abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    14.11. 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    14.11. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.11. 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    14.11. 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    14.11. 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 356 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.8.2010 00:27 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Label se v tomto kontextu (goto label) v češtině obvykle nepřekládá jako značka, ale jako návěští.
    19.8.2010 00:27 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Tento vtip jsem sice nepochopil, ale myslím, že v souvislosti s GOTO bych slovo "label" přeložil spíš jako návěští než jako "značka"...
    19.8.2010 00:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Díky za upozornění, opravil jsem.

    Vtip z 'title' textu je založený na tom, že v knize 'Cryptonomicon' má spisovatel Neal Stephenson jednu z hlavních postav pojmenovanou 'Goto Dengo' (je to japonský voják).
    19.8.2010 00:43 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Goto Dengo je postava z Cryptonomiconu Neala Stephensona.
    19.8.2010 03:28 the já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Hele a není to náhodou postava z Cryptonomiconu Neala Stephensona ?
    :-)
    19.8.2010 07:29 chachar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    myslim, ze ne. Podle me to bude postava z Cryptonomiconu Neala Stephensona
    19.8.2010 08:34 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Seš normální? Je to přece postava z Cryptonomiconu Neala Stephensona, barbare !
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    19.8.2010 08:36 Marconi | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Lamy, neznáte Cryptonomicon Neala Stephensona?
    Marián Kyral avatar 19.8.2010 09:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Kurňa, asi si to budu muset přečíst, tohle fakt neznám :-(
    19.8.2010 09:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Kucí, česky se to fakticky jmenuje Kryptonomikon (a stojí to za přečtení, i když z těch tří příběhů, které se prakticky neprolínají, by mi bohatě stačily jenom dva).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.8.2010 09:43 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jo jo, Kryptonomikon, neviete niekto ako sa vola ta postava? Gogo alebo tak nejak.
    Bedňa avatar 19.8.2010 10:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Môhol by som sa niečo spýtať? Ja nerozumiem tomu čo je to Goto Dengo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.8.2010 11:21 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Nebude to postava z Cryptonomiconu Neala Stephensona?
    19.8.2010 13:23 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    To jste to nemohli napsat hned? Tušil jsem, že to bude něco od Neala Stephensona, ale nemohl jsem si vzpomenout.
    19.8.2010 15:56 bambas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Kdo je Neal Stephenson?
    Marek Bernát avatar 19.8.2010 16:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO

    Nenapísal náhodou Cryptonomicon?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    19.8.2010 16:27 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    ne
    Bedňa avatar 19.8.2010 18:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    A čo napísal?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.8.2010 19:10 Ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jestli si dobre pamatuju, tak Cryptonomicon.
    19.8.2010 19:19 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    A nevite, kdo ho napsal?
    19.8.2010 20:30 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Nejaky Dingo, ne?
    Bedňa avatar 19.8.2010 22:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Ja som videl dinga v dokumente o Austrálií a nevizeral na to že by napísal román, dokonca nevyzeral že by vôbec písal. Ale možno sa mýlim, keď vbehol do buše, mohol skrytý napísať aspoň nejakú esej.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.8.2010 13:12 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    No jo, Australani, ti se nezdají :)
    Chytrex avatar 19.8.2010 20:36 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    tipl bych že to napsal Neal Stephenson
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Mintaka avatar 19.8.2010 23:07 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Rádio Jerevan: Nebyl to Neal Stephenson ale Nela Štepánková. Nejdříve to vypadalo, že to opravdu napsala, ale pak se ukázalo, že to prachsprostě ukradla svému manželovi, který se nemohl bránit, protože byl invalidní a dlouhodobě upoután na lůžko. Stala se mu nehoda, kdy zakopnul o hračku nafukovacího dinosaura, kterému říkali Goťák, protože při zmáčknutí vydával podobné zvukové projevy jako významný, ovšem nejmenovaný, Československý zpěvák. Přepisem tohoto příběhu v zahraničních médiích došlo ke zkomolení jeho jména na Goto.

    BTW: By me zajimalo, kolik zanoreni ten redakcni system pobere.
    20.8.2010 09:51 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Nj, to je smutná historie

    Ještě jedno zanoření určitě pobere :-)
    Jendа avatar 20.8.2010 10:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    BTW: By me zajimalo, kolik zanoreni ten redakcni system pobere.
    Redakční systém neomezeně, ale Firefox umí jenom 200 elementů v sobě (to znamená asi 140 úrovní zanoření, protože něco se spotřebuje na zbytek stránky), pak je začne ignorovat.
    Mintaka avatar 20.8.2010 11:38 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    To bude tím, že FF nepoužívá GOTO. To jsem nečekal, že úzké hrdlo je v tomto případě FF. A co Opera / Chrome / IE?
    Jendа avatar 20.8.2010 12:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Příloha:
    Na přiloženém souboru mi FF spadne. Dělá ti to taky?
    20.8.2010 12:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Hurá, Konqueror prošel, s WebKitem (takže by měl projít i Chrome) i s KHTML
    20.8.2010 12:30 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    A Firefox to taky přežil, akorát u dvoustého elementu přestal zanořovat
    vencour avatar 20.8.2010 12:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO

    Taky, poslední verze FF v gentoo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Mintaka avatar 20.8.2010 13:16 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    IE 6. zobrazil všechny, ale dalo mu to zabrat.

    Elinks bez problému a velmi rychle.
    Chytrex avatar 22.8.2010 00:18 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Latest FF v debianu Lennym taky prošel..:) a taky jen přestal zanořovat
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    21.8.2010 14:27 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Funguje i v Opere 10.10, zanoruje vsetkych 300.
    20.8.2010 12:38 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Nesmysl, FF nespadl a zobrazil všech 300 divů
    Jendа avatar 20.8.2010 12:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Mně spadl. Iceweasel 3.6.7 z Debianu, x86_32.
    20.8.2010 13:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Ale přestal zanořovat a to je taky špatně
    Jendа avatar 20.8.2010 13:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Někde ve specifikaci jsem viděl, že oficiální limit je snad jenom 100 zanoření.
    Jendа avatar 20.8.2010 13:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jmenuje se to TAGLVL.
    Bedňa avatar 21.8.2010 00:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Tak to máš rozbité, mne to ide, akurát zanoruje len po 199.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.8.2010 20:20 Beruska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Neco jsem zaslechl, ze pry Neal Stephenson. Je to pravda?
    20.8.2010 16:20 the já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jó, taky jsem něco zaslechl, ale raději bych se k tomu nevyjadřoval, nerad bych to popletl.
    19.8.2010 10:50 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Myslím, že bys měl chodit dřív spát a kolega chachar zase později vstávat. Jste normální chlapi? Půl čtvrté, půl osmé, to jsou mi věci. Normální člověk v noci buď leží v posteli nebo vyvádí někde v baru.
    19.8.2010 11:22 PANiKA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    to je skoro na anketu, kolik navstevniku abclinuxu ma ambice byt "normalnim clovekem"
    19.8.2010 17:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    To by ještě záleželo v čem. Jestli „normálně vstávat“ nebo „normálně souložit“ :)
    19.8.2010 12:16 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Mimochodem, četl jste to někdo? Já od Stephensona znám akorát Sníh a ten byl dost dobrej.
    19.8.2010 14:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Je to dlouhý, což mi nevadí (naopak), jsou to tři příběhy v jednom (které se ani moc neprolínají), což by mi nevadilo, kdyby mne jeden z nich nenudil :-), je tam spousta technických odboček (obvykle kryptologických, ale třeba grafy, jak klesá Waterhousova schopnost přemýšlet v závislosti na čase od posledního sexu, jsou skvělý úlet :-) ), což mi rozhodně nevadí (naopak), a jako bonus: pro tuhle knihu navrhl jednu šifru Bruce Schneier :-)

    IMHO pro geeka povinnost, je to dobrá knížka, i když za skvělou bych ji zase neoznačil. Ten Sníh musím ještě někde sehnat :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.8.2010 14:18 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Když jsem byl posledně v Luxoru, tak jsem to viděl v anglické literatuře, ale nakonec jsem sáhnul po něčem jiném. Snad příště.

    A ten Sníh fakt sežeň, cyberpunk s lehce humornými prvky, to se moc často nevidí. :-)
    20.8.2010 22:24 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    na stránkách talpressu se dají některé tituly objednat. Konkrétně mají Sníh, Diamantový věk, Velké U a Rtuť. V případě zájmu jsou zřejmě ochotní dotisknout i Kryptonomikon ("Přihlašte se a budete moci přidat titul na seznam pro dotisk").

    http://www.talpress.cz/shop/autor/neal-stephenson.html
    20.8.2010 22:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Myslím, že Rtuť si radši nechám ujít :-(
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.8.2010 22:49 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    kvůli ceně?

    http://www.talpress.cz/shop/produkt/245-a-co-je-cider-cidre.html?katID=

    Běžná cena: 799,00 Kč

    Naše cena: 520,00 Kč
    20.8.2010 23:30 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Viz odkazovaná diskuse. Teda jako že ty "komentáře". Teda jako že překlad.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.8.2010 23:36 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Ba, číst Stephensona v originále, to musí bejt úplně jinej zážitek. Proto bych rád ten Cryptonomicon radši v angličtině. Možná bych to četl deset let, ale číst tyhle knihy v překladu, to prostě není ono (ať už by byl překladatel sebelepší).
    20.8.2010 23:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Kryptonomikon v originále bych nedal. Podle odkazované diskuse prý i jeho překlad nestál za moc (diskusi konkrétně ke Kryptonomikonu jsem nehledal), tak možná tím to bylo, že jsem si ho tak neužil, ale originál… ach jo. Vždycky mne u těch diskusí, kde se rozebírá kvalita překladu a naši nejlepší překladatelé snášejí tucty důkazů na už hořící hranici neumětelů, kteří se pustili do toho, co oni po zralé úvaze odmítli, přemáhá smutek.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    21.8.2010 00:39 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Nj, Viktor Janiš a spol. předpokládám?
    21.8.2010 11:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jo jo. Už jsem na fantasyplanet narazil na několik ohnivých diskusí, ve kterých Viktor Janiš a Jan Vaněk jr. s občasným přispěním několika dalších trhali na kusy různé nepovedené překlady, a vždycky mám u toho pocit naprosté bezmoci.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.8.2010 14:47 Viktor Janiš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jen malá poznámka: mně nikdo nikdy Stephensona na překlad nenabízel (zato jsem dva redigoval). Není to tak, že bych si na něco netroufl a pak se sadisticky kochal tím, jak se v tom někdo jiný plácá. Ale zvláště v případě "Rtuti" mi ta kvalita připadala urážlivě špatná. A co mám potom dělat? Nechat to být, protože jsem třeba zrovna u Talpressu kdysi dávno začínal? Anebo aspoň takto nakladatelům dát najevo, že si jako zákazníci nenecháme na sobě dříví štípat a že aspoň ty důležité knihy by měli překládat lidi, kteří na to mají? (Ta diskuse ovšem byla fakt tristní, zejména Michal Bronec mě v ní opravdu zklamal.)
    22.8.2010 23:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Asi jsem se špatně vyjádřil, ale ten smutek mne nepřemáhá nad tím, že Vy (a další skvělí překladatelé) haníte něčí dílo (a už vůbec ne, když si to zaslouží), ale nad tím, že nejmíň příštích deset let si Rtuť bohužel nepřečtu, protože dřív to v lepším překladu určitě nikdo nevydá. A nejspíš ani později. Proto smutek.

    A pokud můj příspěvek vyzněl tak, že Vás považuju za někoho, kdo překlad odmítl a pak se vyžívá v cupování cizího, tak se omlouvám. Sám v dotyčné diskusi říkáte, že překlad Rtuti nakladatel nabídl Richardovi Podanému a Petrovi Kotrlemu, což určitě jsou skvělí překladatelé, a ta drtivá kritika pocházela zejména z pera Vašeho a Jana Vaňka jr., čili taky skvělých překladatelů. Spatlal jsem to hloupě dohromady, mea maxima culpa.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.8.2010 11:20 Viktor Janiš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Jasně, chápu, já jsme byl taky smutný. Přesto měla ta dlouhá diskuse na FP dva pozitivní výsledky: za prvé, nakladatel svěřil další román od Stephensona (Anathem) Petru Kotrlemu, i když na něj musel počkat. To je pro české čtenáře fantastická zpráva. Za druhé, Sichingerovi jako překladatelé u Talpressu končí (trvalo to, musel přijít ještě jeden zprasený román, ale stalo se). To je taky dobře, nějaká samočistící schopnost tu tedy je. Třeba nakonec budou i další dvě pokračování Barokního cyklu...
    23.8.2010 11:32 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Prima, to jsem netušil. Moc díky, že sem občas zavítáte (i když netuším, jakým řízením osudu :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.8.2010 16:56 Viktor Janiš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Spíš řízením Googlu :)
    19.8.2010 16:22 GR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Já akorát vím, že napsal Cryptonomicon.
    19.8.2010 16:31 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Tohle už bohužel bylo takzvaně ze slabšího soudku. :-)
    19.8.2010 16:32 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Ještě lepší než Sníh je Diamantový věk (The Diamond Age: Or, A Young Lady's Illustrated Primer), který se točí kolem nanotechnologií. Spolu se Sněhem IMHO naprostý vrchol tvorby Neala Stephensona. Jak Sníh, tak Diamantový věk, jsou skutečně výborná sci-fi a hodně mě mrzí, že Neal Stephenson už nenapsal žádné další v podobném duchu :-( Co se s ním stalo?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.8.2010 16:45 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Tuším, že teď pracuje na nové knize, ale určitě to nemá být nic ve stylu Sněhu nebo Kryptonomikonu.
    19.8.2010 17:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Kryptonomikon mě nějak nechytl. Ale Diamantový věk a Sníh považuji za naprosto excelentní díla, rozhodně je řadím do mé osobní zlaté síně sci-fi (vedl děl autorů jako je Asimov, Heinlein, Clarke, Simak, Pohl a ještě hromada dalších). To co nechápu je, že Stephenson napsal dvě taková špičková sci-fi díla a pak (když nepočítám Kryptonomikon, který mě osobně jak jsem psal moc nechytl) najednou absolutní útrum (z pohledu fanouška sci-fi). Napsal ještě nějaké historické romány, ale to mě už jako scifistu nezajímá :-) To co nechápu je právě ten odklon od sci-fi, když mu to přitom v těch dvou dílech tak úžasně šlo...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.8.2010 19:21 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Možná mu došly nápady a než aby to lámal přes koleno, tak nenapsal raději nic.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    20.8.2010 17:27 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Ono se nejedná o historické romány, ale o historické fantasy, takovou alternativní historii. Je to sice trochu slabší, ale stále dost zajímavé.
    20.8.2010 16:13 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 292: GOTO
    Sníh, Diamantový věk : aneb Obrázková čítanka pro urozené slečny, Kryptonomikon i Rtuť :)

    Stephenson prostě píše dle mého gusta.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.