abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 18:00 | Komunita
Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s edX připravilo a zítra spouští online kurz LFS101x: Introduction to Linux. Kurz vychází z čtyřdenního kurzu LFS101: Introduction to Linux (osnova kurzu) v ceně 2400 dolarů. Dle rozhovoru s CEO edX se na tento hromadný otevřený online kurz (MOOC) registrovalo již více než 300 tisíc studentů.
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 07:23 | Upozornění
Na oficiálním blogu vývojářů Debianu bylo oznámeno sestavení linuxového jádra, na němž bude nadcházející verze Debian GNU/Linux 8 "Jessie" založena. Tímto jádrem bude budoucí vydání 3.16, jehož RC verze se již nacházejí v experimentálním repozitáři. Zmražení Debianu Jessie bylo naplánováno na 5. listopadu 2014.
Migilenik | Komentářů: 4
včera 17:40 | Nová verze
Vyšel debugger GDB ve verzi 7.8. Nejnovější verze přináší například podporu skriptování v Guile, vylepšení skriptování v Pythonu nebo také nové příkazy a nové volby.
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 16:04 | Nová verze
The Document Foundation oznámila vydání verze 4.3 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Z novinek lze vybrat například vylepšenou podporu OOXML, lepší podporu komentářů nebo podporu 3D modelů ve formátu glTF v Impressu. Odstavec ve Writeru může mít nově více než 65534 znaků (opravena 11 let stará chyba 17171). Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 10
29.7. 21:21 | Zajímavý software
Společnosti General Dynamics C4 Systems a NICTA společně oznámily, že uvolnily zdrojové kódy mikrojádra seL4 pod licencí GNU GPLv2 (GitHub). Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).
Ladislav Hagara | Komentářů: 88
29.7. 06:59 | Zajímavý článek
Christian Perrier na svém blogu aktualizoval počty vývojářů Debianu dle jednotlivých zemí. Přehled je seřazen podle počtu aktivních vývojářů na milion obyvatel. Tabulku vede Finsko s 3,61 aktivního vývojáře na milion obyvatel. Česká republika je na 21 místě s 0,59 vývojáře na milion obyvatel. Slovensko je 37 místě s 0,18 vývojáře na milion obyvatel. Počet aktivních vývojářů Debianu je 969.
Ladislav Hagara | Komentářů: 30
29.7. 06:56 | Komunita
Mitchell Baker na oficiálním blogu Mozilly oznámila, že novým CEO Mozilly se stal Chris Beard. Chris Beard byl od letošního dubna prozatímním CEO Mozilly (zprávička). Ve funkci nahradil Brendana Eicha, který v dubnu po několika dnech ve funkci rezignoval a Mozillu opustil (zprávička).
Ladislav Hagara | Komentářů: 5
28.7. 06:50 | Nová verze
Vyšel CoreOS 367.1.0. Jedná se o první stabilní verzi linuxové distribuce CoreOS. Dle vývojářů CoreOS se jedná o distribuci určenou pro nasazení na serverech a v cloudu. CoreOS je založen na myšlence minimálního základního systému podporujícího technologii softwarových kontejnerů Docker, nad kterým běží aplikace v kontejnerech.
Ladislav Hagara | Komentářů: 18
25.7. 18:00 | Nová verze
Vyšla alfa verze 0.7 správce balíčků GNU Guix založeném na správci balíčků Nix. Poprvé s novou verzí GNU Guix vychází také obraz operačního systému GNU, který lze z USB flash disku nainstalovat. Operační systém GNU obsahuje jádro Linux-libre, init systém GNU dmd a dalších více než 800 balíčků.
Ladislav Hagara | Komentářů: 40
25.7. 18:00 | Komunita
Je poslední pátek v červenci, a proto všem systémovým administrátorům vše nejlepší ke Dni systémových administrátorů (System Administrator Appreciation Day).
Ladislav Hagara | Komentářů: 23
Hlasuji z:
 (83%)
 (13%)
 (3%)
 (1%)
 (0%)
 (0%)
Celkem 280 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 15:04
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera

4. 6. 2012 | Redakce | Různé | 7514×

XKCD česky.
xkcd logo

Zabij Hitlera

xkcd 1063, czech, česky

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

4.6.2012 22:49 mig
Rozbalit Rozbalit vše šestý
šestý!
4.6.2012 22:59 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: šestý
šest a půltý!
4.6.2012 23:15 misacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: šestý
sedmý! sedmý milionek nás prozradil :-D
5.6.2012 00:12 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Tedy dneska si musím rýpnout, to 'hlasitý' se moc nehodí. "Roku 1945 byl ale kravál!"
Jendа avatar 5.6.2012 01:08 Jendа | skóre: 67 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
A globální… my říkáme světová válka.

</trololololo :-( >
Unless otherwise stated, all computer programs are in PDP-6/10 assembly language.
5.6.2012 01:18 DK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
a prvni veta - "Mam stroj casu", lepe bude davat vyznam "Vynalezl jsem stroj casu"
Jendа avatar 5.6.2012 02:36 Jendа | skóre: 67 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Když ho vynalezl, tak i když je na jedno použití, mohl by ho replikovat :).
Unless otherwise stated, all computer programs are in PDP-6/10 assembly language.
5.6.2012 07:07 tomfi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Museli do něj implementovat mozek Einsteina, a ten je jenom jeden (ale nevím to jistě, možná že by fungoval jenom mozek Hawkingův, muselo by se to ozkoušet).

Btw to je důvod proč moje stroje času nikdy nefungovali... nesehnal jsem do nich ten správný mozek :(
Bedňa avatar 5.6.2012 07:28 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Keď sa už rýpe do prekladu, "TIME" tiež nieje české slovo ;-)
5.6.2012 12:41 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Klidně tam mohlo být i to dokončil či dodělal jako v originále ;) Je fakt že takto jsem z komixu usoudil, že ho někde našel či od někoho dostal :)
6.6.2012 02:23 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Já myslím, že 'mám' je úplně v pořádku.
6.6.2012 17:41 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Došlo ke ztrátě informace v překladu - není z toho poznat, že ho vyrobil. Ne že by mi to vadilo, spíš mi to připadá zbytečné.
7.6.2012 06:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Je to kvůli délce slov.
5.6.2012 07:48 K>
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
v anglictine se taky pouziva termin "world war", ale v originale je presto pouzite "global war".
7.6.2012 06:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Tedy dneska si musím rýpnout, to 'hlasitý' se moc nehodí. "Roku 1945 byl ale kravál!"
Pravda. Také se mi "hlasitý" nelíbilo, ale krásné slovo "kravál" mě v tu chvíli nenapadlo. Dík.
5.6.2012 10:03 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Ve zkutečnosti ho zabil hned po první válce. Způsobil tím ale paradox. Následně celý vesmír "iteroval" přes různé historie, dokud se týpek malým přehmatem neposlal místo do 1920 do 1945.
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
5.6.2012 12:35 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Ano, nakonec jsme vsichni skoncili v te realite, kde stroj casu nikdy vynalezen nebude.
Bedňa avatar 5.6.2012 12:46 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
To nieje pravda, ja mám práve jeden rozrobený.
5.6.2012 14:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 25 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Musíš zabít Hitlera!
Baník pyčo!
Bedňa avatar 6.6.2012 11:59 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
a potom Stalina, Ježiša zachrániť, Brutovi schovať nožík ... to bude kľud :-)
6.6.2012 14:15 Mti. | skóre: 30 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Jenze to je jen velmi kusy vycuc z lidi, kteri se omylem zapletli do historie. A navic z lidi, ktere znas Ty jako evropan. Ted si vem civilizace/narody, ktere evropani nadsene (nebo bezdeky) vyhubili. (ameriky, australie...) A asijske dejiny tu nezna ani procento lidi. Ja taky ne, ale necekam, ze by to bylo par tisic let jen o pestovani caje a morusi.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Bedňa avatar 6.6.2012 15:13 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Za vyhubenie indiánov môže hlavne španielska cirkev, toto by som mal vyriešené v bode 2. Ázia je Ázia.
6.6.2012 15:15 Michal Kubeček | skóre: 69 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Viz níže:

At 18:56:09, AsianAvenger wrote:

What gives is everyone’s repeated insistence on a course of action which, even if successful, would only save a few million Europeans. It would be no more trouble to travel to Fuyuanshui, China, in 1814 and kill Hong Xiuquan, thus preventing the Taiping Rebellion of the mid–nineteenth century and saving fifty million lives in the process. But, hey, what are fifty million yellow devils more or less, right, guys? We’ve got Poles and Frenchmen to worry about.

(nekontroloval jsem, jestli se to zakládá na skutečné historické události nebo je to vymyšlené)

6.6.2012 15:20 sdr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Tak něco jiného jsou civilizované země a něco jiného divoši. Na tom nevidím nic překvapivého.
6.6.2012 15:29 hajoucha | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
a co barbaři?
6.6.2012 15:37 Michal Kubeček | skóre: 69 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
To bylo hodně ubohé…
6.6.2012 19:20 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
ve skutečnosti bylo mrtvých jen asi 20M... ale hlavně civilistů, aspoň podle wikipedie
5.6.2012 14:17 2X4B-523P | skóre: 37 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
zápěstní, nebo nástěnný s odbíjením?
5.6.2012 14:30 Mti. | skóre: 30 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Kostelni. Aj s odbijenim. :o)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
5.6.2012 14:30 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Ano, nakonec jsme vsichni skoncili v te realite, kde stroj casu nikdy vynalezen nebude.
Pokaždé.
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
6.6.2012 10:11 Michal Kubeček | skóre: 69 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Isaac Asimov: Konec Věčnosti
5.6.2012 17:10 pudlsmudl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Když už Hitler a alternativní historie.. http://www.daemon.cz/kniha/7544
5.6.2012 18:58 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Kdyby nebyl Hitler a druhá světová, kdoví jestli by teď existovaly počítače, jak je známe. Asi by ani nebyla vynalezena atomová bomba a pár dalších důležitých věcí. Myslíte, že současný svět by bez 1. a 2. světové a toho, co se v jejich důsledku událo, byl lepší nebo horší než je takhle?
5.6.2012 21:34 cigi | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Já si myslím, že rozvíjení takovýchto teorií nemá smysl .. ale dají se vést velmi dlouho :-)
5.6.2012 21:44 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
hm, já myslím, že lepší - nebyly by nastartovány některé zkázonosné procesy, nebyla by možnost vyzkoušet si některé sviňárny a co je tudíž možno si dovolit

(tedy za předpokladu, že by se nekonalo něco obdobného, ale předpokládám, že to je cos měl při dotazu na mysli, jinak by nedával příliš smyslu ...)
5.6.2012 21:49 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
No, já když se nad tím zamyslím, tak např. atomovka možná paradoxně výrazně přispěla k tomu, že 3. světová válka zatím nebyla - působí jako účinný odstrašující prostředek, kterým se velmoci dlouhodobě drží v patu.
5.6.2012 21:52 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Myslím to obecně - jestli by vývoj bez světových válek dospěl k něčemu lepšímu nebo horšímu. Změna by to asi docela byla, ale jestli k lepšímu, nebo k horšímu - těžko říct. Samozřejmě taky nejde vyloučit, že by pak nějaká podobná válka nastala jindy, třeba přávě teď.
5.6.2012 22:48 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
On Hitler nebyl jediný parchant na světě. Bez vynalezení atomovky na konci 2. světové by na Evropu nejpíš vlítl Stalin a pokud by pak atomovku vynalezli USA i SSSR najednou a byli při tom v pořádné konvenční válce, pak by vyhrál asi ten kdo by se proměnil "bezbolestně" na jaderný spad. Ona vlastně vodíková bomba držela USA i SSSR dost na uzdě.
6.6.2012 08:23 Froggy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Stalin se chystal vlítnout na Evropu už před druhou světovou válkou. To si Hitler moc dobře uvědomoval, proto, co nejdříve to šlo, obsadil Polsko a pak vlítl na SSSR. Paradoxně díky tomu mohl zůstat západ po válce "svobodný". (Ale co se nepovedlo Stalinovi, už se po drobečcích daří novému socialistickému svazu = EU.)
6.6.2012 11:25 bigBRAMBOR | skóre: 25
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
řeka teče a je jí jedno jak v ní plavou ryby. Byl Hitler příčinou nebo důsledkem toho co se dělo v něměcku? V německu byla určitá nálada, a když ne Hitlera vynesla by na slunko někoho jiného.
6.6.2012 14:45 podlesh | skóre: 38 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
+1

Asi by nebyl holokaust a podobně, ale že je druhá světová válka nevyhnutelná bylo jasné už v roce 1919 (možná i 1918)
7.6.2012 08:41 uuyt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
holokaust musel byt, aby se ospravedlnil vznik izraele. holokaust by byl v kazdym pripade, protoze se to nekterym _velmi_ hodilo.
7.6.2012 12:03 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Brilantní, až se mi z toho navalilo.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
pavlix avatar 7.6.2012 16:28 pavlix | skóre: 48 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Já jsem ani nereagoval, protože jsem tušil, že to za mě na 100% vezme někdo jiný. Jak vidím, tak to bude muset vzít i za tebe :).
ScheRas avatar 6.6.2012 15:43 ScheRas | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Pokud vím, tak to tenkrát v Německu bylo tak, že buď bude u vlády Hitler (potažmo národní socialisté) nebo komunisté. Takže by to stejně končilo válkou, možná s ještě katastrofálnějšími důsledky, protože v tu chvíli by měl sovětský svaz v Evropě obrovskou převahu...
6.6.2012 22:52 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Ony tyhle úvahy co by všechno bylo jinak kdyby ten a ten člověk neudělal co udělal jsou naprosto bezpředmětný. Je docela dobře možný, že člověk který by způsobil konec světa se už dávno narodil...ale měli jsme štěstí, protože ho v týdne po jeho sedmých narozeninách přejelo auto. Nebo umřel na leukémii. Nebo se zamiloval, a raději se staral o rodinu než aby se cpal do politiky a k moci. Nebo cokoliv.
5.6.2012 20:08 adssa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Opet traparna. xkcd sux
6.6.2012 19:35 mankind_boost | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
-1
Ujetá hlava může produkovat jedině ujeté myšlenky.
6.6.2012 10:09 Michal Kubeček | skóre: 69 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Bedňa avatar 6.6.2012 10:45 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Z roku 2029 je do Los Angeles roku 1984 vyslán zabijácký stroj podobný člověku. Má za úkol zabít Sarah Connorovou dřív, než přivede na svět syna, který se má později stát vůdcem lidí ve válce proti strojům. Lidé žijící v budoucnosti ovšem do současnosti také vyslali svého muže, který se bude snažit Sarah zachránit.

Zdroj
6.6.2012 12:13 2X4B-523P | skóre: 37 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
kam se hrabe terminátor na informátora ;-)
xkucf03 avatar 8.6.2012 09:12 xkucf03 | skóre: 43 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Úkol zněl jasně: vrátit se do minulosti a zabít Hitlera :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
10.6.2012 13:27 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
V této souvislosti mě napadá...Misfits S03E04.
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
10.6.2012 19:31 JZD | skóre: 9 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1063: Zabij Hitlera
Jů, tenhle díl bude dneska na Prima COOL.
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.