Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Neustále se posunující hranice možností. Spletité osudy postav, kterým dokážete vládnout. Pouhý sen nebo dosažitelná realita? Iluze reálného světa pod rouchem virtuální reality si stále rafinovaněji pohrává s našimi smysly a přibližuje nás tak nebezpečně blízko k hranici reálna a nereálna.
Počítačové hry jsou pro nás nevšedním zážitkem, snahou o útěk nebo prostředkem pro vstup do nových světů. Představují svět plný emocí, stejně jako svět náročných strategií a chladné logiky. Virtuální realita neoddělitelně propojuje emoce a binární kód, zážitky a logiku , srdce a mozek. A právě tímto tématem se bude v letošním roce společnost IBM zabývat na největší české odborné konferenci věnující se vývoji her a herním technologiím – Game Developers Session (27. – 28. 11. 2015, v hotelu Olšanka, http://www.gdsession.com/). Za účelem přiblížit tvůrcům počítačových her co nejlépe funkcionality mozku hráčů počítačových her společnost IBM pozvala pana MUDr. Františka Koukolíka DrSc., neuropatologa, spisovatele, publicistu, ale především českou kapacitu v oblasti neuropatologie. Přednáška ponese název: "Cerebrum ludens: Jak si hraje lidský mozek?" Přijďte se dozvědět něco o patologii naší vášně i naší logiky.
Pro společnost IBM je toto téma srdcové, stejně jako její Watson – umělá inteligence, která je věcí čisté logiky. Stejně jako se vy orientujete v nové hře, resp. nové realitě, způsobem pokus – omyl, tak se i IBM Watson učí poznávat náš svět tímto způsobem. Lidský mozek a “mozek počítače“ jsou si v lecčem velice podobné, ale jsou vzájemně nenahraditelné. Počítač dokáže na rozdíl od člověka zpracovávat velké množství dat a analyzovat je, k čemuž lidský mozek není uzpůsoben. Naopak stroj nemá emoce, nedokáže vytvářet dlouhodobé strategie nebo například vyjednávat. Proto nejefektivnějším spojením jsou kentauři, což představuje propojení člověka a umělé inteligence. IBM se roky systematicky zabývá vývojem umělé inteligence, jejího největšího kusu mozku pro vaše hry a uživatele. Nyní je zde a banda lidí s labelem IBM, co ráda fandí, prožívá a hraje a si přeje, abychom ho spolu s vámi zapojili do vašeho světa.
Herní svět je v neposlední řadě závislý na technologiích. IBM je návykovou věcí, protože nejsme běžnou IT společností. Jsme jedním z největších světových partnerů gamingu na světě. Přijďte se o tom přesvědčit sami.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej: