Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
). Pokud si dobře pamatuji, tak tyhle desky nebyly o moc dražší.
Čili v té certifikaci kromě hardwaru šlo tuším také o digitální (optický) výstup a dobrou úroveň analogového výstupu.
SoundStorm podporoval slušnou vícehlasost: směšování 256 běžných kanálů a 64 3D (DirectSound) kanálů.
Co se týče toho licencování, které uvádíš, tak to se uvádí jako důvod pro implementaci SoundStromu do MCP-T (kde to mohli využít zdarma)... a jako (další) důvod pro jeho vynechání z nForce3 (kde by to museli prý opět licencovat)...
A nVidia zvykla být ohledně „intelektuálního výpalnictví“ hodně tvrdohlavá... třeba když se OPTi přihlásila o slovo s s patentem na "technologii" "předběžného přebírání" na PCI sběrnici ("prefetch"), tak nVidia raději přikázala výrobcům základních desek vypnout ten režim.
"Potíže" se SoundStormem byly ovšem v tom, že podporoval EAX pouze do verze 2, protože vyšší verze si Creative Labs žárlivě držely pod palcem (dlouho je nechtěly ani licencovat).
Hry ovšem na EAX {3,4,5} dost závisely, takže kdo tehdy neměl kartu od Creative Labs, tak byl o ty zvukové vychytávky ochuzen.
Ten stav byl zde asi tak špatný jako kdysi s Glidem od 3Dfx.
To se tedy trochu pleteš... SoundStorm byla v podstatě pouze jakási certifikace (snad něco obdobnáho jako THX), která si vyžadovala nVidii MCP-T (jakožto jižní můstek, který zpracovával zvuk) a nějaký lepší kodek... mohly být různé, ovšem snad nejčastěji se používal Realtek ALC650...Na většině desek je digitální čast zvukové karty součást chipsetu (v té době byly i chipsety SiS "vše v jednom") a analogová je vzlášť, hlavní rozdíl byl právě v tom, že SoundStorm bylo vlastně plnohonotné DSP (podobně jako Emu10kx z SB Live1/Audigy od Cretivu), zatímco ostatní "karty" byly jen rozhraní chipsetu pro kodeky AC-97.
Tiskni
Sdílej: