abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 574 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    18.7.2011 01:10 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Takhle bych si to představoval taky, jenže upřímně - kdo z nás je opravdu pán svého času??
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.7.2011 06:56 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Paradoxni na tom je, ze lide, co si umi opravdu dobre planovat cas, jsou casto workoholici. Sice za to maji dobre penize, ale je tedy otazka, jestli ostatni predbehli.
    MaFy avatar 18.7.2011 07:16 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ale neni to pravidlo ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    18.7.2011 08:52 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    je, a právě výjimka ho potvrzuje :-D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.7.2011 08:51 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Nejen to, ti, co si to opravdu umí naplánovat a dodržet, nežijou, pouze obývají svoji tělesnou schránku, hýbou se v životě od jednoho bodu k druhýmu a nikdy by je nenapadlo udělat nějakou šílenost, nebo cokoliv mimo jejich tabulku, prostě se jakkoliv bavit....tak k čemu pak to všechno? já žiju abych si užíval, nebo se o to aspoň snažím....
    Neříkám že jsou na tom všichni takhle, ale často mi to tak připadá...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.7.2011 11:43 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Líbí se mi, jak posuzuješ druhé podle sebe. Napiš několik konkrétních příkladů, čemu říkáš bavit se. Protože se vsadím, že většina z nich (alespoň podle srovnání s kamarády a okolím) mi bude připadat jako nuda a ztráta času a naopak čím se bavím já by zase nebavilo druhé, proto to nikomu nevnucuju a ani nepíšu, že se oni neumí bavit. Abych trochu nastínil, drtivá většina lidí v okolí má "bavit se" nějak spojeno s alkoholem a já jsem prakticky úplný abstinent (no Bombardino si na sjezdovce dám, ale to je tak max), takže z toho vychází dost oblišný trávení volného času.
    18.7.2011 13:38 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Nemusí se všichni bavit stejně, jistě že by někomu mohla moje zábava připadat jako nuda s ztráta času, já se občas jen tak projedu na kole, prostě nasednu a jedu kam mě napadne, někomu to může připadat jako nuda, někoho to taky může bavit, mě třeba připadá nudný zbírání známek, ale když se tím někdo dokáže zabavit tak mu to brát určitě nebudu, kdybysme byli všichni stejní a bavili nás stejný věci byla by na tom světě sakra nuda....
    jinak ano, rád si posedím (nejen) u piva s kámošema, ale alkohol bych jako podmínku zábavy neviděl....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.7.2011 14:42 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Teď jsi svůj původní post dost zmírnil nebo ho já prve špatně pochopil. To, že se někdo nebaví podle mých měřítek neznamená, že nežije, prostě každý se baví jinak. O mně si třeba spousta známých taky myslí, že nežiju/neumím se bavit. Nic neslavím, zatímco oni už 14dní dopředu žijí přípravou párty na narozky atd - pro mě nuda, nechodím ani na oslavy jiných. Zase já se třeba nedávnou vrátil z Afriky, kterou jsem projížděl na kole a to nechápou oni, že někoho baví někam se plahočit. Oni za super zážitek považují válet se u bazénu s all inclusiv. Mám známého, který stavěl modely autíček, dalo by se říct, že nevylezl z baráku, ale rozhodně to nebylo, že by nežil - plnil si svůj sen a byl šťastný, aniž by dělal nějaké šílenosti.
    Voty avatar 18.7.2011 13:42 Voty | skóre: 12 | blog: gemini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    No třeba, když se blíží bouřka, vzít foťák a vyrazit proti větru na nejbližší terénní vlnu (místní tomu říkají kopec, ale ty v polabské nížině nejsou), nebo si vylézt na strom a spořádat všechny špendlíky na které dosáhnu, nebo se jen tak sebrat a vyrazit kam mě nohy ponesou, nebo postavit pár vláčků v transpor tycoonu, nebo namalovat ve sklepě na zeď slepého alchymistu... To nejde dělat podle plánu, prostě přijde myšlenka a hurá do toho.
    Jednu rozbil a tu druhou ztratil.
    18.7.2011 14:49 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Blesky fotím taky (i když u toho teda nelezu tak moc "na odstřel"), předevčírem nebo kdy jsem si ve 1 v noci všiml, že krásně svítí měsíc a je jasno, tak jsem vyrazil fotit. Přesto mi bylo několikrát řečeno, že se neumím bavit. Z pohledu člověka, co každý pátek automaticky razí do hospody evidentně ne, ale z mého pohledu se bavím docela dobře.
    Voty avatar 18.7.2011 15:08 Voty | skóre: 12 | blog: gemini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ono spíš původní debata vznikla tak, že nacpat zábavu do "plánu" (spoustě lidí) dost dobře nejde. Forma zábavy je IMHO irelevantní. Mám ze svého okolí pocit, (že spousta těch) kteří plánují (jak o život) sice stihnou více věcí, ale berou plán (obvykle) příliš vážně a kvůli tomu jim utíká to podstatné.

    BTW: Blesky moc nefotím, spíš to okolo. Když už jdou blesky, čvachtám rychle pryč :)
    Jednu rozbil a tu druhou ztratil.
    Milan Lajtoš avatar 18.7.2011 01:42 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Type, type, type?! Snáď ťuk, ťuk, ťuk! :)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    18.7.2011 03:12 im gonna knock your face off
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    kdo tam?
    18.7.2011 04:16 omm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    *Knock* *Knock*
    -Whoa, is it you Jesus??
    -Fucking WallHack...
    18.7.2011 07:59 marconi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    KNOCK KNOCK KNOCK 
    Who's there? 
    Recursion. 
    Recursion who?
    KNOCK KNOCK KNOCK 
    ...
    
    tsLnox avatar 18.7.2011 10:50 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Stejně mám nejradši
    Knock Knock!
    Who's there?
    The Doctor.
    Doctor Who?
    Exactly!
    
    18.7.2011 22:43 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Taky se přidám. Ze života:
    Knock knock!
    Whose there?
    
    
    ticho
    
    pořád ticho
    
    furt ticho
    
    
    
    Java!
    
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    18.7.2011 23:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    trapný
    Bedňa avatar 19.7.2011 09:56 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Pravda nemusí byť zákonite smiešna :-) ale táto že kua je :-D :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.7.2011 12:15 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Nejsem zrovna příznivce Javy, ale tak mi teda řekni, v čem je pomalá. GUI Swing je pomalé. Java vychází z benchmarků velice slušně: http://shootout.alioth.debian.org/u64q/which-programming-languages-are-fastest.php. Dokonce v některých případech je údajně rychlejší než C++, protože JIT může dělat některé optimalizace přímo za běhu.

    Které jsou teda ty rychlé jazyky?
    Bedňa avatar 19.7.2011 12:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Na 1.3GHz procáku to vedelo zatuhnúť na celé sekundy, je pravda, že na dvojjadre mi Java chodí celkom OK, ale prirovnávať to programom v C++ je nemožné. Už týždeň používam Netbeans, celkovo spokojnosť a už mením aj názor na Javu, urobili kus práce k zlepšeniu, ale aj tak sa mi ten koment zdal dosť vtipný.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.7.2011 12:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ono to asi víc závisí na tom, jak jsou napsané ty programy. Pokud je program v Javě (nebo obecně jakémkoliv jazyce) napsaný neefektivně, tak se není čemu divit. Odpověď na otázku, jestli pomalost způsobuje samotná Java, je podle benchmarků negativní. Jsou i takové jazyky, ve kterých se prostě nedá napsat rychlý program - převážně různé interpretované bazmeky, např. unixový shell a utilitky kolem něj, nebo jazyk pro děti Baltík 3 (prezentovaný jako vhodný na vytváření jednoduchých her, ale udělat v tom slušně se hýbající cokoliv kromě (jednoho) panáka v pravoúhlém 2D bludišti je problém; a jakýkoliv program vytíží procák na maximum a běží i na interpretovaný jazyk neskutečně pomalu). Java se k pokud vím k těmhle ani zdaleka neřadí, naopak se může srovnávat i s C++. Pokud nemůže, jsou nějaké rozumně realistické benchmarky, které to dokazují? Jsou jiné jazyky nekompilované přímo do strojáku - např. Python, Smalltalk - na tom líp? Pokud vím já, tak jsou na tom s rychlostí naopak o hodně hůř.
    Bedňa avatar 19.7.2011 13:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Treba si zohnať starší komp a nepotrebuješ žiadne benchmarky. Programy napísané v Pythone je ťažko rozpoznať od tých v C++, ale Javu spoznáš na klik ;-) Prečo sa graficky náročné hry nepíšu v Jave? Však by to fachalo na všetkých platformách.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.7.2011 15:01 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Prečo sa graficky náročné hry nepíšu v Jave? Však by to fachalo na všetkých platformách.
    V Javě se píšou hry na mobily. Důvodů, proč ve hrách na PC Java nevládne, bude asi víc, např. nedostatek kvalitních knihoven a to, že Java jako jazyk nic úžasného nenabízí. C++ je na tom pořád pokud jde o výkon líp než Java, je blíž HW. V Pythonu se taky žádné graficky náročné hry nepíšou. Pokud je Java opravdu tak ukrutně pomalá (a ne jen nějaký v ní blbě napsaný program nebo GUI knihovna), tak by benchmarky neměly ukazovat pravý opak.
    19.7.2011 15:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    J2ME je hardwarově řešená, AFAIK.
    19.7.2011 15:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Rozdíl mezi pythonem a C++ bezpečně poznáš na jakymkoliv PC ve chvíli, kdy to začne dělat něco náročnějšího a déle trvajícího... co se týče Javy - nechutně pomalý je swing (je to vidět zrovna na těch netbeansech - jsou odporně pomalé že se to nedá použít; naproti tomu eclipse třeba běhal celkem bleskově)... jako větší problém vidím spíš to, že java celkově žere hodně paměti (a pokud ti to na staršim PC začně hned swapovat, tak se nediv že je to pomalý :)) )
    19.7.2011 16:05 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    co se týče Javy - nechutně pomalý je swing (je to vidět zrovna na těch netbeansech - jsou odporně pomalé že se to nedá použít;
    Souhlas, netbeansy jsou pomalé. Ale nepoužívají Swing, používají SWT.
    19.7.2011 16:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ne, SWT používá Eclipse. NetBeans i IDEA používají Swing.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.7.2011 17:30 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Aha, tak to jsem si spletl. To vysvětluje, proč je NetBeans tak pomalý.
    19.7.2011 17:31 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Je otázka kde všude je zakopaný pes... IDEA mi připadá rychlostí už celkem v pohodě, na netbeansech jsem to nevydržel... ale pravda, už to bude nějaký rok, co jsem naposled netbeans zkoušel...
    19.7.2011 22:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Zakopaný pes je v tom, že aby Swingové GUI fungovalo dostatečně rozumně, člověk musí vysloveně kouzlit.

    Na druhou stranu: Java je jediné řízené prostředí, které obecně vzato nepotřebuje ve výkonnostně kritických částech přepis do nativního kódu. Co v Pythonu/Ruby/whatever okamžitě optimalizujete přepisem do Céčka, to v Javě obvykle funguje bezproblémově. Swing není výjimka, ale naopak ukázka, že to tak opravdu je. Nebo snad existuje nějaký jiný GUI toolkit existující kompletně uvnitř řízeného prostředí, který se neopírá o berličky nativního kódu a dokáže rozumně fungovat? No, bohužel to většinou programátoři nezvládají. Já se tomu nedivím, on je to extrém (a opravdu extrém, GUI toolkit je v soft až hard realtime úloha, která je pekelně netriviální).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bedňa avatar 19.7.2011 22:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ono Python využíva na klikátka hlavne frameworky napísané v C/C++ a to ide svižne, je pravda, že ako tuším SPM spomínal, že pri náročnejších operáciach je Python pomalý, ale na tie jednoduché bindovacie klikátka je ideálny. Tam Java stráca štartom a zožerie pri tom kľudne do 200MB.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.7.2011 22:21 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Jasně. Napsat GUI kompletně v Pythonu by byla sebevražda. GTK/Qt funguje dobře, tak proč ho nepoužít. Osobně by mne zajímalo, jak funguje Qt Jambi (binding Qt pro Javu), nikdy jsem v tom žádný program neviděl.

    Žravost paměti je v Javě fatální problém. Je to v zásadě daň za významně jednodušší programování (kdyby se tak často jako v Javě alokovalo na heapu v C/C++, tak jsou všichni Céčkaři dávno v háji, alokace paměti v řízeném prostředí s moderním GC je jedna z věcí, které jsou opravdu rychlejší než v nativním kódu), ale na desktopu to bohužel moc dobře nefunguje. Osobně nevím co s tím. Viděl jsem kód nějakého emulátoru (opravdu emulátoru) starších x86 architektur napsaného kompletně v Javě. Byl schopný rozumně fungovat z jednoho prostého důvodu: Prakticky všechno bylo alokované staticky, nebylo tam téměř žádné volání new.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bedňa avatar 20.7.2011 08:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Keď na telefóne napíšem cat/proc/cpuinfo, tak medzi features mi vypíše Java, má to niečo spoločné s GC? Pretože tie aplikácie tam idú celkom dobre, je pravda, že vykreslujú len na plochu 320x240px.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.7.2011 08:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    To by mohlo být Jazelle, ale nic o tom nevím.

    Jinak se všem zhrozeným čtenářům omlouvám za pár debilních vyjádření v příspěvcích výše, po pár pivech už mi to tak nemyslí :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bedňa avatar 20.7.2011 09:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Bude to asi ono.
    The most prominent use of Jazelle DBX is by manufacturers of mobile phones to increase the execution speed of Java ME games and applications
    Kua som dostal chuť na pivo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bilbo avatar 1.8.2011 02:48 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Python? Rychlý? Tak to asi těžko. Pro python neexistuje použitelný kompilátor do nativního kódu (java toto má, standardně JVM v paměti kompiluje bytekód do nativního kódu) a interpret bytekódu v pythonu je ve stylu switch (opcode) { case 1: ... case 2: ....} A vzhledem k charakteru jazyka (duck typing) je napsání nějakého kompilátoru do nativního kódu dost problematické, takže zlepšení bych spíš nečekal.

    Jediný případ kdy může být něco v pythonu rozumně rychlé je když to volá externí knihovny (ty bývají v C nebo C++) co provádí většinu výpočetně náročných operací a python pak jen např. lepí výsledky dohromady. Pak ale je to výpočet třeba z 99 procent v C++ a jen 1 procento v Pythonu

    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    MaFy avatar 19.7.2011 13:35 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Nemyslím, že rychlost je otázka jazyka, ale spíš toho, jak umí programátor psát. Všimli jste si někdy v Praze, v těch nových busech, jak leguje to zobrazovani zastavek. To protoze nejakej borec to psal na svem delu a pak to nahral do toho mini Pc co je v busu. Dnesni programatori, kteri jsou zhyckani naduoanymi PC uz proste neumi psat optimalni kody...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Bedňa avatar 19.7.2011 21:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Súhlas, práve preto som vždy mal slabší počítač, keď to pôjde na ňom, ostatným to bude fičať. Java je žrút, ale s Netbeans som zatiaľ fakt spokojný, hoci je to len týždeň čo testujem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    MaFy avatar 25.7.2011 09:00 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Jo, jo.. NetBeans si nemohu vynachválit...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    18.7.2011 14:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Type, type, type?! Snáď ťuk, ťuk, ťuk! :)
    Sorry... přehlédli jsme.
    19.7.2011 15:31 amihere
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    spíš pís, pís, pís! :))
    tsLnox avatar 19.7.2011 17:33 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Ty na klávesnici písáš písáš písáš? ;-)
    18.7.2011 02:17 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času

    Počítám, že "fuck around" by se dalo použít k překladu známé věty z Babičky: "Babička šukala po místnosti."

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    18.7.2011 06:03 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    sory, ale 'fuck around' se musi prelozit jako 'delat hovno'...
    MaFy avatar 18.7.2011 07:15 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Souhlasím s Ondrou. To je ta krása angličtiny, že každé slovo má několik významů, a tak se nedá překládat doslovně, ale v kontextu...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    18.7.2011 08:20 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    není to snad "Babička šukala po setnici" ?
    18.7.2011 08:32 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Světnici, když už...
    18.7.2011 09:28 tlacenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    setnice jako vojenská hodnost? To mi připomnělo předávání oskarů " římský setník v kůži.." :)
    18.7.2011 09:34 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    :) Jo, asi to bude od slova "stínat", hehe
    18.7.2011 11:35 Ditys
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Seknice, nářečně od sednice.
    18.7.2011 08:25 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Vytvořit plán a pak se ho držet je jednoduše chyba. Jak známo, situace na bojišti (a jinde) se vyvíjí každým okamžikem.

    Tj. držet se plánu jenom proto, že je to plán nemá význam. Naopak má význam znát se natolik, abych dokázal velmi přesně odhadnout, co udělám v každé situaci. To bohatě stačí. Rozdíl je v tom, že pak se nemusím trápit tím, jaká situace nastane.
    18.7.2011 17:37 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Jojo, jak pravil Eisenhower: plány jsou k ničemu, ale plánování je vším.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Gilhad avatar 18.7.2011 21:28 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 874: Plánování času
    Nikoli nutne. Drzet se planu bez ohledu na cokoli muze byt chyba. Drzet se planu pokud/dokud se nevyskytne nic necekaneho s vysokou prioritou muze byt naopak vyhoda - jde lepe vyuzit cas, udelat spoustu rozhodnuti v klidu a v pohode a pak v rychlosti uz jen sahnout po vysledcich.

    Treba plan na jeden den (planovano den predem vecer): snidane, shadowrun, v 11:30 do auta, abych byl ve 12:00 u mych rodicu, protoze ve 12:30 mame vyzvednout teticku z nemocnice a dovest k nasim, zpatky budeme kolem 13:00, pak k rodicum pritulky na obed a vysvetlit jim kuchynskeho robota, zpatky domu a shadowrun do vecere.

    realizace: ranni shadowrun skoncil kolem 11 -> bez premysleni vim, ze mam pul hodiny volne, ale ne vic. Tedy strelnice s kamarady se kuprikladu nestihne, i kdyz napad to neni spatny. Na druhou stranu misto odpoledniho shadowrunu by to slo. baleni do auta - vim, ze mam vzit i veci ohledne toho robota, protoze se uz vracet nebudu. A taky vetsi zasobu naboju a terce a hluchatka, protoze nema cenu se pro ne pak vracet. Diky planu se vsechno stihlo bez problemu, neocekavane udalosti byly zarazeny na mista, kde se hodily.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.