uz neplati o vlaku, ktery by dlouhou trati prijizdel.

    Jak rikam, s AI se lamu dlouho a furt jsem na ni nevyzral (a procetl vsechny dostupne tipy, triky). Jediny ceho jsem dosahl je rekneme relativne mala trat, ktera vydelava, jenze rychlosti jak bylo popsano vyse => vytvorim 1-2 trate (na vic neni pocatecni kapital) a muzu hru nechat nekolik hodin bez dozoru bezet, aby se zaplatila a ja mohl budovat dal... - tomu se rika pozitek ze hry?

    Trochu spartanska grafika mi naprosto nevadi - ostatne, dalsi oblibena hra s uplne primitivnim principem/ovladanim - Gordikon je dalsi oblibenec, ackoli to vypada, ze musim byt blazen...:-) - ted uz to snad ani nepada, propracovane mnozstvi komodit, zajimavy zpusob uzlovani atd., to vsechno je ok a libi se, bohuzel zatim z toho nemam ocekavany pozitek.
    26.2.2004 08:02 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
    je to tak ako sa píše v predchadzajúcej odpovedi:

    čo najdlhšie vlaky (až 15 vagónov - mám odskúšané); použivať % obmedzenia na vypravenie vlaku, teda dat 100%; využívať jednu zástavku na viac účelov - ak sa pri sebe vyskytne viac podnikov, urobiť jednu spoločnú.

    Osobná doprava: urobiť dopravu v meste nenapojenom na iné mestá je ekonomicky nezmysel. Treba začať vo veľkom :), teda spojiť železnicou 3-4-5 miest a v nich mať autobusovú dopravu.
    26.2.2004 11:10 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
    ešte sa doplním:
    je možno robiť to štýlom - jeden odberateľ - dvaja dodávatelia - jeden vlak, tak že do cestovného poriadku nastavíte, aby vlak išiel raz ku jednému a raz ku druhému dodávateľovi a pri obidvoch dať 100% naplnenie. To je úspora na vlakoch. Prípadne ten pomer môže byť aj iný, napr. 2x k jednému a raz k druhému, podľa ich výkonu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.